Varhaisultra

Mulla teki ultran lääkäri ja alakautta. Oon ymmärtänyt, että jossain paikoissa ultran tekee kätilö ja mahan päältä.
 
Rupesinpa tässä pohtimaan, että pitäiskö tota varhaisultraa kuitenkin siirtää edemmäs. 8.1. olis menkoista laskien viikkoja 7+3, mutta clear bluen viikkonäytöllinen testi näytti jouluaattona 1-2. Tää meinaisi siis sitä että viikoista tippuis jopa 1,5 viikkoa pois, jos hedelmöitys onkin tapahtunut vasta hetkeä ennen joulukuun puoliväliä. Eli sen mukaan ultrassa olisi viikkoja ehkä 5+5-6+0.
Mahtaskohan siellä vielä sykettä näkyä jos miun aprikoinnit osuu oikeaan.. En nyt kuitenkaan ihan hevin lähtis aikaa muuttamaan.
Neuvolaan vois toki soittaa mutta juuri olin siellä harjoittelussa eli tunnen kaikki terkkarit.. Eipä tekis mieli kovin monen tutun kanssa tästä vielä puhua. :rolleyes: Moikkaan sitten tutut käytävällä kun ensikäynnille menen. :greet025
 
Mä oon nyt kovasti miettiny tätä varhaisultraa. Ehkä enemmän oon kallistunut siihen, etten mene.. mut toisaalta tietäs ainakin, että on oikeessa paikassa ja edennyt normaalisti. Kiertokin ollut vähän epäsäännöllinen. Pitää kysyä sit neuvolassa heidänkin mielipide.
 
Mua harmittaa kun mulla ei kuunneltu siellä varhaisultrassa naikkarilla 7+3.
Eikä siellä perhe-artessa 6+3.
Ainoastaan sanottiin että näkyy ja näyttikin perhe-artessa kun pieni sydän sykki.
 
Rupesinpa tässä pohtimaan, että pitäiskö tota varhaisultraa kuitenkin siirtää edemmäs. 8.1. olis menkoista laskien viikkoja 7+3, mutta clear bluen viikkonäytöllinen testi näytti jouluaattona 1-2. Tää meinaisi siis sitä että viikoista tippuis jopa 1,5 viikkoa pois, jos hedelmöitys onkin tapahtunut vasta hetkeä ennen joulukuun puoliväliä. Eli sen mukaan ultrassa olisi viikkoja ehkä 5+5-6+0.
Mahtaskohan siellä vielä sykettä näkyä jos miun aprikoinnit osuu oikeaan.. En nyt kuitenkaan ihan hevin lähtis aikaa muuttamaan.
Neuvolaan vois toki soittaa mutta juuri olin siellä harjoittelussa eli tunnen kaikki terkkarit.. Eipä tekis mieli kovin monen tutun kanssa tästä vielä puhua. :rolleyes: Moikkaan sitten tutut käytävällä kun ensikäynnille menen. :greet025


Me oltiin viimeks kun piti olla menkoista laskettuna 6+5 mutta vastaskin 6+1 ja sydämensyke näkyi selvästi. Ja 8+0 vastas edelleen samoja viikkoja eli oli silloin oikeesti ton 6+1 ekalla käynnillä ja näkyi sillon :)
 
Me oltiin viimeks kun piti olla menkoista laskettuna 6+5 mutta vastaskin 6+1 ja sydämensyke näkyi selvästi. Ja 8+0 vastas edelleen samoja viikkoja eli oli silloin oikeesti ton 6+1 ekalla käynnillä ja näkyi sillon :)

Mie luin et jollain oli näkynyt jo 5+3 syke. Se nyt ois sit ainakin täynnä tuolloin jos miun laskelmat paikkasa pitää.. Mut toki se on myös niin yksilöllistäkin. Eihä se toki selvii ku kokeilemalla mut jos joutuu uusiks menee eikä kuulu samaan hintaan ni itku tulee. :smiley-ashamed004 Ei oo noista terveystalon käytänteistä mitään hajua.
Pitänee soittaa maanantaina terveystalolle (jos ne on aattona töissä) ja kysyä et mitä hein mielestä kannattais tehä.

