Varhainen keskenmeno

Kiitos @Onnenomena ja @Misa ❤️ Mä ajattelen että ne häät tulee myös tietyllä lailla hyvään saumaan koska onhan ne iso muistutus siitä kaikesta rakkaudesta mitä saadaan osaksemme. Lähdetään maanantaina viikoksi häämatkalle ja se tekee varmasti hyvää kun voidaan vain keskittyä toisiimme.
Toivottavasti tyhjennys sujuu hyvin ja saatte nauttia häistä ja häämatkasta. ❤

Täällä toinen joka sai eilen varhaisultrassa huonoja uutisia. Meillä oli onneksi maailman ihanin kätilö joka otti kopin kun hajottiin siihen paikkaan. Mulla on huomenna käynti sairaalalla, tänään otettu kaikki näytteet ja sitten kotona käynnistelen tyhjennyksen. Perjantaina sanotaan miehen kanssa toisillemme tahdon (jolla sain tätä koko prosessia nopeutettua) enkä pystyis kyllä yhtään enempää sitä tarkoittamaan.
Olen tosi pahoillani että teille kävi näin juuri häiden alla. 💔 Näistä asioista ei todellakaan tarvitse etsiä tai löytää mitään merkitystä tai kultareunusta mutta jos se itselle tuntuu sopivalta tavalta prosessoida asiaa niin uskon että tämä lujittaa teitä entistä enemmän yhteen. Toivon sulle hyvää ja nopeaa paranemista ja kaikesta huolimatta ihanaa hääpäivää ja -matkaa. 🥰❤️✨

Jatkoa mun kkm: otin la tyhjennyslääkkeet ohjeistelusti ja vajaam 30min päästä olin niin kuoleman kielissä, että puoliso vei sairaalaan. En tiedä enkä muista miten pääsim sinne osastolle esim. parkkikselta kävelemään mutta onneksi pääsin. Olen luullut, että mulla on korkea kipukynnys ja siitä on ollutkin näyttöä tässä elämän varrella mutta nyt en siis enää tuntenut kipua alavatsalla tms. vaan jotain kokonaisvaltaista aivan hirveää samalla, kun tuli kaikki ulos kummastakin päästä ja hikoilin tuskaa ja tärisin lattialla.

Eli eilinen meni osastolla tosi kovissa kivuissa ja kipulääkkeissä suoneen ja tänään ultralla tarkistettiin, että on vielä vähän kudosta ja päätetiin kaavinnasta. Nyt olen jo kotona ja olo on normaalin kipeä. Kadotin virtsaamiskyvyn kyllä kokonaan tuolla reissulla kipulääkkeistä joten sellasta vaivaa vielä mutta muuten tuntuu uudestisyntyneeltä. Anteeksi huonon kokemuksen jakaminen, ehkä kuitenkin pointtina on, että selviää vaikka kuinka pahasta ja kannattaa mennä sairaalaan jos tuntuu liian kipeältä. En kyllä tiedä mitä muutakaan olisin voinut. Jos puoliso ei olisi ollut niin nopea, ambulanssi ei olisi ollut siihen pahimpaan todellakaan liian iso reaktio.

Kokemus sai kyllä pelkäämään tosi paljon cytotekejä ja kuinka ikinä selviäisin toisesta kkm tai synnytyksestä. Ennen en ole ajatellut, että en pärjäisi kivun kanssa eikä olekaan ollut ongelmia.Tämä oli jotain aivan uutta.

