Varhaisultra

KiiItse tein ensimmäisen, hyvin haalean positiivisen raskaustestin 3+4, joten jos sinulla pari viikkoa sitten plussattuasi olisi ollut noin 3+6, niin se kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Ja laskukaava suoraan edellisistä kuukautisista laskettuna on kyllä monen kohdalla hyvin kehno, esim itselläni kierto on 32-36 päivää, ja jos keskivertonaisella ovulaatio on kierron 14. päivä, minulla se on yleensä vasta viikkoa myöhemmin... Jolloin myös alkio on toki viikkoa nuorempi kuin mitä perinteisellä laskukaavalla. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin, ainakin hyvä merkki on se että syke on kuitenkin löytynyt, ja tosiaan tuo noin viikon heitto koossa on selitettävissä, olettaen ettet tiedä tarkkaa ovulaatiohetkeä :Smiling Face With Smiling Eyes:

Itse tein ensimmäisen, hyvin haalean positiivisen raskaustestin 3+4, joten jos sinulla pari viikkoa sitten plussattuasi olisi ollut noin 3+6, niin se kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Ja laskukaava suoraan edellisistä kuukautisista laskettuna on kyllä monen kohdalla hyvin kehno, esim itselläni kierto on 32-36 päivää, ja jos keskivertonaisella ovulaatio on kierron 14. päivä, minulla se on yleensä vasta viikkoa myöhemmin... Jolloin myös alkio on toki viikkoa nuorempi kuin mitä perinteisellä laskukaavalla. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin, ainakin hyvä merkki on se että syke on kuitenkin löytynyt, ja tosiaan tuo noin viikon heitto koossa on selitettävissä, olettaen ettet tiedä tarkkaa ovulaatiohetkeä :Smiling Face With Smiling Eyes:
Kiitoksia vastauksista!

Sitä on niin hermoheikko että ensimäisenä sitä on maalaamassa piruja seinille. 🤯😏

Ei vielä säikähetä 😊

Nasu85 27.3.
Caizu 27.3.
Lepus timidus 30.3.
Larak 3.4.
Toivoaon 3.4
Kaino-Vieno 4.4. toinen varhaisultra
kajo. 5.4.
Däumeline 5.4. toinen varhaisultra
Evanel 6.4
Lilli21 13.4.

Mites @Nasu85 ja @Caizu ultrissa meni? 😊

Muokattu viimeksi:
Mä en oikein tiedä mitä tehdä tän ultran kanssa. Pitäisi yksin mennä, mies ei pääse mukaan kun ei ole ketään lapsenvahtia. Viimeksi kävin myös nt-ultrassa yksin eikä se nyt iso ongelma ole, mutta.. 🤔 Ainut mahdollisuus on mennä viikonloppuna (näkyi olevan myös lauantaiaikoja), kun arkena ei ehdi.

Onko teillä muuten ollut mies aina ensimmäisissä ultrissa tai neuvolassa mukana? Täällä ei ukko oikein lämmennyt mukaan lähtemiseen kun epäili ettei varhaisultrasta oikein näe vielä mitään.

Onko teillä muuten ollut mies aina ensimmäisissä ultrissa tai neuvolassa mukana? Täällä ei ukko oikein lämmennyt mukaan lähtemiseen kun epäili ettei varhaisultrasta oikein näe vielä mitään.
Mulla mies oli mukana kaikissa ultrissa ja neuvoloissa esikoisen aikana, oli niin jännä juttu molemmille :smiling-eyes: Hän on myös sitä tyyppiä et haluaa olla mun kanssa myös heti tuijottamassa raskaustestiä, ei tykkäisi siitä et tekisin testin itse ja salaisin tuloksen yllättääkseni hänet myöhemmin.
Nyt toisen lapsen kohdalla hän oli mukana myös tuossa ensimmäisessä ultrassa, mut ei tule ensiviikolla toiseen ultraan mukaan. Nykyään hänen on vähän vaikeampaa ottaa vapaata töistä, kun hän toimii ainoana työssäkäyvänä meidän perheessä ja ottanu lähiaikoina paljon poissaoloa esikoisenkin lääkärikäyntien takia. Ja pitäis sopia se ensitapaaminen esikoisen tulevaan päiväkotiinkin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mutta joo, mies oli myös aina neuvolassa mukana esikoisen vauvavuonnakin, mun mielestä hyvä vaan et tykkää osallistua.

