Varhaisultra

Onnea kaikille hyvistä uutisista ❤

Itsellä aika varattuna parin viikon päähän, ja tuntuu ikuisuudelta odottaa sinne asti.. 😄

19.4. Rosannna (6+6)
20.4 Susanie (7+4), Helinä84 (7+3), Cece43 (7+1), Pikkiriikkinen93 (7+5)
21.4. Toukkis81 (7+0)
24.4. Metu (7+2)
25.4. Geysira (6+6)
26.4. Sarppana (7+3) Pphims (6+6)
28.4. Titiuu_85 (7+0), inlove (6+5)
3.5. Riekko (7+0)
6.5. Vahvero (7+2)

@Toukkis81 ihanaa että syke löytyi♥️ Siellä on tosiaan ollut sitkeitä kavereita odottelemassa🤭 Voihan se olla hyvinkin mahdollista että sairastelu on myöhästyttänyt ovista useamman päivän ja lämmöt on erilaiset sairastelun jälkeen kun keho toipuu. 🙏
Joo siis Ouran + Natural Cyclesin analysoimien lämpöjen mukaan mun ovis tapahtui koronan takia 3-4 päivää normaalia myöhemmin -- mutta nyt gynen ja ultran mukaan siihen vielä 4 lisäpäivää päälle 😳👀 Tuntuu jotenki uskomattomalta, koska mun kuume ehti laskea ennen ovista ja sit Oura + Natural Cycles näytti lämpöjen nousun oviksen jälkeen (3-4 päivää normaalista myöhässä, ei viikkoa normaalista myöhässä 👀😳). Mut ei auta kuin toivoa parasta ja toivoa, että alkio kehittyy normaalisti eikä hitaasti ja mun lämmöt oli koronan takia ihan sekaisin. Siis olin kipeenä saikulla viel viikon ton ultrankin antaman hedelmöittymispäivän jälkeen...

Ja sekin, että ultran mukaan raskaus alkanut vasta 21.3., mutta tein selkeet plussatestit jo 30.3. Voisko tollanen olla ees mahdollista!? Hieman kuulostaa oudolle.

Mut siis huolen määrä on vakio - syy vain vaihtuu! 😆😆

Oon kuullu saman, mut ite veikkasin poikaa siks kun mulla ei oo pahoinvointia juuri ollenkaan 🤷‍♀️ Mut siis nyt on niin hämmentyny olo, ku mä en usko mihinkään supersiitossonnin siittiöihin, vaan enemmän siihen, että tuo koronassa marinoitu tyyppi on kehittynyt hitaasti, eikä kaikki ole ok... Ihanaa tää, et huolen määrä on vakio - syy vain vaihtuu! 😆😆😆
Ei minullakaan ollut esikoisesta (tyttö) yhtään pahaa oloa, olin melkein elämäni kunnossa jos ei puolen välin jälkeen ilmenneitä yöllisiä selkäkipuja lasketa 😄 eikä ennen puolta väliä tehnyt mieli yhtään makeaa, olin siksi myös ihan varma että poika. Nyt tämä raskaus on sitten erilainen, nyt on sellaista kuvottavaa oloa aamusta alkaen, ei onneksi okseta vielä ainakaan.

Oon kuullu myös sen, että olisi ihan yleistä, että siimahännät kestää saatilla viikonkin, siksi ei esimerkiksi varmat päivät ole niin varmoja kuitenkaan. Uskon että siellä on kaikki varmasti oikein hyvin, mutta ymmärrän kyllä huolesi.

Ja tosiaan, huolet tuli nyt jäädäkseen plussasta lähtien, valitettavasti ja ihanasti 😄 siihen saakka kun viiva on suora tulee kuitenkin oltua peloissaan ja huolissaan jälkikasvusta tavalla tai toisella.

