Varhaisultra

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä piinaan pienien alkioiden kanssa. 6+ alkio on vielä niin pieni, että helposti tulee useiden päivien mittaus eroja kun menee milli tai 2 mittauksessa väärin.

Meidän pieni oli 6+1 3,65 milliä, koittakaapa ite mitata niin pientä tarkasti :D

No niimpä :D

Mulla oli 6+2 5-6mm välillä kaikki :eek: Onko eri paikoissa erilaiset mittaustavat kun kuulostaa aika ”isoilta” sun ja JoJon mittoihin..? Eihän näihin voi yhtään luottaa jos näinkin iso ero melkein samoilla päivillä. Ja olisin siis näillä mitoilla saanut plussan dpo5.
 
Kiitos kanssasisarten kommenteista :) Koko viime vuorokauden kovasti googlettaneena tulin siihen tulokseen että etenkin raskausviikolla 7 alkion pituuskasvu pyrähtää kovaan kasvuun ja kuitenkin puhutaan vielä millimetreistä joten ne mittausvirheet on hyvinkin mahdollisia. Lisäksi alkio karkaa vielä helposti näytöltä kun vähänkin ultraa liikuttaa, eli hyvin voi kuvakulmasta riippuen jäädä jokusia millejä näkemättä.

Vaikka kuinka inhottavaa on vaan odotella ja toivoa parasta, niin muuta ei voi tehdä. Pitää yrittää vain pysyä positiivisena.. Vaikka itse tiedän mitä googlettelen seuraavat viikot ja ylianalysoin kaikkia raskausoireitani :confused1 Tsemppiä meille kaikille ja tuskastelijoille :Heartred
 
No niimpä :D

Mulla oli 6+2 5-6mm välillä kaikki :eek: Onko eri paikoissa erilaiset mittaustavat kun kuulostaa aika ”isoilta” sun ja JoJon mittoihin..? Eihän näihin voi yhtään luottaa jos näinkin iso ero melkein samoilla päivillä. Ja olisin siis näillä mitoilla saanut plussan dpo5.

Mulla tais olla 11-13mm ja vastasi kokoa 7+3. Kyllä yks päivä jo venyttää millin tai pari :)
 
Musta tuntuu että mulla jää kuitenkin varhaisultra käymättä vaikka haluaisinkin sinne. Halvempiin paikkoihin ei vaan satu sopivia aikoja ja terveystalo ja mehiläinen on vaan ihan liian kalliita... Täytyy nyt vaan elätellä toiveita että siellä oikeasti on jotain elämää ja odotella nt-ultraa
 
Moikka kaikki! Olen venyttänyt tänne kirjoittamista, kun pelottaa liikaa. Kolme km takana, viimeisin oli kaksosraskauden alku.
Nyt olin torstaina ultrassa julkisen kautta, keston selvittelynä ja sieltä löytyi 7+1 alkio ja sydänäänet kuului. 143 oli tiheys niissä ja mitta oli 10,7 mm.
Meen yksityiselle pääsiäisen jälkeen uusiksi. Mielenrauhan vuoksi ihan. En kovinkaan osaa uskoa, että syliin asti saadaan. Mutta kirjoittamatta jättäminen ei kyllä keskenmenoa estäkään, että sillä nyt kummiskin kirjoitan.
 
No niimpä :D

Mulla oli 6+2 5-6mm välillä kaikki :eek: Onko eri paikoissa erilaiset mittaustavat kun kuulostaa aika ”isoilta” sun ja JoJon mittoihin..? Eihän näihin voi yhtään luottaa jos näinkin iso ero melkein samoilla päivillä. Ja olisin siis näillä mitoilla saanut plussan dpo5.

Kyllä ne on ihan samat kaikissa :)

Mulla on ollut VA: ssa alkiot:

6+1 0,36cm
6+6 0,87 cm
7+0 0,92cm
8+1 1,8cm

Oon käynyt vielä yhdessä raskaudessa 7+6 mut sitä mittaa en muista.
 
Meillä menkoista laskun mukaan tänään siis 7+0, mutta epäilinkin että todellisuudessa ei ois viikkoja ihan noin paljon kun on aika pitkä kierto. Ultrassa näkyi kyytiläinen, mutta sydänääniä ei vielä näkynyt, mittaa oli vain 2,5mm ja muutenkin näkyvyys vähän huono (mulla oli tää ongelma jo esikoisen kanssa, ilmeisesti tiiviit kudokset tai jotain...). Ultran mukaan noita viikkoja siis ois tässä vaiheessa vasta noin 5+6 (plusmiinus 3). Noh, ainakin on kyytiläinen. :happy::Heartred
 
Kiitos mimosa ja onnea kyytiläisestä hildurbia! Ootko ajatellut käydä uusiksi jossain vaiheessa?
 
Mä varasin toisen varhaisultran 9+6 viikoille, eli pitkää perjantaita edeltäväksi torstaiksi. Nt ultra on siitä 2vkon päästä jossa otetaan se istukkabiopsia. En jaksa odottaa kokonaista kuukautta kun pelkään sitä keskenmenoa kun niitä on jo kaksi.
 
Unamaja mullakin uusinta pääsiäisen jälkeisenä tiistaina. Miettisin ensin sitä torstaita ennen pääsiäistä. Sivuttiin niin, että jos liikaa tulee huolta/pelkoa niin saanajan muutettua aiemmaksi koska vaan. Just näitä km pelkoja entisistä täälläkin..
 
Kyllä ne on ihan samat kaikissa :)

Mulla on ollut VA: ssa alkiot:

6+1 0,36cm
6+6 0,87 cm
7+0 0,92cm
8+1 1,8cm

Oon käynyt vielä yhdessä raskaudessa 7+6 mut sitä mittaa en muista.

Kiitos tästä, en tajunnu että ne kasvaa noin nopeesti :grin
 
Kiitos Kettutyttö. Varmaan jaksaa tällä tiedolla odotella nt-ultraa. :)

Unajama, miksi teillä otetaan istukkabiopsia?

Meillä on perinnöllinen kromosomipoikkeavuuden mahdollisuus. Miehellä on balansoitunut kromosomitranslokaatio joka voi periytyä epätasapainoisena. Esikoinen on terve ja kuopuksella on kromosomipoikkeavuus. Ei ollut tästä tietoa ennen kuin kuopus syntyi.
 
Meillä on perinnöllinen kromosomipoikkeavuuden mahdollisuus. Miehellä on balansoitunut kromosomitranslokaatio joka voi periytyä epätasapainoisena. Esikoinen on terve ja kuopuksella on kromosomipoikkeavuus. Ei ollut tästä tietoa ennen kuin kuopus syntyi.

Eikö teillä riitä pelkkä nipt?
 
Eikö teillä riitä pelkkä nipt?

Tulos ei ole ilmeisesti täysin luotettava kun täytyy tehdä molekyylikaryotyypitys kun kyse on kromosomin osista.
 
Takaisin
Top