Varhaisultra

Ennen juhannusta, 7+2 meen yksityiselle ultraan. Viimeksi tuulimunaraskaudessa aloin tuohon aikaan hiukan vuotaa ja 7+5 se todettiin. Jos juhannus ei olisi osunut tähän, olisin odottanut tuon yli.
 
Itse ajattelin, etten mene tässä raskaudessa ollenkaan varhaisultraan. Viimeksi lähes vuosi sitten saatiin ultrassa huonoja uutisia, vaikka kahdessa varhaisultrassa oli löytynyt sykkeellinen vauvanalku. Minulle jäi tästä todella syvä trauma, ja minulle juurtui päähäni syvästi ajatus, että olen raskaana vain ultraan asti - hyviä uutisia sieltä ei voi meille tulla. Eli oli parasta, että ultra olisi niin kaukana kuin mahdollista, koska vain sinne asti saan nauttia siitä ajatuksesta, että raskaus meiltä viimein onnistui. Meillä on siis polku tähän pisteeseen ollut vähän kivinen, ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon lähes vuosi sitten, 10kk meni että tikkuun tuli plussa uudelleen. En ole uskaltautunut kirjoittaa tänne helmikuisten ryhmäänkään, kun olen pelännyt, että se olisi kuitenkin taas ihan turhaa kaikki, muiden raskaus jatkuu mutta minun ei
Päädyinpä sitten perjantaina varhaisultraan vuodon vuoksi :smiley-angry017 kauhu oli sekä minulla että miehellä sanoinkuvaamaton. Kaikki oli kuitenkin hyvin, pikkuiselta löytyi syke ja viikkoja oli 5+5. Keskenmenosta ei ollut silloin viitteitä.
Tieto ei kuitenkaan rauhoittanut minua juurikaan. Tuntuu, että elän ekaa raskautta uudestaan. Silloinkin minulla oli tiputteluvuotoa, varhaisultrassa todettiin viikot 5+6, raskaus oli paria viikkoa nuorempi kuin kuukautisista laskettuna - ihan kuten nyt. Nyt odotan, että tämä tiputtelu ehkä loppuu, kunnes se alkaa rajumpana h10, ja sitten minulla todetaan keskenmeno. Taas.
Ollaan aina haluttu miehen kanssa iso perhe, mutta oltaisiin yhdestäkin syliin asti pääsevästä vauvasta niin kiitollisia, ettei tosikaan. Saataisiin edes se yksi :sad015
 
En tiedä, aiemmin en ole käynyt… Mitähän mahtaa maksaa? Ehkä vähän pelottava ajatus, niin alussa raskaus kuitenkin että jotenkin tekis mieli vaan odottaa ja katsoa sitten vasta myöhemmin. Mikäli kaikki tuntuu sujuvan tässä ok eikä mitään poikkeavaa ilmene…
 
Itse ajattelin, etten mene tässä raskaudessa ollenkaan varhaisultraan. Viimeksi lähes vuosi sitten saatiin ultrassa huonoja uutisia, vaikka kahdessa varhaisultrassa oli löytynyt sykkeellinen vauvanalku. Minulle jäi tästä todella syvä trauma, ja minulle juurtui päähäni syvästi ajatus, että olen raskaana vain ultraan asti - hyviä uutisia sieltä ei voi meille tulla. Eli oli parasta, että ultra olisi niin kaukana kuin mahdollista, koska vain sinne asti saan nauttia siitä ajatuksesta, että raskaus meiltä viimein onnistui. Meillä on siis polku tähän pisteeseen ollut vähän kivinen, ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon lähes vuosi sitten, 10kk meni että tikkuun tuli plussa uudelleen. En ole uskaltautunut kirjoittaa tänne helmikuisten ryhmäänkään, kun olen pelännyt, että se olisi kuitenkin taas ihan turhaa kaikki, muiden raskaus jatkuu mutta minun ei
Päädyinpä sitten perjantaina varhaisultraan vuodon vuoksi :smiley-angry017 kauhu oli sekä minulla että miehellä sanoinkuvaamaton. Kaikki oli kuitenkin hyvin, pikkuiselta löytyi syke ja viikkoja oli 5+5. Keskenmenosta ei ollut silloin viitteitä.
Tieto ei kuitenkaan rauhoittanut minua juurikaan. Tuntuu, että elän ekaa raskautta uudestaan. Silloinkin minulla oli tiputteluvuotoa, varhaisultrassa todettiin viikot 5+6, raskaus oli paria viikkoa nuorempi kuin kuukautisista laskettuna - ihan kuten nyt. Nyt odotan, että tämä tiputtelu ehkä loppuu, kunnes se alkaa rajumpana h10, ja sitten minulla todetaan keskenmeno. Taas.
Ollaan aina haluttu miehen kanssa iso perhe, mutta oltaisiin yhdestäkin syliin asti pääsevästä vauvasta niin kiitollisia, ettei tosikaan. Saataisiin edes se yksi :sad015


Mulla kanssa viimeksi raskaus keskeytyi, vaikka ultrassa vahvat sykkeet ja virtaukset. Vuodon takia sinne menin, ja viikon päästä kipujen ja runsaamaan vuodon takia uudestaan. Elottoman koko vastasi tästämälleen samaa, kuin viikkoa aikaisemmassakin.
Tuntuu kamalalta ajatella, että sykkeet hävinneet samana päivänä, tai ainakin melkein, kun on huojentuneena nähnyt pienen elämänalun.