Hyvältä näyttää teidän varhaisultrat. Mitenköhän sitä jaksaa itse odottaa, kun oma vasta reilun parin viikon päästä? 😬

19.4. Rosannna (6+6)
21.4. Toukkis81 (7+0)
24.4. Metu (7+2)
25.4. Geysira (6+6)
3.5. Riekko (7+0)
6.5. Vahvero (7+2)
8.5. Monni92 (7+2)

@Toukkis81 mitä sulle on Oura sanonu sykevälivaihtelusta? Mulla on älykello ilmotellu nyt muutaman päivän, että HRV on tosi matalalla tasolla - tää alkoi siitä kun plussasin. Mietin liittyykö raskauteen 😄

@Deb
Raskaus muuttaa kaikkia niitä käppyröitä, lämpöjä, leposykettä, sykevölivaihteluja varsinkin.

Siis mulla oli koronasta eli maaliskuun puolivälistä saakka kaikki käppyrät punaisella, enkä koskaan ehtinyt toipua siitä taudista, kun iski jo tämä toinen tauti (raskaus) ja kaikki käppyrät jatkoi punaisella. 😆 Myös ne sykevälivaihtelut oli ihan sekaisin. Tänne palstallekin kirjoitin silloin pääsiäisenä, että mun oli luovuttava Ouran käytöstä öisin kun siis friikkailin niistä mun lämmöistä, kun kauhukseni pitkäperjantaina heräsin siihen, että Oura näytti lämmöksi vain +0,1, kun aikaisemmin lämmöt oli korkeemmalla. Siis raskaana peruslämpö pysyy vähän koholla ja alenevat lämmöt voi ennakoida keskenmenoa, niin siis silloin tuo +0,1 säikäytti niin, että jätin 2 viikoks koko Ouran yöpöydälle yöksi. Otin Ouran takas sormeen vasta viime yönä ja nyt enää vain leposykkeet ja lämmöt (+0,2) edelleen punaisella. Raskaus nostaa myös leposykkeitä; mulla ennen raskautta terveenä leposyke oli 48. Nyt edelleen 60. 👀

Mutta oon ajatellu, et pitäiskö laittaa koko Oura tauolle raskauden ajaksi, koska tuo on aivan perseestä, ettei siellä ole pregnancy modea. Eli mistään ei voi laittaa pysyvästi sinne modeksi pregnant. (Juu tagin voi laittaa joka päivä, mut ei se ohjelmisto huomioi sitä millään tavalla.) Oon myös lukenut netistä, että tässä käy niin, että Oura adaptoituu pikkuhiljaa näihin raskauden aikaisiin "surkeisiin lukemiin" ja sit taas raskauden jälkeen alkaa hälyyttämään poikkeuksellisista lukemista, kun se peilaa niitä ed kuukausiin, vaikka raskauslukemat ei ollu normaaleja sulle itsellekään.

Pitäisi oikein laittaa sinne palautetta, että pitäisi kehittää joku pregnancy mode asap, mut ehkä ei olla ihan suurinta kohderyhmää😒

19.4. Rosannna (6+6)
21.4. Toukkis81 (7+0)
24.4. Metu (7+2)
25.4. Geysira (6+6)
3.5. Riekko (7+0)
6.5. Vahvero (7+2)
8.5. Monni92 (7+2)
11.5 Jiin3s (7+2)

19.4. Rosannna (6+6)
21.4. Toukkis81 (7+0)
24.4. Metu (7+2)
25.4. Geysira (6+6)
3.5. Riekko (7+0)
6.5. Vahvero (7+2)
8.5. Monni92 (7+2) , lunni (7+4)
11.5 Jiin3s (7+2)

@Toukkis81 oon ymmärtänyt et alkuraskauden ultrassa voi tulla vielä hyvinkin mittavirheitä kun puhutaan kuitenkin milleistä. Joten yrittäisin olla liikaa murehtimatta muutaman päivän heittoa :)

Tuntuu ikuisuudelta vielä odottaa pari viikkoa ! Tosin en varhaisultraan enää suurta luottoa tunne, kun viimeksikin näkyi täysin viikkoja vastaava sikiö ja vahva sydän ja silti sitten kuutisen viikkoa myöhemmin meni kesken 😔 en olis nyt mennyt ollenkaan, mutta sain kunnalliselta ajan.

