Vaipat ja kestovaipat

Onks täällä muumivaippojen käyttäjiä? Onko kokemusta muumin teippi ja housuvaipoista, eroaako niiden materiaali paljoa? Ostin paketin kutosia housuvaippoja ja ne oli tosi kovaa materiaalia :eek: en muista sellasta kun alkuun muumeja käytettiin. Ja oli hirmu iso koko kutonen, vaikka on pienemmälle tarkotettu kun muiden merkkien kutonen 12kg->. Teippivaipoissa jos muumia käytti ni piti olla kokoo isompi kun muissa merkeissä. Meillä on vitonen housuvaippa libero melko pieni jo ni on mietinnässä mitä seuraavaks, kutonen muumi ja kutonen libero on vielä isoja, pampersia en meille huoli.
 
Katopa sitä pakettia, että onko se niitä uudistettuja Muumeja vai niitä vanhoja. Vanhat ovat ainakin olleet kovia koppuroita. Meillä käytössä toisinaan myös Muumit, koko4 teippi, enkä ole huomannut pitää niitä mitenkään koppuroina.
 
Täytyy käyä elämän ihmeitä kattoo se paketti kun saan pojan irti tissistä :grin Onks teillä ollu muumin housuvaippoja käytössä? Miun mielestä muumin teippivaipat ei ollu kovia ennen uudistusta, en huomannu uudistuksessa mitää muuta eroo kun sen et muuttuivat pienempi kokosiks.
 
Meil oli kokeilussa se Muumin housuvaipan pienin koko, jonka siis PITÄISI olla sama kuin tuo koko 4. Lapsi kuitenkin hukkui sinne ja vuotoa ylläri, ylläri tuli. Eli kokeilemme myöhemmin uudelleen. Kummallista, että ne isommat ovat tuollaisia Meillä kuitenkin on käytössä myös Liberot, joten ihan Muumien koppuraisuuden varassa ei olla. Tosin onhan se Muumin vaippa hitusen paksumpi kuin saman koon Libero.
 
Luultavasti meidän poika painaa kymmenisen kiloa, ehkä hiukan alle. Silti ne numeron 5 Liberot tuntuu nafteilta, vaikka ne on 10-14 kg painoisille. Tuntuu kummalta, en tiedä pitäiskö kokeilla toisia vaippoja. Toisaalta olen kyllä ollut ihan tyytyväinen, mutta mietityttää se kun painoa tulee taas pari kiloa.
 
Oiskohan meiän poika ollu 10,5kg kun siirryttiin käyttää housuvaippoja, heti alusta tuntu liberon 5 aika napakalta. Painoo tulee tässä vaiheessa kuitenkii nii hitaasti että vitosella ollaan menty ja taidan vielä yhen paketin liberoo ostaa vaikka tiukka onkii. Kutoseen poika hukkuu. Ne Liberon uudet Touch vaipat ois vähän reilumman kokosia, niissä vitonen just hyvä mut en millää raaskis maksaa tuplahintaa... up&go n.0,20€ kpl, touch n. 0,40€.
 
MarinaMelina teippi vai housu? Nää on kyllä nii eri mallisia nää vauvat :) Meillä siis poika reilu 11kg ja 5 koon housuvaippa.
 
Housu :)

Muoks. Meidän likka on varmaan keskiverto vauvaa hoikempi mutta minä taas tykkään pitää vähän väljempiä vaippoja..
 
Meillä ei kestä pissa sisällä väljemmässä vaipassa :grin muuten ois varmasti kutonen hyvä.
 
Nojoo saattaa olla siitä kiinni, hana liikkuu vaipan sisällä miten sattuu :grin
 
Voi että, mun kyllä täytyis tän mun maailmanpelastus-ideologiani takia kestovaippailla, mutta kertiksillä ollaan menty koko ajan. Toi meidän jätkä on aina ollu sellanen kakkamoottori, että ei oo tullu mieleen oikeestaan edes kokeilla kestoilua, kun kakkavaippaa saa olla vaihtamassa kolme-viis kertaa päivässä. Hyvä aineenvaihdunta... :grin
Noinkohan sitä vielä innostuis kokeilemaan tätä kesto-juttua?! Kyllähän se jätemäärää paljon vähentäis.

Kertiksissä meillä on käytössä Pampersin Baby Dry koossa 3. Päivällä vaihdan vaipan ehkä kolmen tunnin välein, yöllä joutuu vaihtaan kerran, niin on täynnä pissaa joskus aamuviiden maissa, että ei kyllä "12 hours of dryness" -lupaus täällä toteudu. :hilarious:
 
Mä käytän kestovaipoissa sellasta riisipaperia/hoitoliinaa. Siihen jää kakka kivasti ja sen voi kompostoida. On sellanen tosi ohut, varmaan mytättynä pienempi kun yks vessapaperi. Meilläkii tulee monta kakkaa päivässä.
 
Heh! Meillä käytetään Liberon housuvaipasta kokoa 5, on sopiva ja tyttö siirtyi kesällä (yövaippa) vasta kokoon 6 ja oli siis yli 2,5 v. :P
 
Meiän poika on sit 2,5 vuotiaan tytön kokonen :grin Kutos koon teippivaippaa käytetty nyt jonkun aikaa yövaippana ja vitonen housuvaippa alkaa olla pieni.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Takaisin
Top