Varhaisultra

Eleanora

Kommentoinnin ninja
Moi!

Ajattelin nyt luoda tämän ketjun jo valmiiksi. Tänne saa tulla kertomaan aikooko mennä varhaisultraan, purkaa ultraan menemisen jännitystä etukäteen ja kertoa varhaisultran kuulumiset!

Itsellä tosiaan kunnallinen varhaisultra tiedossa 17.8. iltapäivällä. Sitä jo kovasti odottelen, mutta olen kyllä myös tosi positiivisesti yllättynyt, että sain ultran niin nopeasti! Toivottavasti kaikki on siellä hyvin!
 
Hei, mulla on kanssa varhaisultra varattuna 17.8. :) Mietityttää vaan, että onkohan se vielä vähän liian aikaista, kun oon sillon omien laskelmieni mukaan vasta viikolla 6+4. Kuinka pitkällä itse oot tuolloin, Eleanora? Millään en tosin jaksaisi odottaa tuohon päivään saakka, kun haluaisin mahdollisimman pian tietää että kaikki on kunnossa.

Tämä on mun ihka ensimmäinen raskaus ja takana on 5kk yrittämistä, joten olen senkin vuoksi aivan täpinöissäni. :)
 
Rumpnisse, mulla on silloin omien laskujen mukaan kai 6+2. Suurin piirtein samoilla luvuilla oon käynyt esikoistakin ja syke näkyy jo noilla viikoilla. 6+ jotain eteenpäin sitä varhaisultraa musta suositellaankin pääasiassa. Mihin aikaan päivästä oot menossa?
 
Ok, eiköhän se sitten ole ihan hyvä aika mennä jo ultraan. :) Menen jo heti aamusta, klo 9 Suomen aikaa (ja täällä Abu Dhabissa klo 10 paikallista aikaa). Tuleeko sulla vauvan isä mukaan?
 
Ei tule todennäköisesti kun on töissä. Tarkoitus olisi myös saada esikoinen jonnekin tutulle hoitoon siksi aikaa. Jos/kun päästään nt-ultraan ja rakenneultraan asti niin ne ois tarkoitus sitten varata niin, että mieskin pääsee mukaan.
 
Minä kävin yksityisellä varhaisultrassa kuten esikoisestanikin aikoinaan, jotenkin itselle se on sellainen varmistuksen varmistus raskaudesta ja siitä että se on siellä oikeassa paikassa. Kävin ultrassa siis maanantaina. Olin silloin vasta viikolla 5+1 (Tosin lääkäri laski minun olevan jo viikoilla 5+5), mutta lekuri osasi kyllä kertoa että alkio oli kiinnittynyt oikeaan paikkaan :Heartred Sydänääniä hän ei uskaltanut 100% varmuudella sanoa, mutta kun itse katsoin monitoria niin sanoin lekurille että tuossahan tuo selvästi heiluu, nähden sydänäänet. Lekuri sanoi että juu kyllä, mutta ei osaa sanoa 100% varmuudella ettei se ole joku mun oma verisuoni... Mutta minä tiedän... Samalta se näytti kuin ensimmäisestänikin. Ihan samallalailla muljahteli siellä. Se tieto riittää minulle. :happy::joyful: Hän muuten sanoi minulle myös että sydänäänet näkyvät vasta viikolla 7... Mutta esikoisestani olin ultrassa viikoilla 6+2 ja hienosti ja selvästi näkyivät äänet jo silloin. Tuo ilo maksoi 200 euroa, josta olin hieman yllättynyt, taisin vahingossa varata ajan joltain erikoislääkärigurulta??Hän olikin kyllä varsin nuiva. Oli jotenkin ihan että että mitä sinä tänne jo nyt olet tullut... kannattaako tällaisen takia nyt lääkäriin tulla... Ihan outo täti oli kyllä, hyvä kun katsoi silmiin kertaakaan. Varmaan on tottunut häneltä varattavan aikaa vain "isoihin" juttuihin.
 
Mulla on ultra myös 17.8. Silloin pitäisi olla 6+5. Esikoisesta kävin viikoilla 6+0 ja näkyi sydänäänet hyvin. Millään ei jaksaisi odottaa, että saa varmistuksen!
 
Meillä onkin monella jännä päivä silloin 17.8.! Mihin aikaan sulla BeNe silloin on aika?

Hieno juttu huhtivauva, että ultrassa näkyi kaikki olevan kunnossa!
 