Mie oon vaan niin malttamaton etten haluis ootella ultraa yhtää pidempää ku on pakko. :laughing002
 
Mie luin et jollain oli näkynyt jo 5+3 syke. Se nyt ois sit ainakin täynnä tuolloin jos miun laskelmat paikkasa pitää.. Mut toki se on myös niin yksilöllistäkin. Eihä se toki selvii ku kokeilemalla mut jos joutuu uusiks menee eikä kuulu samaan hintaan ni itku tulee. :smiley-ashamed004 Ei oo noista terveystalon käytänteistä mitään hajua.
Pitänee soittaa maanantaina terveystalolle (jos ne on aattona töissä) ja kysyä et mitä hein mielestä kannattais tehä.

Mie oon vaan niin malttamaton etten haluis ootella ultraa yhtää pidempää ku on pakko. :laughing002


Tiedän tunteen! Mä varasin ultran eka ens lauantaille et ois 6+3 mut peruin sen tänään ja vaihdoin torstaille millon taas se 6+1 ku ei millään jaksa odottaa!
 
Mä en millään jaksais odottaa ens viikon torstaihin milloin on ultra. Silloin ois viikkoja 8+5 ja pitäis jo aika hyvin näkyä kirppu. Sen jälkeen odotan nt-ultraan jos ei mua lähetetä perussairauden takia äitipolille.
 
Mä yritän saada sen mun ultran tammikuun tokalle viikolle. Mulla on sinä viikonloppuna laivareissu ja heti kolmannen viikon maanantaina pitäis repiä viisureita pois. Joten jos siellä sydän sykkii ni saan perua sen teurast...siis hammaslääkäriajan :grin Toivottavasti niitä aikoja on saatavilla.
Sit 20.pv lähdetäänkin ulkomaille ni jos taas asiat onkin huonosti ni haluan et tyhjennys on ohi ennen reissua ja saan kasata päätä hiukan ennen lomaa rauhassa.
Mut mun laskujen mukaan oosin just rv10 siellä reissussa ja mun mielestä se joku verikoe pitäis ottaa just 10+0 :bookworm: En kyllä voi matkaa perua ku on jo maksettu ja lomat anottu, mut ehkäpä sen voi ottaa ennen tai jälkeen.
 
Mä oottelen sinne normi ekaan ultraan asti taas.
Vaikka tekii kyllä mieli varata varhaisultra ja käydä katsomassa onko siellä pikkunen mukana :)
Ehkä mä taas jaksan odottaa, niinkuin viimekkin raskaudessa
 
Vaikka en koekkaan hyödylliseksi tuota alkuraskauden ultraa niin oon kyllä silti aika kateellinen kaikille jotka on päässyt sen pienen katkaravun sydämensykkeineen näkemään:sorry:
On se kuitenkin aika epävarma olo niin kauan kunnes sen pienen ihmeen siellä pääsee näkemään. Tai edes kuulemaan sydämen sykkeen... :sorry:
 
Mulle se on juurikin enemmänkin henkinen juttu kuin se, että siitä nyt muuten ois mitään "hyötyä". Ku olin sen kerran odottanu niskapoimuun vain saadakseni kuulla että siellä on tuulimuna, ni en enää halua ikinä "kärsiä turhaan" raskausoireista ja kuvitella olevani raskaana. Mulle tuli jotenki niin tyhmä olo, tuntui että oma kroppa on huijannu mua ja mä oon huijannu kaikkia muita. Mieskin oli passannu mua ku mulla oli huono olo ja käytin mammahousuja ku turvotti...ja sit mun kohdussa ei ollut mitään.
Äkkiä keskeytys ja elämässä eteenpäin jos semmonen vielä löytyy.
 
Mulle se on juurikin enemmänkin henkinen juttu kuin se, että siitä nyt muuten ois mitään "hyötyä". Ku olin sen kerran odottanu niskapoimuun vain saadakseni kuulla että siellä on tuulimuna, ni en enää halua ikinä "kärsiä turhaan" raskausoireista ja kuvitella olevani raskaana. Mulle tuli jotenki niin tyhmä olo, tuntui että oma kroppa on huijannu mua ja mä oon huijannu kaikkia muita. Mieskin oli passannu mua ku mulla oli huono olo ja käytin mammahousuja ku turvotti...ja sit mun kohdussa ei ollut mitään.
Äkkiä keskeytys ja elämässä eteenpäin jos semmonen vielä löytyy.
Ymmärrän kyllä tuon, vaikken olekaan moista kokenut. Tuo olis kyllä aivan kauhee tilanne:sorry:
 
Mä en esikoista käynyt, koska en tuntenut tarvetta.

