Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nonnan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varasin yksityiselle varhaisultran, tulee olemaan 8+2 siinä kohtaa. Tai oletettavasti jotain sinnepäin, tarkentuu/varmistuu varmaan siinä kohtaa, jos vaan kaikki on mennyt hyvin. Jouduin käymään kuudennen viikon lopulla lääkärissä voimakkaiden toispuoleisten alavatsakipujen kanssa, jolloin päivystävä lääkäri ultrasi varmuudeksi ektooppisen poissulkumielessä, ja sai silloin mitattua 5+6. Oikeassa paikassa oli, mutta sykettä ei vielä saanut näkyviin (hän toki oli ihan yleislääkäri eikä gyne/radiologi, ja sanoi itsekin jo alkuun ettei välttämättä saa näkyviin sykettä näin pieneltä oli tilanne mikä hyvänsä).

Tuolta linkin keskustelusta löytyi useampi, jolla raskaus varmasti alkanut aikaisemmin, mutta ultrassa alkio ollut huomattavasti pienempi ja kuitenkin lapsi siitä on tullut. Antaa toivoa ja taidan odottaa ja käydä myöhemmin uudestaan yksityisellä ultrassa, kun osan voin vielä maksaa hinnasta ePassilla.

Ikävä kuulla aina näistä kun päivät ei ihan kohtaa. Menisin varmasti itsekin uudestaan ultraan tilanteessasi, kehossa kun kuitenkin voi tapahtua ihmeellisiä asioita vaikka niitä ei tuntiskaan ❤️

Tulevat
17.1. Mallerynne
19.1. Marraskuunvalo
19.1. Hillainen
22.1 Alba1
23.1 Pake
24.1. Eppis.
26.1. Rianna313
27.1. Nonnan
27.1. Pantis
28.1. Ellisvonmellis

Otin itseni tosta listasta pois kun pääsinkin yllättäen ultraan toissapäivänä. Kävin siis migreeni + raskaus yhtälöön liittyvissä asioissa yths:n lääkärillä, niin hän sit samalla tekikin mulle ultrauksen. Laskujen mukaan ois 6+4 ollut silloin ja ultrassa mitatun pituuden mukaan 6+2, kaiken pitäis olla kunnossa tähän mennessä. Ultrauslaite siellä oli kivikautinen, mutta pikkunen sydän sieltä kuitenkin löydettiin väpättämästä 🥹

Tulevat
17.1. Mallerynne
19.1. Marraskuunvalo
19.1. Hillainen
22.1 Alba1
23.1 Pake
24.1. Eppis.
26.1. Rianna313
27.1. Nonnan
27.1. Pantis
28.1. Ellisvonmellis
7.2. Bella95

Varasin valhaisultran viikoille 6+6. Varasin sen kätilön tekemänä, niin sai aika paljon edullisemmin kuin muuten.

Tulevat
17.1. Mallerynne
19.1. Marraskuunvalo
22.1 Alba1
23.1 Pake
24.1. Eppis.
26.1. Rianna313
27.1. Nonnan
27.1. Pantis
28.1. Ellisvonmellis
7.2. Bella95

Meillä ultra takana, siellä pieni katkarapu oleskeli ja sydän pomppaili niinkuin kuului 🫶🏻 Ois pitänyt jaksaa sinne +9 vkolle nii olisi nähnyt enempi. Nyt oli pari päivää pienempi tyyppi menossa mukana!

En oikein osannut uskoa todeksi, kun raskaustesti näytti plussaa jouluaattoaamuna. Epäusko jatkui vielä myöhemminkin, joten varasin varhaisultran yksityiseltä. Halusin varmistaa, että syke tosiaan löytyy ja kaikki on missä pitääkin ennen kuin uskallan iloita raskaudesta. Kävin varhaisultrassa viime viikolla; kuukautisista laskettuna tuolloin oli 8+0, mutta ovulaatiosta laskettuna 7+1. Ja niin siellä vain pieni sydän sykki ja kaikki näytti olevan kohdillaan, koko vastasi oviksen 7+1:tä <3
Itseäni varhaisultraan meno pelotti tosi paljon, mutta halusin kuitenkin varmistuksen sille, miten asiat ovat, ettemme elättele turhia toiveita. Helpotus ja onnentunne olivat valtavat, kun kaikki oli kuten pitikin - olen oikeasti raskaana! <3 Nyt odotellaan ja toivotaan, että kaikki jatkuu hyvin.

Tuolta linkin keskustelusta löytyi useampi, jolla raskaus varmasti alkanut aikaisemmin, mutta ultrassa alkio ollut huomattavasti pienempi ja kuitenkin lapsi siitä on tullut. Antaa toivoa ja taidan odottaa ja käydä myöhemmin uudestaan yksityisellä ultrassa, kun osan voin vielä maksaa hinnasta ePassilla.

