Varhaisultra

Mulla ois varattuna kahen viikon päästä aika. Jännittää aika kovasti. Tuntuu myös tosi pitkältä ajalta ootella, vaikka tietää ja ymmärtää et eihän se pitkä aika oo. :shy:
 
Me ollaan oltu vähän kahden vaiheilla, että mennäänkö vai ei mennä. Sit ainakin 100 varmasti mennään, jos digiin ei vieläkään tuu muutakun 1-2. Ihan vaan oman mielenterveyden kannalta. Josko ne vaikka tänään postissa tulis, ni vois aamulla testata.
Muuten en kyllä tiiä, et mennäänkö. Miestä ahdistaa rahanmeno ja mä mietin, et onko se sit kuitenkin turhaa :dontknow
 
Mä varasin nyt ajan kolmen viikon päähän. Jos lähempänä tuntuu, niin siirrän sit vielä viikon eteenpäin. Mut malttamattomana tuskin jaksaa odottaa niin pitkään. :biggrin Ennen ekaa neuvolaa haluan kuitenkin käydä.
 
Mekään ei ensimmäisen raskautumisen kohalla varattu varhaisultraa. Silloin mietin onko järkevää pistää rahoja siihen. Mutta se raskaus päätyi keskenmenoon. Joten nyt kun uudelleen raskauduin niin aattelin kyllä heti, että haluun mennä ultraan kattomaan onko siellä tyyppiä.
 
Mekään ei vielä olla päätetty, vähän kahden vaiheilla ollaan. Toisaalta tekis mieli käydä ja toisaalta vois odotella sinne mikä tulee automaattisesti neuvolan puolelta. Jos yhtään alkaa mietityttään niin kyllä varataan aika. Nyt tuntuu ettei käydäo_O
 
Me tuskin mennään, ellei tule jotakin erityisahdistusta. Enemmän odotettavaa sitten np-ultrassa :rolleyes:

Toivon, että neuvolassa kuuntelevat löytyykö syke. Esikoisen kohdalla niin tehtiin, mutta silloin eka neuvola oli vasta aika myöhäisillä viikoilla.
 
En ajatellut mennä varhaisultraan, vaikkakin salaa toivon, että sinne kuitenkin pääsisin. Koen että turhaa rahan menoa, kun se muutama viikko eteenpäin ei kuitenkaan niin pitkä aika ole odotella. Esikoisen kohdalla ei myöskään käyty varhaisultrassa. Viime raskaudessa seurattiin lapsen laajentunutta munuaisallasta, joten pääsin näkemään ultrassa vauvaa vähän useammin.

Mutta odotan innolla teidän muiden ultrakuulumisia, sitten kun niiden aika on! Kyllä tuntuu, että hitaasti viikot matelee raskausaikana.
 
Todennäköisesti menen käymään alkuraskauden aikana ultrassa. Ehkä rv 7+ :)
 
Kääk, oon ekaa kertaa asialla ja mietin, että pitäisikö siis mennä? Oisko se oman mielenrauhan kannalta hyvä :eek:
 
Jos se olisi oikeasti tosi tärkeä, se tarjottaisiin varmasti neuvolasta käsin. Ite oon ainakin järkeillyt asian näin.

Neuvolassa (meillä ainakin) kuulostellaan sydänääniä joka kerta, ja se on tuonut riittävän huojennuksen omiin jännityksiin.

Pärjättiin mainiosti ilmankin varhaisultraa esikoisen kohdalla, ja nytkään tuskin mennään, ellei tule jotakin aivan selittämätöntä paniikkia ja pelkoa.

Pieni kasvaa, vaikkei sitä itse pääsisikään ultran välityksellä katsomaan heti alussa. NP-ultrassa näyttääkin sitten jo ihan elämältä :love7

Muoks.
Toki on erikseen ne raskaudet joissa on taustalla komplikaatioita / muita terveydellisiä syitä tutkia tilannetta jo varhaisessa vaiheessa. Niissä tapauksissa varhaisultra on varmasti hyvä sijoitus mielenrauhaan, ja onneksi sitä tarjotaan osalle myös ihan julkiselta puolelta.
 
