Varhaisultra

Mulla on huomenna ultra, ja hitto että jänskättää!! Pelottaa hirveesti et siel ei oo enää mitään eloa :sad001 mulla on ollu parina iltana sellasta menkkamaista tunnetta alavatsassa ja se vaan vahvistaa tätä pelkoa :sad001 tekis mieli perua koko aika et ei turhaan ajeta tuntia Lahteen ja vielä makseta siitä, jos siellä ei ketään ookkaan.. Ja se paluu matka vasta tuskaa on jos tää pelko käy toteen!! :sad001
 
Tsemppiä Kilppari! Muistan tunteen... Parempi se silti on tietää, muuten joudut hermoilla vielä pidempään. Jos kaikki on hyvin niin ultran jälkeen on niin helpottunut olo :) Ja noi vatsa kivut on inhottavia :/ Mulleki tulee aina huolestunu olo kun jotain menkkamaista tunnetta tai alaselkäkipua... Toisaalta etenki ennen ultraa olin silloinki huolissaan kun ei ollu oireita! Aika normaalia nämä juilimiset ilmeisesti kumminkin...
 
Kilppari kovasti tsemppiä! Siel on onneks kivoja kätilöitä yms ni sekin jeesas ettei ollu kylmää vastaanottoa :) Me oltiin niin tohkeissamme ultran jälkeen et meinas jäädä maksamatta xD Olis ne laskun lähettäny perään :D
 
Kilpparille tsempit! Kyllä se ajo kannattaa. Hetken on sitten helpottuneenpi olo kun näkee sydämen lyönnin.
 
Kiitos tsempeistä :Heartred toivotaan nyt todenteolla että se syke näkyy :/ tää päivä on madellut kun odottaa vaan huomista. Nyt vaan taas niitä menkkajomotuksia tuntuu :/
 
Helsingissä :)

Arvasin et tänään käy näin. Olin ihan superyber väsynyt illalla ja nukahdin jo ennen kymppiä.. Ja heräsin ennen vuorokauden vaihtumista enkä saa saletisti enää unta.. ':D
Miks tuut lahtee asti :eek:?
 
Varhaisultra tais olla Lahdessa reilusti halvempi kuin pk-seudulla. Joku nuukin muistaakseni kävi Lahdessa vähän kauempaa sen takia.
 
Joo koska Lahdessa varhaisultra maksaa 68€ (vai 67€?) ja Helsingissä vähintään 180€ ':D
 
Mäkin kävin Lahdessa ultrassa :) Kätilön ultraamana tosiaan 55e + toimistomaksu 12e, bensat tais olla parikymppiä, jäätiin silti "voitolle" jos olisin lähiseudulla käynyt kun maksaa 200e :sad001 Kilppari ethän sä aja jos et oo hyvin nukkunu? :/ Monelta sulla oli aikaaaa??
 
Jannski, voi olla että olet saanut jo muuta kautta vastauksen, mutta on aika yleistä ettei kohtu ole suoraan ylöspäin. Eniten merkitystä varmaan jos jotain operaatiota tehdään alakautta. Ja alkuun kohtu saattaa kasvaa hiukan vinoon, mutta kasvun myötä suoristuu kyllä, ja harvoin palaa samaan asentoon synnytyksen jälkeen.

Käyn täällä välillä lueskelemassa kun oma la on 29.3. ultran mukaan. Hassua sinällään, että täällä monelle on sanottu ettei alkuraskauden mittaus ole tarkka. Mulle gyne sanoi viikolla 8, että olisko viikko tai akaksi takaperin nähnyt kasvusta ihan tunti tunnilta iän.
Kävin päivää ennen neuvolaa, koska neuvola laskee aina väärin mun lasketun ajan, ei huomioi kierron pituutta. Raskauskiekko näytti lasketuiksi ajaksi 28.3. kun laskin 32 päivän kierron mukaan (vaihtelee 32-35). Ultraajan mukaan oli päivän myöhemmin saanut alkunsa. Demonstroi vielä ruudulla, kuinka paljon suurempi alkion olisi pitänyt olla, jos olisi ollut sen neuvolan laskeman 4-5 päivää vanhempi. Mittaa olisi ollut huomattavasti enemmän.

Jos joku vielä aikoo Turun seudulla käydä ultrassa, niin suosittelen Kaarinassa olevaa Varsinais-Suomen lääkäripalvelua. Antavat myös 3D kuvan, mikä tosin ei itsellä vielä 8+0 ollut kovin hyvä. Maksoi 100€, mutta pitää maksaa käteisellä tai kortilla, ei saa laskua. Varaus netin kautta. Aikaa kului 20 minuuttia, mutta aikaa on varattu puoli tuntia jos olisi ollut vaikeuksia saada näkyvyyttä.
Nt-ultraaja totesi päivien vastaavan alkuraskauden ultraa. Nyt odotellaan seuraavaa neuvolaa.

Meillä maaliskuisissa on monella vaihtunut laskettu aika päivälläkin, kuulemma nykyään vaihdetaan. Mutta sitten jossain paikoissa ei ole 4 päivän heittoakaan vaihdettu. Mun mielestä olisi ihan hyvä että on tarkat päivät tiedossa, itse halusin nt-ultran mahdollisimman tasan viikolle 12 ja myös rakenneultran viikolle 20.
 
Ai niin, ja oliko joku täällä ulkomailla eikä verikokeita oltu otettu? Oikeasti siis veriryhmä ei ole tiedossa? Edes se oletko Rh+ tai - ?
Mulla otettiin veriryhmä kummassakin raskaudessa, vuosi eroa. Hiukan kyllä ihmettelin, mutta samalla katsotaan laajemminkin vasta-aineita (synnytyksessä tai loppuraskaudessa saattaa muodostua vasta-aineita mutta on kaiketi melko harvinaista). Samoin molemmissa on otettu hiv, klamydia ja kuppa.
 
KoBe, varmaan riippuu tosi paljon laitteiden tarkkuudesta miten hyvän mitan alkuraskaudessa saa. Minä olin kunnallisella varhaisultrassa ja siellä lääkäri sanoi juuri sitä, että ääriviivat on alkuraskaudessa "utuiset", jolloin on vaikea saada varmasti täsmällista mittaa. Uudemmissa laitteissa on varmasti helpompaa saada tarkat mitat. Koska onhan se kehitys alkuraskaudessa niin nopeaa, että tarkoilla mitoilla sikiön ikä on hyvinkin tarkasti mitattavissa.
 
Hei Kobe, oon tainnutkin joissain ryhmissä lukaista että kohtu kallellaan johonkin suuntaan ja ihan Ok juttu :)
Täällä päin ei ainakaan herkästi vaihdella noita la päiviä, kaverilla oli 6-7 päivää pienempi eikä missään vaiheessa vaihdettu :eek: Mulla oli esikoinen 10 päivää pienempi niin silloin vaihdettiin, luulen että tästä toisestakin kun neuvolan mukaan 4.4. la ja ite laskin + ultra sanoi että 11-12.4.
Mitäs Kilppari, joko kävit??
 
Takaisin
Top