Tsemppiä siis!
 
Täällä käyty tänään varhaisultrassa ja todettu tuulimuna. Siirryn siis toisaalle. Tsemppiä kaikille tulevaan! :Heartred
 
Pakko oli heti tulla tänne kertomaan.Kävin just varhaisultrassa ja oli pienoinen yllätys että matkassa onkin kaksi matkustajaa:Heartredmut vähän kyllä jännittää,kun toinen oli paljon pienempi ku toinen ja vastas viikkoja 5+5 kun taas toinen 6+3.Molemmilta kuitenki sydän terhakasti löi.Toinen mikä tässä on nii molemmat on samassa ruskuaispussissa,joten pieni pelko on jos toinen ei pysy matkassa nii toinenkin tulee samalla pois:sad001Mut lääkäri oli kuitenki positiivinen ja sano että joskus kaksosraskaudessa toinen on alussa viikoiltaan pienempi ennen ku ottaa kasvuspurtin.Sori on kyllä sekava teksti,mut ei osaa oikein nyt kirjottaakkaan kunnolla ku on nii tunnekuohuissa:grinOnko kellään kokemusta että toinen ois pienempi mut silti ois selvinny?tai että molemmat on samassa ruskuaispussissa?
 
Minä varasin ajan varhaisultraan 14.7,mut aattelin kysellä ultraa kunnalliselta. :)
 
Meillä pääsee kunnallisen kautta. Silti ei oo olo mitenkään odottava sillä edellisessä raskaudessa juuri varhaisultrassa täysin yllätyksenä todettiin keskenmeno. Tällä kertaa joudun menemään siihen vielä yksin,en oo paljon miettinyt koko asiaa sillä ajatuskin pelottaa aivan älyttömästi. Ehkä perun koko ajan.
 
Viime viikolla varhaisultrassa löytyi alkio ja syke :) vastasi muutamaa päivää pienempää kuin olin ajatellut ja se vähän huolettaa. Gynekologi ei ollut huolissaan, puhui vaan siitä että jos myöhemmin vielä heittää yli viikolla niin laskettua aikaa saatetaan siirtää.

Mietityttää vaan nt-ultran ja labrojen (10+0) aikataulu, onko ne sitten väärään aikaan...? Täytyy kysyä neuvolasta ensi viikolla.
 
Viime viikolla varhaisultrassa löytyi alkio ja syke :) vastasi muutamaa päivää pienempää kuin olin ajatellut ja se vähän huolettaa. Gynekologi ei ollut huolissaan, puhui vaan siitä että jos myöhemmin vielä heittää yli viikolla niin laskettua aikaa saatetaan siirtää.

Mietityttää vaan nt-ultran ja labrojen (10+0) aikataulu, onko ne sitten väärään aikaan...? Täytyy kysyä neuvolasta ensi viikolla.

Ymmärrän huolesi ja pohdin aivan samaa ensimmäisen raskauden kohdalla. Mutta asiaa selittää mm. se että oma ovulaatio on myöhäisempi mitä standardi 28 päivän mukainen pv 14. Myös yksi kätilö puhui siitä, että ihminen ei ole niin konemainen että ei voi luottaa että kiinnittyminen tapahtuu juuri päivänä x vaan on hyvin luonnollista että eri ihmisillä on vaihtelua tässä pitkässä prosessissa kun alkio saa alkunsa :) ja sitten kun meitä ihmisiä on niin moneksi, niin näitä laskutapoja ja viikkoja standardoidaan ja mukaan mahtuu paljon hajontaa keskivertoon verrattaen. Eli ei hätää, kaikki on varmasti loistavasti :Heartblue

Muok. Noihin verikokeisiin sain ohjeen noudattaa varhaisultrasta saatua laskettua aikaa, mutta en tiedä onko tässä vaihtelua? Varmin toki osua noiden kahden lasketun ajan mukaan niin että on 10-10+6 mutta kannattaa varmistaa neuvolasta vielä :)
 
Kiitos vautsivau tsemppaavasta viestistä :)

Jotenkin tuntuisi ristiriitaiselta noudattaa varhaisultrasta saatua laskettua aikaa, kun siitä kuitenkin sanotaan ettei se välttämättä ole niin tarkka. Eikä laskettua aikaa siirretä sen perusteella :bored: no, katsotaan mitä täällä neuvola ohjeistaa. Tuskinpa kuitenkaan lähettää ylimääräiseen ultraan tarkistukseen :grin
 
Se on ihan totta, edellisessä raskaudessa th sanoi että noudatetaan vanhaa laskutapaa ja nykyisessä taas että ultran mukaan. Kerro shenzi minkä ohjeen sinä saat :-)
 
Takaisin
Top