Varhainen keskenmeno

No, soitinkin sinne sairaalalle jo ja vastaanotto oli jos mahdollista vielä huonompi. Eli linja on se että seuraillaan, ja jos saan lähetteen sinne ni sit voidaan testata hcg-arvot ja ultrata, mutta pitää siis tohon terveyskeskukseen soittaa ensin. Mutta jos siellä on tollaisia hoitajia töissä ni en tiedä haluunko edes mennä.

Ja että jos kovasti huolettaa ni sit yksityiselle varhaisultraan. Sen tosiaan varasin jo ensi viikolle mutta voi olla että perun. En tiedä. Tää on niin sekavaa
Eikä. Kyllä on nyt ollu ihan hirveitä kohtaamisia sulla. ♥️

On se uskottava. Vaikka ei pitäisi, niin tein jo yhden Pregcheckin testiliuskan, jossa ei näy edes haaleinta haamuviivaa.

Eli itse pääteltynä tää on mennyt kesken jo aiemmin, ja tulee ulos nyt. Toimiiko ne hormonit sillä tavalla? Mulla oli jo viime viikolla jotenkin vahvasti sellainen olo että ei saa iloita vielä, kun vaikka mitä voi tapahtua, ja näköjään siinä oli jotain perää.

Loppuis vaan tää vuoto niin uskaltais kokeilla uudestaan. Neuvolasta sanottiin että pitäis yhdet kuukautiset odottaa mutta en tiedä.

En haluaisi sanoa miehelle että tein testin. Ja mitä se näytti. En tiedä kestääkö se. Vaikka siis sekin eilen sanoi että on alkanut jo ajatella niin että me ei olla enää raskaana, niin toisaalta sanoi myös ettei halua olla iltaisin edes sisällä kun ei kestä ajatella tätä, vaan pitää olla pihalla väsäämässä jotain koko ajan. Mutta ei pitkittäminenkään mitään hyödytä.

Kerroin miehelle testistä. Se on ikuinen pessimisti joten sen asenne oli että hän arvas tän, ei voi koskaan mitään onnellista tapahtua ja eniten tuntui harmittavan että kerettiin kertoa sen perheelle.

Siitä ollaan molemmat samaa mieltä että halutaan mahdollisimman pian yrittää uudestaan. Ja jos tärppää niin ei kerrota kellekään pitkään aikaan.
En tiedä uskoako neuvolahoitajaa vai ei, eli odottaako kuukautisia. Loppuis vaan tää vuoto niin uskaltais. Koska voi aloittaa yrittämisen?

Tänään ainakin tähän mennessä vuotanut jo vähemmän. Vähän kihelmöi alavatsassa mutta muuten ei mitään. Tuntuu että kaikki raskausoireet on kadonnu ja vaan...tyhjyys tilalla.

Tuntemukset vaihtelee niin paljon. Välillä yritän olla realisti ja ajatella että tähän oli joku syy, ja sitten taas hanat aukeaa ja mä en vaan kestä. Kyllä mä tajuan että riski oli isompi kun oon jo vanhempi, ja miehen kaljoittelu ja röökinpoltto vaikuttaa varmasti myös, ja mulla oli ihan älytön stressikausi koko joulukuun oikeastaan, pahempi kuin ikinä. Kaikki tämä saattoi vaikuttaa tai sit ei.

Uuden yrityksen kanssa mä oon ainakin rauhallisempi, stressin syy on hoidettu eikä siitä koidu enää mitään. Miehen tapoihin yritän tietysti vaikuttaa mut iälleni en voi mitään. Ei vaan ollut sopivaa hetkeä elämässä ennen kuin nyt. Ja mun äiti sai mut 39-vuotiaana niin sain siitäkin vähän lohtua.

Ei tarvi odottaa niitä yhtiä kuukautisia. Jos on henkisesti valmis jatkamaan nii sille ei mitään estettä oo. Mulle sano lääkäri et jos keho ei oo valmis vielä keskenmenon jälkeen, nii sit ei vaa alkio tarraa kiinni. Ne ohjeistaa ne yhet menkat joko jostain vanhasta uskomuksesta tai sit vaan sen takia et seuraavan raskauden kesto on helpompi määritellä. Mut sitä varten on ultrat olemassa. Eli jos tuntuu et olette valmiina nii yritystä voi jatkaa ihan heti. Toivon teille pikaista ja pysyvää plussaa ♥️

Muista että et oo tehny mitää väärin. Keskenmenoja tapahtuu ja sille ei itse voi käytännössä mitään. Ihan korkeintaan noudattaa yleisesti noita suosituksia, mutta usein silläkään ei mitään väliä oo. Stressillä et saa keskenmenoo. Useimmitenhan syy on joku alkion kehitysvirhe ja niille ei voi mitää ♥️

