Varhaisultra

Mä kysyin työterveyshuollosta saako sieltä kautta ultraa, hoitaja lupasi varmistaa. Kuulemma hcg ja progesteronitasot onnistuu mutta lääkärin lähetteellä. Katsotaan mitä kuuluu, olispa mahtava jos sais sieltä! Varasin siis kätilön tekemän varhaisultran kyllä jo mutta sinne on yli puolentoista tunnin matka… 🫣 meidän neuvolassa ei kuulemma ole ultraa enää OLLENKAAN. Kiitos sote 🤬
 
Mies ei ollut tänään mukana ja mun pitää käyttää epassin saldo tän kuun loppuun mennessä niin varasin ensiviikon torstaille Perhe arteen toisen ultran🙈. Miehellä vaikeuksia sisäistää tätä raskautta ja kun työnantajan hyvinvointietua kerta on jäljellä...😅.
 
Osan kuvan mitoista vastasi 8+0 ja osan 7+6 (menkoista tää). Mitassa heitot oli siis vain 0,03mm eli hyvin pienestä kiinni tässä vaiheessa päivät😄. Nyt kyllä oon entistä hämmästyneempi, että mistä touhutipasta, joka on muhinut melkeen viikon sisuksissa tää on alkunsa saanut😅.
 
Varhaisultrassa tänään käyty. Kaikki hyvin, syke löytyi ja pieni kaveri oikeassa paikkaa ja vastaa viikkoja😍 on niin helpottunut olo ja toivon kovasti, että jatkossakin kaikki menee hyvin❤️
Jee onnea hyvistä ultrakuulumisista! ☺️
 
Varhaisultrassa tänään käyty. Kaikki hyvin, syke löytyi ja pieni kaveri oikeassa paikkaa ja vastaa viikkoja😍 on niin helpottunut olo ja toivon kovasti, että jatkossakin kaikki menee hyvin❤️
Ihanaa😍 onko sulla missä vaiheessa raskaus?
 
Olin ajatellut mennä varhaisultraan, mutta sittemmin tuli mieleeni, että jos (ja kun) otetaan NIPT joka tapauksessa, niin ei se varhaisultra tuo nyt mitään lisää. Uskon, että jos sikiöllä ei ole kaikki ok niin kai se sitten keskeytyisi itsekseen jossain vaiheessa. Ja jotenkin oman mielenrauhan vuoksi odottelen nyt vaan, miten tässä edetään. Yritän olla lietsomatta mitään pelkoja itselleni vaan otan ihan rauhassa.

Esikoisen kohdalla mentiin kyllä VU, mutta nyt on jotenkin rauhaisampi mieli.
 
Ajattelin että mentäisiin käymään VU. siellä jos kaikki hyvin niin voin vanhemmille näyttää taas ekan kuvan papusesta. Mun äidillä on juhannuksen jälkeen 70-vuotissyntymäpäivä,niin olisi ainakin kiva syntyäriyllätys.

Huomenna soittelen muutenkin gynelle thyroxin-lääkityksen annoksesta niin kysyn häneltä suositusta koska mennä.
 
Millä viikoilla te kävitte ultrassa? Kärsimättömänä haluaisin ottaa jo 6+jotain mutta onhan se vähän riski, jos ei näykään vielä niin joutuu uudestaan maksaan yksityiselle :facepalm: ja toki laskutavasta vähän riippuu myös että mihin tuo asettuu kun varaa, mun kierto ollut niin epäsäännöllinen että tiiä voiko sillä 28 päivällä oikein laskea vaikka neuvola sillä menee lähtökohtaisesti....

Ei siis kuulunut (ylläri..) meilläkään työterveyteen ultra. Oon niin katkera kun ei tätä saa neuvolassa, tässä kyllä säästetään yhteiskunnassa ihan väärässä paikassa!
 
