Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hannanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon tsemppiä vismuntti!!

Kiitos!

äippä-14: Huomasin noista aikaisemmista viesteistä, että sullakin aika sama tilanne. Toivottavasti kontrolliultrassa pikkuinen on kasvanut roimasti, ja sykekin jo kuuluu!
Pyysitkö sä itse tuota HCG-mittausta? Mulla kai km olisi todennäköisempi, koska on säännölliset kuukautiset olleet (kierto 27-28 pv) :( Ainut, että mielestäni mun ovulaatio oli tosiaan vasta 18/27.

Vismuntti: joo pyysin ja tosi auliisti oon sen ain saanu otatettua kun nla:sta oon sitä pyytäny. Mulla viimisin mitattu hcg oli 5350 et kasvussa on ja oireitakin edelleen etomisesta kestokrapulaan ja kipeisiin tisseihin. Oireita on nyt enemmän ku mitä oli esikoisesta alussa. Mäkin toivon tota myöhästä ovulaatiota ku muuten tää ei selity... mie pian peukut teille ja pienelle pystyssä! Ite oon koittanu psyykata itteni ens maanantaille jo niin et saadaan ne huonomnat uutiset kuulla.

Vismuntti: kyllä, mulle määrättiin uusi ultra 10-14 päivää edellisestä käynnistä. Eli nyt ensi viikon maanantaina menen kontrolliin, ja katsotaan mikä on tilanne. Oireet on yhä ihan samat rusehtavaa vuotoa ja joinain päivinä pientä menkkamaista kipua. Eli ei ainakaan kunnon km-oireita ole vieläkään tullut, jos se tarkoittaisi sitä että ainakin toinen pikkuinen olisi kasvanut ja voi hyvin. Ensi viikolla ollaan täällä viisaampia.
Täällä soitin eka neuvolaan, josta sitten ohjasivat päivystyksen kautta naistentautien/gynen polille, meidän kaupungissa kun ei tk-lääkärille pääse oikein millään jos ei heti kahdeksalta ole soittamassa. Kannattaa ainakin neuvolasta kysyä neuvoa, luulisi että haluaisivat myös kunnallisella tarkastaa koska vuotoja ja kipuja on ollut pidemmän aikaa.

Varhaisultra varattu 3.11 jolloin on 7+3.. Tsemppiä kaikille jotka joutuvat odottelemaan vielä varmistusta ei ole helppoa..

Pauppikselle pahoittelut :/

Mä mietin menenkö varhaisultraan vai en. Km ollut viimeksi joten sen takia ehkä haluisin nyt mennä ja nähdä et kaikki ok. Katselin et Tampereen Ovumiassa maksaisi 90€. Jos menen niin menen niin myöhään et varmuudella näkyy syke. Eli varmaan joskus rv8. Jos sattuisi et ovis ollut myöhemmin kun kuvittelee.

Mä kävin esikoisesta varhaisultrassa yksityisellä. Olin niin malttamaton, että hlusin varmistaa, että toinen oli oikeassa paikassa jne... Toisesta en ajatellut mennä, mutta nyt kun plussa tuli, alkoi vähän kutkuttaa ajatus. [emoji28]

Soitin Mehiläiseen ja varhaisutra kaikkineen ois ollu yli 200€ Onneks löysin toisen paikan missä koko homma 100€. Ei oo omalla paikkakunnalla, mutta puolen tunnin ajon päässä. Jos saan aikoja, niin ens viikolla aatelin mennä Nyt on 6+0

Mä olin Vaasan Mehiläisessä viime keväänä varhaisultrassa ja makso kelakorvauksen jälkeen hiukan alle 100 €. Tai varasin vaan ajan gynelle ja se ultras siinä sitte. Ei siitä ultrasta tullu mitää lisämaksua, ihan vaan se normi vastaanottomaksu.. :) en tiä sitte onko käytännön eroja eri lääkäreiden kohdalla :D

Mä olin Vaasan Mehiläisessä viime keväänä varhaisultrassa ja makso kelakorvauksen jälkeen hiukan alle 100 €. Tai varasin vaan ajan gynelle ja se ultras siinä sitte. Ei siitä ultrasta tullu mitää lisämaksua, ihan vaan se normi vastaanottomaksu.. :) en tiä sitte onko käytännön eroja eri lääkäreiden kohdalla :D
Saako kelakortilla siis alennuksen jos on lähete? Et ei muussa tapauksessa.

Mehiläisen sivuilla lukee että korvauksen saa kaikista lääkärikäynneistä ja tutkimuksista kun esittää kelakortin kassalla.

Jonkun 120€ mie olen enimmillään maksanu ultrasta mehiläisessä. Jotkut lääkärit ei veloita siitä erikseen jotkut veloittaa.

Huhhuh...mulla on aika huomenna ultraan! Jännittää todella paljon. Mulla siis on tullut menkat normaalisti kokoajan, viimeksi alkoi aamulla 8.10 ja 11 päivää niiden alkamisesta tein digitestillä positiivisen tuloksen (raskaana 2-3). Menkat kesti normit 5 päivää mutta olivat kylläkin täysin kivuttomat, kun yleensä kärsin krampeista. En olisi osannut tehdä testiä ellei yhtäkkiä nännit olisi kipeytynyt. Silti mietityttää olisiko nää viimiset menkat ollu keskenmeno. Tissit edelleen kyllä todella kipeät, lämpötila lähellä 37, mahassa tunne että jotain siellä on...alaselkää ja masua juilii ajottain ja on ollu ns. tuhruvuotoa jo muutaman päivän. Vähän epäselvää koska tämä raskaus olisi alkanut ku meininki on ollu että vauva saa tulla jos on tullakseen. Ehkäisyn käyttö jätettiin pois viime jouluna. Ennestään mulla on 9 ja 10 v tytöt ja niissä raskauksissa ei ollu mitään ongelmia eikä vuotoja...mutta huomenna ollaan viisaampia :o

Mul on kans huomenna uusintaultra kun 2vko sitten näky jotain joka vastas 4+ kokoa. Pelonsekasin tuntein huomiseen mennään!

Mullakin on on huomenna uus ultra. Kävin neuvolalla sillon peri viikkoa sitten ja näkyi jotain 4-5 viikkoa vastaava alku. Nyt menen sitten yksityiselle ja viikkoja pitäs olla 7+1
Tyhmänä varasin ajan keskelle päivää mutta aattelin että lounas aikaan toimistolta poistumista ei tartte niin selitellä...
tiistai aamuna olis sitten neuvola.

Takaisin