Varhaisultra

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Menettekö varhaisraskauden ultraan ennen nt-ultraa? Julkiselle vai yksityiselle? Tänne voi tulla myös kertomaan ultrakuulumiset!
 
Varasin itselleni kolmen viikon päähän varhaisultran, jos nyt sinne asti päästää. :Grinning Face With Smiling Eyes: Vähän kieltämättä ahdisti varata, kun tää alku on niin epävarmaa, mut koitin ajatella et saahan sen peruutettua jos niikseen tulee.

Kaikissa raskauksissa olen käynyt, ei vaan polla kestä sitä että nt- ultrassa pamahtaa sitten tuulimuna yms joten pakko saada vähän varmuutta ennen sitä, että joku edes tuolla asustelee. :Smiling Face With Smiling Eyes: Tänne (varsinais-suomeen) on tullut myös tosi kiva yksityinen, jossa ultra näytti olevan 69 euroa. Tuntuu vaan tosi pitkältä ajalta nyt odotella tuo 3 viikkoakin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
@Adiela Oon kuullut et Liedossa olis joku halpa yksityinen, me käytiin 3Dssä Kaarinan Savonlahdella (lääkärin sukunimi siis, Varsinais-Suomen lääkäripalvelu on virallinen nimi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ) esikoisesta, koska se taitaa olla edullisin 3/4D. Asuttiin tuolloin vielä Turun seudulla.

Nykyään asutaan täällä Saksassa pikkukaupungissa ja meno vähän eri. Täällä pitää itse etsiä gyne ("naistenlääkäri") joka seuraa raskautta. Mulla on tiedossa yksi mieslääkäri, jolle ajateltiin soittaa ensviikolla ja varata ajan, mikäli suostuu ottaa mut asiakkaakseen. Täällä on vaikeaa löytää itselleen lääkäriä, monet sanoo ettei ota uusia asiakkaita, koska liikaa kysyntää :Grimacing Face: Tuttavani kävi tällä mieslääkärillä ja suositteli, kertoi että ultraa joka käynnillä ja tekee myös 3D kuvauksen ilmaiseksi/sisältyy hänen palveluun.
Ajattelin pyytää aikaa 7+viikoille. Olisin halunnut jo 6+ siinä toivossa et kuultais jo silloin syke, mutta mies on sillä viikolla työmatkalla toisessa kaupungissa.
 
Mulla varhaisultra parin viikon päästä aiemman kohdunulkoisen vuoksi, sain sen onneksi pyydettyä julkiselta.

Tehdäänkö listaa sitä mukaa kun varailette? Voi sitten jännäillä kuulumisia yhdessä. 😊

Kaino-Vieno 17.3.
 
Mulla on vähän kaksjakoset fiilikset varhaisultrasta. Eka raskaus päättyi kkm. Niukka vuoto alkoi päivää ennen nt-ultraa ja siellä sitten selvisi kkm muistaakseni rv 10. Esikoinen vuoteli samallalailla rv 10, jolloin pääsin julkiselle ultraan, mutta kaikki oli kunnossa. Sikäli keskenmenon kannalta en koe ultraa hyödyllisenä, kun se nyt voi tulla koska vaan.

Mulla olis kolmekymppisreissu tulossa ja nyt puntaroinkin, että kävisikö ultrassa sitä ennen. Olis tylsää viettää tuo reissu raskaana ns. turhaan, mutta eipä se taida juhlatunnelmaa kohottaa sekään, jos paria päivää ennen käyn ultrassa toteamassa tuulimunan tms. 🤔
 
@Kaino-Vieno Voidaan tehdä listakin joo! :smiling-eyes::Two-hearts: Mulla varmasti ultrataan silloin ekalla gyne/lääkärikäynnillä niin laitan sen päivämäärän tähän.

Vairhaisultrat:
Kaino-Vieno 17.3.
Däumeline 21.3.
 
