No niin vanhustenosastolta iltaa!
Marssin tänään siis gynelle ja ilmoitin, että haluan tulla todentamaan koronan aiheuttaman tuulimunaraskauden! Ja sanoin, että heti saa sanoa, jos siellä näkyy vain musta aukko (=tuulimuna). No ei näkyny mustaa aukkoa, vaan alkio ja syke
Uskomatonta, kun oon 3 viikkoa friikkaillut sitä tuulimunaa 24/7, kun ei edes laatta lennä.
Tiesin, että mun ovis on tapahtunut monta päivää normaalista myöhässä, koska mulla oli se kunnon korona ihan kuumeen kera... Mutta Oura-sormus ja Natural Cycles väitti lämpötilojen perusteella mun ovuloineen 17.3. Tosin en tiedä onko nuo lämmöt sit luotettavia, kun tosiaan olin kipeenä 2 viikkoa...varmaan sitten ei. Mut nyt alkion CRL oli tänään 6,3mm, josta uä-laite antoi viikoiksi 6+3 ja laskettu aika 12.12.
Kun syötin tuon lasketun ajan vasta himassa appiin, niin se antoi hedelmöittymisen päivämääräksi 21.3. Mikä kuulostaa ihan pimeeltå, kun tiedän seksin tapahtuneen 16.3.
Gyne kuitenkin laski, että mä olen ovuloinut myöhäön ja exän sperma on ollu jonku siitossonnin spermaa, joka säilyny hengissä rööreissä 5 päivää.
Gynen mukaan kaikki ok, mut itelle jäi jotenki hämmentynyt olo, että voiko olla noin. Siinä hötäkässä en muistanu siis gynelle sanoa, että Oura-sormus kyl kovasti väittää oviksen tapahtuneen jo 17.3., eikä vasta 4 päivää myöhemmin. Tosin siis se korona ehkä sekoittaa noita lämpöjä..
Eli itelle jäi nyt ihmetys, että onko ovis oikeasti tapahtunu noin hitokseen myöhään vai onko alkio kehityksestä jäljessä ja joku jo vialla
Hän suositteli kontrolliultraa parin viikon päästä. Kysyin vielä, että suositteletko tuota kaikille vai vain mulle --- niin hän sanoi, että kaikille, jotka tulee näin varhaisessa vaiheessa ekaan ultraan.
No eipä ainakaan ollut tuulimuna, josta olin itse 99% varma
Mutta siis omista laskuista alkion kehitys oli 4 päivää jäljessä.
Gynen mukaan kuitenki kaikki ok (Stadissa kahden ison klinikan kokenut erikoislääkäri)
We will see...
@Mrs Willow oliko sulla jotakin saman tapaista? Kuinka monta päivää pienempi teidän alkio oli kuin omien laskujesi mukaan? Mikä CRL + viikot? Jos saa kysyä...
No mut näillä mennään
Kuten tohon ylös aikaisemmin kirjoitin, oon stressannu enemmän sitä potentiaalista yh-mammailua kuin tätä raskautta viime päivät. Kivaa vuoristorataa tää tunne-elämä raskaana...
(kuva otettu puhelimella paperitulosteesta)