Vaunu-gallup

Me tosiaan mietitty niitä teutonioita joissa myös kääntyvät etupöyrät. Nämäkin saa siis lukittua tarvittaessa juuri esim talvi olosuhteissa.
Tähän merkkiin ainakin saatavana myös vaihdettavat kääntymättömät etupöyrät jos tuntuu ettei noilla toisilla pärjää :)

Meilläpä tosiaan on hiukan "ongelmia" vaunu asiassa. Mä itse haluaisin Brio Happyt, mutta mies sanoo että 600 e vaunuihin on liikaa. Mies sanoo että vaunuihin voi laittaa max 350e. Mutta ne ominaisuudet mitä vaunuihin haluaisin, niin sellasia vaunuja ei taida löytyä tuolla reilulla 300 eurolla :/ ja jotenkin preecon vaunut ei houkuta :/

Auttaisko, jos lähtisitte yhdessä vertailemaan vaunuja ja niiden ominaisuuksia ninsu? Ymmärtäiskö mies paremmin, että tietyt ominaisuudet maksaa ja miksi vaunuihin voi joutua panostamaan. Onhan sekin rahan tuhlausta, jos ostaa "huonot" halvalla ja pahimmassa tapauksessa joutuu uudelleen vaunukaupoille. Ja toki voisit käytettynä yrittää löytää toivomasi.

Todennäkösesti näin tehdään, että käydään ihmettelemässä paikan päällä erilaisia vaihtoehtoja. Hirveesti koittanu ettiä netistä erilaisia vaihtoehtoja jo valmiiks että sitten kun lähtee ihmettelemään niin ei ois ihan koko aikaa huuli pyöreenä siellä liikkeessä sitten :D

Me oltiin päädytty jo vahvasti ostamaan Hartanin topline X vaunut. Onko jollain muuten kokemuksia?

Huokaisin jo helpotuksesta, että nyt on päätös tehty ja ei tarvitse kuin marssia kauppaan ostamaan vaunut. Onneksi nyt sit mies alkoi katsomaan tarkemmin niin vaunut on markkinoiden isoimmasta päästä. Nyt sit on sentistä kiinni mahtuvatko ne meidän auton takakonttiin. Keskiviikkona on rakenneultra niin sen jälkeen suunnataan testailemaan mahtuisiko ne autoon. Mies onneksi hoksasi et kuljetuksen ajaksi on myös mahdollista ottaa eturenkaat irti niin sen avulla vaunut voisi mahtua paremmin autoon. :) Ei viitsisi autoakaan vaihtaa vaunujen takia kun auto on ostettu puol vuotta sitten. :)

Me oltiin päädytty jo vahvasti ostamaan Hartanin topline X vaunut. Onko jollain muuten kokemuksia?...

Mä saan omat Topline S:t mahtumaan hyvin myös omaan "pikkuautoon". Toki se vaatii hieman venkslausta. Itse irrotan ratasosan rungosta ja kuljetan rastasosan auton sisällä. Ihan tyytyväisiä vaunuihin ollaan oltu. Vaihtoon menee nyt kesällä, kun täytyisi tuplat hankkia syksylle..

Meillä on hartanit ja niistä saa vissiin kaikki renkaat helposti irti. Meillä ne on yhdistelmät, joten siitä saa sen istuinosankin irrotettua erilleen. Aikaisemmin meillä oli yks sedan auto jonka peräkonttiin rattaat ei mahtunu kokonaisena, ni rungon laitoin hudlariin jaistuinosan otin sit takapenkille. Meillä on maxi cosin turvakaukalo ja hartaniin saa hommattua maxi cosin turvakaukaloon adapterit eli ihan vauvana kauppareissuille en ottanu muutaku turvakaukalon ja vaunujen rungon. Olisin halunnut erikseen matkarattaat mut isäntä ei niille lämmeny ni mentiin sit noin. Laatu on kyllä hyvä ja varma ja rattaat on todella monipuoliset.

