Vaavin vaatetus

Täällä kans mennään body/housut/ sukat yhistelmällä ja jos on auto reissuja nii vanupuku/kypärälakki/tumput ja villasukat :-) enkä välttämättä villasukkiakaa laita jos on pitempi auto matka :-) alussa pelekäsin jos tulloopi kylymä pojalle, mutta lämmin kait sillä oliki :ad
 
Tämähän vähän riippunee myös millä leveyksillä asustaapi.. meillä täällä Oulun korkeudella vaunutirsat vedetään ihan untuvahaalari päällä, alla body ja sukkikset.. Ja pipo tietty ja vaunuissa makuupussi puoliksi auki. Neiti nukkuu yleensä n.4 tuntia ulkona vaunuissa niin siksikin tuo lämmin haalari vielä käytössä.
Auto/kaukalomatkoilla fleecehaalari ja sekin on välillä liikaa..
 
Ilmat lämpenee, mitäs teillä on nyt päällä?
Vaunussa meillä on popin windfleece ja sisävaatteet sekä pipo, tumput ja huopikkaat. Lisänä on vaunujen oma lämpöpussi.Sama setti oikeastaan silloinki ku kaukalossa liikutaan. Viileempää jos on ni lisänä on sukkikset ja neuletakki.
Neiti on nii kuumakalle et täytyy ilmojen kunnolla lämmetessä ottaa tuo mini rodinin jumpsuit ulkokäyttöön. Kirppikseltä löysin kivan takin neitille kauppa käyttöön ja kevät pipon myös :)
 
Meillä nukutaan päiväunet yleensä aina ulkosalla vaunuissa, jotka on tosi lämpöiset. Neidillä on päällä vain äp sininen vanupuku, kypärämyssy ja hattu siinä päällä. Nyt lämpimämmillä ilmoilla +8 ja yli tai auringon helottaessa vanupuku on vaihtunu ohueen fleece asuun.

Ratashommeleita varten ostimme neidille Name It:n windfleecen, mutta vielä ei olla koitettu miten toimii...
 
Täälä vaunuissa on sisävaatteiden lisäksi fleecehaalari villasukat, tumput, kypärämyssy ja ohut pipo ja poika on myös makuupussissa sielä, yleensä otan lenkin jälkeen sisälle nukkuun tuonne pojan tulevaan huoneeseen jossa ei ole lämmitys päällä niin lämminhän sillä sielä tulee. Kaukalossa sitten muuten samat mutta makuupussia ei oo eikä välillä pipoakaan.. :)
 
Onneks hankittiin toi kevätpussi rattaita varten. On tosi hankalaa arvioida millaisen haalarin neidille laittaa kun ei oo vaunukoppaa ja äitiyspakkauksen makuupussia.
Käytiin toissapäivänä puistossa kaverin ja heidän lasten kanssa ja otin neidin korikeinuun keinumaan ihan muutamaksi minuutiksi vanuhaalarissa (lämpötila +6), niin neiti tuntui yhtäkkiä ihan viileältä. Ei muuta kuin vaunuihin kaikkiin vällyihin ja kipin kapin kotiin. Kotonakin saatiin lämmitellä fleecepeiton alla ennen kuin neiti tuntui normaalin lämpöiseltä huolestuneen äidin mielestä. Yhtään ei neiti itkenyt, joten en tiiä oliko oikeesti kylmä vain tuntuiko mun käsiin viileältä. Neiti nautti keinumisesta mutta äiti sai siitä vain paska mutsi-fiilksen kun ei ollut aatellut kuinka nopeesti kylmä voi tulla. Ja mä oon yleensä se joka ylipukee lastaan koko ajan. :sorry:
 
Meilläkin on äp:n vanupuku käytössä. Päivävaatteet, pipo, villasukat ja tumput sen kanssa. Vaunuissa lisäksi äp makuupussi, jos on ollut pari astetta lämmintä, olen laittanut päälle vielä fleecepeiton. Useammalla plussa-asteella vain makkarin, ja senkin usein auki, lähinnä ollut vaan siis alla lämmikkeenä. Ja rintarepussa jos ollaan ulkoiltu niin pelkkä vanupuku. Tosin on aika pikaisia ulkoiluja olleet. Aika hikimies tuntuu olevan, ei oo vielä kylmä tullut. Enemminkin lämmin...
 
