Vaipat ja kestovaipat

ollaan nyt täyskestoiltu, välillä on "pakon" edessä eksynyt kertsi päälle, mutta ainoastaan 1-2 kertsiä mennyt viikossa!

Ostin sivunepillisiä kestoja mitkä on vähän kuin housuvaippoja :) Ja niissä on aivan ihania kuoseja:joyful:

Laskin myös, että jos käytetään 2v. Kestovaippoja, keskimäärin 6pv. niin säästetään reilu 400€! :smug:
 
Siis ymmärsinkö oikein, että teillä kuluu 6 vaippaa päivässä?
 
Joo about 6 laskien yövaipan. Kakkaa välillä kolmekin kertaa. Laskin ton siis vaan keskiarvona, koska pikkuvauva vaiheessa meni tietty paaaaljon enemmänkin.
 
Meilläkin menee tällä hetkellä se kuus vaippaa. Aamu, päivä, iltapäivällä, alkuilta, ilta... noh ja sit yks joskus muulloin ehkä. Ei onneks hirveesti tarvi vaihtaa. Vai oliko KoBe toi määrä susta iso vai pieni? :)
 
Joo, siis mun mielestä paljon, mutta meillähän toi on ollut pienestä pitäen kovavatsainen. Varsinkin alussa koin olevani huono äiti, kun vaippoja meni kolme päivässä, kakkaa kun tuli harvoin. Piti oikein tsempata että olis hyvä vaihtaa vaippa sen kolmannen kerran päivässä, päivärytmitkin kun oli mitä oli. Tai siis ei ollut.

Nyt kakkaa saattaa tulla jopa sen 3 kertaa päivässä, mikä on meidän maksimi. Ennätys taitaa olla 5 vaippaa päivässä, mutta välillä pärjätään kolmella. Se on kyllä minimi mun mielestä, mutta turha vaihtaa useammin jos kakkaa ei tule. Vaihtelu siis 3-5 vaippaa vuorokaudessa. Jos käytän kestoja (nyt välillä käytän), niin omilla taidoillani ne pitää vaihtaa useammin, koska en ole saanut imukykyä kertiksen tasolle.
 
Meillä kestot pitää sen reilu 4h, mutta vaihdan aika usein useamminkin. Jotenkin ajattelen, että se on pojalle kiva tunne kun saa puhtaan vaipan :) Aamupäivästä vaihdetaan aika tiuhaan, kyn pissaa yön jäljiltä aika reippaasti aamuisin!
 
Musta tuntuu kyllä myös, ettei poika viihdy yhtä kauaa kestossa kuin kertiksessä. Varmaan tuntuu kosteammalta.
Mä luulen, että kestoilen liian vähän jotta pääsisin niiden kanssa omilleni, mutta onhan tuo seuraava jo tulossa. Varmaan kestoilen vähän enemmän kakkosen kanssa, kun olen vähän opetellu tän ekan kanssa ja vaippoja ja imuja on valmiina.
 
Miusta taas 3 vaippaa vuorokaudessa kuulostaa hirmu vähältä :eek: Oon ollu siinä uskossa että pissavaippoja pitäs tulla vähintään 4 päivän aikana (+1yöllä) että vauva saa tarpeeksi nestettä. Tai sit teillä on super imukykysiä vaippoja :grin Meillä neljän vaipan vuorokaudet on ollu sellasia et poika on juonu liian vähän. Normaalisti meillä menee 5-6 vaippaa vuorokaudessa. Käytetään siis kertakäyttövaippoja kun laiska ei jaksa kestoilla vaikka se oli vakaa aikomukseni ennen pojan syntymää...
 
Meilläki menee jotain kuuden luokkaa. Pissa tulee läpi, ellei vaihda tarpeeksi usein eli isoja pissoja tulee. Kakkaa jopa kolme kertaa päivässä, joskus onnistun viemään potalle, mut vaihdan vaipan, vaikka siellä ois pikkupissaki, aina ennen unille menoa esim.
 
Meillä maitoa kului 6 kk iässä yli litran päivässä, lisäksi kiinteät päälle. Nyt joka ruokailulla maitoa kuluu vähintään 120 ml eli jos välipalalla ei mene maitoa (yleensä menee), niin päivällä menee vähintään 480 ml ja yöllä menee lisäksi 2x160 ml eli 320 ml. Yhteensä siis 800 ml. Kakkakin on melko kuivaa, eikä kuolaa taas juurikaan. Yövaippa päästää joskus läpi, mutten ole valmis vaihtamaan vaippaa yöllä varoiksi.

