Kaikki vaan ärsyttää

Haluaisi ajan kulukseen kutoa pieniä villasukkia ja tumput tuossa keskeneräisinä huutelevat, mutta parin minuutin kutomisen jälkeen alkaa selän lihakset olla tulessa, vain pieneltä alueelta läheltä kylkeä.. Tämä sama kohta vaivasi samalla tavalla heti skolioosileikkauksen jälkeen eikä nähtävästi ota parantuakseen.. Muutenkin tämä selkä, joka ei lääkärin mukaan vaikuta mitenkään mihinkään eikä sitä tule edes huomaamaan on kyllä kaikkea muuta

Jatkuvaa kutinaa, eikä yllä raapimaan tai rasvaamaan.. Tuntuu ettei henki kulje kun rautatuki painaa vastaan yläselästä.. Öisin kääntyminen sängyssä on hankalaa kun vatsakin on jo varottavana, eikä sitten selkäkään taivu mihinkään suuntaan.. Ärsyttää, että meni koko leikkaukseen niiden ylistyspuheiden saattelemana, että kaikki on sen jälkeen niin paljon paremmin ja raskausaika on paljon kivuttomampaa.. Mikään luvatusta ei kyllä toteutunut..
Ja hammaslääkärit.. Ärsyttää kun meni odottavien vanhempien ajalle, joka sitten olikin täysin turha suuhygienistikäynti.. Sekin niin hyvä bonus tuleville vanhemmille.. Sieltä sitten toiselle tarkastusajalle toiselle hammaslääkärille, joka ei voinut samantien paikata suuhygienistin toteamaa reikää ja paikkausaika meni Helmikuulle.. Ylimääräinen 40 euron lasku vain tuli jo yhden paikkausajan ja hygienistin laskujen lisäksi, "laajasta suun tutkimuksesta"..

Kaiken huipuksi mies meni näyttämään paikoiltaan menneitä leukojaan parin pvän päästä samaan paikkaan, eri hammaslääkärille, joka teki täysin saman tutkimuksen nimikkeellä "suun suppea tutkimus" ja laskua tuli vain 16 euroa.. JA VIELÄ mies sai paikkausajan kahden viikon päähän!!!

Ja sai vielä juurihoitoajankin ennen kuin minulla on tuo ensimmäinen paikkausaika..
Joulu... Haluaisi odottaa sitä valoisin mielin.. Ärsyttää ja harmittaa ja ketuttaa kun sekin menee pieleen siinä mielessä kun itselleni on aina ollut tärkeää, että näen oman perheeni, olemme käyneet siellä syömässä ja jatkaneet matkaa miehen äidille nyt parina jouluna.. Ennen miehen olemassa oloa kävin joka ikinen joulu omien vanhempien luona syömässä ja se on sellainen minulle joulun tekevä perinne kun koko sakki kokoontuu vanhempien luokse.. Mutta nyt ei voikaan niin vain toteuttaa samaa kaavaa kun veljen perheelle on se virustapaus, josta olen kriisit ja paniikit aiheen alla kirjoitellut.. Oma pieni toivottavasti vielä tuolloin masussa kasvamassa, eikä haluaisi, että joulun vietosta seuraa omalle lapselle vammaisuuden vaara, mutta harmittaa oman joulun pilalle meno
Äitiysvaatteita olen koittanut etsiä, mutta nähtävästi vaatevalmistajat kuvittelevat, että raskaana paisuu aivan koko kroppa.. Ainakin kokeilluista vaatteista päätellen, jotka ovat olleet aivan järkyttäviä säkkejä

Liian iso kokokaan ei sen puoleen ole ollut kyseessä kun niissä säkeissäkin on ollut jo liian lyhyet hihat

Mielestäni olen kuitenkin aivan normaalimallinen

Luovuin koko äitiysajan paita ideasta ja päädyin lopputulokseen, että ostin tosi venyvän neulepaidan, jota sitten kelpaa käyttää muinakin talvina..
Sitten vielä kun kaiken ärsytyksen lisäksi minua kohdellaan kuin lapsi olisi lasipallossa kannettavanani ja voi särkyä milloin vain.. Mitään ei saisi tehdä ja siitä jaksetaan muistuttaa.. Hyvä kun maitopurkin saa nostaa ilman, että siitä tulee sanomista.. Mielestäni minulla ei kyllä ole mitään syytä olla ylivarovainen liikkumisen ja nostelemisen (ei tietenkään mitään järkyttävän painavaa ja selkäkin sen jo estää) suhteen kun tähän mennessä raskautta (29+5) ei ole ollut kuin muutamia kivuttomia supistuksia, eikä muutakaan raskaudesta johtuvaa 'vaivaa' josta pitäisi millään lailla huolestua.. Hermo mennee....
Valivalivalivalivali....