Varhaisultra

Meillä tuo keskenmennyt oli just ja just 4.00mm ja oli 6+0. 2 viikkoa pienempi kun menkoista, oma veikkaus viikon pienempi kun tuntui aika vaikealta uskoa, että kahen normipitusen kierron jälkeen olisi ollut ovis2 vkoa myöhässä. Syke näkyi mutta oli epätasainen. Se kasvoi viikolle 8+1 asti.
Silloin kätilö rauhoitteli, että tosiaan heitot on mahdollisia noin pienellä ja millikin pois/lisää tuo päiviä.

Tässä raskaudessa lääkäri sanoi, että ruskuaispussin koosta voidaan jo päätellä paljon ja siksi se pitäisi aina katsoa.

@JoJo81 ei oikein oo mahdollista plussata noin aikaisin, koska pelkkä kiinnittyminen kestää väh. 4-6 pv ja siitä sitten vasta alkaa sitä hgc erittyymään. Mutta koska alkio on ollut noin pieni niin hyvin voi olla vaan mittavirhe. :angelic:
 
Oho! Varmaan todella harvinaista että ilman hoitoja on kolmoset tulossa. Onnea! :Heartred:Heartred:Heartred

On varmasti kun kolmoset muutenki harvinaisia! Mulla on pikkusiskoina kolmoset jotka luomusti tehty. He täytti just 20v. :joyful:

Hurjasti onnea dadapls! Meillä vanhemmat odotti neljättä kun kolmoset sitten siellä olikin. En tiedä kumpi suurempi yllätys. :hilarious:
 
Palleroinentylleröinen, mitä siitä ruskuaispussista voi siis päätellä.

Jotenkin alkoi taas itseä ahdistaa, kun meillä ei vielä sitä sykettä näkynytkään. Ultraaja kuitenkin sanoi meille, että ei tarkoita tässä vaiheessa vielä mitään? Mulla ois ollu menkoista laskettuna siis 7+0, mutta ultran perusteella vain 5+6 ja ei sykettä. En usko että voi ihan niin vähän kuin 5+6 todellisuudessa edes olla, pitäis olla ainakin sen 6+3 tms. Sikiö mitattiin 2,5mm pituiseksi vaan. Blääh. Nyt stressailen, ei ois varmaan kannattanu koko ultrassa käydä.
 
Palleroinentylleröinen, mitä siitä ruskuaispussista voi siis päätellä.

Jotenkin alkoi taas itseä ahdistaa, kun meillä ei vielä sitä sykettä näkynytkään. Ultraaja kuitenkin sanoi meille, että ei tarkoita tässä vaiheessa vielä mitään? Mulla ois ollu menkoista laskettuna siis 7+0, mutta ultran perusteella vain 5+6 ja ei sykettä. En usko että voi ihan niin vähän kuin 5+6 todellisuudessa edes olla, pitäis olla ainakin sen 6+3 tms. Sikiö mitattiin 2,5mm pituiseksi vaan. Blääh. Nyt stressailen, ei ois varmaan kannattanu koko ultrassa käydä.

Jos suinkin mahdollisuus niin mene uusintaan. Tuossa stressatessa lähtee henki!
 
On varmasti kun kolmoset muutenki harvinaisia! Mulla on pikkusiskoina kolmoset jotka luomusti tehty. He täytti just 20v. :joyful:

Hurjasti onnea dadapls! Meillä vanhemmat odotti neljättä kun kolmoset sitten siellä olikin. En tiedä kumpi suurempi yllätys. :hilarious:

Wau :eek: On ne harvinaisia kyllä mutta silti niitä löytyy kuten tästäkin huomaa :D Oho, sinäänsä parempi että ekana tulee niin ei mee lapsiluku haaveet ihan sekasin :grin Ainakin neljä-viis ollaan yhteensä haluttu eli ei vielä mitään hätää:wink
 
Palleroinentylleröinen, mitä siitä ruskuaispussista voi siis päätellä.

Jotenkin alkoi taas itseä ahdistaa, kun meillä ei vielä sitä sykettä näkynytkään. Ultraaja kuitenkin sanoi meille, että ei tarkoita tässä vaiheessa vielä mitään? Mulla ois ollu menkoista laskettuna siis 7+0, mutta ultran perusteella vain 5+6 ja ei sykettä. En usko että voi ihan niin vähän kuin 5+6 todellisuudessa edes olla, pitäis olla ainakin sen 6+3 tms. Sikiö mitattiin 2,5mm pituiseksi vaan. Blääh. Nyt stressailen, ei ois varmaan kannattanu koko ultrassa käydä.

Samaa mieltä kuin Kettutyttö, kannattaa mennä uusintaan niin saa mielenrauhaa. Tsemppiä piinaaviin päiviin :Heartred
 
ääh, meillä peruuntui tänään utrausaika kätilön kuumeilun takia. Varattiin uusi aika ensi maanantaiksi sitten, silloin 8+6 =)

On tämä jännää aikaa, pienet mittausheitot/erot saa niin suuret huolet äkkiä, joskus aiheesta, joskus aiheetta. Tsemppiä kaikille :Heartred
 
Palleroinentylleröinen, mitä siitä ruskuaispussista voi siis päätellä.

Meillä kätilö katsoi ruskuaispussin ja sanoi, että jos se olis puuttunut niin mahdollisuudet vauvalla selvitä on 0. Ruskuaispussista se saa siis ravinnon ennen kuin istukka alkaa toimia kunnolla. Varmaan siis myös jos olis tosi pieni tms. niin mahdollisuudet olis kehnommat.
 
