Varhaisultra

Minun ei pitänyt käydä varhaisultrassa mutta hetken mielijohteesta sinne nyt kuitenkin päädyin. Lääkärin mukaan olen ehdottomasti raskaana, raskaus on oikeassa paikassa mutta muuten on liian aikaista sanoa vielä yhtään mitään. Kehotti tulemaan ensi viikolla uudestaan. (Olen nyt siis joko 5+5 tai 6+4 - ovuloin myöhään kierrossa)
 
Varasin meille varhaisultran, se on 7.5. Silloin viikkoja pitäisi olla 7+0-7+4. Oikeastaan meidän piti tässä kierrossa mennä lapsettomuushoidon kontrolliultraan katsomaa, mitä lääkkeet ovat saaneet aikaisiksi. Ehdimme käydä tätä hoitopolkua vain tuon etänä toteutetun ensikäynnin ja oli tarkoitus ilmoittaa kun kierto alkaa. No, se ei koskaan alkanut vaan olinkin raskaana. Tehokas etäkäynti :grin!
Meillä erityisesti mies halusi ultraan, sillä hän haluaa tietää vauvasta kaiken :happy: Mua jännittää mennä. Mitä jos siellä ei olekaan ketään?

Olen ollut lapsettomuushoidoissa edellisessä parisuhteessa, lapsettomuuden syy oli minussa. Hoidot olivat henkisesti todella rankkoja ja lopuksi erosimme. Syitä eroon oli monia, mutta kyllä lapsettomuus ja hoidot olivat yksi eroon johtaneista asioista. En voi uskoa että nyt on uusi rakkaus ja raskaus alkoi, etenkin ilman apuja :Heartred
No, jos nyt käy huonosti niin ainakin tiedän että voin edes tulla raskaaksi.
 
Minäkin varasin varhaisultran, mutta siihen on vielä aikaa, kun on vasta 19.5. ja silloin rv 8+3. Tavallaan haluaisin jo aikaisemmin löydä kurkkaamassa onko kaikki Ok, mutta kovin aikainen käynti ei kuitenkaan antaisi mielenrauhaa, kun keskenmenoriski on niin iso sen jälkeenkin tässä iässä. Rv 8+ jälkeen se on jo kuitenkin vähän pienempi kuin vaikka 6+, jolloin sain nuo kaksi edellistä keskenmenoa.
 
Kävin tänään varhaisultrassa ja uskalsin vihdoin liittyä tänne:). Nyt 6+2 ja hienosti näkyi syke. Itsellä taustalla kkm ja tässä raskaudessa hitaasti kehittyvä hcg (mitattu verikokeilla) joten olen pelännyt pahinta. Edellinen kkm löytyi juuri varhaisultrassa joten kyllä jännitti:nailbiting:
 
Mulla varhaisultra ens viikon torstaina, viikkoja pitäisi sillon olla 7+2.
Kävin myös edellisessä raskaudessa varhaisultrassa rv 7+1 ja syke löytyi, mutta valitettavasti olikin sitten kkm, joka todettiin nt-ultrassa. (Alkio vastasi rv 7+2)
Jännittää kyllä ihan hirveästi tuo ultra ja tuntuu että aika matelee, kun odottaa sitä niin paljon.
 
Mä olin tänään rv6+5 varhaisultrassa lapsettomuusklinikallamme. Aloin yöllä vuotaa verta mikä onneksi rauhoittui päivää kohti mutta paniikki oli toki kova.
Siellä todettiin elävä sikiö mutta hematooma, joka on vuotanut. Toivottavasti rauhoittuisi kun sen kanssahan voi käydä miten vaan.. v. 2015 tuli keskenmeno just hematooman vuoksi. Jännät paikat. 2 viikon päästä kontrolloidaan uudellen.
 
Aika monella tuntuu olevan ultra-aika jo varhaisessa vaiheessa. Näin oli itselläkin viimeksi. Tällä kertaa neuvola on vasta 7+2.. vaikka on taustaa vaikka mihin.. eli varhaisultra menee eteenpäon ellen mene yksityiselle. Neuvolahan on täällä ihan mopo. Ei ultraa tai mitään muutakaan. :wtf:
 
Ajattelin varata ar-ultran toukokuun puoliväliin. Silloin viikkoja pitäisi olla kasassa 7+. Olen aiemmissa raskauksissa käynyt Aavan lääkärikeskuksessa, mutta tällä kertaa ajattelin kokeilla Perhe-Artea. Olen kuullut tosi paljon positiivista Perhe-Artesta, joten en haluaisi suotta maksaa samasta palvelusta lääkärikeskuksessa roimasti suurempaa rahaa.
 
