Varhaisultra

Kävin tänään uudestaan varhaisultrassa kun edellisestä ei saanut oikein mitään tulosta. Nyt siis gynekologilla, joka ei myöskään löytänyt alakautta ultratessa mitään. Ilmeisesti mun myoomat blokkaa näkyvyyden tehokkaasti ja ultraus on sen takia hyvin haastavaa :facepalm:.

Vatsan päältä ultratessakin gyne ehti jo sanoa että ei löydä silläkään tavalla mitään päiviä (6+5) vastaavaa raskautta mutta sanoi katsovansa vielä huolellisemmin. Onneksi lopulta löytyi pieni sikiökaiku joka vastasi tarkalleen päiviä ja jonka sykekin näkyi :woot:. Itse en kuvasta mitään erottanut mutta luotan tässä lääkäriin :happy:. Onpahan helpottunut olo!
 
Olen arponut tätä varhaisultra- asiaa, mutten ole vielä tehnyt päätöstä. Alan kallistumaan siihen, että kävisin minäkin tuolla Perhe-Artessa Käpylässä. Viikkoja nyt 7+1 ja neuvola huomenna. Ajattelin, josko huomenna sitten neuvolan jälkeen varaisi sen ultran, kun on kuullut kunnallisen puolen aikataulut. Vaikka mitään kovin huolettavaa ei ole tapahtunut, niin haluaisin varmistuksen, että siellä todella on joku ja oikeassa paikassa. Minulla kun ei pahoinvointiakaan ole.. :dontknow Olen varmistelun vuoksi tikuttanut vahvempia viivojakin jo muutaman kerran. :smiley-ashamed008

Ja onhan tuo Perhe-Arte edullinen.

Ja mies haluaisi ehdottomasti mukaan. On tottakai enemmän kuin tervetullut. :Heartred
 
Itse kans vähän alan kallistua siihen, että voisi tuota varailla sittenkin aikaa. Olisi kaksi vaihtoehtoa ajoilla, sellainen jossa mulla on 7+0 ja 8+0. Kumpaan varaisit? Olen itse kahden vaiheilla, kasiviikko varmempi, mutta seiskaviikko viikon lähempänä :smiley-ashamed004
 
Minä kanssa vielä pähkäilen tuota varhaisultraa. Tekis mieli kyllä käyä jo aiemmin kattomassa mikä tilanne on.
 
Itse kans vähän alan kallistua siihen, että voisi tuota varailla sittenkin aikaa. Olisi kaksi vaihtoehtoa ajoilla, sellainen jossa mulla on 7+0 ja 8+0. Kumpaan varaisit? Olen itse kahden vaiheilla, kasiviikko varmempi, mutta seiskaviikko viikon lähempänä :smiley-ashamed004

Missä vaiheessa olet nyt menossa? Eli kuinka kauan jännättävää olisi tuohon 7+0?
Jos lähden spekuloimaan, ja päättäisin huomisen neuvolan jälkeen ajan varata, niin
mulla tänään 7+1, ja ajattelin jos ensi viikonlopulle saisi ajan. Sillon se olisi 8+0 tai 8+1. Menisin kyllä jo aiemmin, jos töiltäni viikolla pääsisin.
 
Mä menisin vasta joskus rv8. Rv 6 ja rv 8 on iso ero vielä km-riskin kanssa. Vaikka itse jouduin nyt menemään 6+2 mikä harmitti, olisi pitänyt mennä vasta huomenna 8+4.... Rahaa ei vaan toiseen kertaan ole...
 
Mä menisin vasta joskus rv8. Rv 6 ja rv 8 on iso ero vielä km-riskin kanssa. Vaikka itse jouduin nyt menemään 6+2 mikä harmitti, olisi pitänyt mennä vasta huomenna 8+4.... Rahaa ei vaan toiseen kertaan ole...

Mä kävin myös suunnilleen samaan aikaan, 6+5, vastasi päivälleen ja syke gynen kirjauksen mukaan ”kaunis” ♥️ Kävin omalla gynellä ja oli suht arvokas mutta halusin ehdottomasti mennä juuri hänelle ja se kannatti, sain niin paljon tietoa kaikesta muustakin ja rauhan että voin mennä sinne klinikalle koska vaan jos tuntuu ettei neuvolan kautta saa riittävää tukea.

