Vaipat ja kestovaipat

Mä ostin nyt liberon 5koon vaippoja. On kyllä täysin samankokoisia nelosen kanssa mutta paketin pohjarivin vaipat oli vähän isompia...? Lisäksi tänäaamuna pojan vaipasta oli irronnut sellaista "höttöhaituvaa" iholle.. Koskaan aiemmin ei oo mitään irronnut vaipoista
 
Meillä ei ole mitään vitosen vaipasta irronnut. Liberoilla mennään.
Nelosen vaipat saa mun puolesta jäädä odottamaan seuraajaa. Vaikka alunperin tuntui ettei niissä ole kokoeroa viitsisin nähden, niin kyllä ne viitoset jotenkin paremmin päälle istuu nyt.

*viitosiin nähden
 
Kannattaa Kotimama laittaa palautetta Liberolle jos on virheellisiä vaippoja.

Mie en huomannu eroo nelosen ja vitosen välillä niissä limited edition vaipoissa, kun sain liberolta "hyvityksenä" pari pakettii vaippoja ni ne vitoskoon vaipat oli miusta isompia :eek:
 
On niissä hienoinen ero. Toki on voinut olla väärän koon vaippojakin, sattuuhan noita virheitä. Jos vaippa liian märkä eli täynnä niin niitä sisällä olevia helmiä saattaa olla ihollakin.
 
Meillekin tuli paketti 5 koon vaippoja, jotka olivat täysin samankokoisia kuin 4 koon.. Harmitti kun juuri olin käyttänyt 4 koon vaipat puoliväkisin tytöllä kun alkoivat olla pieniä ja sitten niitä samanmoisia oli taas säkillinen :banghead: Laitoin palautetta Liberolle.. Sain 2 x pienen paketin (eli tuollaisen normaalikoon pakkauksen verran) 5 koon vaippoja jotka olivat aivan selkeästi suurempia kuin nuo virheelliset.. Istuvat tytölle todella hyvin.. Sekä sitten tuli vielä pieni paketti 5 koon housuvaippoja..
 
Heh, meillä mennään vielä 3:n vaipoilla, varmaan pikkuhiljaa aletaan siirtyyn nelosiin.
 
Onpas monella ollu nyt häikkää noissa liberon vitosissa. Isompi kämmi vissiin käyny jossain.

Me joudutaan nyt käyttää pampersia, ku liberon housuvaipoissa nelonen on pien ja vitonen iso. Pampersin nelonen on nyt sopiva. Vaihdettii housuvaipppoihin, ku tuntu, et teippivaipat paino mahaa, ku poika ährää ja pyörii lattialla ja sylissä. Plus ne on helpompi pukee pyörivälle lapselle päälle. :)
Yöt mennää liberon comfort vitosella.
 
Onko Liberon teipparit siis pienempiä kuin Pempersin?
Meillä on odottamassa paketillinen Pampersin nelosen teippareita, mutta on jäätävän suuria.
 
Meilläkii on nyt siirrytty käyttää housuvaippoja, vissii useempi viikko niitä käytetty. Teippivaippa on vyötäröltä aika tiukka liikkuvalle ja istuvalle lapselle, ei jousta. Liberon 5 koon housuvaippa käytössä, on jo aika tiukka mut 6 koko vielä vähän liian iso. Yövaippana liberon teippivaippa 6 koko, se on vähän reilu mut tarpeeks tiukalle kun vetää teipit ni on hyvä, tuntuu et 6 pitää paremmin pissan ku 5.
 
Huomattiin pienimmissä koissa, että Pampers on isompi kuin Libero. Liberon ykkösestä Pampersin ykkösen kautta Liberon kakkoseen siirryttiin. Sen jälkeen onkin sama merkki ollu vaan käytössä etten osaa muuta sanoa. Ostettiin just eka paketti Libero nelosia, ei minusta selkeesti kokoeroa kolmosiin. Hieman pidempi. Housuvaippoja haluaisin testata just ton pukemisen helppouden takia, tyttö kun ei oo sekuntiakaan hoitopöydällä paikoillaan ja vaipan pukeminen on joka kerta melkoinen operaatio. Housuvaipat tais alkaa vasta neloskoosta, en pienempiä löytänyt. Avaamaton paketti odottaa nyt korkkaamista. Jospa huomenna testais.
 
Onks meiän poika ainoo jolle on helpompi pukee teippivaippa ku housuvaippa? :grin Kiemurtelee kyllä hoitopöydällä mut just sen takia sitä housuvaippa on vaikee pukee, teippivaippa menee eikun sujauttaa takapuolen alle ja teipit kiinni. Housuvaipan kaa joutuu vuorotellen ujuttaa jalkoja vaippaan, yhen jalan kun on saanu vaippaan ja toista yrittää kans saada ni johan se ensimmäinen on jo kerenny karata...
 
