Varhaisultra

Itsellä ei oo siis aikaisempaa kokemusta varhaisultrasta ja edellisestä raskaudestakin jo ehtinyt vierähtää 16! vuotta, niin nyt on kaikki jotenkin ihan tosi jännää

Mun varhaisultran aika tulee postissa. Tiedän vaan että sellainen on ilmeisesti varattu mutta en tiedä miksi sitä ei voitu sanoa samalla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Varhaisultrat:
Iltakuu 16.3.
Kaino-Vieno 17.3.
Annasohvi 18.3.
Ichigo 18.3.
HelmiK 20.3.
Däumeline 21.3.
Nasu85 27.3
Caizu 27.3.

Mua kans jännittää suht paljon, vaikkei mulla ole km-kokemuksia ja toivottavasti ei tulekaan. Mutta elän jo niin vahvasti muiden kokemuksissa, että menee kyllä ihon alle. Toivoisin kaikille sitä onnellista odotusta. <3

Ai niin! Julkisen puolelle ajat oli menneet ja sain vasta rv-viikolle 12 julkisen ajan. Täytynee soitella vielä kysellä mitä tuumaavat.

Äsken tais tippua pari varhaisultra-aikaa listasta niin laitoin ne nyt tähän :smiling-eyes: Poistin myös listasta jo olleet ultrat, eli jäljellä vaan tulevat.

Varhaisultrat:
HelmiK 20.3.
Däumeline 21.3.
Sofiie 21.3
Ernarna 22.3
Tiuhti12 23.3.
Mamajepu 23.3
Sudensylin 24.3
Nasu85 27.3
Caizu 27.3
Larak 3.4
Kaino-Vieno 4.4. toinen varhaisultra
kajo. 5.4.
Lilli21 13.4.

Päivitin vähän pidemmän tekstin salaisten puolelle, mutta lyhyesti tännekin:
Ultrassa löytyi syke, sikiö vastasi 6+6. Ovista tikuttamalla olen itse aika varma, et pitäisi olla 7+2/7+1. Ei kuitenkaan huolta, koska helposti parin kolmen päivän heitto voi johtua ultraajastakin. Tämä ultraaja oli niin hellä, et hyvä jos meni ultraustikun pää edes sisälle asti, kun ei meinannut sikiö pysyä ruudulla kokoaikaa. Otti mitan myös jännästi sydämestä alapäähän, eli ei mitannut sikiötä päästä päähän, kuten tapana 🤔 Tarkistin tämän asian vielä googlesta.

Varasi meille ajan parin viikon päähän 5.4, jolloin varmistetaan kasvu. Tämä vain siksi, et edellinen kierto oli keskenmeno ja ei voida laskea raskautta alkaneeksi edellisistä kuukautisista.

Ja tässä taas päivitetty ultrauslista:

Ernarna 22.3.
Tiuhti12 23.3.
Mamajepu 23.3.
Sudensylin 24.3.
Sofiie 25.3.
Nasu85 27.3.
Caizu 27.3.
Larak 3.4.
kajo. 5.4.
Däumelinen 5.4. toinen varhaisultra
Lilli21 13.4.

Sain vihdoin vu ajan. Hieman aikaisen mutta eipähän tarvii odottaa niin kauaa.

Ernarna 22.3.
Tiuhti12 23.3.
Mamajepu 23.3.
Sudensylin 24.3.
Sofiie 25.3.
Nasu85 27.3.
Caizu 27.3.
Larak 3.4.
kajo. 5.4.
Evanel 6.4
Lilli21 13.4.

Varasin ajan jo 3.4, kun raskauden kesto epäselvä. Tuolloin ehkä rv6+2-3.

Ernarna 22.3.
Tiuhti12 23.3.
Mamajepu 23.3.
Sudensylin 24.3.
Sofiie 25.3.
Nasu85 27.3.
Caizu 27.3.
Larak 3.4.
Toivoaon 3.4
kajo. 5.4.
Evanel 6.4
Lilli21 13.4.

Kaippa minäkin tänne listaan itseni laitan.

Ernarna 22.3.
Tiuhti12 23.3.
Mamajepu 23.3.
Sudensylin 24.3.
Sofiie 25.3.
Nasu85 27.3.
Caizu 27.3.
Lepus timidus 30.3.
Larak 3.4.
Toivoaon 3.4
kajo. 5.4.
Evanel 6.4
Lilli21 13.4.

