Varhaisultra

mä varasin myös varhaisultran, silloin 6+2. en olisi halunnut ihan noin aikaisin mennä, mutta ollaan menossa juhannukseksi mökkeilemään miehen perheen kanssa ja siellä ns. "pakko" kertoa vallitseva tilanne sillä ei mene läpi muuten miksi en ota juhannusviiniä tippaakaan :grin haluan siis ennen juhannusta käydä kurkkaamassa onko kukaan kyydissä :)

Itsekin olisin ehkä mennyt myöhemmin mahdollisesti, mut just juhannuksen takia halusin mennä. Ketään ei ehkä ihmettele, jos en juo alkoholia, mutta jos jätän graavikalan syömättä, niin sitä kyllä ihmetellään :grin

Mulla myös eka neuvola 28.6., niin en halua sinne mennä, ellen tiedä varmuutta raskaudesta.
 
Itsekin olisin ehkä mennyt myöhemmin mahdollisesti, mut just juhannuksen takia halusin mennä. Ketään ei ehkä ihmettele, jos en juo alkoholia, mutta jos jätän graavikalan syömättä, niin sitä kyllä ihmetellään :grin

Mulla myös eka neuvola 28.6., niin en halua sinne mennä, ellen tiedä varmuutta raskaudesta.
nojoo toi graavikalakin on kyllä paha :grin ymmärrän hyvin myös ton, että haluaa ennen neuvolaa käydä kurkkaamassa mikä tilanne! en oo itse vielä neuvola-aikaa varannut, mutta samoin kyllä ajattelen, että ensin haluaa käydä ultrassa.
 
mä varasin myös varhaisultran, silloin 6+2. en olisi halunnut ihan noin aikaisin mennä, mutta ollaan menossa juhannukseksi mökkeilemään miehen perheen kanssa ja siellä ns. "pakko" kertoa vallitseva tilanne sillä ei mene läpi muuten miksi en ota juhannusviiniä tippaakaan :grin haluan siis ennen juhannusta käydä kurkkaamassa onko kukaan kyydissä :)

Mäkin oon nyt päättänyt että varaan juhannusviikolle varhaisultran, silloin pitäs olla 7+0 vähintään, riippuu mille päivälle saan ajan. Ollaan menossa juhannuksena kavereiden mökille ja jos täytyy paljastaa tai paljastun, niin haluan että on itellä jo se tieto että onko siellä ketään. Hyvistä alkoholittomista juomista saa vinkata :grin
 
Mäkin oon nyt päättänyt että varaan juhannusviikolle varhaisultran, silloin pitäs olla 7+0 vähintään, riippuu mille päivälle saan ajan. Ollaan menossa juhannuksena kavereiden mökille ja jos täytyy paljastaa tai paljastun, niin haluan että on itellä jo se tieto että onko siellä ketään. Hyvistä alkoholittomista juomista saa vinkata :grin
on muuten ihan huippua miten hyvä valikoima nykyään alkoholittomia on! ei sillä, että niitäkään nyt pakko olis juoda, mutta onhan se kiva että on vaihtoehtoja jos mieli tekee :)
 
Olen myös samalla ajatuksella että juuri ennen juhannusta hyvä, jos tulee tilanne että jollekin juhannusseurueesta (perhe) tieto menisi niin olisi varmuus. Alkoholittomista juomista muuten magnersin alkoholiton siideri toimi terassilla ja oli yllättävän hyvä! Vielä kun haki tilauksen eri aikaan kuin muut niin meni läpi täydestä :D
 
Mäkin oon nyt päättänyt että varaan juhannusviikolle varhaisultran, silloin pitäs olla 7+0 vähintään, riippuu mille päivälle saan ajan. Ollaan menossa juhannuksena kavereiden mökille ja jos täytyy paljastaa tai paljastun, niin haluan että on itellä jo se tieto että onko siellä ketään. Hyvistä alkoholittomista juomista saa vinkata :grin
Jos tykkää lonkerosta, niin a le coqin alkoholiton lonkero on ihan uskomattoman lähellä sitä normaalia lonkeroa, sille lämmin suositus! Nyt on tullut jotain muitakin holittomia lonkeroita, mutta toi on musta ehdottomasti paras!

Sitten itse asiaan: yksi, mikä meitä harmittaa on se, että julkisen varhaisultraan ei saa mies tulla mukaan (koronan takia). Haluiaisin, että koemme sen hetken yhdessä - tuli sieltä hyviä tai huonoja uutisia. Harmittaa jopa niin paljon, että pohdimme vakavasti, että käymmekö ennen sitä jo jossain yksityisellä, jossa saisi tulla mies mukaan. Toisaalta ei se nyt ideaaliratkaisukaan ole, että kävisi kaksi kertaa ihan peräkkäin ultrassa. Ehkä täytyy selvittää, saisiko varhaisultran ajaksi vaikkapa videopuhelun käyntiin tms.
 
Jos tykkää lonkerosta, niin a le coqin alkoholiton lonkero on ihan uskomattoman lähellä sitä normaalia lonkeroa, sille lämmin suositus! Nyt on tullut jotain muitakin holittomia lonkeroita, mutta toi on musta ehdottomasti paras!

