Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nonnan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin torstaina ultrassa ja se tehtiin jotenki tosi nopeasti, edellisestä lapsesta alkiota etsittiin paljon kauemmin kun oli niin pieni luonnollisesti vielä ja kaikkee niin tämä jotenki tosi nopeasti sano et alkiota ei vielä näy. Ja kirjaus oli tää: intrauterinen raskaus, raskauspussi, joka halkaisijaltaan on 19 mm, sisällä tarkkarajainen ruskuainen, alkiokaikua ei ole vielä nähtävissä. kontrolli ens viikolla. Viikkoja pitäs olla n 6+ jotain. Onkohan tää nyt jo selkeä tuulimuna 😭 ultraaja ei mitään tähän mitään sanonut, sanoi vain et raskaus hyvin alussa. Voiko olla et hedelmöittyminen ois tapahtunut jotenkin paljon myöhemmin?
Tosi stressaava tilanne ja olisin myös tosi tosi huolissani, mutta on aivan mahdollista, että noilla viikoilla ei vielä näy alkiota! Eli älä heitä kirvestä kaivoon ennen kuin myöhemmin tilanne on tarkistettu! ❤️

Kävin torstaina ultrassa ja se tehtiin jotenki tosi nopeasti, edellisestä lapsesta alkiota etsittiin paljon kauemmin kun oli niin pieni luonnollisesti vielä ja kaikkee niin tämä jotenki tosi nopeasti sano et alkiota ei vielä näy. Ja kirjaus oli tää: intrauterinen raskaus, raskauspussi, joka halkaisijaltaan on 19 mm, sisällä tarkkarajainen ruskuainen, alkiokaikua ei ole vielä nähtävissä. kontrolli ens viikolla. Viikkoja pitäs olla n 6+ jotain. Onkohan tää nyt jo selkeä tuulimuna 😭 ultraaja ei mitään tähän mitään sanonut, sanoi vain et raskaus hyvin alussa. Voiko olla et hedelmöittyminen ois tapahtunut jotenkin paljon myöhemmin?
Tämä pienempi kuin pitäisi on aika yleistä varhaisultrassa.

Tosi stressaava tilanne ja olisin myös tosi tosi huolissani, mutta on aivan mahdollista, että noilla viikoilla ei vielä näy alkiota! Eli älä heitä kirvestä kaivoon ennen kuin myöhemmin tilanne on tarkistettu! ❤️
Kiitos tästä.🙏 niin muistan meidän toisen lapsen varhaisultrassa etsi se ultraaja tosi pitkään kunnes sieltä pikkunen tuli esiin mut en tiiä pelottaa niin vietävästi.

Tulevat
17.1. Mallerynne
19.1. Marraskuunvalo
22.1 Alba1
23.1 Pake
24.1. Eppis.
26.1. Rianna313
27.1. Nonnan
27.1. Pantis
28.1. Ellisvonmellis
31.1. Pererroz
6.2 Waawaa
7.2. Bella95

Mulla on huomenna varhaisultra rv 8+2 ja mua on alkanu itkettää ja kammottaa jännityksestä, onko siellä ketään. Aikasemmissa raskauksissa oon ollu lähes kyvytön tekeen muuta ku makaan sängyssä oksennusämpärin kanssa ympärivuorokautisesti, mutta ny oon ollu pahoinvoiva, mutta kestettävällä tasolla. Viime viikon urheilin Lapissa (rapakuntoisella tyylillä) ja urheilu jopa autto pahoinvointiin 😱

Äsken kaivoin mun yli 10 vuotta vanhan dopplerin esiin. Varustauduin ettiin beben sydänääniä ikuisuuden ja myös siihen, ettei ne vielä edes kuuluisi. Eikä mitä, onnistuin samantien!👌 Toki en tiiä, lyökö sydän oikeeta tahtia tai onko alkio viikkoja vastaava tms., mutta joku siä on elossa. Yks mun painajainen ois myös kaksosraskaus, koska en kyllä varsinaisesti kaipaa riskiraskauksia tähän tai keskoskaksosten hoitoa yhen enemmän tai vähemmän delaavan lapsen hoidon päälle 😅