Olen todella pahoillani @Helinä84 ❤️ On maailman paskinta kuulua siihen jengiin, joka on käynnyt läpi keskenmenon, mutta sen oon ainakin tältä foorumilta oppinut että siinä jengissä on aivan parasta vertaistukea. Mä suosittelen ottamaan aikaa, sairaslomaa sekä myös puhumaan, sekä keskenänne ja sitten jollekin jolle tuntuu luontevalta puhua. Voimia toipumiseen❣️

Voidaanko me vaan jatkaa yrittämistä kun vuoto loppuu? Jos testit näyttää negaa niin onko tarvetta käydä missään tsekkausessa vai voiko luottaa siihen että kohtuun ei oo jäänyt mitään? Missään mihin soitin ei mainittu että pitäisi käydä. Ei neuvola, terkkarin päivystys eikö naistentautien päivystys

Voidaanko me vaan jatkaa yrittämistä kun vuoto loppuu? Jos testit näyttää negaa niin onko tarvetta käydä missään tsekkausessa vai voiko luottaa siihen että kohtuun ei oo jäänyt mitään? Missään mihin soitin ei mainittu että pitäisi käydä. Ei neuvola, terkkarin päivystys eikö naistentautien päivystys
Minusta voitte. Minä en käyny missään tsekkaamassa tilannetta, kun meni kesken niin varhain. Kannattaa varmaa vähän seurailla omaa oloa, jos on pitkään jomotuksia, tulee kuumetta tai jotain muita oireita nii mee sit näytille.

Kiitos @Pikkupikkupikkunen Just noin ajattelin itsekin, että sitten kun siltä tuntuu.

Pääsin puhumaan mun veljen vaimon kanssa tästä, heillä oli ollut useampikin km ennen ensimmäistä. Tuntuu paremmalta nyt kun puhui jonkun muunkin kanssa kun vaan oman miehen.

Ja jotenkin helpotti kun nyt asennoituu tähän niin että ei olla enää raskaana. Ei enää jahkailua ja turhia toiveita ja oireiden tulkitsemista ja kaikkea. Tietysti tuntuu edelleen ihan paskalta mutta on toivoa että me päästään tästä yli.

Se on kyllä totta et se epätietoinen vaihe on ihan hirvee, aina vähän toivoa. Puhuminen on hyvä. Keskenmenot on tosi yleisiä mut vaiettuja. Jossai kohtaa päätin et aina jos keskustelu liippaa läheltä niin kerron meidän keskenmenosta sekä lapsettomuus taustasta.

Voimia vielä teille surutyöhön. ♥️

Mä en myös käynyt varhaisen keskenmenon jälkeen tarkistuksessa. Odotin vaan et vuoto ja oireet loppui- joka tapahtui melko nopeasti ja sit tein viikon-parin aikana pari testiä varmistaakseni asian ja sit aloitin taas odottelee menkkoja ja sitten alkoi ovisen kyttäys😊
Tsemppiä @Helinä84 ja onnea uuteen yritykseen 🤗

Vielä tuosta puhumisesta. Mä olen myös avoimesti puhunut keskenmenoista niiden jälkeen, miksi kaiken pitäisi olla niin vaiettua ja salaista. Elämää se on vaikka kipeää tekee, mutta kiva tietää ettei ole yksin asian kanssa 😊

On se uskottava. Vaikka ei pitäisi, niin tein jo yhden Pregcheckin testiliuskan, jossa ei näy edes haaleinta haamuviivaa.

Eli itse pääteltynä tää on mennyt kesken jo aiemmin, ja tulee ulos nyt. Toimiiko ne hormonit sillä tavalla? Mulla oli jo viime viikolla jotenkin vahvasti sellainen olo että ei saa iloita vielä, kun vaikka mitä voi tapahtua, ja näköjään siinä oli jotain perää.

Loppuis vaan tää vuoto niin uskaltais kokeilla uudestaan. Neuvolasta sanottiin että pitäis yhdet kuukautiset odottaa mutta en tiedä.

