Varhaisultra

Mulla oli mies ja lapsi mukana. Se on kyllä niin siististi hoidettu, nopea tilanne ettei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ole. Laita jokin tunika tai pidempi paita päälle, niin ei tarvitse olla akuankkana :)
 
Mä haluan miehen ehdottomasti mukaan. En pidä sitä mitenkään kiusallisena. Mies on jo nähnyt kaiken, toisin kuin kätilö itse asiassa :hilarious:

Haluan, että mies näkee alkion heti, kun minäkin.
 
Mekin haluttiin mennä ehdottomasti yhdessä viimeksi, oli se mieleenpainuva hetki molemmille. Eikä ollut yhtään niin epämiellyttävää kun joku perus papakoe. Pahempaa sotkua on luvassa sitten synnytyksessä ja monella isä on kuitenkin sielläkin mukana. :grin
 
Mekin haluttiin mennä ehdottomasti yhdessä viimeksi, oli se mieleenpainuva hetki molemmille. Eikä ollut yhtään niin epämiellyttävää kun joku perus papakoe. Pahempaa sotkua on luvassa sitten synnytyksessä ja monella isä on kuitenkin sielläkin mukana. :grin

Niin, ei tuo ole mitään verrattuna synnytykseen :wink
 
Saanko kysyä miksi kerrot haastattelussa. En ole siitä oikeen mitää mieltä. Itse sain potkut vakipaikastani koeajalla raskauden vuoksi.
Anteeks, mut miten sun raskaus on peruste irtisanomiselle vakipaikasta vaikka olisitkin koeajalla? Ei kuulosta siltä, että menisi nyt ihan sillai kun pitäisi. Koska mulla on määräaikainen työsopimus ja juuri varmistelin ammattiliitosta, että jos mun sopimusta ei jatketa, mutta ilman raskautta jatkettaisi niin siitä tulee syrjintäolettama, vaikka kukaan ei ääneensä sanoisikaan että ei jatketa koska olet raskaana.
Millä alalla sä olet?
 
Mulla on myös jätetty tekemättä vakkarisopimus raskauden takia ja jatkettiin vaan lyhyellä määräaikasella. Mutta vaikee sitä on todistaa kun eihän työnantaja sitä tietenkää ääneen sano
 
Anteeks, mut miten sun raskaus on peruste irtisanomiselle vakipaikasta vaikka olisitkin koeajalla? Ei kuulosta siltä, että menisi nyt ihan sillai kun pitäisi. Koska mulla on määräaikainen työsopimus ja juuri varmistelin ammattiliitosta, että jos mun sopimusta ei jatketa, mutta ilman raskautta jatkettaisi niin siitä tulee syrjintäolettama, vaikka kukaan ei ääneensä sanoisikaan että ei jatketa koska olet raskaana.
Millä alalla sä olet?
Tiedän kyllä että olisin voinut sen liittoon suoraan viedä mutta mulla ei ollut voimia mihinkään kun olin niin masis. Tulin pillereiden läpi raskaaksi 39 vuotiaana ja lapsen isä hylkäs heti. Syrjintää on yllättävän paljon raskauden tähden. Sanoin ääneen että potkut tuli raskauden takia,jonka olin kertonut kollegoille joillekin mutta syytä ei sanottu kun ei tarvitse. Olen hoitoalalla ja tämä työpaikka oli yksityinen attendo.
 
Tiedän kyllä että olisin voinut sen liittoon suoraan viedä mutta mulla ei ollut voimia mihinkään kun olin niin masis. Tulin pillereiden läpi raskaaksi 39 vuotiaana ja lapsen isä hylkäs heti. Syrjintää on yllättävän paljon raskauden tähden. Sanoin ääneen että potkut tuli raskauden takia,jonka olin kertonut kollegoille joillekin mutta syytä ei sanottu kun ei tarvitse. Olen hoitoalalla ja tämä työpaikka oli yksityinen attendo.
Voi ei, toivottavasti pärjäät henkisesti nyt paremmin. Olisin silti yhteydessä Tehyyn ja luottamusmieheen. Tuo on nimittäin syrjintää ja väärin.
 
Mulla on myös jätetty tekemättä vakkarisopimus raskauden takia ja jatkettiin vaan lyhyellä määräaikasella. Mutta vaikee sitä on todistaa kun eihän työnantaja sitä tietenkää ääneen sano
Ole ammattiliittoon yhteydessä. Vaikkei sitä ääneen sanota, niin syrjintäolettamus tulee automaattisesti, jos työsopimusta olisi jatkettu/vakinaistettu tilanteessa, jossa et olisi raskaana. Näin ainakin Tehyn asianajaja ohjeisti mua. Eli nyt naiset yhteyttä ammattiliittoihin ja puolustatte itseänne. Ugh, olen puhunut ja teil on mun täysi tuki ja tsempit. You got this!
 
Ole ammattiliittoon yhteydessä. Vaikkei sitä ääneen sanota, niin syrjintäolettamus tulee automaattisesti, jos työsopimusta olisi jatkettu/vakinaistettu tilanteessa, jossa et olisi raskaana. Näin ainakin Tehyn asianajaja ohjeisti mua. Eli nyt naiset yhteyttä ammattiliittoihin ja puolustatte itseänne. Ugh, olen puhunut ja teil on mun täysi tuki ja tsempit. You got this!

