Varhaisultra

Hurjaa, että osa jo päässyt varhaisultraan ja osalla pian edessä!

Itse varasin juuri varhaisultran toukokuun alkuun, viikkoja olisi silloin 7+2. Siihen tuntuu olevan ikuisuus..
 
Haluaisin ehkä mennä, mutta mieheni on sitä mieltä, että mennään kunnallisilla palveluilla. Hän on muutenkin huolissaan kaikesta liian tieteellisestä ja haluaisi hoitaa koko raskauden hyvin luonnollisesti ja perinteisesti :wacky: Varmasti jos itselläni olisi taustalla ikäviä kokemuksia niin menisin kyllä varhaisultraan! :Heartbigred
 
Me ei olla aiemmin käyty varhaisultrassa vaan kunnalliset palvelut ovat riittäneet. Oon ollut sitä mieltä, että kun ei kerran voi tehdä mitään, niin ei kai se nyt kovin paljon auta käydä varhaisultrassa. Edellinen raskaus kuitenkin tosiaan päättyi keskenmenoon ja epäilen, että sikiön kehitys oli päättynyt jo jonkun aikaa ennen varsinaista keskenmenoa, koska seulontalabrojen tulokset oli niin oudot. Siksi halutaan nyt käydä tsekkaamassa jo aiemmin, että syke löytyy (vaikka se ei takaisikaan mitään jatkosta). Ajattelin mennä n. rv 7-8 yksityiselle ultraan, en ole sitä vielä varannut. PerheArtella käytiin syksyllä keskenmenon jälkeen, sinne menen varmaan nytkin.
 
Varhaisultrassa käyty ja kohdusta löytyi viikkoja vastaava sikiö. Sydämen sykekin ohimennen vilahti. Oli kyllä aika huono ultraajalekuri, kun koko homma oli muutamassa minuutissa ohi. Huolenaiheitani, omituisia tuntemuksia, ei käsitelty ollenkaan vaan sanottiin, että Herran haltuun (tai korkeimman voiman). Kiva kiva... :shifty:
 
Varhaisultrassa käyty ja kohdusta löytyi viikkoja vastaava sikiö. Sydämen sykekin ohimennen vilahti. Oli kyllä aika huono ultraajalekuri, kun koko homma oli muutamassa minuutissa ohi. Huolenaiheitani, omituisia tuntemuksia, ei käsitelty ollenkaan vaan sanottiin, että Herran haltuun (tai korkeimman voiman). Kiva kiva... :shifty:
Missä kävit? Mutta hyvä, että oli mitä piti ja oikeassa paikassa!
 
Missä kävit? Mutta hyvä, että oli mitä piti ja oikeassa paikassa!
Julkisella kävin. Vähän mietityttää, että olisi mieluummin käynyt yksityisellä, jossa sentään palvellaan asiakasta. Ois ollu hintansa väärti.
 
Mulla eka ultra vasta viikolla 8+3 :smiley-angry017 pitkään saa vielä oottaa..
Sitten näkyy kuitenkin jo vähän isompi papu siellä. :Heartred Saa paremmin selvää kuin alle sentin mittaisesta siemenestä.
 
Julkisella kävin. Vähän mietityttää, että olisi mieluummin käynyt yksityisellä, jossa sentään palvellaan asiakasta. Ois ollu hintansa väärti.
Toi on tyhmää, kun ei voi sit oikein äänestää jaloillaankaan.
 
Oho mitä postia tuli. Gynekologi sano tekevänsä lähetteen äitiyspolille, mutta en tiennyt mitä se tarkoittaa :D Mulle onkin varattu aika 30.4. Se on sit rv 10 ja kiva kun ei tarvii odottaa kauempaa! Näkeepähän jatkuuko tilanne samana
 
Muokattu viimeksi:
Mun ei pitänyt mennä varhaisultraan ollenkaan, mutta kävin toisella asialla gynellä tänään. Se kysy haluanko että vilkastaan. Vähän pohdin ja suostuin. Kaksoset siellä sitten näkyi. Sama istukka ja sikiöpussi jos oikein ymmärsin. Nyt vaan googlailen kaikki mahdolliset tilanteet. Ilmeisesti se toinen voi vielä hävitä ennen seuraavaa ultraa tai jos vaikka ne olisikin eri kalvoissa. Ei helpottanut yhtään tämä tieto :nailbiting: Ei olisi pitänyt kattoa.


Toivotaan, että ovat eri sikiöpussit ja eri istukat. Mun kaksosilla oli eri sikiöpussit ja eri istukat, mutta silti kävin 4 vk välein sairaalassa näytillä. Jos on samat pussit ja istukat, saa käydä vielä tiheämmin. Toisaalta näkee myös vauvoja useammin :angelic:.
 
Mäkin varasin jo varhaisultran, tosin se on vasta 5.5., jolloin on jo 8+1. Pitkä odotus, mutta jotenkin halusin sen vasta vähän myöhemmin.
 
Mäkin varasin jo varhaisultran, tosin se on vasta 5.5., jolloin on jo 8+1. Pitkä odotus, mutta jotenkin halusin sen vasta vähän myöhemmin.

Ollamapa me samantahtisia :cat: mulla on siis täsmälleen samat, varhaisjltra varattu 5.5. Ja sillon on päivät 8+1 :hilarious:

Oisin saanut jo viikkoa aiemmin ajan, mutta valitsin ton ajankohdan kun se oli ainoa aika milloin mies pääsee mukaan. Oon kyllä varaamisen jälkeen joka päivä miettinyt pitäiskö aikastaa sittenkin, kun tää oottelu (vielä 3vk!!!) on yhtä tuskaa :arghh::hilarious:
 
Nyt menossa 6+0 ja varhaisultra varattuna 7+4. Miten aika mateleekin näin hitaasti!! Verikokeet otettiin aika pian plussan jälkeen ja Hcg oli kohonnut mukavasti. Olo on ollut todella hyvä tähän asti, pelkään todella paljon että varhaisultrassa tulee pettymyksiä.. ensimmäistä kertaa raskaana.
 
Tänään 6+6 ja seurantaultra vuodon jälkeen. Alkio on kasvanut, oli nyt mittaustarkkuuden rajoissa oikean mittainen ja syke näkyi. En vielä huokaise, kahden viikon päästä seuraava ultra.

Muoks: sikiöpussi on kyllä pieni, keskenmenoriski edelleen iso. En vielä iloitse yhtään.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top