Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hannanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uskaltaudun minäkin tänne, varhaisultra takana ja viikot väheni, omien laskujeni mukaan pitäisi olla nyt 7+2 mutta ultrassa varmistui 6+4.

Alkioita näkyi kaksi, toinen vähän isompi ja vahvalla sykkeellä, toinen pienempi ja ilmeisesti heikompi syke, mutta nähtiin kyllä näytöltä kumpikin se. Viikon kuluttua kontrolliin ja sanoivat, että
voi olla että pienempi ei kehitykään enempää tai ettei sitä nyt
näe kunnolla, kun kohtu on taaksepäin kallistunut. Vatsanpäältä tehtiin tutkimus. Ihmeellistä nähdä sen pienen sydämen sykkiminen, tai siis kahden pienen sydämen. Yllätyshän tuo oli, mutta jälkikäteen on helppo viisastella; oireet on ollu voimakkaampia vähemmillä viikoilla ja vatsassa tuntuu "möykky". Hengästyn myös super-helposti, ja vatsallani en voi nukkua enää, vaikkei raskaus näykään vielä.

Varhaisultra on todellakin rahanarvoinen kokemus.

Aza, onnittelut! Osasitko epäillä kaksosia? Olivatko alkiot samankokoisia?

Aplesiini: Mulla on kaksoisgeeni, oma äitini on kaksonen vaikka minä yksönen olenkin niin oli tiedossa että hyvinkin todennäköisesti tulen kaksoset jossain vaiheessa saamaan, mutta kyllähän se pieni yllätys oli. Mitään en osannut epäillä ennen ensimmäistä ultraa. Minulla ei juuri ole ollut oireita rinnat aristaa ja vatsaa turvottaa varsinkin iltaisin todella pahasti. Kun ei aiempia raskauksia ole takana niin mitään tietoa ei ollut miltä pitäisi tuntua :D Mies kyllä sanoi että en ole muuttunut edes luonteeltani muuten kun että en kuulemma kiukuttele enää niin paljon. :grin Alkiot vastasivat kooltaan toisiaan, taisi olla mitoissa jokin 0,5mm heitto, mutta kuulemma on vielä näillä viikoilla vaikeaa saada tarkkaa mitaa, viikkoja nyt siis kasassa 7+4

Aplesiini: Mulla on kaksoisgeeni, oma äitini on kaksonen vaikka minä yksönen olenkin niin oli tiedossa että hyvinkin todennäköisesti tulen kaksoset jossain vaiheessa saamaan, mutta kyllähän se pieni yllätys oli. Mitään en osannut epäillä ennen ensimmäistä ultraa. Minulla ei juuri ole ollut oireita rinnat aristaa ja vatsaa turvottaa varsinkin iltaisin todella pahasti. Kun ei aiempia raskauksia ole takana niin mitään tietoa ei ollut miltä pitäisi tuntua :D Mies kyllä sanoi että en ole muuttunut edes luonteeltani muuten kun että en kuulemma kiukuttele enää niin paljon. :grin Alkiot vastasivat kooltaan toisiaan, taisi olla mitoissa jokin 0,5mm heitto, mutta kuulemma on vielä näillä viikoilla vaikeaa saada tarkkaa mitaa, viikkoja nyt siis kasassa 7+4

Minä oon vaan silminnähden seesteinen, kuulema. Oireet (pahoinvointi) alkoi edellispäivänä ennen plussaa ja samalla viikolla rintojen turvotus ja kipu (ei aikaisemmissa raskauksissa). Luulin kuukautta aikaisemmin olevani raskaana ja plussatestin tein vasta kp60+ Tarkka päivä ei ole tiedossa, hedelmöitysajankohta täsmää omien laskujen mukaan, mutta on tosiaan se muutaman päivän heitto. Ultran mukaan lasketaan viikot ja mitat saatiin siis isommasta alkiosta, pientä ei ilmeisesti edes mitattu, ero oli varmaan millin...? Jännittävää odottaa viikko, etenkin kun nyt on sen toisenkin pienen sykkeen nähnyt, ja tiedostaa, että voi olla, ettei se jaksakaan kasvaa.