Mut onko vielä näillä viikoilla 😭
Sulla juurikin niin alussa, että varsinkin silloin. Ite kävin myös 6+3 ja oli vain 5+2 - 5+5 vastaava pieni viiva ruskuaispussin alla, eikä sydämen lyönneistä voinut sanoa. Jos on varaa niin käy uudestaan tsekkaamassa ja varmistamassa. Itselläni ei ole varaa käydä. Linkin takaa löytyi sellaisiakin, joilla ei näkynyt myöhemmilläkään ar-viikoilla kuin tyhjä raskausonkalo ja nt ultrassa oli täysin viikkoja vastaava reipas alkio, josta syntyi terve lapsi. Joten ei kannata heittää pyyhettä kehään, yhden aikaisen ultran takia.

Tulevat
27.1. Nonnan
27.1. Pantis
28.1. Ellisvonmellis
31.1. Pererroz
6.2 Waawaa
7.2. Bella95

Me ollaan just tultu vu:sta. Siellä oli kaikki hyvin, pieni vastasi täysin viikkoja (7+3), joita pitäisi ovulaatiosta laskettuna olla 😍

Päivitetty lista

Tulevat
27.1. Pantis
28.1. Ellisvonmellis
31.1. Pererroz
6.2 Waawaa
7.2. Bella95

Meillä tänään myös varhaisultra, jossa huonoja uutisia. Oli jossain kohtaa viime viikon nurkilla tullut keskeytynyt keskenmeno. Varmaan ne omat vähäiset (ja osin kesken loppuneet) oireetkin vähän tähän suuntaan viittasivat.

Muokattu viimeksi:
Varhaisultrassa käyty ja luojan kiitos siä oli yksi kpl alkioita ja vastas viikkoja. Mulle tehtiin myös lähete valmiiksi istukkanäytteeseen äitiyspolille ja varmaan nt-ultrakin sinne lääkärille. Varmistetaan viä siis alkion geenitilanne, koska alkiodiagnostiikassakin voi joskus tulla virhetuloksia ja koska PAS on tehty luonnonkiertoon. Mutta jee, eka pysäkki on selvitetty 🙈

Meinasin jo itse varata yksityiselle varhaisultraan ajan. Neuvolan puhelin aika oli eilen ja hän päätyi tekemään lähetteen hyvinvointialueen sairaalaan koska kierto on heitellyt niin paljon. Mietin jo eilen että onkohan se miten pian ja tänään soitti ja sovittiin aika reilun parin vk päähän. Mitenkähän tuonne asti malttaa

Päivitetty lista

Tulevat
28.1. Ellisvonmellis
31.1. Pererroz
6.2 Waawaa
7.2. Bella95
13.2. jauhopeukalo

Mä nyt päätin maksaa luottokortilla tuon toisen varhaisultran ja hyvä niin, koska uutiset eivät olleet hyviä. Tästä raskaudesta ei ole tulossa vauvaa, vaan on menossa kesken. Ilmeisesti siellä on alkion jakautumisessa ollut jotain ongelmaa, siellä on kaksi ruskuaispussia ihan vierekkäin ja toinen on todella pieni ja isomman alla näkyvä alkio on 2 viikkoa pienempi kuin pitäisi ja sydän ei lyö. Joten suositus oli lääkkeellinen keskeytys.

Mä nyt päätin maksaa luottokortilla tuon toisen varhaisultran ja hyvä niin, koska uutiset eivät olleet hyviä. Tästä raskaudesta ei ole tulossa vauvaa, vaan on menossa kesken. Ilmeisesti siellä on alkion jakautumisessa ollut jotain ongelmaa, siellä on kaksi ruskuaispussia ihan vierekkäin ja toinen on todella pieni ja isomman alla näkyvä alkio on 2 viikkoa pienempi kuin pitäisi ja sydän ei lyö. Joten suositus oli lääkkeellinen keskeytys.
Onpa surullisia uutisia, voimia ❤️

Voi ei 💔 Valtavasti voimia sinne ❤️

Voimia teille ❤️

Miten surkeita uutisia 💔 Oon niin pahoillani sun puolesta ❤️‍🩹

Tänään käyty nyt kontrolliultrassa ja sieltä löytyi alkio ja sydän jumputti🫶

Takaisin