Varhaisultra

Me mennää (muistaakseni) 18 päivä kattomaan et mikä tilanne. Viikko sitten mullahan oli vuotoa n.24h. Miehen kanssa puhuttiin alkuviikosta, et eipä olis parempaa isänpäivä lahjaa saada. Mun oli siis ajatus kertoa miehelle isänpäivänä ja laittaa korttiin kysymys et lähdetkö mukaan ar-ultraan? :) Äkkiä tää aika kyllä tässä kuluu
 
Varasin eilen varhaisultran joulukuun alkuun, jolloin viikkoja pitäisi olla kasassa 7+ jotakin. Oli heti itsestäänselvää, että varhaisultraan mennään, En kestä odotella varmistusta todennäköisesti jopa tammikuun puolelle, että asusteleeko tuolla ylipäätään ketään, onko se oikeassa paikassa jne.

Edellisessä, keskenmenneessä raskaudessa käytiin myös varhaisultrassa 6+3. Silloin kaikki oli hyvin ja sydämensykekin löytyi jo, mutta pian sen jälkeen meni jotain pieleen. Tällä kertaa en siis taida uskoa mitään täysin varmaksi ennen kuin lapsi on sylissä asti :)
 
Tasan viikon päästä ultra! Kuinka mun pää kestää sinne vielä.. Ihan epätodelliselta tuntuu edelleen koko raskaus, oireista huolimatta. Ehkä se siellä realisoituu :) tänään jo 6+0!
 
Mun tekee mieli mennä varhaisultraan. Vaikka eihän se tosiaan vielä mitään varmista, mutta tietäisi ainakin, onko kaikki oikeassa paikassa. Toivottavasti saan tänään gynen puhelimitse kiinni, niin saisi vähän orientaatiota ja tietäisi, missä vaiheessa oikein kannattaa mennä.
 
Me käytiin tänään varhaisultrassa, mutta syy oli kun edellinen raskaus oli kohdunulkoinen, niin halusivat varmistaa, että on oikeassa paikassa. Ja nyt kun käytiin ja oletettu la vaihtui viikolla eteenpäin, niin nyt saa/pitää juosta vielä 2vkon päästä uudestaankin.
 
Ultra varattu 24.11., jolloin 8+2, iiiiihh:Heartred sitten toivottavasti voi samalla viikolla mennä hyvin mielin ekalle neuvolakäynnille:)
 
Meillä ensi viikolla varhaisultra. Sanottiin että tule rakko täynnä, tarkoittaako tämä sitä että ultrataan vatsan päältä?
 
Soitin tänään gynelle ja se totesi, että enen käyntiä olisi hyvä käydä ottamassa verikokeet ja muut ja varhaisultra, jota tosin suositteli vasta viikon päähän. aion varata siis 20.11. ajan, kunhan nyt ensin löydän jonkun labran, jossa ei maksaisi ihan kauheasti.
 
Kääk, tänää on se kauan odotettu ja vähän pelättykin päivä.. Kuuden tunnin päästä selviää, majaileeko tuolla kohdussa joku oikeassa paikassa sykkeineen päivineen vai ei.

Viime yönä jo tosin kävin harjoituskäynnillä, kamalaa siitä teki sen, että ultraava lääkäri olikin eräs 5. luokkalainen oppilaani ja ajattelin vain, että voi paska, nyt ei pysty koulussa enää salaamaan.. :D Toki niin nuori lääkäri oli vasta harjoittelija, oli hänellä vanhempi lääkäri mukana valvomassa. Voi tätä ihmisen mieltä!
 
Ja netistä olen varannut varhaisultraan ajan, minulle ei ole siis sanottu rakosta mitään. Ajattelin mennä täydellä, koska tarvittaessa on helpompi käydä lääkärissä pissalla kuin tahdonvoimalla koittaa täyttää rakkoa viidessä minuutissa.
 
Pitihän se mullakin varata aikaa sinne ultraan oman mielenterveyden takia. Ensi torstaina jolloin viikkoja 7+0.. mulle sanottiin että rakko vähän täynnä eli pitää juoda vettä vähän ennen ku menee sinne :) ihana nainen ku sano vielä loppuun, että "onneksi olkoon!" :)
 
Ultrassa käyty..huh että jännitti. Kaikki oli ok :Heartred ensin ei meinannut sykettä löytyä, mutta löytyi kuitenkin, huh. Piti olla 6+4, mut lääkäri arvioi 6+1. Sain uuden ajan vielä kahden viikon päähän vaikka kaikki näyttikin olevan kunnossa :)
 
Ihanaa, Sunny! Minä tulen kanssa muutaman tunnin päästä raportoimaan, kuinka kävi..
 
Tsemppiä ultrassa kävijöille :)
Munkin piti nyt sitten viikolla aikastaa ultra-aikaa. En millään olis jaksanu vielä neljää viikkoa odottaa :grin
 
Ei hitsi, nyt minuuki alko kiinnostaa mennä tonne varhaisultraan, vaikka olin aluksi vakaasti sitä mieltä, että en mene koska ei se kuitenkaan sitä keskenmenoa pelasta, saati takaa mitään, mutta siis.... Tein sopimuksen itseni kanssa, et voisin ehkä mennä jos ei nyt saada sitä varsinaista ultra-aikaa ennen joulua. En tiedä, onko tyhmää odottaa niin pitkään, jos kuitenkin aikoo mennä, vai koska sinne oikeen suositus, että voisi mennä? Miulla pyörähti tänään vk 7. Ja osaako kukaan suositella tälläiselle päättämättömälle Helsingistä/pääkaupunkiseudulta jotain paikkaa? Kai sitä toisaalta rahansa kaikkeen turhempaakin laittaa, ja olis se mukava päästä jouluna sit kertomaan toiv hyvät uutiset...
 
Ultrasta kotiuduttu, voin kertoa, ettei ole pitkään aikaan jännittänyt niin kovasti, kuin siinä pedillä odotellessa. Valtava huojennus, kun lääkäri sai sykkeen näkyviin.:Heartred

Ja Annika, vaikkei ultra mitään muuta tekisikään, niin itse ajattelin, että jos olisi ollut kyseessä tuulimunaraskaus, niin se olisi selvinnyt jo aika alussa. Kun on kuullut niitä tarinoita, että vasta ekassa kunnallisessa on selvinnyt, tai että tuulimuna menee itsestään kesken vaikka viikoilla 8-12. Ajattelin, että on helpompaa saada asia selville heti, eikä niin, että kuvittelee olevansa raskaana monta ylimääräistä viikkoa.
 
Takaisin
Top