Minulla oli itse aikoinaan melko vastaava tilanne ja meille ainakin sanottiin, että viikot heittävät mittausvirheiden+oviksen heittelyn vuoksi helpostikin, eikä pyyhettä saanut vielä ekan vu:n kohdalla heittää kehiin🥹 Toivottavasti siellä menee onnellisesti, milloin arvelit käydä seuraavassa vu:ssa?

ja ihanaa kuulla muiden hyvistä ultrakuulumisista, itse pitäisi noin 2vk vielä malttaa🥹

Mä kävin tänään varhaisultrassa ja siellä oli kaikki hyvin :) eli hän on oikeassa paikassa ja sykekin näkyi. Viikot oli mittauksen mukaan 7+3 mikä kuulostaa juuri oikealta kun lasken ovulaatiosta!

Tää on silti niin hassua kun ei osaa täysin iloita, vaan pelko on melkein koko ajan läsnä! Mulla on siis eka raskaus eikä taustalla keskenmenoja eikä mitään, mutta silti jännittää että miten tässä käy 🤔

Minulla oli itse aikoinaan melko vastaava tilanne ja meille ainakin sanottiin, että viikot heittävät mittausvirheiden+oviksen heittelyn vuoksi helpostikin, eikä pyyhettä saanut vielä ekan vu:n kohdalla heittää kehiin🥹 Toivottavasti siellä menee onnellisesti, milloin arvelit käydä seuraavassa vu:ssa?
Olen jäämässä työttömäksi ja on aika paljon lainoja joita pitäisi saada maksettua, joten vaikka maksaisi vain 50€ lopun E-passin saldon jälkeen, niin voi olla että täytyy odottaa nt-ultraan 😔

Olen jäämässä työttömäksi ja on aika paljon lainoja joita pitäisi saada maksettua, joten vaikka maksaisi vain 50€ lopun E-passin saldon jälkeen, niin voi olla että täytyy odottaa nt-ultraan 😔
Mä olen aika tarkka rahan käyttäjä, niin säästän tän rahan tässä kohtaa (ja teen keikkatyötä niin tulot vaihtelee). Vu ois niin ihana käydä, et näkis mikä tilanne pienellä on, mut tällä mennään nyt..

Mä kävin tänään varhaisultrassa ja siellä oli kaikki hyvin :) eli hän on oikeassa paikassa ja sykekin näkyi. Viikot oli mittauksen mukaan 7+3 mikä kuulostaa juuri oikealta kun lasken ovulaatiosta!

Tää on silti niin hassua kun ei osaa täysin iloita, vaan pelko on melkein koko ajan läsnä! Mulla on siis eka raskaus eikä taustalla keskenmenoja eikä mitään, mutta silti jännittää että miten tässä käy 🤔
Mulla on ihan sama, et eka raskaus eikä keskenmenoja tms taustalla, ja vaikka oon tosi onnellinen, ni samaan aikaan jännitän ja ”pelkään” koko ajan, et mitä jos kaikki ei menekään hyvin!

Täysin samoja fiiliksiä, itse myös ekaa kertaa raskaana. Varhaisultran normaali ”löydös” auttoi hetkeksi, sitten alkoi taas jännittää seuraava etappi eli nipt-testi. Ensinnäkin onko tyyppi edelleen voimissaan siellä ja sen jälkeen sit jännitetään tuloksia.
Ja voin kuvitella että sen jälkeen taas seuraava asia alkaa jännittää. Eli loputon kierre 😅
Tuntuu että kaikki saatavilla oleva tieto raskauden kulusta on sekä hyvä että huono asia samaan aikaan.
Hyvä että osaa varautua mahdollisiin skenaarioihin, mutta toisaalta huono siitä, että helposti tulee tunne et asiat ei vaan mitenkään voi mennä hyvin, koska niin monta asiaa voi mennä pieleen.
Pitäisi vaan lakata yliajattelemasta ja mennä asia kerrallaan eteenpäin sen mukaan mitä tulee 😅

Tulevat
17.1. Mallerynne
19.1. Marraskuunvalo
22.1 Alba1
23.1 Pake
24.1. Eppis.
26.1. Rianna313
27.1. Nonnan
27.1. Pantis
28.1. Ellisvonmellis
31.1. Pererroz
7.2. Bella95

Lisäsin itseni listaan. Ultra ensi viikolla, silloin kierron mukaan RV 6+5.

Täysin samoja fiiliksiä, itse myös ekaa kertaa raskaana. Varhaisultran normaali ”löydös” auttoi hetkeksi, sitten alkoi taas jännittää seuraava etappi eli nipt-testi. Ensinnäkin onko tyyppi edelleen voimissaan siellä ja sen jälkeen sit jännitetään tuloksia.
Ja voin kuvitella että sen jälkeen taas seuraava asia alkaa jännittää. Eli loputon kierre 😅
Tuntuu että kaikki saatavilla oleva tieto raskauden kulusta on sekä hyvä että huono asia samaan aikaan.
Hyvä että osaa varautua mahdollisiin skenaarioihin, mutta toisaalta huono siitä, että helposti tulee tunne et asiat ei vaan mitenkään voi mennä hyvin, koska niin monta asiaa voi mennä pieleen.
Pitäisi vaan lakata yliajattelemasta ja mennä asia kerrallaan eteenpäin sen mukaan mitä tulee 😅
Liityn tähän kaikesta jännittävien joukkoon! Onneksi oma varhaisultra tulossa ensi maanantaina, jonka jälkeen on taas astetta viisaampi koko raskauden suhteen, ja jos vaikka sen jälkeen tuntuisi oikeasti raskaana olevalta :No Evil Monkey: .