Mutta miten todistaa että olisi jatkettu jos ei olisi raskaana... :sad001
 
Omalla kohdalla ainakin ajattelin heti että johtui raskaudesta kun syksyllä vielä puhuttiin että kun silloinen määräaikainen sopimus loppuu niin tehdään vakkarisopimus. Sitten kun raskaus tuli ilmi niin työnantaja kysyi että milloin minulla alkaa äitiysloma, alkoi silloin maaliskuun puolessa välissä niin sanoi että tehdään sitten vaan helmikuun loppuun sopimus
 
Kuinka monella ollut mies mukana? Mun mies tulee kyllä, mutta ajattelin mennä huoneeseen yksin, ois outoa olla jalat levällään joku tunkemassa mun jalkoväliin jotain miehen nähden :bag::hilarious: joo typerältä kuulostaa. Varmaan kyllä pyydän sen huoneeseen jos kaikki hyvin :)

Anteeksi mutta vähän naurattaa (oma tilanne): mun mies on ollut paikalla kyyläämässä 5 kohdun katetrointia ja lähemmäs pariakymmentä ultraa. Ainakin hoidoista oli se hyöty että MIKÄÄN ei enää nolota :grin
 
Ja siis mies loukkaantuisi verisesti jos en päästäisi mukaan, tämä on ollut jopa vähän enemmän sen projekti kuin mun, vaikka kaikki fyysisesti minuun kohdistuukin. Maanantaina olisi siis varhaisultra ja olen aika tulisilla hiilillä
 
Omalla kohdalla ainakin ajattelin heti että johtui raskaudesta kun syksyllä vielä puhuttiin että kun silloinen määräaikainen sopimus loppuu niin tehdään vakkarisopimus. Sitten kun raskaus tuli ilmi niin työnantaja kysyi että milloin minulla alkaa äitiysloma, alkoi silloin maaliskuun puolessa välissä niin sanoi että tehdään sitten vaan helmikuun loppuun sopimus
En tajua miten työnantaja on noin tampio, ihan selkeä tilannehan tuo on :angry4
 
Omalla kohdalla ainakin ajattelin heti että johtui raskaudesta kun syksyllä vielä puhuttiin että kun silloinen määräaikainen sopimus loppuu niin tehdään vakkarisopimus. Sitten kun raskaus tuli ilmi niin työnantaja kysyi että milloin minulla alkaa äitiysloma, alkoi silloin maaliskuun puolessa välissä niin sanoi että tehdään sitten vaan helmikuun loppuun sopimus

No tuo kuulostaa kyllä niin selkeältä peliltä että kannattaiskin viedä liittoon. :mad: Mut ymmärrettävää että aina ei oo voimia käydä vääntämään. Uhkarohkea työnantaja kun on noin kehdannut toimia!
 
Onneksi kyseinen työpaikka oli sellainen jota en nyt ihan välttämättä olisi halunnut, tein kun en silloin muutakaan löytänyt.
 
Mutta miten todistaa että olisi jatkettu jos ei olisi raskaana... :sad001
No siihen en osaa tarkemmin sanoa. Kyllä ne ammattiliitosta osaa parhaiten neuvoa. Mun mielestä, jos teet esimerkiksi vuosilomasijaisen pohjaa sopimuksesta toiseen, niin mihin se tarve siihen vuosilomasijaiseen yhtäkkiä katoaa?
 
Omalla kohdalla ainakin ajattelin heti että johtui raskaudesta kun syksyllä vielä puhuttiin että kun silloinen määräaikainen sopimus loppuu niin tehdään vakkarisopimus. Sitten kun raskaus tuli ilmi niin työnantaja kysyi että milloin minulla alkaa äitiysloma, alkoi silloin maaliskuun puolessa välissä niin sanoi että tehdään sitten vaan helmikuun loppuun sopimus
Ei noin voi tehdä. Etenkään, jos on puhuttu vakisopimuksesta. Suullinen sopimus on ihan yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Ei kuulosta reilulta, omaan ammattiliittoon ja luottamusmieheen yhteys ja heti.

Nää on sellasia asioita, että mun mielestä meidän naisten kuuluu pitää itsemme puolia. Äitiys ei tee meistä yhtään sen huonompia työntekijöitä.
 
No siihen en osaa tarkemmin sanoa. Kyllä ne ammattiliitosta osaa parhaiten neuvoa. Mun mielestä, jos teet esimerkiksi vuosilomasijaisen pohjaa sopimuksesta toiseen, niin mihin se tarve siihen vuosilomasijaiseen yhtäkkiä katoaa?

Joo totta jos on monta kertaa uusittu jo sopimusta olisi kyseenalaista ettei nyt uusita. Mut voihan olla myös tilanteita joissa koeajan purkuun on ihan todellinen syy ja raskaus vain osuu samaan aikaan. Tapauskohtaista varmasti! Ikävää miten huonossa asemassa nykyäänkin monet raskaana olevat/lapselliset on. Eipä sellaisen työnantajan palvelukseen huvittaisi jäädäkään jos yhtään valinnanvaraa on, koska varmasti suhtautuisi huonosti sitten myös lasten sairasteluihin ja muihin lapsiarjen haasteisiin.
 
Takaisin
Top