Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hannanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!❤️

Siis kertakaikkiaan ihailtavaa mielenlujuutta ja seesteisyyttä teiltä jotka jaksatte odottaa np-ultraan asti... hyvä että kykenen odottamaan kuusi seuraava päivää sinne kontrolliultraan. Minäki haluan olla yhtä rauhallinen!

Esikoiselta en varhaisultrassa käynyt, totta puhuakseni en silloin tiennyt, että sellaisia on olemassa, vaikka takana olikin puolen vuoden "vauva saa tulla" ajalta tuulimuna ja sen keskenmeno vkolla 11-12.

Toiselta lapselta kävin ja silloin suunnilleen samoilla viikoilla (7+0 vastasi ultrassa) näkyi toisesta ruskuiaspussista/alkiosta? ihan pienet jämät (1/4 alkion koosta), ja tosiaan toinen alkio ja sillä vahva syke. Tuntuu, että en oikein selviä yli tästä ajatuksesta,
että ehdin nähdä kaksi sykettä, joista toista ei ehkä kohta olekaan. Tottakai olen superonnellinen yhdestäkin vauvanalusta, mutta aika kummallista nähdä kaksi sykkivää sydäntä yhdellä kertaa ja vieläpä samaan aikaan

Tulee jotenkin kiittämätön olo valmiiksi, jos silloin viikon kuluttua iskeekin surullinen olo, mikäli se toinen alkio on kuihtumassa pois. Luonto kyllä korjaa, mutta tuntuuhan se vähän oudolta. Helpompaa ehkä jos ei olisi alunperin nähnyt kahta sykkivää sydäntä.

Omaa napaa. Minä en vielä ikuisuuteen pääse tuonne suljetulle sivulle kun löysin koko fooruminkin vasta pari päivää sitten, mutta tunnetteko te muut kohtunne koko ajan? Kiristyksenä/painontunteena/tms kummallisena?

Mulla on semmosta kiristelyä/paineentunnetta alavatsalla välillä, mut ei koko aikaa. Vähän niinkuin noi muutkin oireet niin se tulee ja menee. Ainoo jatkuvasti oleva oire mulla on kipeät rinnat.

Mullaki ainut jatkuva oire on kipeät rinnat ja nännin. Rinnat on myös paisuneet jonkin verran. Mä oon aina silloin tällöin hellästi painellut kohtua. Se on melko kova. Se on ainut konkreettinen asia josta tiedän olevani raskaana. Tuntuu jotenkin ihanalta kun huomaa että kohdussa jotakin tapahtuu. Eli siis ilmeisesti kasvanut jo jonkin verran.

Päivästä riippuen itsellä tuntuu pallo tai kiristävä pallo/kipuilua. Repäisykipuja oli viimeviikolla (rv5+jotain ilmeisesti) ja nytkin pitää hillitä ettei tee nopeita liikkeitä.

Mulla tuntui silloin plussatestin tehdessä niitä nippailu/kutitustuntemuksia kummallakin sivulla kohtua. Ja mua myös palelee helpommin... tuo kohtu vaan toaiaan tuntuu pallona ja ylipäätään tuntuu koko ajan, se tuntuu oudolta.

Kyfi tuu sitte kertomaan mitä näkyi. :) ite menossa kans samoilla päivillä ultraan perjantaina. Vähä kyllä jännittää näkyykö jo syke noin aikaisin.

Me saatiin vihdoin miehen kanssa päätettyä, että kyllä me varataan se varhaisultra :) Se ensin ajatteli, että ei me laiteta siihen rahaa, maltetaan odotella vaan. Mutta nyt se totesi, että ehkä se on mun mielenrauhan vuoksi parasta :D Oon nyt 6+3 niin mietin, että jos malttais vielä odotella 7-8 vk asti, ettei käy niin, että siellä ei näy mitään vaan sen takia, että olis liian aikaista. Jännää kyllä, ei malttais millään odotella :)

Mä oon nyt kans yksityiselle menossa koska neuvolasta en saanu lähetettä. Tekis mieli mennä heti tänään mutta nyt ois vasta 5+5 tai ehkä vielä vähemmän, joten sit jos siellä ei vielä näy mitään niin stressaannun vaan enemmän.. Jos malttais odottaa vaikka ens viikkoon. Kiva kyllä kuulla muiden ultrakuulumisista!

Mutta miten toi nyt menee, saako siitä kela-korvausta vai ei? Monen lääkärikeskuksen sivuilla sanotaan että ei saa, jossain sanotaan ettei saa ilman lääkärin lähetettä ja jossain taas sanotaan että sitä voi yrittää hakea jälkikäteen. Ja varaanko siis ultran vai gynekologin? Esim. sairauskassan sivuilla sanotaan että ultratutkimuksesta ei saa korvausta ilman lääkärin lähetettä, mutta lääkärikäynneistä taas tietty saa joten sen perusteella varaisin sit gynen. Tosi epäselvää!

Mä varasin sillon viimeksi gynen vaan ilman mitää lähetettä ja se ultras sitte. Kelakorvauksen sai ja hinnaksi jäi jotain alle 100 €. Tämä siis Vaasan Mehiläisessä.

Joo kyllä tunnen kohtuni koko ajan painon tunteena. Siitä tunteesta oon tienny tehä testinkin.

Kyfi tuu sitte kertomaan mitä näkyi. :) ite menossa kans samoilla päivillä ultraan perjantaina. Vähä kyllä jännittää näkyykö jo syke noin aikaisin.
Mä kans meen perjantaina! Mulla sillon omien laskujen mukaan 6+3. Jännittää kans näkyykö mitään. Toivotaan parasta molemmille! <3

Tänään terveydenhoitaja teki lähetteen varhaisultraa varten. Huomenna voin soittaa äitiys-/naistentautienpoliklinikalle ja varata sopivaa aikaa varhaisultraan. Tänään neuvolan laskun mukaan rv5+4, tiiä häntä mitä on oikeesti kun miula on monissa kierroissa ollut lyhyt luteaalivaihe. Eka neuvola on sitten vasta 28.11. sillon ois noin rv10 meneillään.

Takaisin