Vatsa-asiaa

Turvotus on joo hyvä täälläkin. Hienoa punkee jumppa vaatteita päälle.on pitäny etsii kaikkein löysimmät paidat että on edes vähän väljä. Mutta kohta ei haittaa vaikka kaikki huomaisi että maha pömpöttää. Antavat sitten vähä anteeksi jos ei ohjaaja jaksa täysillä vetää.
 
Mulle mies sanoi eilen että alkaa olla sen verran maha ulkona että varmaa töissä arvataan :D
 
Mulla kysyttiin labrassa pari päivää sitten, että onko vielä monta viikkoa jäljellä [emoji23] kerroin, että 25 vielä edessä, niin täti oli hieman nolona, että eihän tuo maha nyt niin iso vielä olekkaan :D eli hyvin näkyy, kaveri on niin edessä, että siksi on jo hyvän kokoinen maha.
 
Mä oon ihan fiiliksissä kun musta aika iso maha jo ja on ihan kunnon pyöreä vauvamasu. Kun ensimmäisestä näkyi pieni kumpu viikolla 20 ja nyt on jo hetken ollut kunnon maha ja viikkoja 17+1 :)
 
Ihana lukea, et muillakin on ollu turvotusta aika alusta asti. Itestä ainakin tuntu että alkoi turvotus jo pari viikkoa positiivisen testin jälkeen. Hetken helpotti kun vaihdoin vähän kevyempään ruokavalioon. Nyt rv 14+4 maha näkyy jo jonkun verran. Oon vaihtanu reilu viikko sitten mammaleggiseihin - se olis pitäny mukavuuden takia tehdä jo pitkään! Kasvavaa vatsaa on kyllä jännä silitellä :Heartred
 
Aiivan samaa mieltä noista mammalegginsseistä, olis pitäny ottaa ne käyttöön jo aikoja sitte :grin täällä viikkoja 16+4 ja alkaa kumpua jo olemaan :p
 
Täällä kanssa masu alkanut pullottaa, trikoovaatteita on tullut pidettyä kun ne joustaa kivasti :grin
 
Täälläkin on maha alkanut puskea esiin. Työpaikalla halusin kertoa pomolle, kun alkoi maha osoittaa kasvamisen merkkejä ja neuvola-aikakin oli tulossa silleen etten tiennyt ehdinkö töihin, mutta ehdin sitten nipin napin :) Muut eivät sitten vielä tiedäkään. Työpaikka on sellainen, että yritän vielä peitellä. (kun pääsen salaiselle puolelle, voin kertoa tarkemmin, mutta täällä en halua kertoa) Paitoja on aika vähän, mitä voi pitää. Yritysaikana tuli painoa lisää joku 7-8 kiloa, ja vaatteet on tietysti niiden aiempien mittojen mukaan, niin senkin takia meni niin nopeasti pieneksi mun vaatteet. Tänään menen ehkä katselemaan kuteita.

Mä olen kans ihmetellyt, kun ylävatsakin tuntuu kasvaneen, mutta se onkin varmaan siitä, kun kohtu työntää suolistoa ym. ylöspäin.

Muuten on vatsan turvotus laskenut, mutta tänään oli aamulla turvotusta. Taisin syödä liikaa makeaa eilen :oops: Kaipa sitäkin saa välillä syödä.
 