Kävinpä sitten eilen uudestaan... Kaikki hyvin oli normaalisti kasvanut.
Eilinen oli jotenkin vaan ihan kamala päivä. Huomasin, että kantaan oli tullut ne yhdistelmäseulonnan verikoetulokset. Ja nehän oli molemmat arvot ihan liian matalat. Googlettamalla näistä tuntu, että pää hajoaa ja tuntui, ettei mikään ole enää hyvin.
Noh, sain mielenrauhan siihen, että ainakin mahassa on elämää. Ja lopetan googlettelun noista ja kaikesta, koska pää ei vaan kestä. Viikon päästä nt-ultra ja sitten otan vastaan riskiarviot ja asiantuntijan kannan ja tehdään lisätutkimuksia, jos niin on tarve.
 
Kävin lauantaina (7+3) varhaisultrassa ja kaikki näytti hyvältä, löytyi tasainen syke. Se oli iso helpotus. Juuri ennen ultraa pelotti kyllä tosi paljon ja mielessä kummitteli tuulimunan ja keskeytyneen keskenmenon mahdollisuudet. Onneksi tuli kuitenkin käytyä ja todettua tilanteen laita!

Nyt oireitakin jaksaa eri tavalla kun tietää että niille on hyvä syy.
 
Kävinpä sitten eilen uudestaan... Kaikki hyvin oli normaalisti kasvanut.
Eilinen oli jotenkin vaan ihan kamala päivä. Huomasin, että kantaan oli tullut ne yhdistelmäseulonnan verikoetulokset. Ja nehän oli molemmat arvot ihan liian matalat. Googlettamalla näistä tuntu, että pää hajoaa ja tuntui, ettei mikään ole enää hyvin.
Noh, sain mielenrauhan siihen, että ainakin mahassa on elämää. Ja lopetan googlettelun noista ja kaikesta, koska pää ei vaan kestä. Viikon päästä nt-ultra ja sitten otan vastaan riskiarviot ja asiantuntijan kannan ja tehdään lisätutkimuksia, jos niin on tarve.

Mäkin juuri noita lukuja katselin, mutta eihän niistä mitään itse ymmärrä! Noissa ei kai yksittäinen luku merkitse vielä mitään, vaan seulonnassa lasketaan useampien tekijöiden summa.

Sitä HCG lukua jäin kyllä miettimään, olisi ollut kiinnostava nähdä oliko se korkea vai ei! Ei vaan yhtään osaa verrata tuota lukemaa mihinkään.
 
Onneks mulla ei tällä kertaa oteta noita riskilukuja vaan suoraan nipt, niin ei tarvitse niitä tressata. Mullahan oli viimeksi arvot päinhonkia, eikä ne ikinä edes ilmestyneet mulle nähtäväksi, niin en tiedä mitä ne on olleet.
 
Niitä arvoja ei kyllä kannata lähteä itse tulkitsemaan mun mielestä, aiheuttaa vaan turhaa stressiä. :)
 
Joo, kyllähän mä sen tiedän, ettei tarvisi. Olen vain sellainen ihminen, että otan aina selvää kaikesta itse jne. Ja kuten mä tuohon jo kirjoitin, en enää selvittele mitään, vaan odotan sitä ultraa ja heidän asiantuntijuutta.
 
Omakannan huono puoli taitaa olla se, että eihän niitä tietoja malta olla katsomatta kun joutuu odottamaan niin pitkään seuraavaa käyntiä neuvolaan/lääkäriin/ultraan. Tulee uteliaaksi kun ne kaikki on siellä näkyvillä.
 
Puolensa ja puolensa.. mä sieltä syksyllä huomasin et verikokeiden arvot olivat aivan päin prinkkalaa, ei tullut kkm yllätyksenä, kerkesin varautumaan parilla päivällä.. mun mielestä se oli itselle helpoin tapa, jos kkm nyt millään muotoa on helppo.. mutta siis mulla oli arvot niiiiin alhaiset ettei ollut epäselvää. Muutenhan nuo ovat aika mahdottomia itse analysoida!
 
Puolensa ja puolensa.. mä sieltä syksyllä huomasin et verikokeiden arvot olivat aivan päin prinkkalaa, ei tullut kkm yllätyksenä, kerkesin varautumaan parilla päivällä.. mun mielestä se oli itselle helpoin tapa, jos kkm nyt millään muotoa on helppo.. mutta siis mulla oli arvot niiiiin alhaiset ettei ollut epäselvää. Muutenhan nuo ovat aika mahdottomia itse analysoida!

Mistä arvoista sen sitten pystyi aavistamaan? Mä katsoin vaan perus hemoglobiinit ja muut mistä nyt pystyykin itse ymmärtämään viitearvot. Ja tietty ne kuppatestit ja muut oli selkeät. :grin Muut oli täyttä hepreaa, liittyykö ne jotenkin raskauteen. Hcg tietty oli tuttu lyhenne mut tuo on ilmeisesti eri luku kuin se kun varmistetaan raskaus verikokeella?
 
Ne on ne S-PAPPA ja S -hCGBV/D. Ja niihin ei tosiaan oikein ole viitearvoja, esim se pappa voi olla satoja tai tuhansia ja silti kaikki on ok. Ja niin kuin tuolla aiemmin sanottiin, ne ei yksinään kerro mitään, vaan sen niskaturvotuksen, äidin iän, painon tms kanssa yhdessä lasketaan niitä riskiarvoja esim Downille jne.
 
Takaisin
Top