Jännä että noi vaippojen imut vaan vaihtelee niin paljon, tai sitten poika ruiskuttelee pissaa riittävän tasaisesti, että vaippa jaksaa imeä. Joskus on tuorekin vaippa toki falskannut, jos vaippa on vinossa tai pippeli sojottaa lahkeeseen.
 
Meillä ollut käytössä Pampersit ja oon tykännyt, mutta niiden housuvaipat on valtavia.
Mutta kertokaa miksi Liberoista tarttuu neidin peppuun jotain pieniä hyötyviä?
 
En tiedä, meillä tarttuu Pampesseista sellasii 'ryynejä'. Lienekö sitä imumatskuu karannu sieltä vaipan sisältä. Korostuu housuissa. Meillä on vihdoin löydetty kolmen eri vaipan kombo, jolla säästytään kuivana.
 
Onko joku keräillyt Liberon vaipoista noita koodeja? Nyt kun on tuo Lego Dublo keräilykampanja niin onko joku onnistunut löytämään niitä Dublo vaippapaketteja jostain kaupasta? Koitin katsella kun kampanja aika on muutenkin niin lyhyt (tai sitten näin sen myöhään), että mielellään jättäisi sitten tavallisella koodilla varustetut isot vaippapaketit kauppaan ja ostaisi niitä, joilla voisi kerätä legopalikat.. Olen nyt katsonut Prismasta ja Citymarketista, muttei noita vain näy ilmestyvän kaupan hyllylle..
 
Mä kans suunnittelin kerääväni :) vaippaostoksille huomenna, toivottavasti löytyy meidänkin kaupasta
 
Meiän prismassa oli osa liberon vaipoista tullu duplo kampanja paketeissa hyllyyn, osa vielä vanhaa, tietenkin meiän koko... Oon nyt reilu viikon oottanu millon niitä kampanja paketteja tulee meiän kauppaan että saa duplot kerättyy :D ei oo vaa vielä tullu. Touch vaipoista tulee myös kampanja pisteet ja niitä meillä onneks oli pari pakettii kotona avaamatta ja pisteet rekisteröimättä, sain nyt duplo pisteet niistä. Näköjään joo aika lyhyt kampanja, viime viikolla liberon sivulla huomasin sen ja loppuu jo joulukuussa :/
 
No ei oo näkyny... :sad001 Touch-vaippojakaan ei ollu viimeksi oikeaa kokoa... Lyhyt kampanja-aika ja jos vanhat merkit pitää paikkansa pitäs ostaa kerralla tyyliin kaikki paketit, jotta saa haluamansa. En sitten tiedä toisaalta nyt, ku kampanja-aika muutenki lyhyt. Niitä eläinasujahan jäi ja ne tuli sitten osa normipistekauppaan tilattavaksi. Olin tosin kerännyt jo kampanja-aikana tiikeripuvun, enkä sit toisenlaista asua tilannut, vaikka pisteitä ois ollu
 
Tänäänkin katselin noita Dublo vaippoja.. Ja eilen citymarketista.. Eipä näkynyt eilen, tänään Tokmannilla oli koon 8 housuvaipoissa, Prismassa oli 6 koon megapaketissa sekä 8 koon housuvaipassa.. 5 koko meillä siis käytössä.. Helppo kerätä kun kampanja kestää vain ensikuun loppuun ja normaalipaketista saa sen 1 psteen, megapaketista 2.. Pitäisi aika monta pakettia ostaa jemmaan jos meinaa dubloihin tarvittavat pisteet saada kasaan kun ne vaipat myyntiin edes ensin ilmestyvät..
 
Piti kirjautua Liberokerhoon. Joka tapauksessa kirjautuisin ennen tän tokan syntymää, että saan sen kassin taas, kun synnärillä ei enää jaeta, niin hyvä kirjautua nyt.
Meillä on pari ykköskoon touch-pakettia, avaamatta kun ovat uudelle tulokkaalle. Lisäksi on pari isompaa Touch pakettia. Niistä sai niitä pupuja... Onko niiden sisällä joku koodi?

Pitää yrittää etsiä. Nyt vaan vaippoja on hetkeksi aikaa..
 
Takaisin
Top