Sitten keskenmenneessä halusin käydä ultrassa saamaan varmistuksen epäilyilleni. Mistä oon tosi tyytyväinen, koska kun km-vuoto sitten alkoi niin olin jo päässyt pahimman pettymyksen ja surun yli.

Nyt halusin käydä kurkkaan, että onhan mahassa tosiaan jotain elävää. Mutta tuo ultra ei kyllä tuonut mielenrauhaan kun hetkeksi! :sorry: Nyt pelkäänkin, että voiko kaikki tosiaan olla vieläkin hyvin, kun oireita on näin vähän! :sad001
Haluisin mennä uudestaan ultraan, mutta rahapussi ei anna myöden. Toivon, että pääsen viimeistään viikon päästä neuvolaan kuunteluttaan sydänääniä. Toivottavasti pääsen ja äänet kuuluu! :smiley-angelic001
 
Mulla vielä 2vk varhaisultraan ja odottavan aika on piiitkä. Silloin on rv9+. Aiemmin ei ollut sopivaa aikaa joten täytyy malttaa odottaa. Kyllähän sitä haluais tosiaan varmistuksen sille, että joku kyydissä on.
 
Mä yritän saada sen mun ultran tammikuun tokalle viikolle. Mulla on sinä viikonloppuna laivareissu ja heti kolmannen viikon maanantaina pitäis repiä viisureita pois. Joten jos siellä sydän sykkii ni saan perua sen teurast...siis hammaslääkäriajan :grin Toivottavasti niitä aikoja on saatavilla.
Sit 20.pv lähdetäänkin ulkomaille ni jos taas asiat onkin huonosti ni haluan et tyhjennys on ohi ennen reissua ja saan kasata päätä hiukan ennen lomaa rauhassa.
Mut mun laskujen mukaan oosin just rv10 siellä reissussa ja mun mielestä se joku verikoe pitäis ottaa just 10+0 :bookworm: En kyllä voi matkaa perua ku on jo maksettu ja lomat anottu, mut ehkäpä sen voi ottaa ennen tai jälkeen.

Meilläpäin ohjeistus on, että kaikki nuo verikokeet voidaan ottaa ensimmäisen sikiöseulontaultran yhteydessä. Seulontaultra meillä tehdään rv 11+0-11+6, ultran jälkeen voi käydä labrassa otattamassa kaikki verikokeet ja jättää pissanäytteenkin sinne samalla jos sen on aamulla ottanut.
Tokihan näissä ohjeistuksissa on piirikohtaisia eroja, mutta en usko että on mitenkään kiveen hakattuja nuo ajat. :)
 
Huh, peruinkin nyt sitten tuon terveystalon ultra-ajan kun tavasin hinnastoa uudestaan. 220e plus poli- ja kantamaksut päälle.. En osannut ottaa huomioon alunperin että se lääkärikäynti itsessään velotetaan vielä erikseen.

Varasinkin nyt sitten Perhe-Artelle ajan Lahteen 11.1., kätilön tekemä ultra kelpaa miulle kyllä paremmin kun hyvin, eiköhän kokenut kätilö tiedä mitä tekee. Tulee ajelua kyllä riittävästi mut silti pääsen kokonaiskustannuksissa ainakin 100e halvemmalla. Ja samalla käydään toki shoppailemassa ja syömässä. :grin Viikkojakin silloin jo 7+6, joten luulisi siellä silloin jo elämää näkyvän jos on näkyäkseen. :smiley-bounce013
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon käynyt jo kahdesti varhaisultrassa ja tekisi mieli vielä käydä kolmannen kerran ennen nt ultraa :shy: Muutaman päivän pystyy ultran jälkeen luottaa, että kaikki on hyvin. Mutta yritän nyt jaksaa odottaa 16.1, kun on nt ultra.
 
Takaisin
Top