Millä viikoilla te kävitte ultrassa? Kärsimättömänä haluaisin ottaa jo 6+jotain mutta onhan se vähän riski, jos ei näykään vielä niin joutuu uudestaan maksaan yksityiselle :facepalm: ja toki laskutavasta vähän riippuu myös että mihin tuo asettuu kun varaa, mun kierto ollut niin epäsäännöllinen että tiiä voiko sillä 28 päivällä oikein laskea vaikka neuvola sillä menee lähtökohtaisesti....

Ei siis kuulunut (ylläri..) meilläkään työterveyteen ultra. Oon niin katkera kun ei tätä saa neuvolassa, tässä kyllä säästetään yhteiskunnassa ihan väärässä paikassa!
Esikoisesta rv 7+1 ja tästä rv 7+6. Tuonut mielenrauhaa kun jo niin "isona" vastannut kokoaan ja syke. Eipä se silti mielenrauhaa tuo kuin muutamaksi päiväksi. Saapuisipa doppleri pian niin 9+ voisi alkaa jo kokeilla metsästää sykkeitä🙈.
 
Mulla olis nyt varattuna 7+1 tai 7+0 riippuen laskeeko oviksen mukan vai menkoista. Ehkä se on sitte vaan maltettava se pari viikkoa odottaa... Lisäksi oli niiiiin suolaisen hintainen nykyään Terveystalon varhaisultra että hohhoijaa, tuo minkä oon varannut on sellaiseen kätilön tekemään edullisempaan... vaikka matkaa tulee enempi niin silti varmaan kokonaisuutena halvempi :Money Mouth Face:
 
Millä viikoilla te kävitte ultrassa? Kärsimättömänä haluaisin ottaa jo 6+jotain mutta onhan se vähän riski, jos ei näykään vielä niin joutuu uudestaan maksaan yksityiselle :facepalm: ja toki laskutavasta vähän riippuu myös että mihin tuo asettuu kun varaa, mun kierto ollut niin epäsäännöllinen että tiiä voiko sillä 28 päivällä oikein laskea vaikka neuvola sillä menee lähtökohtaisesti....

Ei siis kuulunut (ylläri..) meilläkään työterveyteen ultra. Oon niin katkera kun ei tätä saa neuvolassa, tässä kyllä säästetään yhteiskunnassa ihan väärässä paikassa!
Syksyn keskenmenon takia en itse suosittele liian varhain menoa. Suosittelen odottamaan siihen, että varmasti pitäisi näkyä syke. Mietin kyllä itsekin, että onkohan nyt mahdollista päästä neuvolan kautta ultraan. Meillä siis on neuvolassa ultra ja, kun mun kierrot on ollut epäsäännölliset, niin pääsin viimeksi sen perusteella. Mutta en tiedä miten nyt, kun yhtäkkiä tämä olikin melko normaali kierto 🤔
 
Millä viikoilla te kävitte ultrassa? Kärsimättömänä haluaisin ottaa jo 6+jotain mutta onhan se vähän riski, jos ei näykään vielä niin joutuu uudestaan maksaan yksityiselle :facepalm: ja toki laskutavasta vähän riippuu myös että mihin tuo asettuu kun varaa, mun kierto ollut niin epäsäännöllinen että tiiä voiko sillä 28 päivällä oikein laskea vaikka neuvola sillä menee lähtökohtaisesti....

Ei siis kuulunut (ylläri..) meilläkään työterveyteen ultra. Oon niin katkera kun ei tätä saa neuvolassa, tässä kyllä säästetään yhteiskunnassa ihan väärässä paikassa!
Me mennään nyt 6+4, tikutin kuitenkin oviksen ja siitä laskettu toi, niin pitäisi kyllä syke jo näkyä jos on kaikki kunnossa. Mutta aion mennä uudestaan sit myös rv8 ja rv10 😅 Onneksi täällä tosiaan on useampiakin paikkoja, joissa tarjolla kätilön tekemä ultra, muuten ei kyllä raaskisi moneen kertaan ravata. Oon kyllä nyt myös miettinyt pitäiskö toi rv8 ultra varata Dextraan ihan lääkärille niin saisi samalla juteltua ton progetuen jatkosta. Haluaisin kovasti uusia reseptin ja jatkaa cycloja sinne rv12 asti.
 
Takaisin
Top