Varhaisultra

Ihania uutisia teillä! :Heartred Ite jännäilen vielä 2vkoa, jos ja kun nyt toivottavasti sinne asti päästään.. Ajattelin siirtäväni aikaa jo ensi viikon keskiviikolle, mut ehkä mä maltan...
 
7-8 viikoilla kannattaa vasta käydä, mä olisin varmaan pyörtynyt jos olis ollu 6+ jotain ja liian aikaista sykkeelle :S Nii 7-8 näkyy viimestään :)
 
Mulla oli tänään ultra.
Ja sieltä löytyi pikkuinen 9.2mm kokoinen sikiö ja vahvat sydänäänet kuului. La muuttui 27.4
eli nyt rv 6+6 eli heittoa viikko menkkojne mukaan laskettuna mutta mulla onkin nyt ollut synnytyksen jälkeen ovis toi myöhään.
 
Niin ja lisään et meillä kuvista tuli vähän huonompia sen takia että rakko ei ollut tarpeeksi täynnä vaikka olin pidättänyt! Oksentelu vaan kuivuutta.
Eli kannattaa mennä mahdolliimman täydellä rakolla!
 
Niin ja lisään et meillä kuvista tuli vähän huonompia sen takia että rakko ei ollut tarpeeksi täynnä vaikka olin pidättänyt! Oksentelu vaan kuivuutta.
Eli kannattaa mennä mahdolliimman täydellä rakolla!

Jännä tuo, ei mulla ole koskaan sanottu mitään pissaamisesta ennen varhaisultraa, ja aina näkynyt hyvin. Normityhjällä rakolla siis oon menny aina (kolme kertaa).

Np-ultraan on ohje et ehdottomasti tyhjä rakko, et pitää käydä veskis sairaalassa ennen ultraa. Ja eikös np-ultrakin oteta sisäkautta? En muista.
 
Mua ohjattiin oleen 1-2h pissaamatta ekaan seulonta ultraan...
 
Mulla otettiin siis vatsanpäältä. Silloin rako täynnä ja alakautta nii tyhjä.
 
Mä en oo varannu varhaisultraa en käyny ykkösenkään kanssa. Varsinainen ultra olis jo parin viikon päästä kuitenki.
 
Mulla on aina ollu rakko tyhjä, alakautta sekä vatsanpäältä ultratessa :D muuten ei oo ohjeistettu ku että nt-ulrassa oltava rakko tyhjä
 
XD jestas miten sekavaa...Alkaa epäilyttää että tiesiköhän se äitiyspolin sihteeri edes että haluan sen niskaturvotuksen mitattavaksi??!! Kun kerta käski olla pissaamatta 1-2h. Mun käsittääkseni se eka ultra tehdän yleensä alakautta. Voi olla että kokeilevat vatsan päältä ensin jos onnistuu... Helppohan se rakko on käydä tyhjentämässä sitten mutta ärsyttävää jos pidättelee turhaan!
 
Jossain tehään nt ultra alakautta ja jossain yläkautta, veikkaan et riippuu laitteista :) Hyvinkään äitiyspolilla tehään alakautta tyhjällä rakolla, rakenne vatsan päältä ja ei väliä rakolla muistaakseni. Kättärillä myös ultranneet alakautta mut sillon oli viikkoja 26 kaiketi ja tilanne päällä niin ei mietitty rakkoja :) Joka paikassa ei ole sitä emätin anturia niin tekevät aina vatsan päältä.
 
Muffeli musta tuntuu et joka naisella on eri aikoihin ovis, et harvinaisempaa olis et se olis siinä kp 14 niinku oppikirjoissa :) Siks on tyhmää ettei tehdä kaikille varhaisultraa vaan ennemmin tehdään turhia kokeita ja ultraa monesti. Eipä se itseä haittaa mutta jossainhan ne maksut näkyy ylimääräisenä :)
 
Jos äidillä on ylipainoa merkittävästi, on alkuraskauden ultrassa vaikea saada pikkusta vauvaa näkymään rasvakerroksen paksuuden takia. Siksi joillekin annetaan ohjeeksi mennä täydellä rakolla ekaan ultraan. Täysi virtsarakko nostaa kohtua ylemmäs joten vatsan päältä ultratessa näkyvyys on parempi.
 
Nyt on vihdoin viimein eka lääkäri ja ultra takana. 9+0 varmistu viikoiksi eli laskettu aika 12.4. Sydän löi ja siellä se nallekarkki (lääkärin termi jää varmaan pysyväksi lempinimeksi:) ) liikuskeli jo! Iso liuta kuvia ihasteltavana ja nyt uskallettiin sitte kertoo uutiset tuleville isovanhemmille. Anoppi ei uskonu vaikka on toivonu uutista jo pitkään. Oman äitin jos sais skypeen iltasella ni vois kertoo silleki, tai sitte mies kertoo ku menee käymään torstaina. Nyt ku selvittäis vielä sinne turvallisille vesilletoiselle kolmannekselle. Geenitesteihin meen parin viikon päästä tutkivat down ja muut riskit ja samalla verestä kuulemma selviäis sukupuolikin jo. Mitähän sitä seuraavaksi rupeis ootteleen :)

Verikoetta eivät ottaneet ollenkaan, ku kolesterolit ja sokerit sun muut otettiin jo kuukausi sitte vuosilabroissa.Kai ne joskus sen veriryhmän selvittää kuitenki, en tiiä että sitä ois missään tutkittu aikasemmin. Pissanäytteellä alotettiin tääläki ja lääkäri kuunteli keuhkot, sydämen ja ultras. Tosi mukava nainen oli. Sitä nähdäänki sit jatkossa suunnilleen kuukauden välein, kunnes muutto tulee. Nyt saa jännittää vähä tuota muuton kohdetta, päädytäänkö Suomeen vai Charlotteen vai jonneki muualle. Saapahan pohtia sitäki tässä odotellessa...
 
Kätilö muuten sanoi jotain kohdun kallistumisesta enempi oikealle (vai vasemmalle, en muista) olen vaan kuullut että on eteen tai taaksepäin kallistuneita kohtuja, onko kellään tullut vastaan et olis myös sivulle kallistunut? Onkohan sillä jotain merkitystä?
 
En nyt tiedä kuuluuko tämän alle, mut kirjoittelen tähänkin nyt.. Tänään käyty neuvolassa ja nähty pieni youkka uiskentelemassa yksiössään. Viikkoja neuvolan laskujen mukaan 9+2 mutta vähän veikkas täti, että vois olla isompikin.. Selvinnee sitten nt-ultrassa.
 
Takaisin
Top