Vatsa-asiaa

Munkkiposso

Oman äänensä löytänyt
Näkyykö raskaus teillä vielä ulospäin? Oma maha ei täysin litteä ole ollutkaan vaikka normaalipainoinen olen, nyt sen koko (rv 12+0)tuntuu jotenkin valtavalta...en tiedä olenko vain lihonut (kun kyllä tuosta saa puristettua makkaran ), onko turvotusta vai näkyisikö ihan babykin jo... kuuluisikohan vauvamahan olla ihan kova? Pinnallista juu tuskailla ylimääräistä läskiä mutta ei raskaanakaan haluaisi ihan ranttaliksi lihomista vetää...herkut kyllä maistuisi.
 
Todennäkösesti turvotusta eikä vielä varsinainen kohtu, se kun yleensä näillä viikoilla on vielä tosi matalalla ja melko pieni, mut onhan se turvotuskin raskauden takia, niin vaikkei ehkä varsinainen vauvamaha nii raskausmaha nyt ainakin! :)
 
Mä oon miettiny, että kyllähän se kohtu alkaa kasvaessaan työntää myös suolistoa ylöspäin. Eli vauva maha on tavallaan jo ennen, kun kohtu on siinä ihan pinnassa. Mutta kyllähän se näillä viikoilla lähinnä turvotusta on. Mulla on monesti normaalistikin niin kova iltaturvotus, että maha on ihan pallo. Mäkin oon normaali painoinen, mutta kyllä mullakin vähän vstsamakkaraa on. Eikä se varsinainen vauvama oo ihan kova ennen, kun alkaa oleen jo iso ja suht pinkee. Mulla on nyt normaalia isompi maha aamusinkin vaikkei olo oo edes turvonnu.
 
Mulla on kans turvotusta. Yhdyn edellisiin, että kohtu tosiaan on tosi pieni vielä näillä viikoilla. Vaun raskausanimaatio on hyvä, siitä näkee vähän osviittaa miten pian alkaa "oikea" maha näkyä. :)
 
Kaikki on niin yksilöllistä...raskausmahatkin.
Mulla oli ainakin edellisessä raskaudessa kohtu ihan tosi suuri jo ihan alkuvaiheessa, että sitä hämmästeli ihan lääkärikin. Mutta oli ainakin pikkusella oikein reilusti tilaa kasvaa ja polskutella...vai miten sen sanoisi? :happy:
Ja vähän samaan suuntaan mennään nytkin.
Eli kyllä näkyy jo hyvinkin viikolla 11+4, että on aika vaikeaa peitellä edes...mutta yritän silti.
Ei vielä muut tiedä mitään.
Vasta seuraavan ultran jälkeen jos vaikka kerrottais, jos kaikki on kivasti.
 
Mulla nyt 12+4 ja ollut alusta asti tosi paha turvotus päällä. Aamuisin ok ja iltaa kohden päivästä riippuen kuin olisin puolessa välissä raskaana :D olen suht hoikka muuten ja tuntuu aika järkyltä omaan silmään tollanen pömppis jo nyt. Voi kun olisikin pyöreä söpö vauvamaha eikä vain jäätävä turvotus. Kyllä sen oikean vauvamasun erottaa sitten tuosta turvotuksesta kun se oikeasti alkaa näkyä :Heartred
 
Täällä kans hirveä turvotus! Turvotus ollut ongelmana jo ennen raskauttakin. Pelottaa ajatella miten sitä pystyy olla kun on raskaus maha ja turvotus :inpain: !!
Tällä turvotuksella vois luulla että on jo yli puolenvälin...
 
Mä olin esikoisesta semmonen tasainen paksu pötkö rv20 asti, silloin vasta alkoi alavatsa kunnolla pyöristyä. Nyt on selkeästi jo vauvamasua rv11 :) ja kuvia verratessa on jo nyt isompi kuin silloin rv 20, kohdun kallistumisista ei mitään tietoa. Mutta haluun uskoa että tää tasottuu eikä musta tuu aivan valtavaa :D
 
Mulla on kans tosi kovaa turvotusta. Iltaisin vatsa näyttää, että olisin ihan tosi pitkällä jo raskaana. Linea negra ilmeistyi vatsaan jo viikolla 7.
 
Täällä maha pompsahtanut viime viikolla selkeästi esille. Ei oo enää kauheen epäselvää raskaus. Tosin oon pitänyt vielä löysempiä vaatteita kun pitää ensin pomolle kertoa kun palaa ens vk lomalta. Sit voi olla jo rennommin eikä tartte piilotella! :)
 
Mulla ei vielä mitään näy, eilen labrassa hoitaja päivitteli kuinka ei vielä mitään näy ja viikkoja vasta 10+3 niin itse odottelen näkymistä vielä vähintään toiset 10 viikkoa :D
 
Mulla on niin kamalaa turvotusta että pahaa tekee!! Ihan turha edes kuvitelka että tän sais pidettyä piilossa. Koko ajan hankala olo, ei pysty syödä, paino edelleen alle sen mitä oli kun tulin raskaaksi o_O
 
Joo ei tätä kyllä enää mitenkään voi piilottaa. Järjetöntä turvotusta mullakin. Rv12+2 menossa. Jos en tietäisi että siellä on vaan yksi niin epäilisin kaksosia!
 
Mulla myös turvotus on ihan hirveää. Ei oikeen pysty piilottelemaan enää. Työvaatteissa ei vielä näy, mutta housut olen jo joutunut vaihtamaan äitiysmallisiin. Nyt menossa rv12+1.
 
Täällä turvotus riesana, niinkään osaa sanoa onko tuo vauvamahaa vaiko ei.. :p miltein jo eläkeiässä olevat kaksi työkaveriani kertoivat että ennen kun kerroin raskaudesta heidän mielestään sen jo tiesi ja näki :grin kyllä vanhemmat tietävät :hilarious:
 
Mulla kans maha tällä viikolla tullut selkeemmin esiin.. Siitähän se pomo maanantaina asian jo arvasinkin.. Ja siis osa tuostahan on ehtaa läskiä, mutta jotenkin se on nyt työntynyt eteenpäin sieltä. :hilarious:
 
Mulla lauantai aamuna oli vatsa oikein pullahtanut esille ! :hilarious: nyt ei pysty enää edes vetämään vatsaa sisään, tuntuu ikävältä.. pikku hiljaa se sieltä näkyviin tulloo :shy:
 
Ja eilen palattu töihin, pukeudun kauhun sekaisin tuntein työtakkiin ja se mahtuu vielä ylle :grin hiukan kyllä kirraa jo vatsa puolelta, täytyy käydä kaivelemassa jostain jo valmiiksi isompaa kokoa :)
 
Mulla sekä esikoisesta, että tästä toisesta oli jäätävä turvotus heti, kun olin pissiny tikkuun :D Nyt ekan kolmanneksen jälkeen on vähän laskenut, mutta kyllä vaikea on piilotella enää mahaa.
 
Takaisin
Top