Kävipä tänään myös niin, että jouduin sanomaan ystävälle tästä raskaudesta, kun oli ensi syksyyn liittyviä suunnitelmia ja olisi ollut väärin antaa hänen ymmärtää, että olen ihan täysillä mukana niissä. Jotenkin tuntui hassulta edes sanoa olevani raskaana, mutta eipä se vielä jotenkin konkreettiselta tunnu, kun oireilukin on tosi vaihtelevaa. Ehkä maanantai tosiaan konkretisoi asiaa sitten, tai ainakin voisi toivoa niin 🤞

Liityn tähän kaikesta jännittävien joukkoon! Onneksi oma varhaisultra tulossa ensi maanantaina, jonka jälkeen on taas astetta viisaampi koko raskauden suhteen, ja jos vaikka sen jälkeen tuntuisi oikeasti raskaana olevalta :No Evil Monkey: .

Kävipä tänään myös niin, että jouduin sanomaan ystävälle tästä raskaudesta, kun oli ensi syksyyn liittyviä suunnitelmia ja olisi ollut väärin antaa hänen ymmärtää, että olen ihan täysillä mukana niissä. Jotenkin tuntui hassulta edes sanoa olevani raskaana, mutta eipä se vielä jotenkin konkreettiselta tunnu, kun oireilukin on tosi vaihtelevaa. Ehkä maanantai tosiaan konkretisoi asiaa sitten, tai ainakin voisi toivoa niin 🤞
Olin ekassa raskaudessa vielä rakenneultraan mennessä vähän silleen että onkohan siellä mitään. En tiedä missä vaiheessa raskaus muuttuu konkreettiseksi, ehkä kun liikkeet tuntuu ja maha on iso… Outoa aikaa tää alkuvaihe.

Olin ekassa raskaudessa vielä rakenneultraan mennessä vähän silleen että onkohan siellä mitään. En tiedä missä vaiheessa raskaus muuttuu konkreettiseksi, ehkä kun liikkeet tuntuu ja maha on iso… Outoa aikaa tää alkuvaihe.
No juurikin tällainen "onkohan siellä mitään" -fiilis mulla parhaillaan on. Mutta enää kolme yötä jouluun (eli varhaisultraan) :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: 🤞

Me käytiin aamulla varhaisultrassa. Kivi vierähti sydämeltä kun saatiin nähdä pikkuinen nallekarkki oikeassa paikassa ja sydänkin sykki napakasti ❤️ istukka on lähellä kohdunsuuta joten kätilö varoitteli että se saattaa kasvaessaan ja siirtyessään aiheuttaa vuotoa. Hyvä tietää jo etukäteen vaikka varmasti vuoto joka tapauksessa säikäyttäisi. Kuukautisista laskettuna tänään on 8+0 mutta mittojen mukaan alkio olisi jo 8+4, eli LA olisikin 1.9. Hurjaa kun olin itse ihan varma että tunnen kiertoni ja siihen laskelmaan voisi luottaa. Ultra oli nyt yksityisellä ja kunnallisella nt-ultrassa taatusti pysytään sitten alkuoeräisessä LA:ssa koska meillä ainakin aiemmin on ollut tapana siirtää vain jos on yli sen 5pv heittoa. Joten pitäydyn nyt itsekin siinä että LA 5.9. Ihana käynti oli ja saatiin kuvien lisäksi pieni videonpätkäkin kuvata vauvasta ja sykkeestä 💓🥰

Kävin torstaina ultrassa ja se tehtiin jotenki tosi nopeasti, edellisestä lapsesta alkiota etsittiin paljon kauemmin kun oli niin pieni luonnollisesti vielä ja kaikkee niin tämä jotenki tosi nopeasti sano et alkiota ei vielä näy. Ja kirjaus oli tää: intrauterinen raskaus, raskauspussi, joka halkaisijaltaan on 19 mm, sisällä tarkkarajainen ruskuainen, alkiokaikua ei ole vielä nähtävissä. kontrolli ens viikolla. Viikkoja pitäs olla n 6+ jotain. Onkohan tää nyt jo selkeä tuulimuna 😭 ultraaja ei mitään tähän mitään sanonut, sanoi vain et raskaus hyvin alussa. Voiko olla et hedelmöittyminen ois tapahtunut jotenkin paljon myöhemmin?

Takaisin