Kyllä siinä aukenee moni juttu molemmille tuleville vanhemmille, etenkin esikoisen kohdalla, kun menee oikeasti sinne vaunuliikkeeseen testaamaan niitä käytännössä. Meillä oli todella asiantunteva myyjä, joka näytti kaikista haluamistamme vaunuista miten ne toimivat, kasataan ja mitä hyvää ja huonoakin (tai mistä sitten pitää tinkiä jonkun ominaisuuden kohdalla kun kaikkea ei ehkä voi saada) ;) ja hänellä oli myös omat lapset ja omat kokemukset mitä sitten käytännössä vaunuista oli tarvinnut ja mitä ei.

Mars liikkeisiin niin myyjät ovat alan asiantuntijoita tietämään nämä. Meille ei ainakaan tullut mitään pakkomyyntimeininkiä minkään suhteen.

Tietääkö kukaan Ora-yhdistelmävaunujen jälleenmyyjiä Pohjois-Suomesta tai Oulusta? Meinaan ihan kivijalkaliikettä. Kiinnostais testata millaset ne on.

Pfft. Silmäiltiin vähän vaunuja netistä ja mies totes että kun mä kannan vauvaa nyt, niin hän voi hoitaa sen sitten seuraavat yhdeksän kuukautta vuorostaan, kun näki mun silmää eniten miellyttävien vaunujen hinnan :laughing001

Ei mutta ihan oikeesti, järkyttävän kalliita lastenvaunuja sitä onkin. Kun tässä pitää hommata niin paljon kaikkea, kun ei ole mitään ennestään valmiina, niin saan kyllä suosiolla siirtyä kattelemaan edullisempia vaihtoehtoja kuin uutuuttaan hohtavat Emmaljungat tai Stokket :rolleyes:

On muuten tosi kiva lukea teidän kokeneempien kokemuksista, kun ei osaa oikein ajatella mitä kaikkia ominaisuuksia vaunuihin kaipaa etenkin syksyvauvan kanssa.

Onneksi niitä on muitakin päteviä vaunuja kuin Emmaljungat ja Stokket ;) Ennen on lykitty ties missä vaunuissa minuakin, ja ihan terveitä muksuja ilman isompia psykofyysissosiaalisia ongelmia. Eniten ainakin itse yritän miettiä omaa käyttötarvetta vaunuille, missä niiden kanssa eniten liikkuu, onko tarve julkisille jne. Näin ensimmäisen kohdalla joutuu vaan tekemään kovaa mielikuvaharjoittelua :happy3

Hirveen vaikeaa esikoista odottaessa tää vaunuhomma! Kunnon kuluttajana oon nyt googlannut kaiken maailman testit ja foorumien käyttäjäkokemukset ja rajannut kiinnostuksen nyt kolmeen vaihtoehtoon: Mutsy'hin, Emmaljungiin ja Gessleiniin. Paras varmaan olisi vaan mennä liikkeeseen testailemaan ja kyselemään ominaisuuksista.. Tuntuu ihan toivottomalta suolta kun koko asia on täysin vieras :yuck:

Niinpä! Onneksi ei tarvii tällä kierroksella vaunuostoksille lähteä. Olikohan se Ora jolta löytyy vielä hirmu määrä valittavia kuoseja olis ikäänkuin saanu suunnitella vaunujen ulkonäön itse. Siitä jo tuumasin, että ei pysty enää siihen kaikkien teknisten asioiden pohtimisen päälle... :p

Gessleinilla on ihania kankaita ja kuoseja, joita voi itse valita! Mutta kirpova hintakin, 1500 euroa eikä olisi ollut vielä,edes kankaat siinä muistaakseni muuta kuin ne perus ( eli yhdistelmävaunut, turvakaukalo + telakka). Alkaa olla melko suolaista jo vaikka ne ihanat kankaat olisivatkin!