Eniten harmittaa, että nyt uutta yritystä varjostaa tosi paljon tämä pelko. Huh huh. Myös kaavinnan haittavaikutukset pelottaa, onko edes ylipäätään mahdollista raskautua vai onko seuraava raskaus automaattisesti tuomio uudelle kivuliaalle tyhjennykselle. 🤕😥

Muokattu viimeksi:
Meidän vuoristoratojen vuoristorata viikko. Tosiaankin maanantain VU toi mukaan huonot uutiset, keskiviikon kontrollissa sydän oli alkanut lyömään ja perjantaina, päivää ennen häitä alkoi vuoto jolle ei ole näkynyt vielä loppua. Vuoto on kuitenkin ollut hallinnassa, ja sain nauttia aivan täydellä sydämellä häistä. Eilinen tsemppattiin miehen kanssa ajatuksella että me itkettiin tää jo alkuviikolla ja nyt kun kaikki on hiljentyneet, se ikävä hiipuu taas pintaan. Ens viikon siemaillen cocktaileja ja toivon tän vuodon loppuvan että pääsen nauttimaan altaista ja merestä. Eilen olin selvinpäin kaikesta huolimatta häissä ja toki raskaudesta udeltiin ja silti mä sain hymyilytä koko päivän. Kyllä niillä läheisille ihmisillä oli ihan valtava voimaa antava vaikutus.

Meidän vuoristoratojen vuoristorata viikko. Tosiaankin maanantain VU toi mukaan huonot uutiset, keskiviikon kontrollissa sydän oli alkanut lyömään ja perjantaina, päivää ennen häitä alkoi vuoto jolle ei ole näkynyt vielä loppua. Vuoto on kuitenkin ollut hallinnassa, ja sain nauttia aivan täydellä sydämellä häistä. Eilinen tsemppattiin miehen kanssa ajatuksella että me itkettiin tää jo alkuviikolla ja nyt kun kaikki on hiljentyneet, se ikävä hiipuu taas pintaan. Ens viikon siemaillen cocktaileja ja toivon tän vuodon loppuvan että pääsen nauttimaan altaista ja merestä. Eilen olin selvinpäin kaikesta huolimatta häissä ja toki raskaudesta udeltiin ja silti mä sain hymyilytä koko päivän. Kyllä niillä läheisille ihmisillä oli ihan valtava voimaa antava vaikutus.
Voiei. Niinkö siinä sit kävi ❤️ oon tosi pahoillani. Hirvee tilanne ku kerkesitte kuitenki nähhä et sydän alko sykkiä. Kuulostit silti kaiken aikaa realistilta ja tiedossa varmaan olikin et todennäköisyys huonolle lopulle on vahvasti olemassa.
Kuitenki ihanaa et keho alko ite toimimaan eikä oo tarvinnu lääkkeillä alottaa vuotoa. Voimia teille molemmille ❤️

Voiei. Niinkö siinä sit kävi ❤️ oon tosi pahoillani. Hirvee tilanne ku kerkesitte kuitenki nähhä et sydän alko sykkiä. Kuulostit silti kaiken aikaa realistilta ja tiedossa varmaan olikin et todennäköisyys huonolle lopulle on vahvasti olemassa.
Kuitenki ihanaa et keho alko ite toimimaan eikä oo tarvinnu lääkkeillä alottaa vuotoa. Voimia teille molemmille ❤️
Kiitos ihanista sanoista ❤️ Toinen yritti olla sitkeä ja sinnikäs mutta selvästi ei kaikki ollut hyvin ja oman ammattitaustan vuoksi myös siten koen sen näin parempana (tai että oltais menty vielä pidemmälle vaan todetakseen että joku on vaikka rakenteellisesti pahasti pielessä). Hän ois ollut meidän pieni ihme jos olisi loppuun mennyt. Itellä tällä hetkellä isoin on vaan pelko siitä että raskaudunko uudestaan (mikä on hölmöä koska tähän meni se 4kk) ja jos raskaudun niin voiko se mennä loppuunasti. Toki varmasti samoja ajatuksia mitä muutkin pohtii.

Halaus sulle. 💛
Onneksi pystyit laittamaan asian ns. sivuun hetkeksi ja nautit hääpäivästäsi. Onnea ihan valtavasti teille kahdelle. 🥂✨
Voimia toipumiseen!

