En vielä yhtään tiedä miten ne diagnostiikat menee jos raskaus jatkuisi! Minä tai kukaan sukulainen ei ole siihen asti valitettavasti päässyt... Perinnöllisyyspolilla puhuivat aikoinaan noista istukka- ja lapsivesinäytteistä mutta siitä on jo niin monta vuotta että en edes tiedä oliko silloin jo nuo niptit käytössä.Tiedätkö, että miten teidän alkiodiagnostiikka sitten mahdollisesti etenee, otetaanko ensin NIPT vai mennäänkö suoraan istukkanäytteeseen?
Minä olen jo 40v ja puolison kanssa sovittiin ehkäisyn poisjäädessä, että mikäli ylipäätään enää tulen raskaaksi, tehdään NIPT sitten yksityisen kautta. Soittelin viime viikolla sinne ja 12. raskausviikolta alkaen se voidaan ottaa. Ajattelin, että mennään eka yhdistelmäseulaan, koska jos sieltä "pomppaa", niin tutkimukset toki tulee sitten suoraan julkiselta puolelta eikä tarvitse itse maksaa.
Me ei mennä varhaisultraan. Mulla on elämäni eka raskaus vuonna 2008 päättynyt keskenmenoon niin, että eka varhaisultrassa oli kaikki muuten ok, muttei aivan vastannut aikaansa. Sitten niskaturvotus-ultrassa olikin mennyt kesken ja jouduin tyhjennykseen. Meillä menee siihen NIPTiin suuri summa rahaa, niin säästetään nyt tässä kohtaa sitten...
Huomenna tosiaan varhaisultra. Vähän sellainen "it was nice knowing you"-fiilis. Ei ole oikein oireita niin epäilen että menee samalla tavalla kuin viimeksi vaikka alku olikin erilainen tässä raskaudessa.