Varhaisultra

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kimpsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans viimeinen viesti tänne ennen poistumista. Meillä todettiin eilen kkm viikolla 10+1. Pikkuisen sydän oli lakannut lyömästä 6+2, vain päivä sen jälkeen, kun olin varhaisultrssa omin silmin sykkeen nähnyt. Eilistä ultraa edelsi 13 päivää kestänyt vaihteleva vuoto, ensimmäinen neuvolakäyntikin oli, mutta vasta eilen pääsin ultraan.

Takana nyt neljä keskenmenoa vuoden sisällä. Sydän on tuhansina palasina, enkä tiedä löydänkö enää voimia yrittää. Sain kyllä lähetteen lapsettomuus tutkimuksiin, mutta viime yö olin niin traumaattinen, että en tiedä uskallanko enää yrittää. Ensimmäisen tyhjennys lääkkeen saatuani tulin kotiin ja muutaman tunnin päästä alkoi supistukset. Taju meinasi lähteä monta kertaa ja kaiken raskausmateriaalin näkeminen oli traumaattista. Niin kovin olin jo toivonut, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin.

Omaksi ilokseni olen kuitenkin huomannut, että pystyn edelleen iloita muiden raskauksista, joten ihanaa odotusta teille kaikille ❤️ Ja voimia muille menetyksen kokeneille❤️‍🩹
 
Muokattu viimeksi:
Olen kamalan pahoillani Mollamaija- :loudlycrying: :Broken Heart: kyllä pienemmästäkin menee ihminen rikki. Toivon sydämeni pohjasta, että tyhjennys onnistui nyt kerralla hyvin ja palautuminen menisi helposti, ja että saat kaiken kaipaamasi tuen ja jotain henkisiä voimia jostain :Heavy Black Heart:
 
Täälläkin aloittaa kätilö tekemään varhaisultria! Mut uskaltaako tuonne varata aikaa?! 🙈
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kans viimeinen viesti tänne ennen poistumista. Meillä todettiin eilen kkm viikolla 10+1. Pikkuisen sydän oli lakannut lyömästä 6+2, vain päivä sen jälkeen, kun olin varhaisultrssa omin silmin sykkeen nähnyt. Eilistä ultraa edelsi 13 päivää kestänyt vaihteleva vuoto, ensimmäinen neuvolakäyntikin oli, mutta vasta eilen pääsin ultraan.

Takana nyt neljä keskenmenoa vuoden sisällä. Sydän on tuhansina palasina, enkä tiedä löydänkö enää voimia yrittää. Sain kyllä lähetteen lapsettomuus tutkimuksiin, mutta viime yö olin niin traumaattinen, että en tiedä uskallanko enää yrittää. Ensimmäisen tyhjennys lääkkeen saatuani tulin kotiin ja muutaman tunnin päästä alkoi supistukset. Taju meinasi lähteä monta kertaa ja kaiken raskausmateriaalin näkeminen oli traumaattista. Niin kovin olin jo toivonut, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin.

Omaksi ilokseni olen kuitenkin huomannut, että pystyn edelleen iloita muiden raskauksista, joten ihanaa odotusta teille kaikille ❤️ Ja voimia muille menetyksen kokeneille❤️‍🩹
Valtavan suuret pahoittelut Mollamaija-! 💔
 
Täällä kans viimeinen viesti tänne ennen poistumista. Meillä todettiin eilen kkm viikolla 10+1. Pikkuisen sydän oli lakannut lyömästä 6+2, vain päivä sen jälkeen, kun olin varhaisultrssa omin silmin sykkeen nähnyt. Eilistä ultraa edelsi 13 päivää kestänyt vaihteleva vuoto, ensimmäinen neuvolakäyntikin oli, mutta vasta eilen pääsin ultraan.