Kiitos ihanista sanoista ❤️ Toinen yritti olla sitkeä ja sinnikäs mutta selvästi ei kaikki ollut hyvin ja oman ammattitaustan vuoksi myös siten koen sen näin parempana (tai että oltais menty vielä pidemmälle vaan todetakseen että joku on vaikka rakenteellisesti pahasti pielessä). Hän ois ollut meidän pieni ihme jos olisi loppuun mennyt. Itellä tällä hetkellä isoin on vaan pelko siitä että raskaudunko uudestaan (mikä on hölmöä koska tähän meni se 4kk) ja jos raskaudun niin voiko se mennä loppuunasti. Toki varmasti samoja ajatuksia mitä muutkin pohtii.
Ymmärrettäviä pelkoja ❤️ monesti kuitenki sanotaan et keskenmenon jälkeen on hyvä todennäköisyys raskautua uuestaa. Ja yks keskenmeno ei lisää riskiä uuteen keskenmenoon. Toivotaan kovasti et tekin ootte nopeesti uuestaa raskaana ja saatte pienen syliin asti❤️

Kaikki ajatukset ovat sallittuja. Keskenmenon läpikäyminen laittaa välillä hyvinkin kummallisia ajatuksia omaan päähän, varsinkin pelkotiloja. Toivon teille plussauutisia :red-heart: Onnea myös naimisiinmenon johdosta, toivottavasti saatte nautittua häämatkastanne kaikesta huolimatta! :Heavy Black Heart::Bride With Veil:

Osanottoni ja voimia rankkaan aikaan.
Lämmin kiitos kokemusten ja ajatusten täällä avaamisesta!
Toivottavasti sää suosii, hotlan sänkyyn ei ole piilotettuina herneitä ja jaksatte nauttia toistenne seurasta.
Toivottavasti seuraavaa raskaus kantaisi syliin asti! Pitäisiköhän nyt lähettää myöhästyneenä häälahjana vauvaliimaa, olisi sitten valmiina ensikertaa varten🍀

Osanottoni ja voimia rankkaan aikaan.
Lämmin kiitos kokemusten ja ajatusten täällä avaamisesta!
Toivottavasti sää suosii, hotlan sänkyyn ei ole piilotettuina herneitä ja jaksatte nauttia toistenne seurasta.
Toivottavasti seuraavaa raskaus kantaisi syliin asti! Pitäisiköhän nyt lähettää myöhästyneenä häälahjana vauvaliimaa, olisi sitten valmiina ensikertaa varten🍀
Erittäin hyvä ellei paras lahja on vauvaliima seuraavaa kierrosta varten 😍 hotlaan ei oltu piilotettu herneitä, mutta muutama kirje on oven alta sujahtanut ja meidän huone upgraderattiin (meillä on oma uima-allas😍) hieronnatkin saatiin näin häämatkalaisina. Parasta vertaistukea saa kyllä täältä, kiitos ❤️

Mäkin taidan valitettavasti tuolta syyskuisista siirtyä tänne.

Lauantaina, 5+4, alkoi rusehtava vuoto joka on muuttunut veriseksi. Ei housuun asti kertaakaan mutta pöntöllä useamman kerran hulahtanut ja ainakin eilen jonkinlainen hyytymä. Vuoto ei kuitenkaan yhtä runsasta kuin kuukautisten aikaan, eikä kokoaikaista.

Neuvolassa sanottiin että seuraillaan, ja sit muutaman viikon päästä uus raskaustesti. Ei mahdollisuutta ultraan, yksityistä suositeltiin jos mahdollista niin sais varmuuden. Myöskään hcg-arvojen mittaaminen ei onnistu.

Varasin jo ajan ensi viikoksi varhaisultraan mutta en usko että kestän mennä. Tunnin matkan päässä olis ja jos ja kun siellä kerrotaan varmat huonot uutiset niin tuskin kumpikaan meistä pystyy ajamaan kotiin.

