Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on aika varattuna huomiselle ultraan kun on outo kipukohta tossa vasemmalla alavatsalla.

Viikkoja on huomenna vasta 5+3 ja sekin saattaa heittää muutamalla päivällä. En siis odota näkeväni mitään ihmeitä haluan vain tietää mitä tuo kipu on.

Mulla oli tänään ultra ja viikkoja 6+2:) syke löytyi ja oli sielä missä pitikin. Hieman kummastusta aiheutti kun kätilö sanoi että alkio ei ollut kiinnittynyt kohdun limakalvoon vaan oli porautunut sen alle ;D onko kukaan törmännyt? Itse en ole kuullut eikä netistä löytynyt mitään.

Kävin tänään ultrassa tuon kivun takia. Ei mitään vikaa missään ja lääkäri arveli kivun johtuvan osin laparoskopia arvesta ja vatsan isojen hermojen hormonaalisesta kivusta.

Raskaus on oikeassa paikassa ja vastasi kooltaan viikkoja. Alkiota ei vielä näkynyt mutta ruskuaispussi kyllä.
Nyt vähän pohdin menenkö uudestaan enää ultraan kun kaikki on nyt hyvin. Se sykkeen näkeminen kun ei mulle juuri mitään merkkaa kuitenkaan.

Meillä oli kyllä 2-vee mukana ultrassa, ajotettiin reissu päikkäreiden ajaksi mutta hetihän se heräsi kun huoneen ovi meni kiinni :D Ei haitannut yhtään, iskän kanssa odottivat sermin takana (isi näki sen yli sinne ruudulle) ja tuli sit syliin istumaan kun ultran jälkeen juteltiin vielä lääkärin kanssa. nt-ultraan ja rakenneultraan ei sitten tietenkään oteta kun hän on muutenkin päiväkodissa, mutta nyt kun sattui loma-ajalle niin oli vähän pakko..

Missä hinnoissa nuo varhaisultrat liikkuu... itse katoin niin kovasti vaihteli ja se et kauanko ne kestää..

Mie olen pk seudulla yksityisellä maksanut 80-190€ riippuen paikasta ja ultraajasta. Perhe-Artessa maksaa 60€.

Tänään käyty varhaisultrassa. Viikot nyt 6+2, vaikka neuvolan mukaan 7+5. Mutta mulla onkin pitkä kierto (34-39 päivää) eli ihan normaalia. Sydän löi ja kaikki oli muutenkin ok :) Nyt on vähän helpottuneempi olo. Onnea muillekkin hyvistä ultrakuulumisista :)

Heips! Liityin nyt tänne maaliskuisten ryhmään vaikka olen helmimammoissa myös. Luulin ensin, että la on helmikuussa mutta koska kuukautiset on olleet säännöllisen epäsäännölliset niin varhaisultrassa vahvistui laskettu aika 5.3. Tänään siis 8+4.

Kävin eilen ultrassa. Koko vastasi 6+5, neuvola laski 7+5, mut pitkä kierto ja myöhäinen ovis niin ton suuntasta itekin arvelin. Sydämensyke oli säännöllinen, oli se vaan niin ihana näky taas. Niinkun lääkärikin sano, pienestä se ponnistaa, papulla oli kokoa 0,78cm. <3

Mehiläisessä oli kelakorvauksen jälkeen (jonka sain kun lri laittoi diagnoosiksi keskenmenon jälkeinen ultra) 197e, noin 30e oli sitä kelan korvausta hinnasta pois .

