Varhaisultra

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Menettekö varhaisraskauden ultraan ennen nt-ultraa? Julkiselle vai yksityiselle? Tänne voi tulla myös kertomaan ultrakuulumiset!
 
Toiveissa olisi päästä ihan kunnallisen puolelle ultraan, koska viimeiset menkat ollu 5.3-21.3, ja eilen plussasin. Tarvittaessa meen yksityiselle, koska pelottaa oireiden vähyys.
 
Haluaisin varhaisultraan ehkä noin 7+ päivillä. Viimeksi kun kävimme melkein heti kun sai mennä, niin alkio oli pienempi kuin lasketun ajan perusteella ja kätilö pohti että sydänäänet olivat vasta käynnistyneet. Toiveena, että näkyisi ainakin jo se vahva sydämen syke :)
 
Ekassa raskaudessa kävin pariinkin kertaan kun oli alultaan epävarma ensi- ja riskiraskaus. Nyt ei tunnu niin tärkeältä, on jotenkin varmempi olo että se tulee mikä on tullakseen. Mutta olihan se ihanaa, joten ymmärrän senkin, että haluaa varmistuksen plus "ensitapaamisen" pian.
 
Mä olen käynyt kahdessa aiemmassa raskaudessa varhaisultrassa, neuvolan kautta, koska kierrot on olleet niin epäsäännöllisiä. Nyt en päässytkään, koska ultrassa ilmeisesti henkilöstöpulaa tms. Ei mennyt siis terkan lähete läpi sinne. Terkka kuitenkin lupasi että ensimmäisellä neuvolakäynnillä (rv 7+) voidaan koittaa kurkata näkyykö mitään :happy: vähän tekisi mieli käydä omakustanteisesti ultrassa, mutta en taida nyt raaskia. Toivotaan että neuvolassa saadaan jotain näkyviin!
 
Koska meidän plussa on lähtöisin hoidoista, niin pääsemme julkiselle varhaisultraan. Se on aika huojentavaa, koska tosiaan raskaaksitulo on ollut aika vaikeaa ja IVF-alkuisten raskauksien keskenmenoprosentit on melkein tuplat normiraskauteen verrattuna. Ultra osuu ihan viikon 7 loppuun.
 
Mä en osaa oikein päättää mitä tekisi tämän varhaisultran kanssa. Esikoista odotetaan ja ensikäynti neuvolaan (johon kuuluu myös ultra) meni niin pitkälle, viikolle 9+5, että voi olla ettei mun pää kestä odottaa sinne asti. Ajattelin seurata oireita nyt hetken ja päätän vähän niiden mukaan. Onneksi yksityiselle näytti saavan aika nopeasti aikoja kun nettiajanvarausta vilkaisin, eli jos päätetään mennä niin saa ajan suht äkkiä.
 
Me ei olla käyty kertaakaan, eikä mennä nytkään.
 
Odotetaan esikoista ja mä halusin varata varhaisultran, jotta näen että siellä varmasti on joku jolla sykkii sydän. Varasin ajan yksityiselle n. H7+2. Eka neuvolakäynti on varattuna H8+3.
 
Mä aion ehdottomasti käydä.
Edellinen meni kesken 6+4 :sorry:

Vaikka eihän se varhaisultrakaan mitään takaa. 6+4 kävin ultrassa julkisella vuodon takia. Sykkeet ja virtaukset hyvät.
Viikon päästä uudestaan mm epäilyn takia. Kuollut alkio vastasi viikkoja 6+4.

Kyllä se silti huojentaisi nähdä elämän alku. Ettei sinne ekaan ultraan vk12-13 asti tarvitse odottaa ja olla epävarma onko siellä edes mitään :rolleyes:
 
Esikoista odottaessa ei ultrattu kuin ne kaksi kertaa synnytyssairaalalla. Neuvolassa ei ultrausmahdollisuutta ollut. Nyt asutaan eri paikkakunnalla, joten en tiedä mikä tilanne täällä. Yksityiselle en kuitenkaan ole menossa vaikka neuvolassa ei utrattaisikaan.
 
Mä en ole aiemmista käynyt mutta tämän raskauden kohdalla mietityttää pitäisikö käydä.

Minulla on takana varhainen keskenmeno 2 kuukautta sitten ja jotenkin jännä fiilis kun pamahti niin selkeä plussa tästä tikkuun.
Mietityttää että voiisiko raskaus olla jo pidemmällä :nailbiting:
 
Aiemmassa raskaudessa käytiin yksityisellä. Nytkin haluaisin. Näytti vain olevan huonosti aikoja edullisiin paikkoihin. Täytynee vielä kuulostella pari viikkoa miten tässä käy ennenkuin varaan ajan.
 
Sain varattua ajan 8+1 kohdalle, vielä pari viikkoa pitäis odotella :nailbiting:
 
Kyllä meinaan käydä, minulla edellinen meni kesken 7+ 3. En silloin ehtinyt käydä, mutta nyt kyllä haluan. Nyt vaan mietin että meenkö yksin vai yritänkö saada ajan niin että vuorotyötä tekevä mieskin pääsee. Yhteinen hommahan tää on kuitenkin :Heartblue
 
Ensin ajattelin, että en mene, koska varhaisultrassa on nyt kahdesti tullut huonoja uutisia. Toisessa raskaudesta toki ensimmäisellä kerralla löytyi syke, mutta vaisto käski mennä toisen kerran ja sykettä ei enää löytynyt eikä alkio vastannut viikkoja. Mutta nyt kun asiaa tässä pohtinut, niin kyllä sinne varmasti tulee mentyä myös tällä kertaa. Joku varmuus olisi kiva saada kuitenkin. Yritän kuitenkin ajoittaa ultran vasta 7+3- alkaen, koska edellinen km tapahtunut 7+2 ja sitä aikaisempi 6+4, niin silloin olisi tietyt rajapyykit jo ylitetty. Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan. Olen muuttanut toiselle paikkakunnalle, niin en tiedä kuuluuko täällä varhaisultra vai tuleeko se itse varata yksityiseltä.
 
Vähän sama homma täällä citrus. Edellinen meni kesken 7.viikolla, joten sen jälkeen olisi kiva sinne ultraan päästä.
Täällä ei pääse neuvolan kautta, ensimmäinen on se nt.
Joten yksityiselle se on mentävä. Olen valmis sen maksamaan mielenrauhasta :rolleyes:
 
mä haluan varhaisultraan ja jos tää tästä vielä vähän etenee niin varailen johonkin 7. viikon kieppeille :)
 
Mä varasin tänään varhaisultran 23.6. Silloin pitäisi omien laskujen mukaan olla 7+0. Nyt kun ollut tätä pientä tuhruvuotoa, niin pakko saada varmistus siitä, että mitä kehossa tapahtuu. Vielä pari viikkoa siis odottelua.
 
mä varasin myös varhaisultran, silloin 6+2. en olisi halunnut ihan noin aikaisin mennä, mutta ollaan menossa juhannukseksi mökkeilemään miehen perheen kanssa ja siellä ns. "pakko" kertoa vallitseva tilanne sillä ei mene läpi muuten miksi en ota juhannusviiniä tippaakaan :grin haluan siis ennen juhannusta käydä kurkkaamassa onko kukaan kyydissä :)
 
Takaisin
Top