19.4. Rosannna (6+6)
21.4. Toukkis81 (7+0)
24.4. Metu (7+2)
25.4. Geysira (6+6)
3.5. Riekko (7+0)
6.5. Vahvero (7+2)
8.5. Monni92 (7+2) , lunni (7+4)
11.5 Jiin3s (7+2)

@Toukkis81 oon ymmärtänyt et alkuraskauden ultrassa voi tulla vielä hyvinkin mittavirheitä kun puhutaan kuitenkin milleistä. Joten yrittäisin olla liikaa murehtimatta muutaman päivän heittoa :)

Tuntuu ikuisuudelta vielä odottaa pari viikkoa ! Tosin en varhaisultraan enää suurta luottoa tunne, kun viimeksikin näkyi täysin viikkoja vastaava sikiö ja vahva sydän ja silti sitten kuutisen viikkoa myöhemmin meni kesken 😔 en olis nyt mennyt ollenkaan, mutta sain kunnalliselta ajan.
@lunni Joo oon lukenu netistä samaa, että varhaisultrassa voi mennä laskettu aika eteenpäin ja sit nt-ultrassa taas taaksepäin siihen alkuperäiseen. Toivotaan et menee niin ❤️

Ja juu, eihän tuo varhaisultra takaa vielä yhtään mitään, mutta olin aivan fiksoitunut siihen tuulimunaraskauteen, joten en ois kestäny sinne nt-ultraan saakka. En siis nauti tästä raskaana olosta pätkääkään (jatkuva totaaliväsymys, yökkö olo), ni en olis halunnu kärsiä tästä turhaan jonku tuulimunan takia.

Oi, oon tosi pahoillani 🥹❤️ Kaikkea hyvää tähän raskauteen ❤️

@Toukkis81 joo siis mäkin kyllä uskon että jos varhaisultrasssa kaikki on hyvin niin on enää pieni todennäköisyys sille, että asiat ei mee hyvin, minkä takia varhaisultrat on tosi hyvä juttu. En itsekään haluais, että tuulimuna tulisi ilmi vasta viikolla 12 tai aikainen kkm ja sikiö olis kuolleena viikko tolkulla..

Ihana kuulla että muutkin menossa! Varasin itsekin, olisi 11.5., silloin ehkä 7+0 tai 7+1, tosin voi olla mitä vaan muutakin. Yritän saada vielä julkiselle ajan, tuo on nyt yksityiselle varattu.

@Deb
Raskaus muuttaa kaikkia niitä käppyröitä, lämpöjä, leposykettä, sykevölivaihteluja varsinkin.

Siis mulla oli koronasta eli maaliskuun puolivälistä saakka kaikki käppyrät punaisella, enkä koskaan ehtinyt toipua siitä taudista, kun iski jo tämä toinen tauti (raskaus) ja kaikki käppyrät jatkoi punaisella. 😆 Myös ne sykevälivaihtelut oli ihan sekaisin. Tänne palstallekin kirjoitin silloin pääsiäisenä, että mun oli luovuttava Ouran käytöstä öisin kun siis friikkailin niistä mun lämmöistä, kun kauhukseni pitkäperjantaina heräsin siihen, että Oura näytti lämmöksi vain +0,1, kun aikaisemmin lämmöt oli korkeemmalla. Siis raskaana peruslämpö pysyy vähän koholla ja alenevat lämmöt voi ennakoida keskenmenoa, niin siis silloin tuo +0,1 säikäytti niin, että jätin 2 viikoks koko Ouran yöpöydälle yöksi. Otin Ouran takas sormeen vasta viime yönä ja nyt enää vain leposykkeet ja lämmöt (+0,2) edelleen punaisella. Raskaus nostaa myös leposykkeitä; mulla ennen raskautta terveenä leposyke oli 48. Nyt edelleen 60. 👀

Mutta oon ajatellu, et pitäiskö laittaa koko Oura tauolle raskauden ajaksi, koska tuo on aivan perseestä, ettei siellä ole pregnancy modea. Eli mistään ei voi laittaa pysyvästi sinne modeksi pregnant. (Juu tagin voi laittaa joka päivä, mut ei se ohjelmisto huomioi sitä millään tavalla.) Oon myös lukenut netistä, että tässä käy niin, että Oura adaptoituu pikkuhiljaa näihin raskauden aikaisiin "surkeisiin lukemiin" ja sit taas raskauden jälkeen alkaa hälyyttämään poikkeuksellisista lukemista, kun se peilaa niitä ed kuukausiin, vaikka raskauslukemat ei ollu normaaleja sulle itsellekään.