Muokattu viimeksi:
Ajattelin varata ar-ultran toukokuun puoliväliin. Silloin viikkoja pitäisi olla kasassa 7+. Olen aiemmissa raskauksissa käynyt Aavan lääkärikeskuksessa, mutta tällä kertaa ajattelin kokeilla Perhe Artea. Olen kuullut tosi paljon positiivista Perhe Artesta, joten en haluaisi suotta maksaa samasta palvelusta lääkärikeskuksessa roimasti suurempaa rahaa.

Minäkin olen kuullut paljon hyvää Perhe-Artesta, ja taitaa olla vielä pääkaupunkiseudun edullisin varhaisultra :happy:
 
Suosittelen tosi lämpimästi Perhe-Artea! Me käytiin siellä viime syksynä varmistamassa keskenmeno (kun julkiselle en päässyt mihinkään näytille) ja oli ihana empaattinen kätilö. Nyt olen varannut samalle kätilölle ajan varhaisultraan ensi viikolle, toivottavasti paremmissa tunnelmissa :)
 
Trixie, muistatko kelle kätilölle sait ajan? Kerro sitten kokemukset!
 
Tänään näkyi varhaisultrassa pieni sykkivä sikiö. Se oli vielä niin pieni, ettei kunnon mittoja saatu joten menen uudestaan vähän myöhemmin. Nyt viikkoja 5+6 - 6+2 välillä.

Onko muilla kuunneltu varhaisultrassa sikiön sydänääniä? Meillä koitettiin tänään kuunnella ja myös esikoisesta aikoinaan kuunneltiin, mutta nyt luin toisesta viestiketjusta ettei se olisikaan suositeltavaa. En kyllä löytänyt mitään aineistoa äkkiseltään, että siihen liittyisi riskejä. Jäi kuitenkin mietityttämään.
 
Tänään näkyi varhaisultrassa pieni sykkivä sikiö. Se oli vielä niin pieni, ettei kunnon mittoja saatu joten menen uudestaan vähän myöhemmin. Nyt viikkoja 5+6 - 6+2 välillä.

Onko muilla kuunneltu varhaisultrassa sikiön sydänääniä? Meillä koitettiin tänään kuunnella ja myös esikoisesta aikoinaan kuunneltiin, mutta nyt luin toisesta viestiketjusta ettei se olisikaan suositeltavaa. En kyllä löytänyt mitään aineistoa äkkiseltään, että siihen liittyisi riskejä. Jäi kuitenkin mietityttämään.
Ehkä se on enemmän sitä, että ne äänet eivät välttämättä vielä kuulu? Ettei tule turhaa hätää, jos ei vielä kuulu. Ihan vaan arvaus eikä perustu mihinkään tietoon.
 
Ajattelin varata ar-ultran toukokuun puoliväliin. Silloin viikkoja pitäisi olla kasassa 7+. Olen aiemmissa raskauksissa käynyt Aavan lääkärikeskuksessa, mutta tällä kertaa ajattelin kokeilla Perhe-Artea. Olen kuullut tosi paljon positiivista Perhe-Artesta, joten en haluaisi suotta maksaa samasta palvelusta lääkärikeskuksessa roimasti suurempaa rahaa.

Mä myös suosittelen Perhe-Artea! En toki muulla yksityisellä olekaan käynyt, mutta tuolla kahdessa raskaudessa ar-ultrassa eri kätilöillä. Molemmista kerroista jäi tosi hyvä vaikutelma, vaikka toisella kertaa uutiset oli huonoja.

Ehkä ainoa miinus on se, etteivät käsittääkseni voi laittaa suoraan lähetettä äitiyspolille, jos jotain jatkotutkimusta tarvitaan.
 
Ehkä ainoa miinus on se, etteivät käsittääkseni voi laittaa suoraan lähetettä äitiyspolille, jos jotain jatkotutkimusta tarvitaan.

Tää pitää paikkansa. Kätilö ei voi kirjoittaa lähetettä. Oma kokemus myös asiakaspalvelusta hyvä ja empaattinen, mutta uutiset olivat huonoja. Tie polille tyhjennyslääkkeet saamaan oli myös tuskaisen pitkä tätä reittiä, mutta niin se taitaa vain mennä.
 
Minulla on myös vain hyviä kokemuksia Perhe-Artesta. :) Siellä olen edellisissä raskauksissa käynyt varhaisraskauden ultrassa ja ajattelimme nytkin käydä. Varasin jo itseasiassa ajankin toukokuun puoleen väliin. :)
 
Ultrassa käyty eilen toistamiseen. Tällä kertaa varmistui raskaus kohdun sisäiseksi ja näkyihän siellä pikkuinen sydämensykekin:binkybaby:love017 Vastasi 6+1 eli aikalailla oikeissa päivissä mennään, pari päivää heittoa, mutta voihan se vielä vaikka muuttua.

Oi, ihania uutisia! Onnea! :love017
 
Takaisin
Top