Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mamatobe87: Minä en valitettavasti osaa vastata tuohon sun ruskuaispussiin liittyvään kysymykseen. Mutta toivon todella, että parin viikon päästä kuitenkin näkyisi pieni, eikö kyseessä olisi tuulimuna. Ymmärrän kyllä täysin sinua tuon suhteen, että tuollainen odottaminen on tällaisessa asiassa ihan kamalaa. Tsemppiä sinulle! ❤

Voi Ilona. ❤ Olen todella pahoillani sinun puolesta. :( Toivottavasti teillä tärppäisi pian uudestaan.

En ole itsekään varmaan menossa varhaisultraan. Menen mikäli saan sen kunnallisen kautta, koska kiertoni on hyvin epäsäänöllinen 30-40 päivää. Ja kun se nt-ultra pitäis tehä viikkojen 12+0-13+6 välillä, niin niin.... Nyt on alustavasti nt-ultra varattu 10.2, jolloin ois ehkä 13+3, mutta voi olla myös 12+3. Neuvoivat soittamaan äippäpolille ja kyselemään sieltä onko tarvetta käydä tarkastamassa millä viikoilla mennään.
Yksityisellä se on niin kallista, että en raaski. Terveystalo sanoi 203€!!! En käynyt edellisessäkään raskaudessa...

Joo minäkään en raaski maksaa noin paljon siitä ultrasta. Enkä esikoista odottaessanikaan käynyt varhaisultrassa, vaikka olihan ne viikot piinaavia, kun odotti sinne nt-ultraan pääsyä.

Mamatobe87: Oliko samanlainen kun miulla tossa kuvassa? Siinä miulla viikot 5+2 ja lääkäri oli sitä mieltä että kaikki ok viikkoihin nähden, sain itse myös uusinta ajan joka on nyt tulevana maanantaina sillon viikkoja olis 6+5.

Liitteet

• received_1331341873563991.jpeg
    received_1331341873563991.jpeg
    32.1 KB · Katsottu: 34
Mamatobe87: Oliko samanlainen kun miulla tossa kuvassa? Siinä miulla viikot 5+2 ja lääkäri oli sitä mieltä että kaikki ok viikkoihin nähden, sain itse myös uusinta ajan joka on nyt tulevana maanantaina sillon viikkoja olis 6+5.

Joo, kyllä ne kovasti on samanlaisia! Toivotaan, että molemmilla on kehitystä tapahtunut, kun tässä aika kuluu! :shy:

Niin ja tuli muuten mieleen että edellisessä raskaudessa miulla epäiltiin tuulimunaa kun näky vain tuo ruskuaispussi eikä sisältöä, kävin silloin viikon päästä uudestaan ja sydänhän siellä sykki :)
Joten toivotaan että molemmilla näkyy seuraavassa ultrassa pieni ihmeellinen uusi elämän alku :Heartred

En mene (yksityiselle) varhaisultraan. En käynyt ekassakaan raskaudessa.

Joku kyseli aiemmin kotidopplereista. Mä ostin esikoista odottaessa sen ihan perus AngelSound-dopplerin (maksoi muistaakseni parin kympin luokkaa) ja sain hyvin kuulumaan kotona jo rv 9+4 muistaakseni :)

Täytyy laskea kierroksia ja pikkusen hengähtää! Nyt kun on hetken ehtinyt ajatuksia koota, niin ei se hätä tosiaan ole tämän näköinen vielä..:shy: Kiitos tsempistä!:Heartpink

En ole minäkään menossa varhaisultraan. Ainoastaan jos rupeis vuotoa tulemaan yhtään, niin sitten heti kättärille, mut hyvät fiilikset toistaseks :)

Kaikki kääntyy vielä varmasti hyväksi mamatobe <3 tuntuu jo pelkkä normaali raskaus yhdeltä piinalta niin Entä tuo.. varmasti siellä joku kehittyy!

Huomenna meillä varhaisultra. Viikot 7+2 menkoista muistaakseni. :) esikosta käytiin myös 7+0. Ja hän oli hedelmöittynyt oikealta. Juuri löysin lapun! Toivotaan parasta <3

Minä kävin varhaisultrassa yksityisellä kun viikkoja oli 5+6 ja silloin näkyi jo sydämen syke. Lääkäri kyllä sanoi että harvoin näkyy vielä siinä vaiheessa. Ne yksityisen hinnat on kyllä ihan törkeitä. Terveystalolle piti pulittaa käynnistä 180 € ja siitä oli jo vähennetty Kela-korvaus :eek:

Tampereella terveystalolla 152e..
Ja se riippuu lääkäristä mitä hintaa otetaan.. Mie kävin syyskuun alussa yksityisellä toteamassa keskenmenon kun ne olis antanut mun kunnallisella odotella viikolle 12 asti että oltais ultralla katsottu onko sielä edes elämää

Mamatobe87: meillä oli esikoisen kanssa vastaava tilanne. Mentiin varhaisultraan kun oli niin paljon vuotoa noin 5+5. Eihän siellä mitään näkynyt. Päätettiin että kahden viikon päästä uusiksi, jos ei spontaanisti tule pois sitä ennen, muuten kaavitaan. Mitä vielä, kahden viikon päästä kun mentiin sydän löi vimmatusti. Nyt 10v liikkuvainen tyyppi :)

Tänään ultrassa näkyi minipallero ja syke löytyi myös. Siellä 6+6 ikää. Omien laskujen mukaan 7+1. Olin ihmeissäni että miten on noin, kun alkuun kasvavat lähes päivän tarkkuudella. Sit tajusin että siittöt voivat elää vaikka 5vrk kohdussa ja munasolu on silloin kypsä kuin on. Eli hedelmöittyminen ei suinkaan tapahdu välttämättä sinä päivänä kuin on yhdyntä :) (jos seksiä ei ole ihan kokoajan muutoinkin) hidas hedelmöittymien puhuis myös työtön puolesta. Nopeat poikasiittiöt kuolee ensin. Lähinnä jännä nähdä pitäiskö olettama paikkaansa. Muutoin ei kyllä ole väliä. Matka on pitkä..

Kävin itse eilen varhaisultrassa. Mullahan oli juuri syyskuussa keskeytynyt keskenmeno eli vauva oli kuollut jo viikolla 6 ja asia todettiin vasta viikolla 12 kun alkoi tulla pietä vuotoa. Tuosta jäi niin huijattu olo että tällä kertaa päätin käydä ultrassa pari kertaa tässä alkuraskaudessa.
Tällä kertaa siis kaikki hyvin, viikkoja 6+5 ja sydän löi ♡
Rahaa ei itsellänikään liikaa ole joten kävin Perhe-Artella kätilön tekemässä ultrassa Helsingissä 84e. Suosittelen kyllä ko. paikkaa.

En minäkään ole varhaisultraan menossa. Suurin osa tuntuu käyvän ☺ Meidän edellinen lopetti kehittymisen 8+6 niin en saisi kuitenkaan mielenrauhaa jos kävisin aikaisin ja sitten aletaankin olla jo niin lähellä nt-ultraa.

Minä hankin esikoisen aikaan dopplerin mutta viikkoja oli silloin jo yli 12 niin en tiedä miten aikaisin saa kuulumaan. Meinasin kuitenkin ennen nt-ultraa kokeilla, jos siitä sitten saisi mielenrauhan ☺

Mulla ois huomenna varhaisultra osa 2. Hyi hitto kun on alkanu jännittää.. joitain oireitakin on alkanu ilmetä, mutta en tiä. Onneks on aamulla.

Takaisin