Varhaisultra

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Menettekö varhaisraskauden ultraan ennen nt-ultraa? Julkiselle vai yksityiselle? Tänne voi tulla myös kertomaan ultrakuulumiset!
 
Varailtiin jo yksityiselle ultra viikolle 7.0 (28 päivän kierron mukaan). En tiedä, tekevätkö pk-seudulla julkisella puolella varhaisraskauden ultraa jos kierto epäsäännöllinen, mutta jos sitä nyt sieltä tarjottaisiin, niin toki otettaisiin se ilolla vastaan :Hugging Face:
 
Meillä varattu varhaisultra yksityiselle 7. raskausviikolle. Jönnityksellä odotetaan 10.1
 
Meillä varattu varhaisultra yksityiselle 7. raskausviikolle. Jönnityksellä odotetaan 10.1

eli siis 6+0? Varautukaa siihen, että tuossa kohtaa voi olla vielä liian varhaista sykkeen näkymiselle, vaikka kaikki olisikin kunnossa :smiling-eyes:
 
eli siis 6+0? Varautukaa siihen, että tuossa kohtaa voi olla vielä liian varhaista sykkeen näkymiselle, vaikka kaikki olisikin kunnossa :smiling-eyes:

Hyvä kun sanoit jospa myöhästäisin aikaa viikolla. Tarkoitus soittaa neuvolaan tänään niin samalla kysäisen mielipidettä, turhaa mennä liian aikaisin myöskään jotta välttyy säikähdykseltä.
 
Hyvä kun sanoit jospa myöhästäisin aikaa viikolla. Tarkoitus soittaa neuvolaan tänään niin samalla kysäisen mielipidettä, turhaa mennä liian aikaisin myöskään jotta välttyy säikähdykseltä.
Eivätkö sanoneet tuosta kun varasit aikaa sinne yksityiselle? Yleensä ohjeistetaan varaamaan varhaisultran vasta rv 7+ viikolle, että syke varmemmin näkyisi. Joskus voi näkyä myös rv 6+ loppupuolella, mutta sitten taas jos raskauden kestossa on muutamankin päivän heitto omiin laskuihin, niin voi olla ettei näy vielä kunnolla.
 
Eivätkö sanoneet tuosta kun varasit aikaa sinne yksityiselle? Yleensä ohjeistetaan varaamaan varhaisultran vasta rv 7+ viikolle, että syke varmemmin näkyisi. Joskus voi näkyä myös rv 6+ loppupuolella, mutta sitten taas jos raskauden kestossa on muutamankin päivän heitto omiin laskuihin, niin voi olla ettei näy vielä kunnolla.
Eivät sanoneet, mutta nyt vaihdoin suosiolla ajan viikolla eteenpäin!
 
Mä varasin ajan kahden viikon päähän, silloin olis rv 7+0. Hirvittää ihan kamalasti. Elävästi mielessä se viime ultra ja ne sanat "ei tää nyt ihan normaalilta raskaudelta vaikuta" :disappointed-face:
 
Me käytiin jo varhaisultrassa ihan mielenkiinnosta, koska kierto on ollut ehkäisypillerien lopettamisesta epäsäännöllinen. Neuvola kylläkin laski, että on säännöllinen, kun tulleet noin kuukauden välein. Ensimmäinen 38, toinen 31 ja nyt kolmannesta hedelmöitys, mutta ollut todella pitkä kierto. Varmaan sama 38. Tein negatiivisen raskaustestin 12.12. Plussatestin 27.12. Neuvola laski että edellisistä kuukautisista olisin menossa jo viikolla 8. Varhaisultra kertoi, että olen kuitenkin vasta viikolla 4-5 ja digitaalinen testi puolsi tätä, koska näytti raskaana 2-3 viikkoa. Raskausontelo näkyi ultrassa. Kohdussa oli ja nyt vain odotetaan Ultraaja suositteli kontrollia parin-kolmen viikon päähän. Katsotaan maltanko odottaa nt -ultraan asti.
 
