Varhaisultra

Moi! Mä kävin varhaisultrassa maanantaina, koska halusin varmistaa tilanteen. Olin vielä epävarma, kuinka pitkällä raskauteni oli (epäsäännölisten kuukautisten takia). Laskelmieni mukaan olin tuolloin rv 6 (5+4). Varhaisultra meni hyvin, vaikka jännitinkin sitä paljon, koska kyseessä ensimmäinen lapsi.. Oli ihana nähdä, että pikkuinen oli oikeassa paikassa ja hällä sykki sydänkin :Heartred kyllä siinä itku pääsi. Lääkäri arvioi, että arvioimani laskettu aika olisi heittänyt päivän tai pari. Olen nyt tällä hetkellä rv 7 (6+2). Suosittelen lämmöllä varhaisultraa kaikille, varsinkin niille jotka on vähänkään epävarmoja! :Heartred
 
Lisäänpä vielä tohon ultraan että nyt kun katselen kuvia niin sikiöpussi on kyllä tosi pieni, pienempi kuin aiemmissa raskauksissa ja dr Google kertoo että keskenmenoriski on kasvanut. Ei ihme että lääkäri haluaa kontrolloida tilanteen vielä. Joten vedän kaiken ilon takaisin ja odottelen miten tässä käy.
 
Noi aikaisilla viikoilla tehdyt ultrat on kyllä niin hermoja raastavia, kun koneeseenkin voi liittyä, jos ei kunnolla kaikki näy. Mutta jos sulla Muir syke kuitenkin näkyi, niin yritä pitää tsemppiä yllä!
 
Positiivista Muir, että alkio oli kasvanut ja syke näkyi. Tosiaan noilla viikoilla kuitenkin kaikki on niin pientä, että mitat voi heittää. Toivotaan, että pikkuinen pysyisi mukana!
 
Onks muita Tampereen seudulta? Missä täällä kannattais käydä varhaisultrassa? Viimeks tehtiin päiväretki Helsinkiin Perhe-Artelle mut nyt se ei ehkä onnistu.. tekis mieli mennä tsekkaan et onks kaikki ok, mutta ei kyllä viittis satoja maksaa :nailbiting:
 
Ite kattelin tänään kauhistuneena hintoja täällä meillä päin (Kaakkois-Suomi), kun yksityiselle joutuisi mennä, ja hinnat on siellä reilusti päälle 200€ ja lähemmäs 300€:kin...:nailbiting:
 
Meidän klinikalla varhaisultra on n. 250€. Kun hoitoihin on tähän mennessä mennyt rahaa yli 10 000€, niin ei tunnu kovin pahalta tuo summa.. Toki ymmärrän että olemme kaikki erilaisia ja erilaisissa tilanteissa. Enkä siis itse ole mikään rikas, säästöt on kaikki käytetty ja toivon ettei lähiaikoina esim auto hajoa, koska siihen ei ole rahaa.
 
Tänään käytiin varhaisultrassa. Alkio löytyi oikeasta paikasta, mutta ei vastannut viikkoja. Eli mennyt kesken joskus 5+6 kun nyt 7+3. Lisäksi tänään alkoi vuoto.

Surettaa tietty mutta ei auta kun uutta yritystä... Onneksi oon raskautunut nopeasti.

Toivotan onnea matkaan kaikille joulukuisten odottajille, etenkin geriatrisille!:Heartred
 
Onpa ikävä kuulla Liina! On noi keskenmenot kyllä kurjia. Vaikka tällä iällä tietää, että niiden todennäkoisyys on kasvanut, niin yhtä surullista se on silti. Tsemppiä uuteen yritykseen:smiley-angelic003
 
Pahoittelut Liina:sorry::Heartred seuraavasta plussasta sitten maaliin asti:hello2

Ja kiitoksia, "Ei sillä ole väliä, kuinka vanha olet, vaan sillä, kuinka olet vanha".:smiley-angelic006 näin koen itseni ja iästä huolimatta, kaikki on mahdottoman mahdollista, että kaikki menee myös hyvin.:Heartred
 
Harmi kuulla, pahoittelut Liina! :sad001 toivotaan parasta että ens kerralla ois sit parempi onni :Heartred
 
TUULIMUNA epäily. Eli kävin eilen ar ultrassa oik.puolisen alavatsakivun takia. Rv on omien laskujen mukaan 6+3. Gynis ultrasi ja tämmöinen löytyi(kts.kuva). Mittaa oli 3,0mm ja sikiökaikua eikä sydämen sykettä näkynyt. HCG oli päälle 16000. Lääkäri mietti tuulimunan mahdollisuutta tai että alkio on hiipunut. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta. Uusinta ultra on vajaan 2vkon päästä. Onko ollut kenelläkään vastaavaa tilannetta ja onko kuitenkin päättynyt hyvin?

https://aijaa.com/1Lg8eH
 
Sanu, mulla edellinen kkm oli eri ultraajien mukaan joko tuulimuna tai kkm. Lopulta kkm diagnoosi, kun menin sairaalaan hakemaan tyhjennyslääkkeitä. Sinuna menisin kyllä kontrolliin aiemmin kuin vasta 2 viikon päästä. Vko 6+ jotain tehdyt ultrat ovat just noin hankalia. Joillain laitteilla näkyy hyvin ja joillain ei. Mutta viikon päästä jos verrataan tohon ultraan, niin jos on elävä alkio, niin kasvua on pitänyt tulla ja sydämen sykkiä. Jos ei muutosta, niin tuulimuna tai kkm. Tosi paljon tsemppiä raastavaan tilanteeseen!
 
Löyty kohtutulehdus ja sain antibiootit. Ensviikolla kontrolli. Näkee sit onko kehitystä tapahtunut ja vaikuttiko tulehdus pikkuiseen. :/

Hei, oliko sulla jotain oireita tai epäilyä kohtutulehduksesta? Mulla on ollut ekasta raskaudesta poikkeavia oireita tässä alussa kohdun seudulla. Kätilö sanoi viime viikolla, että on ihan normaalia mutta kuitenkin huolestuttaa. Ensi viikon pe varattu varhaisultra, mutta mietin pitäisikö mennä jo tällä viikolla varmistamaan ettei ole mitään normaalista poikkevaa.
 
@Sanu80 ei Ile kokemusta, mitta kuten Jahtu tuossa sanoo, niin kannattaa varmaan odottaa pari viikkoa ba ultrata uudelleen. Tuo on niin rajalla, että näkyykö syke vielä, ettei voi olla varma.
@Liina_XX Pahoitteluni ja voimia. Tiedän kuinka kurjalta tuo tuntuu.
 
Eilen varhaisultrassa nähtiin syke ja alkio vastasi 6+5 eli laskettu aika heittäisi pari päivää eteenpäin. Turha varmasti vielä korjata, nt ultrassa sitten saa varmemman päivän, jos sinne asti pääsee :love017 Seuraavaan ultraan kuukausi enää!
 
Takaisin
Top