Varhaisultra

Mun outo olo on jatkunu nyt perjantai-illasta asti ja oon ruvennu miettimää pitäiskö sittenkin varata sinne varhaisultraan aika... Ootteko kuullu jotain kokemuksia tosta Kiehto Äitiyspalveluista? Avajaistarjous ois ainakin tosi edullinen :) mietin että pystynkö odottamaan vielä yli kuukauden vai pitäiskö mennä varmistamaan...

Vaihdoin oman ultran tuonne Kiehtoon kun oli niin edukas. Aika tosin vasta viikon päästä eli sitten pääsen kertomaan millainen paikka on...

Aion mennä varhaisultraan. Esikoisestakin kävin. Pääsen vasta kahden viikon päästä kun ollaan lomailemassa Aasiassa, sit on jo 8+0. En tiiä miten jaksan vielä kaksi viikkoa odottaa.

Meillä olis neuvolan kautta ultra 24.10. :) Sillon ois oviksesta 6+5, menkoista 7+2. Ihanaa, että terkkari ite tarjosi mahdollisuutta päästä kun soitin. Olisin joka tapauksessa menny yksityiselle jos en ois neuvolasta saanu aikaa. Pääsin kkm-taustan takia esikoisestakin. Ei kestäisi pää ootella sinne nt-ultraan asti, olis hirveetä jos vasta siellä sais tietää kantaneensa kuollutta alkioo monta viikkoa sisällään.

Meilläkin pääsee ultraan neuvolan kautta ja mulla se on 26.10 jolloin viikkoja kasassa kai 8+3 ♡

Mulla oli ku-raskaus keväällä, joten ar-ultra on nyt ikäänkuin pakollinen. Mahdollisesti se on tällä viikolla jo, odotan aikaa sinne.

Mulla varhaisultra nyt varattu kahden viikon päähän yksityiselle. Silloin ois rv 8 menossa. En jaksais minäkään odottaa. Oispa raskaus lähtenyt hyvin etenemään.
Hiukan jännittää myös, jos onkin vaikka kaksi, niin kuin viimeksi. Tervetulleita ois molemmat :) ..tai vaikka kolme :D

neuvola aika on nyt tulevana torstaina ja lääkärillä käynti samalla. Sitten selviää tarkat viikot! Itse laskettuna nyt rv 7+0

Mä varasin nyt myös tonne Kiehtoon ajan, pakko päästä tarkistamaan onko kaikki hyvin ja oikeessa paikassa... Viikon päästä sinne aika :)

Meillä tulee automaattisesti ultra Rv11-13. Et todennäköisesti menen☺️ Tosin mulla voidaan varmentaa sitä nyt alkuvuoden takia

Juu tuo rv11-13 ultrahan on ihan kaikille.
Nää alkuraskauden/varhaisultrat sijoittuu rv7-9 ja niitä ei automaattisesti saa paitsi jos on ollu kohdunulkoinen raskaus tai jotain muuta häikkää edellisissä raskauksissa. Yksityiseltä sit voi varata toki kuka vaan ajan.:)

Iiiks. Tasan viikon päästä selviää onko tuolla mahassa ketään. Onneks se aika on heti aamusta ni ei tarvi koko päivää odotella.

Itse tässä kovasti pähkäilen minne menen ultraan... Varasin jo ajan Kiehtoon, mutta sieltä ei saa lähetettä naistentautien polille, jos ultrassa asiat onkin huonosti. Täytyisi uudestaan mennä jonnekin ultraan, huoh. Kiehto olisi edullinen ja kuulostaa hyvältä paikalta... Sitten taas olisi mahdollista mennä neuvolaan ultraan, mutta siellä aika huonot laitteet ja yhdessä keskenmenossa niin epäammatillinen kohtaaminen, että saan pelkästä ajatuksesta ahdistuksen pintaan. Ei tee mieli sinne mennä.. Se olisi ilmainen, mutta... Jätin nyt kuitenkin neuvolaan soittopyynnön, ja kysyn et kuka siellä lääkärinä ja onko samat laitteet. Naistentautien polille ei pääse taas ilman lähetettä, vaikka kaksi keskeytynyttä keskenmenoa takana tällä erää. Pelkkä ultran ajattelu saa aikaan paniikin ja ahdistuksen omaisia tunteita.

Kiehtoon olisi aika noin 2vk päästä, sillon pitäs olla viikkoja 7+2....

Neuvolasta soitettiin äsken ja terveydenhoitaja laittoi suoraan lähetteen naistentautien polille. Pitäisi tulla aika viikon sisällä. Kovasti sanoi pitävänsä kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki olisi hyvin ja syke löytyy. Sovittiin, että ultran jälkeen varaan ajan neuvolaan jos siellä kaikki kunnossa... Hui... Ultrat on pelottavia! :(

Nää alkuraskauden/varhaisultrat sijoittuu rv7-9 ja niitä ei automaattisesti saa paitsi jos on ollu kohdunulkoinen raskaus tai jotain muuta häikkää edellisissä raskauksissa. Yksityiseltä sit voi varata toki kuka vaan ajan.:)

Esim. omalla paikkakunnalla tulee kyllä varhaisultrakin automaattisesti, jotta varmistutaan raskauden kestosta. :)

Meilläkin tulee neuvolan kautta "varhaisultra". Lääkäri käyttää ultraa tarkastaakseen viikot noin rv 8-9 [emoji5]♡ ja toi rv 11-13 ultra on kai se seulonta -ultra eli niskaturvotusultra (= Nt-ultra) ja korjatkaa jos oon ihan väärässä mutta nuo seulonnatkin taitaa olla vapaavalintaisia? :o

Ok. No on erilaisia käytäntöjä näköjään.
Hassua jos ar-ultra tulee jokaiselle automaattisesti viikkojen tarkastukseen. Ymmärtäisin jos ois pitkät kierrot tai muuta. Mutta kivaahan se on et pääsee sillon jo kurkkimaan vauvaa.:)

Mää oon päässy kyllä jokaisessa raskaudessa ar-ultraan. Ekassa raskaudessa kätilö ite ehdotti sitä mulle ja luulinkin et se kuuluu kaikille. Myöhemmin oon ite sitä kysynyt. Tunnen myös niitä gynpolin kätilöitä, niin se on voinut vaikuttaa asiaan.

Onko noi neuvolan kautta tulevat ar-ultrat joku pienempien paikkakuntien juttu? Turku ainakaan tarjoa mitään ylimääräisiä :)

Joo en valita siitä että pääsee kattomaan vauvaa jo ennen nt-ultraa [emoji7] meillä tätä ei vissiin virallisesti puhuta ultrana vaan just että lääkäri haluaa käyttää ultrausta apuna.. perus lääkärintarkastus tää siis kai on mutta Lahdessa siis tämä [emoji5]

Takaisin