Mies tekee välillä reissuhommaa ja on sattunut aina olemaan kauempana töissä sillä hetkellä, kun mulla varhaisultrat/neuvolat. En tosin näe järkeä pyytää ottamaan vapaata vain varhaisultran/alun neuvolan takia, kun siellä ei mitään oo nähtävissä ja käydään vaan lähinnä mun myoomia sun muita läpi siinä sivussa. Toki ultrakuvan sit saa tuijoteltavaksi :Slightly Smiling Face: Np- ja rakenneultraan kyl sovittu että tulee ja haluaakin tulla niihin.
Mies on ollut mukana yhdessä ultrassa ja just silloin paria tuntia ennen ultraa aloin vuotaa ja varoittelin, että kesken meni kuten oli mennytkin. Luultavasti käsittelee vieläkin näkemäänsä omalla tavallaan.. Onhan se varsinkin ensikertalaiselle shokki nähdä kuollut vauva ruudussa just kun ajattelee, että nyt raskaus konkretisoituu hällekin. :Grimacing Face:

Ultrissa on ollut yleensä (paitsi ei parissa varhaisultrassa missä oon käynyt). Neuvolassa ollut vain sen mitä piti silloin joskus isyydentunnustusta varten. Nyt ollaan naimisissa oltu useampi vuosi niin ei tarvitse sitäkään vähää tulla 😅 kyllä häntä kiinnostaa, mutta kokee ettei hänen tarvitse neuvolaan tulla.

Ultrissa oli esikoisen kanssa jokaisessa mukana ja varmasti tulee nytkin. Konkretisoi niin paljon enemmän, kun itse näkee. :smiling-eyes: Raskausaikana oli viimeksi myös usein mukana. Jos nyt oli jotain ekstra tarkistuksia, niin ei. Vauva-aikana tuli myös mukaan. Nyt isomman kanssa ei enää ole samalla tavalla päässyt tulemaan mukaan.

Tähän ketjuun en oo aikasemmin vielä päivitellytkään 😅 Tiistaina käytiin miehen kanssa neuvolalääkärillä, jossa oli myös ultra. Viikkoja oli tuolloin 8+3 ja vauvan kokokin vastasi niitä täysin🥰. Ennen käyntiä olin ihan valtavan skeptinen ja stressaantunut sen suhteen, näkyykö siellä edes mitään, mutta näkyipä heti vauvaa muistuttava toukka, jonka sydänääniäkin kuunneltiin, joten nyt itsellekin konkretisoitui se, että semmoinen pieni olento siellä kasvaa. Mulla oireet oli pahimmillaan rv 6-7 ja oireiden lievenemisen takia pelotti tuo käynti paljon, mutta oli helpottavaa nähdä että kaikki olikin siellä hyvin. 😊

Lepus timidus 30.3.
Larak 3.4.
Toivoaon 3.4
kajo. 5.4.
Liljekonvaljen 5.4.
Evanel 6.4
Lilli21 13.4.

Hermoheikkous voitti ja varasin itsekin varhaisultran, kun tarkoitus on kertoa mun perheelle ja sisaruksille pääsiäisenä, niin kiva samalla toivottavasti voida näyttää ultrakuvaa ☺️

Lepus timidus 30.3.
Larak 3.4.
Toivoaon 3.4
kajo. 5.4.
Liljekonvaljen 5.4.
Evanel 6.4
Pilvikirsikka 8.4
Lilli21 13.4.

Minäkin varasin nyt kuitenkin. 10 yötä, jaiks!

4 tuntia vielä niin sit tietää ja näkee enemmän mis mennään
smiley-dance011.gif

Vastasi täysin viikkoja, ekaa kertaa ikinä, joten laittanen hakemuksen marraskuisten salaisiin menemään! :love017 kahden viikon päästä uusi ultra, eli muokkaan myöskin tätä listaa.

Larak 3.4.
Toivoaon 3.4
kajo. 5.4.
Liljekonvaljen 5.4.
Evanel 6.4
Pilvikirsikka 8.4
Lilli21 13.4.
Lepus timidus 17.4. toinen varhaisultra

Muokattu viimeksi:
Ihanaa lepus! 🥰

Mä jo malttamattomana katselin että ti ja ke illoille olis aikoja ultraan. Silloin olis 6+3 tai 6+4. Hmmm mitähän tekisi 😅

Onko jollain kokemusta saako perhe-arteen ottaa mukaan 1v lapsen? Tuo haasteita vähän tämä kun mies pidemmän matkan päässä töissä ja meiltäkin puolen tunnin matka ultraan eikä ketään lapsenvahtia 🤔 1v menis vaikka rattaissa sen aikaa istuessa.

Onko jollain kokemusta saako perhe-arteen ottaa mukaan 1v lapsen? Tuo haasteita vähän tämä kun mies pidemmän matkan päässä töissä ja meiltäkin puolen tunnin matka ultraan eikä ketään lapsenvahtia 🤔 1v menis vaikka rattaissa sen aikaa istuessa.

Ei ole ihan 100% tietoa, mut oon mielestäni nähnyt sellaisia kuvia joissa on perhe-artessa ollut sisarukset mukana. :think005

Takaisin