Vastasi 6+5, vaikka menkoista laskettuna on 7+0. Se sano et vastais hyvin sitä kun kerroin et ovulaatio oli vasta pari päivää kierron puoliväkin jälkeen. Sano kuitenkin et voi olla et laskettu aika pidetään samana niin katellaan seuraavassa ultrassa miltä näyttää 😊

Päivitetty lista (menneet ultrat poistettu):

Nasu85 27.3.
Caizu 27.3.
Lepus timidus 30.3.
Larak 3.4.
Toivoaon 3.4
kajo. 5.4.
Däumeline 5.4. toinen varhaisultra
Evanel 6.4
Lilli21 13.4.

Hei!

Kävin tänään varhaisultrassa. Menkkojen mukaan laskettuna minulla pitäisi olla menossa rv 7+2 mutta ultran mukaan sikiö on liian pieni näille viikoille (2.8mm). Hoitaja arvioi rv olevankin 5+6. Sydän kuitenkin näkyi lyövän hyvin.
Uusi aika varattiin kahden viikon päähän.
Kyseessä ensimmäinen raskaus joten kaikki poikkeava säikäyttää.

Hei!

Kävin tänään varhaisultrassa. Menkkojen mukaan laskettuna minulla pitäisi olla menossa rv 7+2 mutta ultran mukaan sikiö on liian pieni näille viikoille (2.8mm). Hoitaja arvioi rv olevankin 5+6. Sydän kuitenkin näkyi lyövän hyvin.
Uusi aika varattiin kahden viikon päähän.
Kyseessä ensimmäinen raskaus joten kaikki poikkeava säikäyttää.
Hei, tervetuloa mukaan! :smiling-eyes:
Hmm, onko sulla normaalisti säännölliset kierrot ja kuinka pitkiä kierrot ovat?
Mulla kävi esikoisesta samoin, vastasi viikkoa pienempää, mutta en tiennyt kiertoni olevan silloin huomattavasti pidempi (32-34pv) koska olin juuri lopettanut e-pillerit.

Hei, tervetuloa mukaan! :smiling-eyes:
Hmm, onko sulla normaalisti säännölliset kierrot ja kuinka pitkiä kierrot ovat?
Mulla kävi esikoisesta samoin, vastasi viikkoa pienempää, mutta en tiennyt kiertoni olevan silloin huomattavasti pidempi (32-34pv) koska olin juuri lopettanut e-pillerit.
Kuukautiset ovat epäsäännölliset, kierto on välillä pitkä ja välillä lyhyt
Tämän takia pääsin varhaisultraan.
Ehkäsyn lopetin 1,5 vuotta sitten ja tämä on ensimäinen "tärppi" sen jälkeen. Positiivisen testin tein pari viikkoa sitten, kun kuukautiset olivat varmasti myöhässä. Nyt laskettuna silloin minulla on ollut menossa vasta kolmas raskausviikko.

Kuukautiset ovat epäsäännölliset, kierto on välillä pitkä ja välillä lyhyt
Tämän takia pääsin varhaisultraan.
Ehkäsyn lopetin 1,5 vuotta sitten ja tämä on ensimäinen "tärppi" sen jälkeen. Positiivisen testin tein pari viikkoa sitten, kun kuukautiset olivat varmasti myöhässä. Nyt laskettuna silloin minulla on ollut menossa vasta kolmas raskausviikko.
Itse tein ensimmäisen, hyvin haalean positiivisen raskaustestin 3+4, joten jos sinulla pari viikkoa sitten plussattuasi olisi ollut noin 3+6, niin se kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Ja laskukaava suoraan edellisistä kuukautisista laskettuna on kyllä monen kohdalla hyvin kehno, esim itselläni kierto on 32-36 päivää, ja jos keskivertonaisella ovulaatio on kierron 14. päivä, minulla se on yleensä vasta viikkoa myöhemmin... Jolloin myös alkio on toki viikkoa nuorempi kuin mitä perinteisellä laskukaavalla. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin, ainakin hyvä merkki on se että syke on kuitenkin löytynyt, ja tosiaan tuo noin viikon heitto koossa on selitettävissä, olettaen ettet tiedä tarkkaa ovulaatiohetkeä :Smiling Face With Smiling Eyes:

Muokattu viimeksi:
Takaisin