Poistun takavasemmalle. Diagnosoin itse nyt varhaisen keskenmenon. Digitikku näytti raskaana 1-2 aamupissasta ku viikko sitte se oli 2-3. Elikkäs hormoonitasot laskusuunnassa ja kun ultrassakaan ei näkynyt mitään. Noh, elämä jatkuu! Kaikille oikein paljon onnea odotukseen, toivottavasti kaikki menee teillä hyvin! :)

Kiitos onnitteluista.
Vismuntti: toivotaan sinne myös hyviä uutisia, mulla taas vuodot hieman lisääntyneet, mutta kuuluu kuulemma asiaan. Pitää vaan nyt ottaa rauhallisesti.
Esikko1: jos oikein ymmärsin niin haluavat seurata kehitystä nyt tarkemmin. Kyseessä siis ensimmäinen raskaus ja vuotoja ollut nyt muutaman viikon välillä kipujakin. Todennäköisesti seuranta jatkuu ainakin viikolle 22 saakka kun siihen saakka saan käydä omassa kaupungissa ultrassa.

Hui, meikältä menis hermot rempata noin usein neuvolas :D mut onnittelut ♡♡

Uskaltaudun minäkin tänne, varhaisultra takana ja viikot väheni, omien laskujeni mukaan pitäisi olla nyt 7+2 mutta ultrassa varmistui 6+4.

Alkioita näkyi kaksi, toinen vähän isompi ja vahvalla sykkeellä, toinen pienempi ja ilmeisesti heikompi syke, mutta nähtiin kyllä näytöltä kumpikin se. Viikon kuluttua kontrolliin ja sanoivat, että
voi olla että pienempi ei kehitykään enempää tai ettei sitä nyt
näe kunnolla, kun kohtu on taaksepäin kallistunut. Vatsanpäältä tehtiin tutkimus. Ihmeellistä nähdä sen pienen sydämen sykkiminen, tai siis kahden pienen sydämen. Yllätyshän tuo oli, mutta jälkikäteen on helppo viisastella; oireet on ollu voimakkaampia vähemmillä viikoilla ja vatsassa tuntuu "möykky". Hengästyn myös super-helposti, ja vatsallani en voi nukkua enää, vaikkei raskaus näykään vielä.

Varhaisultra on todellakin rahanarvoinen kokemus.

Aza, onnittelut! Osasitko epäillä kaksosia? Olivatko alkiot samankokoisia?

No tulleeha tuplia nyt :D onnea kovasti ♡♡♡

Hui, meikältä menis hermot rempata noin usein neuvolas :D mut onnittelut ♡♡
Siis noiden ultratarkistusten lisäksi tulee normi neuvolat, käyn siis sairaalassa ultratttavana. Ite koen tän vaan hyvänä, tietää tarkemmin missä mennään ja ennen kaikkea pääsen pois kotoa kun on useammin jotain suunniteltua menoa :DD

Siis noiden ultratarkistusten lisäksi tulee normi neuvolat, käyn siis sairaalassa ultratttavana. Ite koen tän vaan hyvänä, tietää tarkemmin missä mennään ja ennen kaikkea pääsen pois kotoa kun on useammin jotain suunniteltua menoa :DD

Jaaaaaaaaaa, no eihä siinä :D

Onnea tuplauutisista ja muista hyvin menneistä varhaisultrista!

Pahoittelut ikävistä uutisista Christine! :(

Itsellä ultra ensi viikolla rv 7+6 ja ihan hirveesti jännittää.

Christine86 pahoittelut!
Äippä-14 voimia odotteluun!

Onnea ihanista ultra kuulumisista kaikille tasapuolisesti! :Heartpink

Täällä vieläkin arvotaan varaanko varhaisultran vai odotanko niskapoimu ultraan!?

Päivikki&Nuppu 6+0

Pahoittelut christine86 :/

Onnea kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille! Ja tupla-onnea aplesiini ja aza :)

Mä päätän vasta ekan neuvolan jälkeen menenkö varhaisultraan. Esikosta kävin Hatanpäällä kun silloin asuin vielä Tampereella ja vuosin verta. Kaikki oli hyvin. Vuoto jatkui koko raskauden.
Tokasta maltoin np-ultraan.
Jos raskaus jatkuu hyvin niin rakenneultra tehdään Taysissa ja sen jälkeen käyn siellä n. 2vk välein. Mun raskaus on riskiraskaus sairauksien takia. Kohdun repeämisvaara on suuri.

Takaisin