Mulla ei meinaa millään onnistua vaipan pukeminen hoitopöydällä, niinpä olen teippivaippaa laittanut sylissä istuen.

Poika ottaa vähän tuettuna hyvin myös jaloille - halutessaan -, joten noihin housuvaippoihin olisi ihan hyvä siirtyä.
Ja ne saa kumminkin revittyä sivusta rikki, niin ei tarvi pelätä että kakkaa tarttuisi jalkoihin riisuessa.

Jossain vaiheessa toimi se, että antoi pojalle käsiin jonkun rasvatuubin tm., mutta nyt vaatii saada kääntyä vatsalle, josta ryömisi rummuttamaan metallista pesuallasta. Isi päästää pojan, mutta minä en, ja saan palkinnoksi huutoitkun.
 
Meillä kans melkoista taistelua välillä vaipan laittaminen ja siksi laitan housuvaipan usein sylissä tai nostan pojan seisomaan. Nuo Liberot nelos- ja viitoskoossa vaikutti silmämääräisesti aika samankokoisilta ja vertaillessakin eroa oli vaikea huomata, mutta sain kokoeron viimein asetellessa näkyviin ja lapsen päällä kokoeron huomasi kyllä pituussuunnassa, ei niinkään leveydessä, kuten aiemmin. Voihan se tosin olla, että joku erä ollut kokonaan väärä. Pampersit ovat aivan eri mallisia. Meillä niistä tuli pissa läpi, kun taas esikoisella ne olivat parhaita öisin. Liberot pitäneet hyvin tähän asti (vain pari ylivuotoa tän 8 kk aikana), mutta nyt muutamana peräkkäisenä yönä sekä teippi- että housuvaippa päästäneet läpi. Jos ongelma jatkuu, täytynee kokeilla yöksi jotain toista vaippaa.
 
Kuinka isoja vauvoja teillä on? Meillä mennään edelleen Liberon 4 koolla ja poika on reilut 9kg. Käytössä sekä housu- että teippivaippoja. Uudet Liberot oli aika kivan pehmoisen tuntuisia.
 
Meillä edelleen käytössä Toujours, toiminut ihan super hyvin, vaikka obatkin niin ohuita. Plussaa söpöt kuosit :wink Ja voi kuulkaa, ei ne teippivaipat pain vauvan massua, meillä käytössä kestot päivisin ja niissä on paksu teippikohta, eivätkä nekään paina meidän pojan massuun edes jälkeä. Jossain housuissa on mielestäni paljon paksumpi ja kireämpi resori, kuin vaipoissa :)
 
Teippivaipan jäliltä on hirvee ura pojan mahassa, samoin jos istuu teippivaippa päällä mahamakkarat tursuaa yli vaipan reunan, eli vaippa selkeästi painaa mahaa, tai ainakii luulen nii et se myös tuntuu ikävältä.

Meiän poika on nyt reilu 11 kilonen, vitos koko on ollu ehkä muutaman kuukauden käytössä. Se liberon uutuus Touch on muuten vähän reilumman kokonen, ainakii housuvaippana kun kokeiltiin vitosta ni on vähän isompi ku up&go vitonen. On vaa nii kalliita et ei raaskis ostaa, tupla hinta, ja joutuis k-kaupasta hakee vaippoja kun ei ässältä saa touchia.
 
IceQueen, teillä on kyllä kunnon kokoinen poika! Meillä painoa on semmonen 9,5 kg ja olen ihan helisemässä senkin kanssa, jos ei suostu varaamaan jaloilleen pyllypesulla.
Toi on silti tosi sopusuhtainen, itse olin samassa iässä huomattavasti pulleampi, äidinmaidolla ja kiinteillä. Poika saa kiinteitä ja korviketta.

Joka tapauksessa, kaipaan helpotusta vaipanvaihtoon. Kakkavaipan riisuminen on myös hankalaa kun ne papanat helposti putoilee välistä. Yksi vaihtoehto olisi tehdä sitä wc:n yläpuolella, mutta toi kannattelu on työlästä.
Sitten on helpompaa kun tulee vähän pehmeämpää tavaraa. Tosi pehmeetä ei tule koskaan.

Ja viime yönä meilläkin pissa tuli läpi. Toisaalta vaippa oli todella painava, eli siinä varmaan syy.
 
Takaisin
Top