Halusin lohduttaa sua Palleroinentylleröinen että jos kaikki ollut ultrassa hyvin niin nojaa siihen tietoon! Joku tuossa jo mainitsikin että jos varhaisultrassa tuossa vaiheessa kaikki hyvin, on todennäköisyydet siihen että loppuraskaus menee hyvin jo melkein samat kuin koko loppuraskaudessa. Nuo km todennäiköisyyksien erot viikoilla siis kertovat tilanteesta jossa viikon 8 keskenmeno/haasteet (esim kohdunulkoinen) olisi havaittu jo viikolla 6 jos olisi silloin tutkittu.

Ainakin itse luotan tässä huippugyneen ja yritän ottaa rauhallisesti ja olla luottavainen. Hän myös korosti että sikiön oikea koko ja terhakka sydän enteilevät hyvää nt-seulonnalle, se meillä muutaman viikon sisällä.
 
@tildanen juu, meillekkin lääkäri sanoi että näillä tiedoilla mitä näki, km riski on enää n. 3%. Mutta kun siihen on kerran mahtunut niin se kalvaa mieltä. Toki sillon oli eri tilanne, alkio pienempi ja syke hento. Nyt oli terhakka syke pari päivää isompi kaveri. Mutta päivä kerrallaan yritetään mennä, ja se vähän lohduttaa että rinnat aristavat edelleen ja vatsassa sellaisia tuikkauksia, mitkä viimeksi oli tässä kohdin loppuneet. Kiitos tsempeistä :Heartred
 
@tildanen juu, meillekkin lääkäri sanoi että näillä tiedoilla mitä näki, km riski on enää n. 3%. Mutta kun siihen on kerran mahtunut niin se kalvaa mieltä. Toki sillon oli eri tilanne, alkio pienempi ja syke hento. Nyt oli terhakka syke pari päivää isompi kaveri. Mutta päivä kerrallaan yritetään mennä, ja se vähän lohduttaa että rinnat aristavat edelleen ja vatsassa sellaisia tuikkauksia, mitkä viimeksi oli tässä kohdin loppuneet. Kiitos tsempeistä :Heartred

Voin vain kuvitella sun huolen kokemustesi jälkeen ♥️ Kovasti toivon että nyt kaikki sujuu hienosti, ja todennäköisesti näin onkin kun nyt olet saanut noin hienoja uutisia. Ei tässä oikein auta kuin yrittää luottaa niihin minisydämiin että ne jaksaa pumpata meissä!
 
Varasin meillekin nyt sitten varhaisraskauden ultran perjantaille. Tuolloin viikot 7+6. Saa jotain konkretiaa siitä, että tuolla on oikeasti joku. Jäi neuvolasta niin outo, tyhjä olo, kun ei edes raskautta varmistettu pissatestillä tai mitään.
 
me mennään perhe arteen ensi ma, silloin on 7+6, hui sentään! Viimeksi kun piti mennä 12vkon ultraan niin meninkin mutta katsottiin että onko kohtu tyhjentynyt, joten aika pelokkain fiiliksin kumminkin.. Kkm oireet loppuivat kuin seinään silloin mutta kun raskaus oli jo niin pitkällä niin ajattelin sen olevan normaalia. Onneksi nyt on mm. ällö olo ja kipeät rinnat, toivottavasti pysyvätkin! :grin
 
Me käytiin maanantaina varhaisultrassa. Siellä näkyi 9-11mm alkio ja syke naputteli 142 lyöntiä minuutissa. Viikkoja maanataina oli 7+3. Lääkärin mukaan kaikki hyvin. ❤️ Ei alkanut ennustelemaan mitään km riskejä ja sanoi vain että vkolle 12 saakka riski korkeampi. Tämä sai miehen epäilemään ettei kerrota vielä kenellekkään vaikka sovittiin että tulevana vkonloppuna kerrottais vanhemmille.
 
Meille sanottiin 8+0 ultrassa, että kmenon riski on noin 5%. Nt-ultran jälkeen noin 2%.

Ihania uutisia monella täällä <3
 
Noniin nyt on ultra takana ja selvis syy pahoinvointiin ja kipuihin... Siellä on KOLME :dummy::dummy::dummy:
 
Takaisin
Top