Meille päätyi 2 vuotta sitten Gessleinin yhdistelmät valkoisella keinonahkakuosilla, joissa oranssit pehmusteet. Edelleenkin ne vaunut on valkoiset vaikka kovassa käytössä ovat olleetkin, kun meille ei ikinä hankittu matkarattaita. :) Kyllä ne kalliit silloin olivat, mutta ovat kyllä vastanneet odotuksia.

Mua ei onneks kiinnosta kauheesti noi värit, mieluummin ostan vaikka edellisvuosien väreissä et saan halvemmalla. Kuitenkin muut ominaisuudet on ne ratkaisevat! Alan vähän taipua noihin gessleineihin, serkulla oli emmaljungat ja hänen mielestään gessleinit on paljon paremmat kun nyt koitti

Alkaa pikkasen ahdistamaan tää vaunujen hankinta. Ne brio swingit on tosi näppärät, hyväkuntoiset ja edulliset, mitkä on tutulta meille tyrkyllä. 350e sis, runko, makuukoppa, istuinosa, turvakaukalo ja telakka autoon. Tarkoituksena olisi kumminkin ostaa matkarattaat, jos emman duo edgeen tai citycrossiin päädyttäs. Et meneekö hiukan hifistelyksi jos ostan noi briot ajatuksena "matkarattaat" ja jos jostain bongaan vielä citycrossin rungon, niin saisin miehen veljeltä lainaan vaunukopan, joten emmat olisi lenkkivaunut... Uusista mieheni ei ole valmis pulittamaan, kun hyviä käytettyjäkin on tyrkyllä..

Mä oon kans harrastanut mielikuvitusleikkejä ja ajatellut että me ei varmaan aluksi edes tulla tarvitsemaan koko vaunuja oikein mihinkään, mutta niin moni muu on ollut sitä mieltä että kyllä ne pitää olla, että kyllä ne sitten hankitaan. Kuitenkin meidän käyttöön sopivat (isot ilmakumirenkaat, ei kääntyviä renkaita, vahva runko) ja ihan laadukas merkki ym. Mä en välitä kankaista myöskään, kunhan ei mitkään räikeät 90-luvun kuosiset ole, jos on ajattomat ja hillityt ja muotoilultaan ihan ok vaunut, niin käy. Me lenkkeillään koiran kanssa tosiaan enimmäkseen pelloilla ja metsissä, mihin ei oo vaunuilla oikein asiaa ja miehen kanssa mitä ollaan asiasta puhuttu, niin sille kantaminen olis enemmän kuin ok. Tai mieluummin kantais vauvaa kun lykkis vaunuja - saati sitten että taittelis niitä autoon ja autosta pois. Kaupoissakin kaukalon voi laittaa ostoskärryihin tai vauvaa kantaa, niin tuntuu vähän hassulta roudata jotain matkarattaita tai vaunuja kauppaan (me ei käydä juuri koskaan kävellen kaupassa, matkaa sen verran). Muutenkin vaunujen kanssa kulkeminen vaikuttaa mun silmään tosi hankalalta ja tilaavievältä.
Saapa nähdä miten mun mielikuvitusleikit pelaa todellisuuden kanssa sit ku sen aika koittaa. :P

Tälleen ku maalla asutaan ni aluks pojalla oli päivällä ihan ykkös juttu nukkua vaunuissa. Sai olla ulkona raittiissa ilmassa samalla. Tuli usein käyty lenkillä koiran ja pojan kans pojan päikkäreitten aikaan. Ja toisaalta, lähdetään nyt illasta käymään kaupungissa ni otan kyllä poikkeuksellisesti rattaat mukaan ku tolla 14kg isännällä on taipumus karata muutoin silmistä. Mut on se vaan sitä ihan pientä vauvaa ihana kantaa ja pitää lähellä:rolleyes: kannattaa myös sovittaa itse mikä kantoreppu on itselle paras.

Takaisin