Pitäisi oikein laittaa sinne palautetta, että pitäisi kehittää joku pregnancy mode asap, mut ehkä ei olla ihan suurinta kohderyhmää😒
@Deb Sorry muuten näin tarkasta sepostustuksesta; luin nimittäin eilen vösyneenä väärin, että sullakin on Oura ja siksi avauduin 🤣 No eipä ole pregnancy modea ölykelloissakaan. Sorry avautuminen 😅

@Deb Sorry muuten näin tarkasta sepostustuksesta; luin nimittäin eilen vösyneenä väärin, että sullakin on Oura ja siksi avauduin 🤣 No eipä ole pregnancy modea ölykelloissakaan. Sorry avautuminen 😅

No siis mullahan on ollut Oura, joten tiedän sen toimintaperiaatteen, no worries 😂 Tässä mun älykellossa, garminissa voi laittaa että on raskaana ja se seuraa raskautta, sekä antaa raskauden aikasia vinkkejä, lisäks se ehdottaa että harjottelun tilan voi laittaa raskauden ajaks pois päältä. Joten jotenkin se ottaa huomioon raskauden 😄

Mä varasin varhaisultran tarkoituksella vähän myöhäisemmäksi, koska kierto on ollut suht pitkä yleensä eikä lasketusta ajasta ole täyttä varmuutta (saattaa olla viikonkin myöhemmin todellisuudessa), että en varmasti mene liian aikaisin.

19.4. Rosannna (6+6)
21.4. Toukkis81 (7+0)
24.4. Metu (7+2)
25.4. Geysira (6+6)
3.5. Riekko (7+0)
6.5. Vahvero (7+2)
8.5. Monni92 (7+2) , lunni (7+4), jalei (8+0)
11.5 Jiin3s (7+2)

Jouduin siirtämään varhaisultraa myöhemmäksi kun tänne iski flunssa… 🤒

19.4. Rosannna (6+6)
21.4. Toukkis81 (7+0)
25.4. Geysira (6+6)
27.4. Metu (7+5)
3.5. Riekko (7+0)
6.5. Vahvero (7+2)
11.5 Jiin3s (7+2)

No niin vanhustenosastolta iltaa! 😅
Marssin tänään siis gynelle ja ilmoitin, että haluan tulla todentamaan koronan aiheuttaman tuulimunaraskauden! Ja sanoin, että heti saa sanoa, jos siellä näkyy vain musta aukko (=tuulimuna). No ei näkyny mustaa aukkoa, vaan alkio ja syke 👀🥹❤️ Uskomatonta, kun oon 3 viikkoa friikkaillut sitä tuulimunaa 24/7, kun ei edes laatta lennä.

Tiesin, että mun ovis on tapahtunut monta päivää normaalista myöhässä, koska mulla oli se kunnon korona ihan kuumeen kera... Mutta Oura-sormus ja Natural Cycles väitti lämpötilojen perusteella mun ovuloineen 17.3. Tosin en tiedä onko nuo lämmöt sit luotettavia, kun tosiaan olin kipeenä 2 viikkoa...varmaan sitten ei. Mut nyt alkion CRL oli tänään 6,3mm, josta uä-laite antoi viikoiksi 6+3 ja laskettu aika 12.12.

