Vaunu asioita

minä oon tähän asti uskaltanut meidän vaunuvarastossa säilyttää meidän matkarattaita.. Brio Ponyt ja sit toiset ne nyt olikaan.. Niin nyt on sitten jokin nuoriso muualta ruvennut majailee varastossa, mistä on jouduttu heidät muutamaan kertaa pyytää poistumaan.. Ja jopa talonmiehet ruvenneet puuttumaan enemmän.. Vartija vartioi.. Ei ole ainoastaan meidän rapun ongelma.. Mutta ovat toisten matkarattaiden verkkoon tavarakorissa tehneet tupakalla reiät..
Eli jos saan hankittua esim. Emmaljungan vaunut (vaikka käytettynäkin), niin en tod säilytä siellä, vaan yritän jaksaa roudata jo nyt ahtaaseen parvekkeeseen.

Mies tuntui intoilevan vaunuista, joten uskaltauduin vilkaisemaan tori.fi:hin niiden osalta, koska mun mielestä kannattais ostaa käytettynä. Mutta järkihän siinä lähtee! Tarjontaa on niin paljon. Mistä noista nyt ottaa selvän, että mitkä olis hyvät.
Me liikutaan paljon ja vaikka millaisessa maastossa, joten pitäisi siinä mielessä soveltua "kovaan käyttöön" ja omata myös hyvät maasto-ominaisuudet. Liikutaan myös paljon autolla ja jos bäbsteri vaan suostuu autoilemaan, niin niin tehdään jatkossakin. Kaksi koiraa vie ison osan farmari Octaviankin takakontista, joten suht. pieneen tilaan mahduttaminenkin olisi plussaa ja se, että turvakaukalon saisi myös kiinni runkoon. Kaiken maailman ilmakumirenkaan, kääntyvät aisat yms. kuulostaa näppäriltä ominaisuuksilta ja iso tavara kaukalo, jos vaikka innostuu tekemään kauppareissuja vaunujen kanssa. Apuva!

Ite teen varmaan niin että katon netistä jos löytyy kivat ja sit koitan kattoa löytyykö lähelle samanlaisia käytettynä.. Tosin en vielä tiedä millaisilla ominaisuuksilla haluan muuta kuin heittoaisa..

Minä toivon, että mies innostuisi jossain vaiheessa vaunuista, sillä minua ei jaksa pätkääkään kiinnostaa. Ostetaan varmaan joka tapauksessa käytettynä, niin luultavasti ostetaan vaan jotkut, jotka sattuvat olemaan sopivalla hetkellä ja hinnalla saatavilla jostain läheltä.

Jos yhtään liikkuu vaunuilla/lenkkeilee niin suosittelen tutkii niitä!! Ihan valtavia eroja näppäryydessä, työnnettävyydessä, jämäkkyydessä yms yms...... menkää liikkeeseen kattelee ja testailee ni saa vähä tuntumaa mitkä haluaa. Niitä on todellaki niitä vaunuja mitä ei esim hangessa tai loskassa työnnetä, tai kaupungin mukulakivikatuja...

Itellä ainakin tarkoitus käydä ensin liikkeessä kattomassa.. Toisaalta olen töissä paljon vaunuillut mut ei sitä sillon ajatellut..

Kaipa sitä oikeasti pitää mennä katselemaan. Turvakaukalo on joka tapauksessa ostettava uutena, jollei joltain luotettavalta tutulta saa ostaa, niin siinä samalla kai nitä vaunujakin katselee. Ei tosin mitään hajua, että mitä niiltä haluaisi. Toivon, että löytäisimme sopivan talon ja pääsisimme muuttamaan vielä ennen vauvan tuloa, niin näkisi, millaisessa maastossa tulee liikuttua. Tuntuu, että vauvakin vaikuttaa siihen, että millaiset vaunut tarvitsee. Jos tulee todella vaativa ja ympäri vuorokauden huutava tapaus, ei varmaan jaksa tehdä mitään ylimääräistä, vaan tulee vaan pysyteltyä kodin lähellä, mikä voi olla maaseutua. Jos taas tulee todella helppo ja hyvin nukkuva tapaus (kuten vanhempansa ovat olleet), lähtee varmaan ihan mielellään ihmisten ilmoille Turkuun ja Helsinkiin. Sitten pitäisi olla ketterät vaunut, jotka saa helpolla busseihin ja muualle. Onneksi tässä on vielä aikaa.