Täälläkin on alkanut maha kasvaa, ei ole enää pelkkää turvotusta. Äitiyshousut on kyllä maailman paras keksintö [emoji1]
 
Mulla ei toistaiseksi vielä raskausmahaa ole näkyissä, turvotusta kylläkin iltaa kohden etenkin. Tosin raskausviikkojakin 14+3 vasta. Vaikea vielä koko raskautta oikein uskoa todeksi, kun ei juuri oireita ole ollut ja vatsan turvotuskin mulle aika tavanomaista. Mutta odotellaan sitä, et liikkeet alkaa tuntua ja äitiysvaatteitakin jossain vaiheessa voi alkaa käyttää :)
 
Minulla kyllä masu näkyy jo. Olen vähän liiankin laiha, painoindeksi 17, joten kyllä tässä vaavimasu näkyi jo nopeasti. Varsinkin iltapömppis on upea, hauskaa on sitä silitellä. joskus viikolla 16 alkoi tuntumaan vatsan kasvaminen niin, että varsinkin kumartuessa mahan ottaessa vastaan tuntui että joku olisi laittanut kynän rintojen alle ja se jäisi siinä väliin, vaikka siis kyseessähän on vatsapoimu, ihan uutta minulle sellainen! Nyt viikkoja kasassa 18+3 ja siis kyllä työkaverit jo sanoivat tällä viikolla että näkyy, vaikka meillä on suht väljät työvaatteet. Parin päivän päästä neuvolalääkäri, edellisessä neuvolakäynnissä annettiin painotavoitteeksi +2 kg ja omasta mielestäni olen sen kyllä saanut.
 
Nyt kun tuo maha alkaa kasvaa, niin millä sitä kannattais alkaa rasvata? Vai tuleeko raskausarpia joka tapauksessa jos on tullakseen?
 
Minuakin kiinnostaisi kuulla jos jollain on jotain hyvää vinkkiä noihin arpiin, näyttäs alkavan jo nyt tulla :nailbiting:
 
Apteekista sai sitä jotain ihan tosi hyvää rasvaa.
Mutta hmmm...mikähän se oli??
Joku Mark......äh! Täytyy Googlettaa.
Autto mm. mun teinin nopean kehityksen aiheuttamiin arpiin sen rinnoissa, kun murrosikä alkoi.
Ja silloin lääkäri ainakin sanoi, että ennalta ehkäisy on tässäkin kohtaan se paras apu. Ja vertasi nimenomaan raskauteen ja senkin tuomiin arpiin iholla.
Myös veden juominen ja ihon pitäminen kimmoisana ja kosteena muutenkin, auttaa asiaan paljon.
Mutta kerron heti, kun bongaan sen tuotteen! :happy:
Autto tytöllä ainakin ihan tosi hyvin.
Ja muistan vielä, että rasvan imeytymistä tehostettiin suihkusienen karhealla puolella kunnolla pesten ennen rasvausta.
Mutta mutta...kyllähän niitä arpia voi siltikin tulla...ikävä kyllä.
Nimim.kokemustakin on.
Se vaan taitaa kuulua asiaan.
Kun vatsakin kasvaa niin nopeasti, et ei se ihokaan vaan kerkeä millään mukaan, vaikka tekisi mitä.
Mutta eihän me anneta sen häiritä meitä, eihän? :wink
 
Arvet muodostuu siellä niin syvällä ihossa, ettei mitkään rasvat sinne asti oikeen imeydy, joten pintakuivuuteen niistä voi olla apua, jos nahka kutisee venyessään, vaan eipä niillä oikeen arpia pysty ehkäsee. Vaan onhan se rasvaushetki ihana pieni hieronta lapsellekin :)
 
Juu, ei anneta arpien häiritä, mutta kerro jos muistat nimen, niin vois ainakin kokeilla :D
 
Minä iloitsin esikoiselta koko raskauden kun ei tullu arpia mahaan oikeastaan yhtään. Kunnes meni yliaikaiseksi ja siinä se sitten olikin [emoji16] ei ollut koko raskauden kestäneestä rasvauksesta mitään taikaa [emoji16] mutta ei niitä enää huomaa jos ei ala tarkkaan tutkimaan.
 
Sebamed Anti-Strech Mark Cream Raskausarpivoide 200 ml (n.20e)

Ja tämä oli jo ilmestyneisiin arpiin:


Talika Zero Stretch Mark raskausarpivoide 60 ml (n.40e)
 
Takaisin
Top