Kun syötin tuon lasketun ajan vasta himassa appiin, niin se antoi hedelmöittymisen päivämääräksi 21.3. Mikä kuulostaa ihan pimeeltå, kun tiedän seksin tapahtuneen 16.3. 😳👀 Gyne kuitenkin laski, että mä olen ovuloinut myöhäön ja exän sperma on ollu jonku siitossonnin spermaa, joka säilyny hengissä rööreissä 5 päivää.👀😳 Gynen mukaan kaikki ok, mut itelle jäi jotenki hämmentynyt olo, että voiko olla noin. Siinä hötäkässä en muistanu siis gynelle sanoa, että Oura-sormus kyl kovasti väittää oviksen tapahtuneen jo 17.3., eikä vasta 4 päivää myöhemmin. Tosin siis se korona ehkä sekoittaa noita lämpöjä..
Eli itelle jäi nyt ihmetys, että onko ovis oikeasti tapahtunu noin hitokseen myöhään vai onko alkio kehityksestä jäljessä ja joku jo vialla 👀

Hän suositteli kontrolliultraa parin viikon päästä. Kysyin vielä, että suositteletko tuota kaikille vai vain mulle --- niin hän sanoi, että kaikille, jotka tulee näin varhaisessa vaiheessa ekaan ultraan.

No eipä ainakaan ollut tuulimuna, josta olin itse 99% varma 🙈
Mutta siis omista laskuista alkion kehitys oli 4 päivää jäljessä. 👀 Gynen mukaan kuitenki kaikki ok (Stadissa kahden ison klinikan kokenut erikoislääkäri)
We will see...

@Mrs Willow oliko sulla jotakin saman tapaista? Kuinka monta päivää pienempi teidän alkio oli kuin omien laskujesi mukaan? Mikä CRL + viikot? Jos saa kysyä... ❤️

No mut näillä mennään ❤️ Kuten tohon ylös aikaisemmin kirjoitin, oon stressannu enemmän sitä potentiaalista yh-mammailua kuin tätä raskautta viime päivät. Kivaa vuoristorataa tää tunne-elämä raskaana...

(kuva otettu puhelimella paperitulosteesta)
@Toukkis, mulla oli CRL 5.0mm ja sillä kokoarvio 6+1 viikkoa. Omasta arviosta heittoa 5-6 päivää. Lääkäri ei kuitenkaan mitenkään erityisesti mielestäni sitä kokoa yrittänyt selvittää, mittasi tasan kerran ja that's it. Sanoi kyllä, että tosi vaikea mitata, kun on ihan kohdunseinämää vasten ja näkihän sen ruudusta itsekin. Ei pystynyt sanomaan, että missä kohtu loppuu ja alkio alkaa. Kun syke näkyi ja raskaus oli kohdussa niin lääkärin mukaan kaikki oli niin hyvin kuin tässä vaiheessa voi olla. Ei suositellut tai kehoittanut tulemaan edes uudestaan ultraan, normiseuranta neuvolan kautta.

Yritän itse nyt olla panikoitumatta tuosta koon heitosta. Mun kierto on muutenkin epäsäännöllinen, eikä aiemmissa raskauksissakaan mitat ole vissiin koskaan täsmänneet. Np-ultrassa sitten yleensä päästään jo vähän paremmin todellisuutta vastaaviin lukemiin.

Joku muuten mainitsi, että np-ultrat myös alakautta. Mulla on aina tehty varhaisultrat alakautta, mutta np-ultrat jo vatsan päältä ja hyvin on näkynyt. Jossain pätevässä nettilähteessäkin olen kyllä nähnyt mainittavan, että jos on esteitä näkyvyydelle (ylipainoa tai esim kohtu tosi taaksepäin kallellaan) tehdään np-ultra tarvittaessa alakautta, muuten vatsanpeitteiden päältä. Mulla on siis kohtu taaksepäin, mutta silti on näkynyt np-ultrat jo vatsan päältä hyvin.

19.4. Rosannna (6+6)
21.4. Toukkis81 (7+0)
24.4 Sarppana (7+1)
25.4. Geysira (6+6)
26.4. Pphims (6+6)
27.4. Metu (7+5)
3.5. Riekko (7+0)
6.5. Vahvero (7+2)
11.5 Jiin3s (7+2)

Parin tunnin päästä mennään.. Musta tuntuu et oksennan kohta ku jännittää niin paljon 🫣

Takaisin