Pitäisi varmaan liikkeeseen katselee ja tutkailee, mutta kun tarkoitus ei ole liikkeestä ostaa, niin sen takia tuntuu hölmöltä mennä testailemaan XD. Meillä pitää myös ottaa huomioon se, kun mies on 30 cm minua pidempi, että hän ylettäisi myös työntämään.. Onneksi nykyään on aisoissa hyvät säätömahdollisuudet.

aamutorkku, etkös sinäkin aika paljon lenkkeile koiriesi kanssa? Teidän tilanne kuulostaa aika lailla meidän poppoolta (meilläkin koirat ja ulkoillaan monesti päivässä) ja hankittiin esikolle gesslein f6 air+ vaunut. Saa isot pyörät mutta vaihtaa nopeasti kääntyviin pieniin kaupunkipyöriin. Huoltovapaat renkaat. Kevyet työntää + huippu jousitus. Meillä rs octavia mutta konttihan niissä samankokoinen, vaunut mahtuu tosi helposti myös pituus suunnassa jolloin koirille jää tilaa puolet kontista :) meilläkin oli noissa gessleineissä kaukalolle adapterit kun poika oli ihan pieni :) ja nuo kaikki mainitsemasi ominaisuudet löytyy. Tutustu ihmeessä :)

Mä en käynyt missään testailemassa vaunuja, tiesin et Emmaljungat haluan ja piste :D Tori.fi:stä löysin satasella täysin ehjät ja hyväkuntoiset Emmaljungan yhdistelmät. Pienen testiajon niillä teinkin ja oon tyytyväinen :)
130d3106ae5ddf51206d11717158f2f9

En löytää mistään käytetttnä kunnol sisarusrattaita niin alan jo pohtii et en hankki ollenkaan ja yritän pärjätä esikoisen vaunujen kanssa jos aluksi vaikka vauva kantoliinassa ja esikko rattaissa ja sitten myöhemmin seisomalauta..en tiiä yhtään onnistuuko näin, esikoinen joulukuussa 1v9kk.. toisaalta esikoinen ei ole ikinä viihtyntt vaunuissa eikö rattaissa niin tuntuu että ihan hukkaa menis koko sisarrattaat jos ne nyt hankkisi.

Me kyllä mentiin pokkana myymälään ja pyydettiin vertailuesittelyä Brion Smilesta ja Bugaboon Buffaloista. Sanottiin, että vielä ei olla ostamassa mutta halutaan vertailla ja kysyä tarjouksia. Innolla myyjä esitteli ja jätti meidät sitten rauhassa itse tutkailemaan :)

Me kanssa esikoisen vaunuja tutkiessa kerrottiin ihan rehellisesti, että ollaan kartoittamassa tilannetta ja halutaan tutustua eri vaunuihin. SItten, kun oltiin jo päädytty Brio Smileihin, niin sanottiin vielä, että kysytään tarjouksia myös toisista liikkeistä. Annettiin siis mahdollisuus laskea hintaa ;) Vaunuostoksilla muuten oikeasti kannattaa tinkiä, varsinkin jos ostaa vaikkapa turvakaukalon ja hoitolaukun samalla!

Meillä on myös hankinnassa nuo Brio/Britax smile yhdistelmät. Britax smile on ilmakumipyörät, aisassa säätö mahdollisuus, saa turvakaukalon kiinni vaunukopan ja ratasistuimen. Tuntuu meille sopivalta, lisäksi on pieni ja kompakti yhdistelmä, menee pieneen tilaan kasattuna.

Meillä ei vielä olla osattu päättää mitä halutaan.. Todettiin että sit syksymmällä fiksumpaa.. Koitin jo kertaalleen tässä kysyä yksistä käytetyistä vaunuista mut myyjä ei osannu kertoa oikein mitään tarpeeks hyvin niin ajattelin että antaa olla.. Ois kyllä kiva joskaan pyydät lisää tietoja niin myyjä osaisi vastatakseen myös muihin asioihin kuin niihin mitä erikseen vielä kysyit.. :(

Mä oon alustavasti kattellu tosta vauvakulman verkkokaupasta. Liike löytyy oulussa ja sinne olis miehen kanssa tarkotus matkata syksyllä :-D siellä on oikein kivannäköisiä vaunuja joka lähtöön ja vaikuttaa edullisilta! :-)

Takaisin