Mä varasin ajan kahden viikon päähän, silloin olis rv 7+0. Hirvittää ihan kamalasti. Elävästi mielessä se viime ultra ja ne sanat "ei tää nyt ihan normaalilta raskaudelta vaikuta" :disappointed-face:

Mulla on sama tilanne. En edes tiedä mihin menisin varhaisultraan! En ainakaan sille kätilölle, jolla edellisessä raskaudessa kävin kuulemassa ikävät uutiset. Hän ei hoitanut sitä tilannetta kovin hyvin. Lähimmässä kaupungissa on onneksi toinenkin taho joka tarjoaa kätilön tekemiä varhaisultria, tai sitten saatan mennä sille yksityiselle gynelle, jolla kävin kätilön antaman kkm-diagnoosin jälkeen.

Mutta mukavaa nähdä sut Chard täällä. :red-heart: Oltiin silloin hetken aikaa yhdessä huhtikuisissa ja muistelen että meillä taisi myös lääkkeellinen tyhjennys osua samalle päivälle. Jospa nyt saataisiin samoihin aikoihin vauvat syliin saakka.
 
Meillä IVF-hoidot taustalla, joten saatiin eka ultra-aika polilta, mutta vasta 28.1. eli silloin olis raskausviikkoja kasassa jo 8+6! En tiedä miten jaksan odottaa sinne saakka. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Pakko ehkä varata vielä yksityiseltä ultra tuohon 6-7 viikkojen vaihteeseen.
 
Mulla on sama tilanne. En edes tiedä mihin menisin varhaisultraan! En ainakaan sille kätilölle, jolla edellisessä raskaudessa kävin kuulemassa ikävät uutiset. Hän ei hoitanut sitä tilannetta kovin hyvin. Lähimmässä kaupungissa on onneksi toinenkin taho joka tarjoaa kätilön tekemiä varhaisultria, tai sitten saatan mennä sille yksityiselle gynelle, jolla kävin kätilön antaman kkm-diagnoosin jälkeen.

Mutta mukavaa nähdä sut Chard täällä. :red-heart: Oltiin silloin hetken aikaa yhdessä huhtikuisissa ja muistelen että meillä taisi myös lääkkeellinen tyhjennys osua samalle päivälle. Jospa nyt saataisiin samoihin aikoihin vauvat syliin saakka.
Samoin, ihanaa nähdä sinut täällä :red-heart::smiling face with heart-eyes: toivotaan, että nyt olisi vihdoin meidän vuoro onnistua :red-heart:
 
Meillä IVF-hoidot taustalla, joten saatiin eka ultra-aika polilta, mutta vasta 28.1. eli silloin olis raskausviikkoja kasassa jo 8+6! En tiedä miten jaksan odottaa sinne saakka. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Pakko ehkä varata vielä yksityiseltä ultra tuohon 6-7 viikkojen vaihteeseen.
Täällä kans hoitoalkuinen, kuten kaikki muutkin raskauteni :Relieved Face:
 
Munkin pitää varata varhaisultra, varmaan yksityiseltä kun kunta ei täällä niitä yleensä tarjoa vaikka olisi millainen tilanne.
 
Mä odottelen nyt soittoa neuvolasta ja toivon saavani sitä kautta ultran ~rv7 ihan ton taustalla kummittelevan kohdunulkoisen takia. Varailen sitten yksityiselle, jos menee kovin pitkälle toi julkisen puolen ultra.

Turussa ei taida olla yksityisellä puolella kätilöiden tarjoamia ultria, tosin en ole kovin tarkkaan perehtynyt nykyiseen tarjontaan. Tiedän vaan viime raskauden huonojen kokemusten takia (virheellisesti diagnosoitu kkm), että mihin en mene.
 
Varasin nyt yksityiselle 25.1, olisi arviolta 7+1 silloi . Harmi, kun ei julkisen kautta pääse.
 
Mä sain tänään neuvolta kautta ultran 24.1 silloin 6+2 mun laskujen mukaan (neuvolan mukaan muutama päivä enemmän) eli sopiva ajankohta varmistua, että raskaus on oikeassa paikassa. Ja riittävän aikaista, että ehditään ryhtyä toimiin, jos olisikin väärässä paikassa taas.
 
Takaisin
Top