Tuntuu että raskausoireet on ainakin vähentyny, paha ja etova olo on väistyny ja tää väsymys taitaa olla muusta johtuvaa. Muita oireita ei oikeen vielä ollut ehtinyt tulla.

Kipuja oli ainostaan lauantai-iltana, silloinkaan ei niin kovia kuin kuukautisten aikaan. Alavatsan tuntemukset samantapaisia kuin ennen vuotoja.

Lopetin siis ehkäisyn marraskuun alussa, ja jo toisesta kierrosta tärppäsi tämä ja plussasin 27.12. Puolitoista viikkoa tätä sitten kerettiin iloita ja nyt ollaan molemmat aivan hajalla. Yritän rauhoittua mutta tuntuu vaan niin kauhealta.

Mulla oli oireena etova olo, mitään ei tehnyt mieli syödä, niin nyt huomaan että en vaan halua syödä, en halua että mikään maistuu hyvältä kun se tuntuu jotenkin siltä että mä hyväksyn tapahtuneen ja mä en vaan kestä.

Ehdittiin kertoa miehen vanhemmille ja siskolle, ja nyt pitäisi jotenkin pystyä kertomaan tämä. Mä en kestä ajatustakaan että mennään niille enää, ne oli kaikki niin iloisia ja nyt joka kerta kun ne näkee mut niin....

Pakko päästä avatumaan johonkin, tänne. Neuvolassa olis psykologi mutta en vaan usko että tuntemattomalle puhuminen auttaa millään lailla. Ja tää odottaminen. Mä jaksaisin paremmin että tää olis kerralla ohi ja pääsisi edes ehkä suremaan, tai jotain edes, mutta tää...joka voi kestää viikkoja. Voispa vaan nukkua vaikka kuukauden

Voiei @Helinä84 Hirveesti voimia suureen suruun ♥️ nyt vaan paljon suremista ja puolison kainalossa oloa ja toipumista ♥️

Ja siis täytyy sanoo et onpa surkeaa ja ala-arvoista palvelua neuvolasta, jos ei saa ultraa eikä edes tota hcg mittausta. Oot vamaa ollu yhteyksissä myös sairaalaa? Minä keskenmenossa vähän liioittelin kipuja niin ne otti kyllä ultraan, mutta meillä päin taitaa päästä aika matalalla kynnyksellä.

Naistenklinikan päivystyksessäkin sanottiin lauantaina että uus testi kolmen viikon päästä, ja että ei ainakaan tässä vaiheessa kannata tuhlata rahoja mihinkään varhaisultraan, silloin oli tosiaan 5+4/5+5.

En tiedä pitäisikö vielä lähempänä olevan sairaalan puoleen kääntyä, niillä ei ole viikonloppuisin tähän liittyvää päivystystä niin siksi en silloin sinne soittanut.

Olis helpompaa kun tietäisi varmasti että on mennyt kesken, ja tää vuoto varmasti loppuisi. Haluan yrittää mahdollisimman nopeasti uudestaan, mutta en tiedä koska uskaltaa.

Kaiken lisäks tää vuoto oikeastaan alkoi yhdynnän jälkeen, ennen sitä oli ollut vaan ihan olemattoman pientä rusehtavaa tuhrua jota en sillä tavalla osannut pelätä. Eikä seksi aiheuta keskenmenoa, tää olisi tapahtunut joka tapauksessa. Mutta korkee kynnys harrastaa seksiä seuraavan kerran. Ja miehellä samat tuntemukset.

Mulla oli kyl just niin että vaikka olin varma keskenmenosta nii se tavallaan toi semmosen päätöksen kun pääsin lääkärille ja myös itse asiassa verikokeessa kävin samalla.