Sitten itse asiaan: yksi, mikä meitä harmittaa on se, että julkisen varhaisultraan ei saa mies tulla mukaan (koronan takia). Haluiaisin, että koemme sen hetken yhdessä - tuli sieltä hyviä tai huonoja uutisia. Harmittaa jopa niin paljon, että pohdimme vakavasti, että käymmekö ennen sitä jo jossain yksityisellä, jossa saisi tulla mies mukaan. Toisaalta ei se nyt ideaaliratkaisukaan ole, että kävisi kaksi kertaa ihan peräkkäin ultrassa. Ehkä täytyy selvittää, saisiko varhaisultran ajaksi vaikkapa videopuhelun käyntiin tms.


Hyviä juomavinkkejä, kiitos!

Oho, Ai edelleen on noin tiukat rajoitukset. Ymmärrän hyvin että tekee mieli varata toinen ultra. Hullua, kun kyseessä on kuitenkin vauvan isä, jonka kuuluisi saada olla ihan yhtä lailla mukana, ja hän olisi vain yksi henkilö enemmän vastaanotolla.
 
Mulla on ensiviikon keskiviikkona varhaisultra jolloin viikkoja olisi kasassa 6+4. Jännittään nyt jo ihan kauheesti, että onko kaikki siellä kunnossa ja että näkyisikö jo sykkeet. Viikoistakaan en oo täysin varma, koska on hyvin mahdollista että ovis on ollut aikaisemminkin mitä piti, koska kierto meni huhtikuussa hieman sekaisin.
 
Varasin varhaiultran Juhannuksen jälkeiselle maanantaille,silloin kasassa 7+1. Juhannussuunnitelmat on ihan auki, niin en edes älynnyt ajatella että olis käyty ennen jussia.. Neuvolaan päästään vasta 12.7. kun piti siirtää miehen reissun vuoksi, neuvolassa kasassa 9+1.

Jännittää jotenkin ihan älyttömästi molemmat :nailbiting:
 
Meillä varhaisultra yksityisellä su 27.6. mulla viikkoja sillon 7+6. Aikaisemmin olisin halunnut, mutta menköön nyt tuo aika, kun sopi muuten kalenteriin niin mainiosti. :) Haluan varmistaa, että syke löytyy ja muuten asiat viikkoihin nähden kunnossa ennenkuin meen ensimmäiselle neuvolakäynnille, joka on sitten rv 8-9 paikkeilla.
 
Heinäkuun alussa sukujuhlat, olisin halunnut ennen sitä käydä. Mutta ei ollut aikoja viimeiselle viikolle, ja ennen sitä viikkoja niin vähän etten tahdo vielä käydä.

Muoks. Löysin paikan, jossa on vapaita aikoja. Pitää enää odotella työvuorot, että voi varata ajan :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä haluan ehdottomasti ultraan, varailen kunhan miehen työvuorot selviää :) Haluan myös odottaa että oman kierron mukaan on rv 7+0, jos hän onkin laskuista jäljessä.
 
Pitääköhän terveystalon hinnasto paikkaansa, vai tuleeko siihen paljonkin piilokuluja päälle :pompus:
Siellä olisi ainoana arkivapaanani aika kesäkuun lopulle. Ja ehtisi 7+ mennä täyteen :)
 
Laittelinpa viestin neuvolaan ja nyt odottelen että terkka soittelee takaisin kun ehtii. Tiedän että siellä on ultra, ja jos siellä pääsisi piipahtamaan sitten kun sykkeet voisi nähdä niin olisihan se jännä juttu. Varsinainen eka neuvolakänyti järjestetään sitten myöhemille viikoille, kun on ensin varmistettu että siellä on hyvinkehittyvä raskaus todellakin.

Ei neuvolatätini mikään ultra-ammattilainen ole, mutta hän osaa just sen mitä tarvitsee eli löytää alkion, osaa etsiä sykkeen ja ottaa mitan. Niillä pääsee jo pitkälle kun varaillaan aikoja myöhempiin juttuihin.
 
Pitääköhän terveystalon hinnasto paikkaansa, vai tuleeko siihen paljonkin piilokuluja päälle :pompus:
Siellä olisi ainoana arkivapaanani aika kesäkuun lopulle. Ja ehtisi 7+ mennä täyteen :)

Terveystalolla maksaa n. 230€ ultra. Hinta tulee siis kuvantamistutkimuksesta JA erikoislääkärin vastaanotosta (itse luulin ensin, että tuo satasen kuvantamistutkimus riittää). Eli yllättävän tyyris.. Ajattelin että mentäisiin kesälomareissulla Perhe-Arteen, täälläpäin on siis vaan Terveystalo ja hintaero on kyllä huomattava.
 
Täällä ei ole sopivia aikoja, kuin Terveystalolla :sorry:
Taitaa nyt jäädä käymättä, ainakin nyt toistaiseksi.
 
Varhaisultra varattu kahden viikon päähän! Silloin pitäisi laskennallisesti olla n. 8vkoa täynnä (luulen itse että on vähän vähemmän, niin varman päälle otin sitten tuon ajan).
Yksityisten neuvoloiden ajat olisivat menneet kuukauden päähän :bored:
Mutta huomasin että Helsingissä oli yksityinen gynekologiasema, jossa tehdään myös varhaisultria, ja oli kohtuullisempi hinta (ainakin hinnaston mukaan) kuin Terveystalon ja Aavan reilusti yli 200€ hinnat.
 
Takaisin
Top