Varhaisultra

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kimpsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olikohan varhaisultraan jotakin mitä pitäisi ottaa huomioon ennen ultraan menoa? Esim. pitikö olla virtsaamatta näkyvyyden parantamiseksi tai vastaavaa. 🤔 Ei ainakaan tuolla yksityisen sivuilla lukenut mitään ja en muista 8 vuoden taakse oliko jotaki huomioitavaa. 😅
 
Olikohan varhaisultraan jotakin mitä pitäisi ottaa huomioon ennen ultraan menoa? Esim. pitikö olla virtsaamatta näkyvyyden parantamiseksi tai vastaavaa. 🤔 Ei ainakaan tuolla yksityisen sivuilla lukenut mitään ja en muista 8 vuoden taakse oliko jotaki huomioitavaa. 😅
Muistelen että jopa virtsa rakossa estää näkyvyyttä, ainakin näin myöhemmissä ultrissa 😊
 
Minä saan varhaisultran keskenmenojen vuoksi, mutta en oikein ole Suomessa tässä ennen 9 raskausviikkoa montaa päivää. Enkä jotenkin kehtaa edes alkaa vielä varailemaan niille päiville kun oisin 🫣
Varaa ihmeessä jos vaan itselläsi voimia siihen! Sitten näet miten asianlaita on ❤️
 
Moikka vaan! Täällä tosiaan tänään tehty vähän yllättäen plussa. 😅🥰 Tulin vanhalle tutulle foorumille heti sulattelemaan ajatuksia. Mulla siis mieheni kanssa lapsettomuustaustaa, kaksi ❄️ICSI-lasta (3v ja 1v). Ilmoitin hämmentyneenä hyvinvointialueen chattiin, et laittaisivat äitiysneuvolaan mulle yhteydenottopyynnön, samalla kun pyysin reseptiä puuriaisaivokuume rokotteelle lapsillemme. En ole varma saanko varhaisultraa, mutta ajattelin toivoa sitä kyllä taustan vuoksi. Pirkanmaalla asumme.
 
Mä plussasin sunnuntaina ja nyt menossa rv 4+3. Varovaisesti liityn jo maaliskuisiin ja varasin myös jo varhaisultran 17.8. vähän sillä ajatuksella et näkee, onko kyydissä vielä joku. Eli piinailu tässä sen kun jatkuu siihen saakka!
 
Ääh tää on nyt kovan mietinnän alla, koska kromosomitranslokaatio taustalla ja sukulaisilla mennyt kesken 6-8 vkoilla about. Ja ollut keskeytyneitäkin keskenmenoja. Niin mietin että menisikö 7 vkolla jos silloin jo ehkä saisi vähän käryä missä mennään... vai pitäisikö suosiolla jättää myöhemmäksi jolloin olisi jo "varmempi" tieto. Toisaalta aika piinaavat viikot edessä kun tietää että alle 50% mahdollisuus onnistua :(
 
Täällä just varhaisultrassa käyty ja mittojen mukaan tyyppi 8+0 ❤️ syke näkyi ❤️

Toivotaan että kaikki menee hyvin tästä eteenpäinkin. 🙏❤️
En tiedä sitten pitäiskö minun siirtyä helmikuisiin mutta toisaalta NT-ultrassa se kesto vielä voi tarkentua. Että pitää odotella sinne.
 
Varhaisultrassa tänään käyty. Vastasi kokoa 6+1 (kun neuvolan arvion mukaan 7+4). Eli noin 10 päivälllä muuuttuu la. Syke näkyi värähtelyinä (kätilön mukaan on juuri alkanut syke sykkiin ja parin päivän päästä näkyisi entistä selkeämmin). Oli todella jännittävää ja itku siinä pääsi, kun kätilö onnitteli.
 
Varhaisultrassa tänään käyty. Vastasi kokoa 6+1 (kun neuvolan arvion mukaan 7+4). Eli noin 10 päivälllä muuuttuu la. Syke näkyi värähtelyinä (kätilön mukaan on juuri alkanut syke sykkiin ja parin päivän päästä näkyisi entistä selkeämmin). Oli todella jännittävää ja itku siinä pääsi, kun kätilö onnitteli.
Tärkeintä että kaikki oli hyvin!!
 
Minulle varattiin ultra-aika ensi ke 24.7. Vähän kyllä pelottaa että se on liian aikaisin ja tulee huolta, mutta kun kierrosta ei nyt ole varmuutta.
 
Mulla oli ultra 11.7, jossa näkyi vain ruskuaispussi. Silloin piti olla menossa 6+3, lääkärin mielestä vastasi viikkoja 5+. Katsotaan uudestaan 18.7. Taustalla useampia keskenmenoja ja kovin alkaa taas toivoa hiipua, oireita on merkittävästi vähemmän ja tiedän, että raskaus ei ole voinut alkaa kovin paljon myöhempään. Jotenki pitäisi saada mieliala pidettyä toiveikkaana torstaihin saakka, jos siellä pieni ihme olisikin vastassa..

Ultrassa käyty ja uskomatonta kyllä sieltä löytyi pieni syke 😭❤️ Laskettu aika siirtyi yhdeksällä päivällä eteenpäin, mikä on todella hämmentävää 😮 Mutta pääasia, että toistaiseks kaikki hyvin ❤️
 
Minäkin kävin ultrassa tänään ja vastasi viikkoja 7 + 3, kun neuvolan mukaan ois ollut 7 + 5, mutta oli kyllä niin nopea ultra, että en saanut edes selvyyttä, että näkyikö syke vai ei. 🤔 Sen vaan sanoi, että onneksi olkoon, raskaus on oikeassa paikassa ja et mitä viikkoja vastaa.
Sitten siirryttiinkin jo keskustelemaan kaikista napapiikeistä ja kuinka mun pitää alkaa käymään myös sisätautipolin seurannassa, kun on riskiraskaus.
Mutta kait kaikki oli hyvin, kun hän onnitteli kuitenkin. 🤔😅
 
Me käytiin tänään ultrassa, kun plussasta lähtien on päivittäin tuhrutellut enemmän ja vähemmän. Menkoista laskettuna tänään on 5+4, löytyi ruskuaispussi ja 2mm pikku kirppu oikeasta paikasta (vastasi 5+5). Syytä vuodoille ei löytynyt, mutta ainakin raskaus on kohdussa.
 
Takaisin
Top