En minäkää pidä varhaisultraa sillä tavalla tärkeänä, että se olisi mitenkään välttämätön. Eikä löydökset noin varhaisissa ultrissa vielä ole tae yhtään mistään.:confused:

Mutta itse en kestäisi ajatusta, että pitäis ootella vielä niin pitkään ensimmäiseen varsinaiseen ultraan. Jotenkin kun tätä lasta on jo yritetty useita vuosia ja pettymyksiä on kasaantunut, keskenmeno ja lapsettomuus ja kaikenlaista. Niin olen ajatellut, että jos se ultra tuo minulle edes hieman varmuutta ja mielenrauhaa niin on se sen rahan arvoinen. Tulee sitä tuhlailtua vaikka mihin typerämpäänkin :)

Jotenkin uskoisin, että esimerkiksi vaikka toisen lapsen kohdalla ei olisi näin suurta tarvetta ultraan. Jos olisi jo taustalla yksi onnistunut kokemus. Pettymysten jälkeen on hyvin vaikeaa uskoa omaan kehoon ja sen kykyyn toimia oikein. o_O
 
En minäkää pidä varhaisultraa sillä tavalla tärkeänä, että se olisi mitenkään välttämätön. Eikä löydökset noin varhaisissa ultrissa vielä ole tae yhtään mistään.:confused:

Mutta itse en kestäisi ajatusta, että pitäis ootella vielä niin pitkään ensimmäiseen varsinaiseen ultraan. Jotenkin kun tätä lasta on jo yritetty useita vuosia ja pettymyksiä on kasaantunut, keskenmeno ja lapsettomuus ja kaikenlaista. Niin olen ajatellut, että jos se ultra tuo minulle edes hieman varmuutta ja mielenrauhaa niin on se sen rahan arvoinen. Tulee sitä tuhlailtua vaikka mihin typerämpäänkin :)

Jotenkin uskoisin, että esimerkiksi vaikka toisen lapsen kohdalla ei olisi näin suurta tarvetta ultraan. Jos olisi jo taustalla yksi onnistunut kokemus. Pettymysten jälkeen on hyvin vaikeaa uskoa omaan kehoon ja sen kykyyn toimia oikein. o_O


Hyvin sanottu. Mun näkökulma ei tosiaan huomioinut niitä joille koko raskauden käynnistyminen on ollut pidemmän matkan takana kuin itsellä.
Esimerkiksi sinun tilanteessasi olisin itsekin varmasti varhaisultraa varaamassa.
 
Mun on pakko saada mielenrauha siitä että kaikki on niin kuin pitää. Varaan ultta-ajan varmaan 7+ viikolle. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jem
Minä en oo vieläkään päättänyt mennäkkö vaiko ei, tein kummin vain niin jännittää :grin
 
Onko varhaisultra millä välillä yleensä? Joku 7+ eteenpäinkö? o_O
Voihan sinne kai mennä koska vaan ennen viikkoa 12. Se on sitten eri asia näkyykö esim. viikolla 5 vielä mitään. Varmaan yleisin on mennä just 7++, nii on jo hyvät mahdollisuudet nähdä pienen sydämen sykkiminen.
 
Muokattu viimeksi:
Me varattii siihen 7 ja 8 viikkojen vaihteeseen. Pitäis syke näkyy sillon. Ei uskalla liian aikaisin mennä, ettei herätä vaan turhaa huolta ja lisää oottelua. Nyt malttaa oottaa viikon lisää, mut jos ultrassa ei näkyisi syke ja siinä kohtaa pitäisi ootella viikko, että voisi uudestaan katsoa. Huhhuh.
 
Menen ehdottomasti varhaisultraan! Ihan vaan koska olen hätähousu ja haluan varmistaa, ettei ole tuulimuna tai kohdunulkoinen. Ja ennen kuin kerrotaan tästä sen kummemmin muille niin haluan varmistaa, että siellä on elämää. Sitähän ei tietysti voi ikinä tietää mitä sen ultran jälkeen mahdollisesti tapahtuu.

Kävin just tässä kierrossa papa-kokeessa yksityisellä gynellä ja oli puhetta raskaustoiveesta. Hän sanoi, että suosittelee tulemaan sitten viikolla 7. Juurikin kohdunulkoisen/tuulimunan/monikkoraskauden toteamisen takia.

Esikoisesta menin juurikin tälle samalle gynelle rinnassa olevan patin takia kun olin raskaana 5+6. Hän sitten itse ehdotti, että voisiko tehdä varhaisultran samalla (olin varannut siihen ajan seuraavalle viikolle toiselle gynelle). Varoitteli, ettei pidä säikähtää, jos sykettä ei vielä näy, kun on noin alussa. Mutta kyllä siellä näkyi läpätys ja ihan oikeassa paikassa, suuri helpotus oli! :)
 
Takaisin
Top