Hei jos joku osaa sanoa vaikka terveystalon, mehiläisen jne paikkojen ultrahintoja ni laittakaa ihmeessä tänne :) Esim aavan hinnat löysin vaan netistä ja en tiedä vielä menenkö nii hintoja olis kiva vertailla :)
 
Mulla maksoi Tampereella Terveystalossa tuon 200€! Pelkkä erikoislääkärivastaanotto 80€ ja siihen päälle ultraus.
 
No huh :eek: Aavassa taitaa olla samaa luokkaa, 88e lääkäri ja 112e ultra. Jossain ollut kyllä halvemmallakin vai onko ollut joku pienempi paikka tms.
 
Itse soittelin np-ultra aikaa Jorviin, täällä Espoossa siis. Siellä sit hoitaja kysy et millon on kuukautiset ollu viimeks, johon sanoin et helmikuussa 2014. :D koska myöskään huomattavia oireita ei oo tullu niin ehdotti et olisin tullut seuraavana päivänä eli tänään heti aamulla. No, en päässyt menemään kun en saanut tuota marrasmurua hoitoon. Mutta varattiin ensi viikolle 11.8 aika. Eli onkos se sit varhaisultra kun määritetään kuinka pitkällä ollaan menossa. :) laskusta en tiedä mitä tuleman pitää - liekkö perus polimaksu? Sepä tulee sit perässä. :)
 
Ainakin np- ja rakenneultrat on ilmaisia jos ei yksityisellä käy, mut pääseekös sitä varhaisultraan muualle kuin yksityiselle jos ei oo jotain riskejä tai menkoista ei tietoa yms yms? Mites sonjumm, siis se vaan ehdotti siellä että tulisit jo alkuraskauden ultraan kun et menkoista tiiä?
 
Vantaalla ainakin aika nihkeästi lähetetään ylimääräisiin ultriin alkuraskaudesta, loppuraskaudesta mä kävin vähän turhankin tiiviisti viimeks (koon tarkistus ultria x2 ja 1 seuranta ultra verenpaineiden takia). Harmittaa, alkuraskaudesta kun se suurin epävarmuun kuitenkin on.
 
Tampereella soitin Koskiklinikalle hintoja, niin meni 150-200 hujakoille. Mulla on aika Syöpäyhdistyksen Lääkäriasemalle, ihan vaan koska mun gynellä on siellä vastaanotto. Heillä on edullisempaa, tai ainakin oli kun esikosta käytiin.
 
Jannski juurikin näin. En siis itse edes pyytänyt ja vielä sanoinkin että neuvolasta sanottiin et olis menossa joku rv6+ mutta täti puhelimessa tuumasi että hedelmöittyminen on voinu tapahtua jo aiemminkin ja seuraavassa lauseessa sano et "tuutko huomen aamulla klo 8?" :D luulin siis itsekin et mennään olettamuksella sit np-ultraan kun ois neukun mukaan se rv~12, mutta käy toki mulle näinkin :)
 
Jannski, tuntuu paljon vaihtelevan kunnittain nuo. Meidän kunnassa on kuulemma pyritty, jos vaan mahdollista, tarjota keskenmenon kokeneille ns. mielenrauhoitusultra. Minä olen käynyt neuvolan ensikäynnillä neljä kertaa ja kolmella niistä (eli kaikilla muilla paitsi ensimmäisessä raskaudessa) olen saanut ajan ylimääräiseen ultraan. Kahdella niistä ultrista onkin todettu tuulimunaraskaus/keskenmeno. On ollut siis tavallaan hyvä, että tieto on tullut mahdollisimman aikaisin. Nyt sain ultra-ajan jo ennen ensimmäistä neuvolaa. En tiedä johtuuko meidän kunnassa tuo käytäntö siitä, että ne perusultrat on ulkoistettu Terveystalolle, jolloin kunnan omilla lääkäreillä ja laitteilla ei ehkä ole niin suurta ruuhkaa kuin jos kaikki äitiysneuvolan asiakkaat kävisi kunnan sisällä ultrattavina?
 
Mä kirjoitinkin jo tonne neuvolakeskusteluun mun ultra ajoista ennenku huomasin tän :banghead: :happy:

Eli siis mä pääsen jo ens viikon tiistaina terveystalolle ultraan ku tänään tuli veristä tuhrua paperiin ja varsinaiseen varhaisultraan pääsen 19.8.
 
Mulle on kans varattu ens viikon keskiviikolle varhaisultra Terveystalolle. Laskujen mukaan tällä hetkellä olis menossa rv5+4, mutta haluun käydä varmistamassa:)
 
Milläs viikoilla olette kun varhaisultraan meette? Just mietin varaisko ajan :) Itellä tällä hetkellä 5+0, varmaan menis parin viikon päähän kuitenkin?
 
Takaisin
Top