En haluaisi sanoa miehelle että tein testin. Ja mitä se näytti. En tiedä kestääkö se. Vaikka siis sekin eilen sanoi että on alkanut jo ajatella niin että me ei olla enää raskaana, niin toisaalta sanoi myös ettei halua olla iltaisin edes sisällä kun ei kestä ajatella tätä, vaan pitää olla pihalla väsäämässä jotain koko ajan. Mutta ei pitkittäminenkään mitään hyödytä.
Olen pahoillani, voimia. :red-heart: Mullakin oli varhainen keskenmeno just siinä viikon 6 hujakoilla, ja kun verenvuoto jatkui, pääsin toki onneksi verikokeisiin ja tutkittavaksi naistenklinikalle (aika pöyristyttävää, että sua pyydettiin odottamaan jopa kolme viikkoa!). Ennen sitä tein kuitenkin huvikseni raskaustestin, ja ei tosiaan enää näkynyt toista viivaa alle viikko vuodon alkamisen jälkeen. Mulle sanottiin, että uutta raskautta voi alkaa yrittää heti kun vuoto on kokonaan loppunut, ja meillä tosiaan tärppäsikin heti keskenmenon jälkeen ennen kuukautisia välissä. Eli teilläkin on ehkä mahdollisuus alkaa nopeastikin yrittämään uudestaan, vaikka tällä hetkellä se ei ehkä lohduta (ja kaikki ei siihen tietysti ole heti menetyksen jälkeen valmiitakaan).

Olen pahoillani, voimia. :red-heart: Mullakin oli varhainen keskenmeno just siinä viikon 6 hujakoilla, ja kun verenvuoto jatkui, pääsin toki onneksi verikokeisiin ja tutkittavaksi naistenklinikalle (aika pöyristyttävää, että sua pyydettiin odottamaan jopa kolme viikkoa!). Ennen sitä tein kuitenkin huvikseni raskaustestin, ja ei tosiaan enää näkynyt toista viivaa alle viikko vuodon alkamisen jälkeen. Mulle sanottiin, että uutta raskautta voi alkaa yrittää heti kun vuoto on kokonaan loppunut, ja meillä tosiaan tärppäsikin heti keskenmenon jälkeen ennen kuukautisia välissä. Eli teilläkin on ehkä mahdollisuus alkaa nopeastikin yrittämään uudestaan, vaikka tällä hetkellä se ei ehkä lohduta (ja kaikki ei siihen tietysti ole heti menetyksen jälkeen valmiitakaan).
Kiitos tästä, ja itseasiassa lohduttaa. Tänään onkin ollut vaan vähäistä rusehtavaa vuotoa ja toivon että loppuis kokonaan pian.

Itse tein tosiaan jo eilen testin, ja näytti negatiivista. Hämmästyttää vaan että jo nyt? Voiko se tarkoittaa että oli mennyt kesken jo paljon aikaisemmin? Vuotoa kuitenkin ollut vasta pe/la asti.

Jotenkin helpompi olla tänään, kun on varma siitä mitä on tapahtunut. Oli paljon rankempaa olla epätietoisuudessa, ei saanut mitään aikaiseksi. Tänään on tuntunut melkeen ihan normaalilta, ja kun on jotain tekemistä niin ei koko ajan ajattele asiaa.

Mun keskenmeno oli vähän epäselvä tuulimuna raskaus. Tuskin hcg on ihan kauheen korkealle noussutkaan, mut siinä vaiheessa kun oli vuotanut päivän otettiin hcg ja se oli jo silloin muistaakseni 120 tai vastaavasti, tosi pieni kuitenkin. Et ainakin mulla hyvin nopeesti laski hcg.

@Helinä84 pahoittelut menetyksestäsi 😢💔 juuri pari viikkoa takaperin melko varhaisen km kokeneena pystyn niin samaistumaan kirjotukseesi. Minusta vaikuttaisi hyvältä että testi on ollut jo täysin nega, ja tämä puoltaisi sitä että voi aloittaa heti yrittämään. Mulla vuoto oli melko niukkaa ja yksityiseltä varhaisultrasta kätilö teki lähetteen naisten tautien polille tsekkaukseen. Siellä todettiin että kohtu on tyhjentynyt itsestään vaikkakin vuoto oli vähäistä. Mulla ei vielä pari päivää tämän jälkeen hcg ollut laskenut vaan sain selkeän haamun r-testiin. Teen uuden testin nyt lauantaina, toivottavasti sitten on nega. Mulle sanottiin että yrittää voi heti. Ikäviä tapauksia nämä kun siintä plussasta ehtii jo innostua. Mulla myös fiilikset vaihdellut tosi paljon, välillä on jo ihan normaaleja päiviä ja sitten yhtäkkiä iskee se suru ja itkettää. Oon kanssa huomannut et se helpottaa kun yrittää keksiä muuta ajateltavaa. Tänään kävin mm hammaslääkärissä😀

Itsellä todettiin keskenmeno nt-ultrassa. Olin useampaan kertaan ilmaissut huolebi neuvolassa ja siellä vakuutettiin kaiken olevan hyvin. Vaikka olikin huljatanut veret pyttyyn. Asiaa ei mitenkään tutkittu.

