Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mullakin varhaisultra 20.4, klinikka suosittelee kun hedelmöityshoidoista kyse. Halusin varata ajan vähän myöhemmäksi, että näkyy paremmin, tuolloin olis viikkoja 7+5.
Samaa mieltä, vaikka varhaisultra ei voi antaa varmuutta siitä, että kehitys jatkuisi normaalisti, niin selviää siellä ainakin, että raskaus on oikeassa paikassa ja ettei ole tuulimuna. Itsekin oon niin monesta tällaisesta tapauksesta kuullut, että np-ultrassa vasta selviää tuulimunaMulla oli edellinen kierto tuulimunaraskaus, minkä vuoksi haluan kyllä nytkin käydä varhaisultrassa. Viimeksi kävin 6+jotain viikoilla ja sillon varhaisultrassa oli vähän epäselkeetä oliko kyseessä tuulimuna vai eikö syke vielä näkynyt. Siitä viikon kuluttua varasin ajan gynelle ja tuulimuna vahvistui ja alkoikin melko pian menemään itsekseen kesken. Ja siis kaikki raskausoireet oli varsin vahvana ihan loppuun asti.
Nyt ajattelin mennä viikon 7/8 aikana suoraan gynelle ja mulla ainakin helpottaa saada tietää mikä on meininki. Hyvä ystäväni oli julkisen puolen ultraan asti tietääkseen ihan normaalisti raskaana, ja sitten kuitenkin vkolla 13 löytyi tuulimuna ja se oli tosi masentava kokemus. Hänelläkin oli kaikki raskausoireet. Näistä kokemuksista oppineena en pystyisi enää olemaan menemättä varhaisultraan
Samaa mieltä, vaikka varhaisultra ei voi antaa varmuutta siitä, että kehitys jatkuisi normaalisti, niin selviää siellä ainakin, että raskaus on oikeassa paikassa ja ettei ole tuulimuna. Itsekin oon niin monesta tällaisesta tapauksesta kuullut, että np-ultrassa vasta selviää tuulimuna
Joo, se keskenmenon riski tosiaan laskee aika roimasti kun sydän on alkanut sykkiä, joten tuo ainakin yksi syy itsellä käydä katsomassa tilanne varhaisultrassa. Että jos syke löytyy, niin ollaan jo paljon turvallisimmilla vesillä, ainakin henkiseltä kannalta, jos ei muuten.Toisaalta olen lukenut, että jos varhaisultrassa kaikki kuten pitää, niin keskenmenoriski vaan 3 % tämän jälkeen.
Tuo on kyllä jo lohdullinen prosenttiosuus!Toisaalta olen lukenut, että jos varhaisultrassa kaikki kuten pitää, niin keskenmenoriski vaan 3 % tämän jälkeen.