Mutta jotenkin se oli helpottava käynti vaikka keskenmeno olikin hirveä. Ehkä kannattaa vielä kysyy sieltä lähisairaalalta, jos ois inhimillisempää vastaanottoo ja pääsisit vaikka sinne verikokeeseen. ♥️

On kyllä todella surkeaa hoitoa @Helinä84, ettei edes hcg-mittausta saa! Se tässä kohtaa kertoisi kaikista eniten, kun noin aikaisilla viikoilla ei ultrassa välttämättä näy vielä mitään, vaikka kaikki olisi hyvinkin. Olisko sun mahdollista mennä yksityisesti verikokeisiin? Puhdin kautta ostettuna ei ole edes kallis. Kaksi mittausta esim kahden päivän välein, niin näkee onko arvo nouseva vai laskeva. Turhaa toivoa en halua luoda, mutta aina on myös se mahdollisuus, että alkuraskaudessa on harmittomia vuotoja.

Mulla on myös kaksi kertaa km-vuoto alkanut seksin jälkeen. Vaikka tiedän ettei seksi aiheuta keskenmenoa, niin oli kyllä todella korkea kynnys tässä alkuraskaudessa ruveta hommiin.

@Helinä84 tsemppiä kovasti, onpa tosi kökköä ettet pääse mihinkään tarkistamaan tilannetta! Itse koin keskenmenon 2018 ja tosi varhaisilla viikoilla. Soitin paniikissa ensin neuvolaan ja sieltä joku hatarapäinen hoitsu antoi synnytyssalin numeron. No sieltä yhdistettiin naistentautien polille ja pääsin ultraan, jossa lääkäri vahvisti tilanteen. Sain sitten loppuviikon sairaslomaa, onneksi koska olin aivan rikki.

En tiedä olisiko näin menetelty jos en olisi hysteerisesti itkenyt puhelimessa. Mutta miten hitossa tuossa tilanteessa pitäisi pystyä odottamaan ja seurailemaan, voi hyvää päivää :Pouting Cat Face: keskenmeno on aina järkyttävää, vaikka olis kuinka varhainen.

@Helinä84 onpas ikävää, ettei tuon paremmin ole hoidettu. 😑

Minulla oli koko esikoisen raskauden ajan kirkasta veristä vuotoa aina orgasmin jälkeen parin päivän ajan (vaikka mitään ei olisi sisällä käynytkään), ja lääkäri sanoi vain, että raskaana limakalvot ovat herkkiä vuotamaan. Eli kirkaskin vuoto voi olla harmitonta, eikä itse voi tietää, menikö kesken vai ei. Epätietoisuus on pahinta.

Minäkin ehdottaisin kyselemään uudestaan pääsyä verikokeeseen hcg-mittausta varten. Testejä pitää tehdä 2, ja niiden välillä pitää olla pari päivää, jotta näkyy kasvaako arvo kuten pitää.

Soitan huomenna uudestaan sinne neuvolaan, ja pyydän sitä hcg-mittausta. Ensi viikon puolellehan se väkisin silti menee, kun se pari pöivää pitää olla väliä.

Lähisairaalassa olis myös naistentautien/synnytyspäivystys, jonne voisin huomenna soittaa, mutta joutuisin yksin sinne sit lähtemään.

Jotenkin menisinkin mieluummin yksin, mutta tiedän että mies on vähintään yhtä rikki tästä kuin minä ja jos se haluaisi mukaan niin ei onnistuisi ennen ensi viikkoa sekään. En siis tiedä ultrataanko sielläkään vai mitä.

No, soitinkin sinne sairaalalle jo ja vastaanotto oli jos mahdollista vielä huonompi. Eli linja on se että seuraillaan, ja jos saan lähetteen sinne ni sit voidaan testata hcg-arvot ja ultrata, mutta pitää siis tohon terveyskeskukseen soittaa ensin. Mutta jos siellä on tollaisia hoitajia töissä ni en tiedä haluunko edes mennä.

Ja että jos kovasti huolettaa ni sit yksityiselle varhaisultraan. Sen tosiaan varasin jo ensi viikolle mutta voi olla että perun. En tiedä. Tää on niin sekavaa

Takaisin