Varhaisultra

Tässäkin on eroja, minulta nt-ultra otettiin esikoisesta vatsan päältä. Kaveri vuosia sitten väitti, että jos on hoikka, niin silloin voi ottaa vatsan päältä. En tiedä pitääkö paikkansa enkä kyllä silloin tainnut kysyäkään.
Juuri näin, vatsan päältä otettaan, mutta kun ylipainoinen tai vatsalla rasvakierros, otettaan sisäkautta
 
En tiedä onko tää enää niinkään varhaisultra, kun menossa 11+4 ja viikon päästä jo nt-ultra. Mutta tänään käytiin kun olin täysin varma keskenmenosta (kaikki tuntemukset ja oireet hävisi muutamia päiviä sitten). Kaikki oli kunnossa ja siellä jo 5 cm elämänalku kovasti liikkui menemään.
 
Kävin ultrassa viikko sitten kun oli viikot 10+0, ultran mukaan silloin vastasi 9+5, eli pari päivää vain eroa. Jännitti paljon mennä ja onneksi saatiin uutisia mitä odotettiinkin. Kaikki hyvin. 💕🙏🏻 nt-ultra jo viikon päästä.
 
Muokattu viimeksi:
Tämä ei ole enää ehkä varhaisultra, mutta ei vielä nt-ultrakaan. Pikkuinen kuvattiin viime viikolla 10+1 vuotavan hematooman vuoksi. Hän oli tosi liikkuvainen 🥰 seuraava ultra maanantaina hematooma kontrolli ja sitten 30.5 nt-ultra.
IMG-20230511-WA0000.jpeg
 
Mä kävin torstaina varhaisultrassa, vahva syke näkyi ja yksi sikiö oli ja se riittää meille ❤️ seuraava NT-ultra 16.6. Tekisi mieli kyllä käydä vielä yksityisellä ultrassa mutta maksaa sen 200€ varmaan. Meillä on ollut useampi keskenmeno niin siksi mietin ultraa
 
Täälläkin mun varhaisultrakäynti kustansi 230e, niin ei nyt kovin monesti viitsi sitä pulittaa. Joku tuollainen kätilön pyörittämä paikka olis aika jees tähän tarkoitukseen...
 
Maksoin itse yksityisellä varhaisultran ja maksoi 79€. On kyllä huomattavia eroja näköjään näissäkin hinnoissa. 😳
 
Maksoin itse yksityisellä varhaisultran ja maksoi 79€. On kyllä huomattavia eroja näköjään näissäkin hinnoissa. 😳
Täälläkin on yhdessä paikkaan yksityisellä ultra 79 euroa. Saattoi olla aikaisemmin vaan 60 euroa, mutta taitaa hintojen nousun myötä tämänkin hinta nousi.
 
Täällä maksaa yksityisellä varhaisultra 300e, jonka vuoksi en sinne mennyt. Nt ultraan enää onneksi pari viikkoa.
 
Mä oon ylipainoinen ja rasvaa löytyy, mutta nt ultra otettiin ihan normaalisti vatsan päältä, aina otettu. Hyvin näkyi ilman runnomistakin, vaikka istukkakin on edessä 😊
Sitä kertoi minulle ultraaja Helsingin sikiseulantayksikkössä
 
Maksoin itse yksityisellä varhaisultran ja maksoi 79€. On kyllä huomattavia eroja näköjään näissäkin hinnoissa. 😳
Meidän seudulla on vain lääkäreitä jotka ultraa hinta noin 300 e. Mulla onneksi usein kulkua Treelle jossa kätilö ultrasi 85 e. Tämän jälkeen kuulin, että meidän neuvolassa ultra kuuluu palveluun 😁
 
Sitä kertoi minulle ultraaja Helsingin sikiseulantayksikkössä
Ompa jännä. Voihan toki olla siellä/joillain henkilöillä käytäntö sellainen..? Mutta ainakaan täällä "kehä kolmosen ulkopuolella" ylipaino ei tarkoita sitä että (nt-)ultrat tehdään vain ja ainoastaan alakautta. Sen takia ihmettelen tuollaista ehdotonta asennetta/käytäntöä siellä päin, että lihavuus tarkoittaisi automaattisesti ultran tekoa alakautta, kun ainakaan täällä muualla asia ei ole niin 🤔 tärkeintä tietysti että sen saa tehtyä, mutta aika hurjaa että pelkästään ulkonöän perusteella tuomitaan ultrattavaksi alakautta, vaikka päältäkin näkee suurimmaksi osaksi hyvin tarkasti huolimatta läskeistä.
 
Tiistaina kävin varhaisultrassa selvittelemässä raskausviikkoja. Sain neuvolasta lähetteen kun kuukautiskierrossa oli jo pitkään ollut häikkää. Siellä näkyi rv 8+3 mittoja vastaava pieni ja sydän sykki ❤️ tänään 8+6.
 
Nt-ultralle ei ollut omaa ketjua, joten päivittelen kuulumisia tänne: Perjantaina oli nt-ultra, jota olin jo kauhusta kankeana odottanut useamman viikon. Täytyy myöntää, että olin jo varautunut saamaan taas huonoja uutisia ja jopa tarkistanut mikä protokolla sairaalalla on keskeytyneen keskenmenon hoitoon 12 viikon jälkeen. :No Evil Monkey: Onneksi kaikki oli hyvin :red-heart: Ilman kyyneliä ei selvitty, ja mieheltäkin pääsi itku pariin kertaan, ja lopulta kätilökin vuodatti pari kyyneltä. :Two-hearts:
 
Nt-ultralle ei ollut omaa ketjua, joten päivittelen kuulumisia tänne: Perjantaina oli nt-ultra, jota olin jo kauhusta kankeana odottanut useamman viikon. Täytyy myöntää, että olin jo varautunut saamaan taas huonoja uutisia ja jopa tarkistanut mikä protokolla sairaalalla on keskeytyneen keskenmenon hoitoon 12 viikon jälkeen. :No Evil Monkey: Onneksi kaikki oli hyvin :red-heart: Ilman kyyneliä ei selvitty, ja mieheltäkin pääsi itku pariin kertaan, ja lopulta kätilökin vuodatti pari kyyneltä. :Two-hearts:
Onnea hyvistä kuulumisista 💕 tuolla salaisten puolella on nt-ketju :)
 
Takaisin
Top