Ultrassa ilmeni, että alkio oli jäänyt viikkoja pienemmäksi ja sykettä ei löytynyt. Käynnillä sain lääkkeet ja ohjeet kohdun tyhjennykseen. Siitä sitten ajettiin miehen kanssa kotiin "synnyttämään". Olin ihan rikki siitä ja pettynyt kuinka asia käsiteltiin

Mutta siis ei ollut mitään jälkitarkastusta, piti vaan odottaa negatiivista raskaustestiä ja vuodon loppua ennekuin pystyi aloittamaan yritystä uudelleen.

Voimia teille ❤️ Ottakaa oma aikanne ja hae saikkua jos et pysty olemaan töissä ❤️

Itsellä todettiin keskenmeno nt-ultrassa. Olin useampaan kertaan ilmaissut huolebi neuvolassa ja siellä vakuutettiin kaiken olevan hyvin. Vaikka olikin huljatanut veret pyttyyn. Asiaa ei mitenkään tutkittu.

Ultrassa ilmeni, että alkio oli jäänyt viikkoja pienemmäksi ja sykettä ei löytynyt. Käynnillä sain lääkkeet ja ohjeet kohdun tyhjennykseen. Siitä sitten ajettiin miehen kanssa kotiin "synnyttämään". Olin ihan rikki siitä ja pettynyt kuinka asia käsiteltiin

Mutta siis ei ollut mitään jälkitarkastusta, piti vaan odottaa negatiivista raskaustestiä ja vuodon loppua ennekuin pystyi aloittamaan yritystä uudelleen.

Voimia teille ❤️ Ottakaa oma aikanne ja hae saikkua jos et pysty olemaan töissä ❤️
Lisäys vielä, että tämä siis tapahtui keväällä, meni useampi kuukausi saada plussa. En vieläkään ole varma raskaudesta, edelleen pelko keskenmenosta on 😣

@Helinä84 voi, olen niin pahoillani teidän menetyksestä 💔

Mulla oli kkm -21 keväällä, joka paljastui inssin jälkeisessä varhaisultrassa vk 6, tällöin lääkäri epäili, että alkio vastaa vk 4-5 kokoista, uusi ultra viikon päästä, jonka jälkeen sain lääkkeet tyhjennykseen. Meilläkään ei mitään jälkitarkastusta ollut, kaksi viikkoa tyhjennyksen jälkeen piti tehdä pissatesti, jonka jälkeen ekoista kuukautisista päästiin heti jatkamaan hoitoja. Toki meillä otti 1,5v ennen kuin plussasin uudestaan, joten se kuukausi siinä ei olisi tuonut mitään lisäarvoa 😁

Meillä onneksi tarjottiin keskusteluapua sekä lapsettomuuspolilta, että neuvolasta, kun peruin neuvola-aikaa. Itse olin samaan aikaa myös terapiassa, niin sain hyvin käytyä kokemusta läpi ammattilaisten kanssa ja tosiaan keskenmenot tuntuu olevan aika tabu. Yllättävän usealla niitä on ollut, kun tästä tuli puhetta, kun mekin kerettiin useammalle kertoa heti raskauden alussa. Se, että koki ettei olekaan ainut, joka on sen käynyt läpi auttoi myös. Muuten siihen ei oikein ole auttanut kuin aika. Ja se puhuminen, kaikki tunteet on sallittuja ja niiden ulostuonti helpottaa.

Paljon voimia teille molemmille ❤️

@Helinä84 olen todella pahoillani ja osanotto ❤️
Itsellä lähes vastaava tarina mutta ehdin varhaisultrassa käydä ja siellä ei sykettä eikä alkiota. Sain sieltä lähetteen naistentautien polille jossa lääkäri totesi saman. Ruskuaispussin koko vastasit 6+2 vaikka viikkoja taisi sillon olla 7+5 tai vastaavaa. Polilla käskettiin ottaa viime tiistaina ensimmäinen lääke joka oli se Mifepristoni ja vuoto alkoi osakseen spontaanisti keskiviikkona jolloin olin illan todella kipeä. Illalla tuli sitten about pingis-golfpallon kokoinen kakku. Torstaina soitin polille että mitä teen cyto-lääkkeiden kanssa ja käskettiin ottaa 2 tbl+2tbl suun kautta. Vuoto torstaina oli vähempää mutta hulahteli, perjantaina niukentui ja nyt myös niukkaa.
Yrittämisen jatkosta ei neuvottu mitään, tämä on epäselvä itselle ☹️ odottelen vuodon loppumista ja teen sitten testin ja sitten kait varmaan 🤔

Takaisin