Mä pääsin ultraan 7+3 kohdalla kun oikeastaan olin lääkärillä kuultelemassa viimeisesta raskaudesta ja miksi se loppui jms... olin siellä aika paniikissa uudesta raskaudesta kun en tiennyt olevaani raskaana 7 viikon asti ainakin ja oli lääkeitä ja muutakin mitä söin ja join kun olin aivan varmaana että en ole raskaana, uutta raskautta suunitelimme kokeilla vasta syksyllä kun mulla olit ne lääkkeet ja muutenkin asuntomuutto uudestaan tulossa :P mut halus se lapsi tulla nyt kuitenkin niin toivotaan et menee loppuun asti hyvin täällä kertaa. Oli siellä kaikki hyvin tähän saakka ja pääsin viellä toisenkin kerran 8+0 kohdalla äitiyspolillakin vilkastamaan kun sain uudet lääkkeet mikä sopii raskaana oleville ja tarvisin opetusta piikin pistoon itselle. Oli just sen verran kasvannut mitä pitikin siinä aikana :)

Mehiläisessä oli kelakorvauksen jälkeen (jonka sain kun lri laittoi diagnoosiksi keskenmenon jälkeinen ultra) 197e, noin 30e oli sitä kelan korvausta hinnasta pois .

Mulla makso mehiläisessä kelakorvauksen jälkeen nyt 137,80€. Siihen vaikuttaa se kuka on lääkäri ja mikä on hänen taksansa, sekä vastaanottoajan pituus.

Miksi musta tuntuu, että täällä Oulussa saa ihan rauhassa yksin murehtia, jos joku huolettaa, ja ois oikeesti kunnon syy siihen huoleen, kuten edellinen keskenmeno tms. :/ tai sit joutuu maksamaan itsensä kipeeksi yksityisellä. Jossain muualla, kuten mun edellisellä paikkakunnalla jossa asuin, kuului ultra jo ekaan neuvolakäyntiin. Ja varmaan joka huolesta tarkastettiin se vauvan vointi. Mut eihän siitä montaa vuotta ole, kun rakenneultra ei kuulunut ilmaisiin tarkastuksiin, vaan piti mennä yksityiselle rakenneultraan. No joo, ei ole resursseja tms, mut aina ei jaksa ymmärtää miksi muualla tuntuu olevan.
Toinen avautuminen.:D

Sama juttu täällä Nokialla. Mulla ollut epäsäännölliset menkat niin sanoin siitä ja pakko tunnustaa, että vähän huijasin siitä etten ois merkannu viime menkkoja :angelic: niin sain sitten pitkin hampain ar ultran. Lahdessa asuin aiemmin ja siellä tosiaan oli heti neuvolakäynti ja heti myös ar ultra automaattisesti ja hyvä huoli pidettiin ♡ Tosin siellä neuvolatäti vaihtui ikävän usein, ja samaa ongelmaa oli kaikilla mun kavereilla joilla oli noita 2015 maaliskuisia.

Mulla on ultra siis nyt maanantaina, oon niin jännittynyt et meinaa happi loppua välillä.

Ja siis tarkannus vielä että täällä ei edes ole "oikeaa ultraajaa" vaan kaupungin ainoa gynekologi tekee raskauden keston määritykset. Mut eiköhän se kerro sit senkin et lyökö pieni ♡ siellä.

Ultrassa käyty ja siellä se meidän "Hippu" oli turvassa ja sydän tykytti. [emoji173]️ Menkkojen mukaan viikot ois ollu 7+3, mutta ultra antoi 7+5 [emoji4] Nyt tää on totta, toki maaliin on vielä turkasen pitkä matka, mutta ollaan taas askel lähempää. Nyt takas nukkumaan (piti tulla syömään yöpalaa, ku tuli nälkä...). :)

Tänään käyty ultrassa ja kaikki on niin kuin pitääkin. Meinas itku tulla kun kuuli sykkeen.. pari viikkoa oon pelännyt et jos se onkin tuulimuna tai kohdun ulkopuolinen. Nyt saa pelot kyytiä

Huomenna olis mulla varhaisultra. :) tänään 7+0. Pelottaa kyl vietävästi että näkyykö siel huomenna ketään.. Mulla kun on takana nuoruudessa abortti ja keskenmeno, nyt viimeksi keskeytynyt keskenmeno ja sen jälkeen vielä keskenmeno.. Niin toiveet on korkeella mutta pelot kahta kauheemmat :( mutta huomenna selviää toivon mukaan jotain!! :)

Takaisin