Takana nyt neljä keskenmenoa vuoden sisällä. Sydän on tuhansina palasina, enkä tiedä löydänkö enää voimia yrittää. Sain kyllä lähetteen lapsettomuus tutkimuksiin, mutta viime yö olin niin traumaattinen, että en tiedä uskallanko enää yrittää. Ensimmäisen tyhjennys lääkkeen saatuani tulin kotiin ja muutaman tunnin päästä alkoi supistukset. Taju meinasi lähteä monta kertaa ja kaiken raskausmateriaalin näkeminen oli traumaattista. Niin kovin olin jo toivonut, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin.

Omaksi ilokseni olen kuitenkin huomannut, että pystyn edelleen iloita muiden raskauksista, joten ihanaa odotusta teille kaikille ❤️ Ja voimia muille menetyksen kokeneille❤️‍🩹
Pahoittelut ja osanotot suruun. Kaikille menetyksen kokeneille ❤️
 
Täällä käyty tänään varhaisultrassa, pikku möykky vastasi kokoa mitä pitikin, eli 7+1 ja sydän läpätti kovasti menemään🥰 Eli ainakin minun kohdalla viime viikolla pisimmillään 4 päivää kestänyt vuoto oli toistaiseksi harmitonta❤️
 
Minä kävin ultrassa. Sain myös lopultakin neuvola-ajan varattua.
Päätin mennä ultraan, jotta raskaus muuttuu todellisemmaksi, ja jos omat ajatukset selkeytyisivät.
Vauvalla sydän löi. Viikot vaikuttaisivat olevan hieman vähemmän eli 8+6 (kuukautisista 9+1)
 
Paljonko teillä on noi varhaisultrat kustantanut?
Mun gynekologilla käynti on about 250e, joten veikkaan et samaa luokkaa olis käydä kattomassa, mitä tuolla näkyy.
Tämä maksoi 80 e, kätilön tekemänä. On halvin täällä. Enempää en olisi raaskinut maksaakaan, kun ei siinä kuitenkaan paljon vielä näy.
Menin nytkin vain siksi, että saan omia ajatuksia järjestykseen.
 
Minäkin kävin kätilön tekemänä ultrassa perhe -artella. Tämä sai myös maksaa e-passilla minkä heti hyödynsin .👌
 
Tämä maksoi 80 e, kätilön tekemänä. On halvin täällä. Enempää en olisi raaskinut maksaakaan, kun ei siinä kuitenkaan paljon vielä näy.
Menin nytkin vain siksi, että saan omia ajatuksia järjestykseen.
Täälläkin just aloitti kätilö tekemään skannauksia, 70e. En oo vielä päättänyt mitä ite tekis, käydäkö vai ei.
 
Täälläkin just aloitti kätilö tekemään skannauksia, 70e. En oo vielä päättänyt mitä ite tekis, käydäkö vai ei.
Ei se minusta mitenkään sykähdyttävä se itse ultra ollut. Möntti, jolla sykki sydän. Mutta juuri mielenrauhan takia ihan hyvä, jos on ollut vuotoja tai keskenmenoja tai muuta.
 
Mäkään en tosiaan oo varhaisultrassa käynyt enkä varmaan mene ellei tule jotain erityistä syytä tai huolta. Kuukauden päästä on kuitenkin eka ultra jo.
Koska tavallaan mitä se hyödyttää mun tietää, että tänään siellä on asiat hyvin, koska silti ihan hyvin huomenna voi mennä kesken.

Luulen, että pysyn rennompana näin ja reagoin vaan jos on jotain aihetta huoleen. Stressaaminen on kuitenkin aina pahasta.
 
Me käytiin varhaisultrassa Tampereen Perhe-artessa. Itse ultra tuntui menevän nopeasti, mutta saatiin tietää ne asiat mitä haluttiinkin. Sikiö löytyi oikeasta paikasta ja syke näkyi ❤️ Sikiö oli viikon pienempi kuin neuvolan laskelman mukaan, mutta sama juttu oli edellisessäkin raskaudessa. Eiköhän se laskettu aika sitten taas tarkennu nt-ultrassa :)
 
Takaisin
Top