Mulla on vähän kaksjakoset fiilikset varhaisultrasta. Eka raskaus päättyi kkm. Niukka vuoto alkoi päivää ennen nt-ultraa ja siellä sitten selvisi kkm muistaakseni rv 10. Esikoinen vuoteli samallalailla rv 10, jolloin pääsin julkiselle ultraan, mutta kaikki oli kunnossa. Sikäli keskenmenon kannalta en koe ultraa hyödyllisenä, kun se nyt voi tulla koska vaan.

Mulla olis kolmekymppisreissu tulossa ja nyt puntaroinkin, että kävisikö ultrassa sitä ennen. Olis tylsää viettää tuo reissu raskaana ns. turhaan, mutta eipä se taida juhlatunnelmaa kohottaa sekään, jos paria päivää ennen käyn ultrassa toteamassa tuulimunan tms. 🤔
Ymmärrän hyvin tuon fiiliksen, mulla on itellä ollut kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ja yksi spontaani ja sen lisäksi vielä tuo kohdunulkoinen ja mulle on helpompaa mitä pikemmin mä tiedän faktat. En haluaisi enää viikkoja kantaa kuollutta sikiötä.
 
Varasin varhaisultran yksityiselle kolmen viikon päähän, silloin pitäisi olla 7+4. Edellisessä raskaudessa kävin samoihin aikoihin, ja tällöin todettiin keskeytynyt keskenmeno, jossa sikiön kehitys oli päättynyt noin viikkoa aiemmin. Joten omalla kohdalla tuntui aika selvältä varata varhaisultra, että saa edes tuossa vaiheessa tietää onko siellä vielä elämää vai ei. Julkisen puolen nt-ultraan tuntuu kuitenkin olevan vielä todella pitkä aika (aikaa en ole vielä saanut, mutta varmaan joskus 2 kk kuluttua?).
 
En ole vielä varannut, mutta pakko se on varata - en mitenkään jaksa odottaa sinne nt-ultraan asti että saa varmistuksen siihen että kaikki on ainakin siinä vaiheessa hyvin! Ajattelin varata yksityiselle kätilölle, varmaan niin että ultra olisi joskus 7+0 jälkeen 8. viikolla.
 
Tässä vielä tämä lista, johon voi lisäillä oman ultrapäivänsä niin saadaan yhdessä jännätä ultrauutisia :smiling-eyes:

Varhaisultrat:
Kaino-Vieno 17.3.
Däumeline 21.3.
 
Varhaisultrat:
Iltakuu 16.3.
Kaino-Vieno 17.3.
Annasohvi 18.3.
Ichigo 18.3.
Däumeline 21.3.
Nasu85 27.3
 
Päivittelen tänne myös että meillä tänään ultrassa löytyi pikku tirppa, joka vastasi ihan juuri päiviä. :smiling face with heart-eyes: 6+4, joten virallisesti hän ehkä on lokakuinen, mutta pysyttelemme täällä marraskuisissa, neuvola meidän kuitenkin sinne laittaa ennen nt- ultraa.

Vahva syke, ja kaikki oli kunnossa muutenkin! Tuhruttelulle ei löytynyt mitään syytä, neuvoi ottamaan iisimmin ja välttämään yhdyntöjä, mut kieltämättä tässä olossa se ei ole ekana mielessä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Vielä ei ainakaan olla varattu varhaisultraa. Jospas sitä jaksaa odotella 😌
 
Varhaisultraan ollaan ehdottomasti menossa, kunnalliseen ultraan on vielä niin piinallisen pitkä aika. Aiemmissa raskauksissa ollaan käyty samoihin aikoihin raskausviikolla 8.

Varhaisultrat:
Iltakuu 16.3.
Kaino-Vieno 17.3.
Annasohvi 18.3.
Ichigo 18.3.
HelmiK 20.3.
Däumeline 21.3.
Nasu85 27.3
 
Itse olen vielä aika kahden vaiheilla varhaisultran suhteen. Toisaalta mieli tekisi keskenmenon jälkeen, mutta toisaalta keskenmeno tapahtui vasta 11+ viikoilla, joten varhaisultra ei olisi siinä tapauksessa kertonut vielä mitään.
Mulla vähän sama kokemus ja edelleen jahkaan varhaisultran kans...
 
Takaisin
Top