Varhaisultra

Mä oon miettinyt, malttaisiko odottaa sinne nt-ultraan asti tällä kertaa. :) Onko muita, jotka ei aio mennä varhaisultraan?
Mä saatan odottaa, mut katotaan sit ekan neuvolan jälkeen et mikä fiilis. Eka neuvola vajaan 2vko kuluttua, niin näkee sit mitä siellä tehdään. Tää kun on meidän esikoinen, niin on vähän kujalla mitä neuvolassa tapahtuu.

Mä myös mietin et pitäiskö mennä omakustanteisesti labraan ottaa mm. ferritiini ja D-vitamiini, kun ilmeisesti niitä ei oteta julkisella. Itellä on aina ollut haasteita ferritiinin kanssa, eikä se välttämättä näy hemoglobiinista. En todellakaan halua olla turhaan väsynyt ja vetämätön, jos sen voi korjata ottamalla lisää rautaa!
 
Itse ajattelin, että odottelen ensimmäiseen neuvolaan asti, ja katson sitten miltä tuntuu.. Mutta nyt kun lukee, että noin moni on heti menossa, niin voi olla että minullakin tarve iskee :D
 
Minua kovasti houkuttaa varhaisultra.

Tämä on kaikkineen muutenkin vähän yllätysnopsa raskaus, ei malttaisi odottaa 😁
 
Mulla varaisultraan alle viikko 🤗

Jännittää ja en malttais odottaa. Tahdon tietää että kaikki on kunnossa. Neuvolaan kun on vielä parisen viikkoa, ja neuvolan ultraan vielä enemmän. 😶
Voi kuinka jännää!!! Nyt pitää sitten keksiä tekemistä näille päiville. 😅 Mikä päivä se on? Täälläkin jännitetään sun puolesta uutisia että kaikki on hyvin!
 
Minulla on tasan viikko, ja jännittää. Mieli kehittelee ties mitä kauhukuvia, kun viimeksi sain silloin huonoja uutisia. Ja voisihan olla vieläkin huonommin, esim. kohdunulkoinen.

Onneksi on sentään tällä kertaa aika aamupäivällä. Viimeksi oli kello 15 ja olin koko päivän kuin tulisilla hiilillä.
 
Mä oon miettinyt että meniskö varhaisultraan, mulla eka neuvolakäynti 1.6. ja eka ultra tulee vissiin vasta sitte joskus sen jälkeen🤷🏼‍♀️ Mietin vaan että tuoko se sinällään mitään lisäarvoa, kun en nyt mitenkään oo strassannut (ainakaan vielä) että onhan kaikki hyvin😅
 
Mä oon miettinyt että meniskö varhaisultraan, mulla eka neuvolakäynti 1.6. ja eka ultra tulee vissiin vasta sitte joskus sen jälkeen🤷🏼‍♀️ Mietin vaan että tuoko se sinällään mitään lisäarvoa, kun en nyt mitenkään oo strassannut (ainakaan vielä) että onhan kaikki hyvin😅

Mäkään en oo vielä päättänyt, mitä teen. 😊
 
Mä kyllä suosittelen varhaisultraa, vaikka ei olisikaan mitenkään stressaantunut/huolissaan! Nt ultraan on kummiskin suht pitkä aika ja jotenkin varhaisultra konkretisoi ihanasti, että kyllä siellä joku pieni (tai mahdollisesti pienet😄) kasvaa❤️

Mä varasin tänään ajan ja vaan reilut kaksi viikkoa odotettavaa! Mulla kun ei ollut nyt ihan tiedossa vielä mitkä viikot/milloin ovulaatio, niin laskettiin, että eka positiivinen testi (vaikkakin haalea) olisi 4+0. Otin ajan näin laskettuna viikoille 6+5!
 
Joo olisi kyllä ihana mennä varhaisultraan, mutta se ei kuitenkaan ainakaan mun kohdalla oo vähentänyt nt-ultrapaniikkia. 🙈 Kaikki noi ultrat on jännittänyt mua aina tosi paljon!
 
Olishan se tietysti kiva tietää jo aikaisemmin, varsinkin kun mäkään en oo 100% varma nyt viikoista kun ei ehtinyt pillereiden jälkeen tulla yksiäkään menkkoja🙈 ja eikö sillon monikkoraskauskin oo todennäköisempi😂🥵
 
Ja jos menee varhaisultraan niin onko tässä vaiheessa väliä onko gynelle vai kätilölle?🤔 hintaero ainakin on merkittävä🤭
 
Ja jos menee varhaisultraan niin onko tässä vaiheessa väliä onko gynelle vai kätilölle?🤔 hintaero ainakin on merkittävä🤭
Onkohan se niin, että sit jos siellä oliskin jotain hämminkiä (tuulimuna tms), niin gyne vois määrätä tyhjennyslääkkeet, mutta kätilö laittais vaan lähetteen gynelle? En oo varma.
 
Takaisin
Top