Varhaisultra

Ihania uutisia Kosmoskukka ja Monstera:smiley-bounce016
Nyt levollista jatko-odotusta sinne ja pianhan teillä on jo sydänäänien kuuntelut ja np-ultratkin:smiley-bounce013
 
Ihan tällee btw. Miks osa puhuu np-ultrasta ja osa nt-ultrasta? Nt=niskaturvotus, mut np=?
Thl:n lippulapussa muistaakseni puhuttiin myös nt-ultrasta.
 
Ja nt-ultra toimii myös englanniksi, nuchal translucency ultrasound scan. Tosi kätevää :bookworm:
 
Aaa! Kiitos paljon! Ajattelinki, et mielestäni aiemmin oon kuullut enemmän tota np- lyhennettä.
NP tosiaan taitaa olla vanhempi nimitys sille. Mutta mä olenkin vanha.:hilarious: En yhtään muista kumpaa silloin 14v sitten käytettiin, kun esikoista odotin.
 
Toistaiseksi kaikki hyvin :) Ultrassa kaikki näytti siltä kun pitää tässä vaiheessa ja ei ainakaan vielä ollut mennyt kesken, vaikka oli sitä vuotoa viikon verran. Sykettä ei vielä näkynyt mutta sen lääkäri sanoikin jo etukäteen, että näin pienillä viikoilla (6+0) ei heidän laitteilla sykettä vielä näy.
 
Toistaiseksi kaikki hyvin :) Ultrassa kaikki näytti siltä kun pitää tässä vaiheessa ja ei ainakaan vielä ollut mennyt kesken, vaikka oli sitä vuotoa viikon verran. Sykettä ei vielä näkynyt mutta sen lääkäri sanoikin jo etukäteen, että näin pienillä viikoilla (6+0) ei heidän laitteilla sykettä vielä näy.

Ihan mielenkiinnosta, kävitkö yksityisellä vai pääsitkö julkiselle ultraan?
 
Ihan mielenkiinnosta, kävitkö yksityisellä vai pääsitkö julkiselle ultraan?

Pääsin julkiselle, kun mulla oli sitä verenvuotoa ja mulla on takana keskenmenot rv 8+ ja rv 19+6. Yksityiselle en olisi näin aikasin kyllä mennyt juuri kun ei ole varmuutta sykkeen näkemisestä, mutta neuvolasta varasivat näin aikaiseen.
 
Soitin eilen neuvolaan ja varasi mulle suoraan ajan ultraan, joka on jo viikon päästä. Olisi tarjonnut jo maanantaille, mut en ottanut että syke varmemmin näkyis.
 
Tuulentytär oot niin järkevä! Kamalinta on käydä ultrassa liian aikaisin ja roikkua sit löysässä hirressä kun muka olis pitänyt olla syke mut ei olekaan. Kiva myös ettei nyt ihan hirveä odotus ole kuitenkaan. :)

Mulla on nyt virallisesti laskettu aika! Kävin tänään kolmannessa ultrassa tässä raskaudessa ja viikkoja oli 8+6. Kuulemma LA saattaa taas muuttua nt-ultrassa, mutta onpahan nyt jotain mistä laskea aikaa. Tyyppi oli siellä iloisesti elävänä, ihanaa ihanaa.
 
Tuulentytär oot niin järkevä!

Höpö höpö. Soimaan itseäni etten ottanut alkuviikoksi tarjottua aikaa. Nyt pitää oottaa 5 kokonaista vuorokautta + jotain h... sen sijaan että vaan viikonlopun yli. Riittäis kun tietäis onko siellä elämännäköistä ja about oikeassa paikassa.

Meillä on tää ultraava lääkäri sellainen ihminen, että en ihan hirveitä käynniltä odota. Hän oli mulle tekemässä strerilisoivaa toimenpidettä 8 vuotta sitten, mutta viime hetkellä kysyikin, että mites ootteko miehen kanssa puhuneet että onko lapsiluku täynnä. Sanoin etten tiedä mitä mies haluaa, mutta mun lapsiluku on täynnä. Sit hän kieltäytyikin toimenpiteestä ja kehotti kotiin keskustelemaan. No samalla lääkärillä sitten 6 vuotta myöhemmin nt-ultrassa...ja loppuraskaudessa pyysin strelisaatiolähetettä että jos kuitenkin tulee sektio. Ei kirjoittanut! Tuli sit kiireellinen sektio eikä ollut lähetettä. Ja nyt taas meen sille samalle... No mut siis hän mumisee. Hän ei kerro mitään. Hän iskee lapun kouraan. Hän ei vastaa kysymyksiin, vaikka kysyis kolmesti. Hän ei vaan vastaa. Mut onneks ruudulta osaa jo itekin tulkata jos hän kääntää sen näkyville tai se toimii...
 
Minulla oli juuri varhaisultra ja pieni oli lopettanut kasvamisen jo 6+3 viikolla. Oireettomuuteni johtui siis juuri siitä mitä olin luullutkin poistun ryhmästä tältä erää! Tsemppiä muille!
 
Toistaiseksi kaikki hyvin :) Ultrassa kaikki näytti siltä kun pitää tässä vaiheessa ja ei ainakaan vielä ollut mennyt kesken, vaikka oli sitä vuotoa viikon verran. Sykettä ei vielä näkynyt mutta sen lääkäri sanoikin jo etukäteen, että näin pienillä viikoilla (6+0) ei heidän laitteilla sykettä vielä näy.

Ihan mielenkiinnosta mitä siellä sitten näkyi?
Koska itselläni löytyi vain pieni ruskuaispussi tj 6+0 ja vähän vaivannut olisiko pitänyt näkyä muuta.... oikeassa paikassa ainakin oli.
 
Ihan mielenkiinnosta mitä siellä sitten näkyi?
Koska itselläni löytyi vain pieni ruskuaispussi tj 6+0 ja vähän vaivannut olisiko pitänyt näkyä muuta.... oikeassa paikassa ainakin oli.

Näkyi raskausontelo ja noin 4mm ruskuaisrengas, lääkäri sanoi että heidän laitteilla hän ei muuta odottanutkaan näillä viikoilla niin en ole ollut kovin huolissani :happy8 Oletko menossa uudestaan varhaisultraan?
 
Mulla näkyi torstaina vaan 8 mm raskausontelo, vaikka oon laskenut että ois ollut 6+1suunnilleen, noh, ens tiistaina meen uudestaan ja kyllä jännittää...
 
Näkyi raskausontelo ja noin 4mm ruskuaisrengas, lääkäri sanoi että heidän laitteilla hän ei muuta odottanutkaan näillä viikoilla niin en ole ollut kovin huolissani :happy8 Oletko menossa uudestaan varhaisultraan?

Mulla todettu että vaikea ultrata varsinkin noin varhaisella viikoilla kun niin eteen kallellaan kohtu. Sisäkautta en tiä näkikö mitään. Vatsanpäältä tosiaan senverran että jotai näkyy kohdussa. Joo mulla nyt tiistaina uusi ultra, jolloin 8+0 laskujen mukaan.
 
Takaisin
Top