Varhaisultra

Oletteko olleet varhaisultrassa yksin vai puolison (tai muun tukihenkilön) kanssa? Onko sillä ollut teille suurta merkitystä? Olen menossa ensi viikolla, mutta aikataulujen vuoksi saatan joutua menemään yksin. Tämä on ihan ensimmäinen kertani ja jännittää
 
Esikoisen kanssa menin yksin mutta tällä kertaa oli puoliso mukana. Oli kyllä ihana jakaa se hetki hänen kanssaan.
 
Puoliso ollut mukana kaikissa ultrissa, paitsi ekassa raskaudessa ei päässyt mukaan synnytystapaultraan, koska oli koronarajoitukset päällä.

Mies halunnut itse tulla mukaan. Ja toki itsekin olen halunnut, että hän tulee mukaan. Jotenkin ajatuksen tasolla tuntuisi helpommalta kuulla esim. mahdolliset huonot uutiset yhdessä. Ja myös ihana ollut jakaa ne hyvät hetket yhdessä.
 
Mulla oli varattu aika gynelle jo ennenkuin tiesin olevani raskaana. Olin menossa ultraamaan munasarjat, vieläkö niillä voi haaveilla lapsista ja sitten mulla on ollut monen päivän tiputtelua ennen menkkoja. Mulla pitäisi olla 7+3 viikkoja silloin kun menen ultraan, 22.2. Pitkä on aika vielä sinne. Toivon niin kovasti ettei tule epäonnea matkaan ja saadaan terve lapsi tästä raskaudesta.
 
Mulla olis ollut nyt ylihuomenna aika varhaisultraan, mutta jouduin eilen perumaan kun esikoinen rupesi oksentamaan ja olin varma, että mä alan hänen jälkeensä. No, nyt kaduttaa se ajan peruminen. Täytyy vaan varata uus aika. En malta odottaa sinne nt-ultraan asti.
 
Mulla on tänään illalla aika seurantakäynnille. Pääsee näkemään kehittyykö tyyppi vai miksi edellisessä ultrassa heitti koko yli viikolla. Jännittää
 
Mulla on tänään illalla aika seurantakäynnille. Pääsee näkemään kehittyykö tyyppi vai miksi edellisessä ultrassa heitti koko yli viikolla. Jännittää

Toivottavasti on kaikki hyvin :red-heart:
 
Ultrasta just tultu. Syke löytyi ja tyyppi oikeassa paikassa! Mutta koko oli vähän pienempi mitä viikot… nyt pitäis olla 7+2, niin vastas viikkoja 6+5. Ens viikon perjantaina on sit seuraava ultra, niin nähdään mihin suuntaan on kehitys lähtenyt… eli piina ei loppunut tähänkään :side_tear:

Tänään oli uusintaultra rv 9+2, viikot vastasi 8+6, joten vähän oli kirinytkin koossa, ja kaikki muutenkin hyvin tässä vaiheessa :Two-hearts: Vähän tietysti jännittää tuo pieni koko vieläkin, mutta toivotaan että kaikki menis hyvin loppuun saakka.
 
Tänään oli uusintaultra rv 9+2, viikot vastasi 8+6, joten vähän oli kirinytkin koossa, ja kaikki muutenkin hyvin tässä vaiheessa :Two-hearts: Vähän tietysti jännittää tuo pieni koko vieläkin, mutta toivotaan että kaikki menis hyvin loppuun saakka.
Onnea hyvistä uutisista :smiling-eyes: :Two-hearts:
Minulla huomenna edessä ensimmäinen, jännityksellä odotan mitä löytyy ja missä koossa. Olen yllättävän hyvin onnistunut pitämään huolet kurissa ja suhtautumaan tähän ensimmäiseen ultraan enemmän uteliaisuudella ja innostuksella. Toki ei saa unohtaa realiteetteja, mutta toivottavasti ei tarvitse pettyä ja kaikki näyttää hyvältä.
 
Voi ei, tosi ikäviä uutisia Ninam :crying-face: Hyvä muistutus itsellekin, että mitä vaan voi tapahtua vielä tässä vaiheessa.. Omallani tänään löytyi syke, koko vastasi päivälleen viikkoja ja muutenkin kaikki näytti hyvältä. Toivottavasti jatkaa samaa menoa myös jatkossa :Two Hearts:
 
Vähän jännittää jo puolin ja toisin, tänään olis varhaisultra..

Muokd. Varhaisultrassa käyty, ollaan viikkoa jäljessä, joten laskettu aika siirtyisi lokakuun alkuun. Sydänääniä ei sattuneesta syystä vielä löytynyt.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla piti olla varhaisultra tiistaina, mutta kaupungilta tuli viesti, että aika perutaan lääkärin poissaolon vuoksi ja uutta aikaa ei ole antaa. Mua niin harmittaa, olin odottanut todella kovasti ultraan pääsyä! Nyt jää vaan neuvolan ensikäynti 21.2. Toivottavasti siellä katotaan edes että sykkeet löytyy!
 
Eihän kukaan sattuisi olemaan jyväskylän suunnalta, tai tietäisi eri yksityisten klinikoiden hintoja varhaisultralle? Netistä näkee juu hintoja, mutta kaikkialla lukee, että hinta määräytyy käynnin mukaan ja päälle kaikenmaailman toimistomaksut ym, mitkä tulee vielä hinnan päälle. Ja saako kela korvausta? Kohtuuhintaista etsin, kun halvimmat mitä löysin oli kuitenkin n. 150e kaikkineen.
 
Ei ole valitettavasti ainakaan minulla tietoa Jyväskylästä. Me olimme varhaisultrassa molemmat ja jännättiin kyllä etukäteen, mikä tilanne on. Nopeasti onneksi selvisi, että kaikki oli hyvin nyt.
 
Kävin ultrassa 21.2. ja todettiin olevan odotetussa ajassa eli 13 vkklla. Niskaturvotus normaalilla 1 millimetrinn tasolla ( verikoe on vahvistanut downinsyndrooman epätodennäköisyyden). Tyyppi venytteli ja liikuskeli, varmaan ärsytti ku joku työnty niin lähelle nenä näkyi, mutta sukupuolen kysyminen ei tullut mieleen. 6 cm pitkä päästä pyllyyn oli!
Todella tuntui että nyt tämä on todellista.
 
Takaisin
Top