Mua hirvittää jo valmiiksi tuleva kesä ja sen helteet pojan vuoksi. Se on aivan mahdoton hikoilemaan! Yöllä pelkissä vaipoissa, peiton olen antanut vielä olla... Ja lakanat on joka yö märät! Pakko ottaa aamuyöstä meidän viereen nukkumaan kun pojan omasta sängystä ei enää löydy kuivaa kohtaa. Hikoilee sitten meidän sänkyynkin päänkokoisia länttejä.

Vaunuissa pojalla on sisävaatteet, esim. Sukkahousut ja body, äp toppapussi, fleecehaalari, kypärälakki, tumput ja villikset. Jos vaunut on ratasasennossa, niin laitan pojalle toppapuvun ja pipon edellisten lisäksi, silloin ei ole tuota äp makuupussia eikä fleeceä . Monesti hikoilee kypärälakin/pipon ihan läpimäräksi.
 
Meillä kans niin kauhiasti hikoileva kuumakalle ja todella vaikea hahmottaa välillä mitä laittaa päälle. Nyt kun on ollut muutama plussa aste niin ulkona vaunuilemaan mennessä on ollut päällä body+housut, äp:n vanupuku ja ohut pipo (huppu päässä). Vaunuissa makuupussi jonka olen laittanut vaan puoleenväliin kiinni. Hyvin pysyy lämpimänä poika. Ei ole siis tossuja eikä hanskoja vaan käännettynä vaan ne hihansuut.
 
Mä puen muuten samanlailla kuin esim. Mar-Mil , mutta käytän ohutta äp:n villapukua vanupuvun ja päivävaatteiden välissä. Se on tosi hyvä koska hengittää eikä ole liian paksu. :)
 
Mä vetäisin pojalle 5kk 10pv tänään jalkaan 74cm housut. Lapussa vielä kokona 9mths. Noh, ei kyllä oo yhtään liian aikasin otettu käyttöön jos meinaa ehtiä käyttää! Voi kääk!
 
Musta tuntuu kans että vastahan 68 oli kokona tosi iso ja saatiin kääriä lahkeita ja hihoja. Nyt kaikki on sopivia ja osa jopa käymässä pieneksi. On ne 74 pakko tsekata jos niistä osa jo sopisi.
 
Meillä 74 bodyt ja housut 68 kokoa tällä hetkellä :) veikkaan et tää 74 koko meneekin vähän aikaa !
 
Meillä kans 62 alkaa oleen jo pieniä, vastahan mä otin sen käyttöön?! :eek: mihin tää aika kuluu, vauvat on jo 5kk :sad001
 
Meidän neiti on kohta jo puolivuotias! En mä pysy kasvussa perässä kun mä näen hänet kokoajan pienempänä kuin mitä hän oikeesti on. Typy haluaa kokoajan olla iso tyttö ja sitä ollaan ihan muutaman hassun kuukauden päästä taaperoita eikä vauvoja enää.
 
Enpä tiiä mihin ketjuun laittaisin mutta erittäin hyvä tahrojen poistaja lasten vaatteille on sappisaippua! Sain kuivuneet mustikkatahrat pois eikä jääny jälkeäkään, kun hieroin sappisaippuaa tahroille ja annoin vaikuttaa yön yli ja pesin aamulla normaalisti! Ja on muuten edullista ja riittoisaa.

Niin ja meillä pääasiassa 74 cm koot nyt käytössä, ainoastaan yöpukuja mahtuu vielä 68 cm kokoisia... Jätkä kasvaa kyllä kohisten!
 
Joo sappiasaippua on ihan ehdoton! Lähtee monet tahrat ja monet bodyt on pelastettu sillä.

Meillä on nyt 68 käytössä, jotkut housut 74 ihan vyötärön takia. Menee varmaan kesän yli 68, neiti kasvaa pituutta niin maltillisesti. :) n sentti kuussa. Toki viime neuvolakäyntie välissä oli venähtäny sit 2 :D
 
Iso kiitos vinkistä!! Lähtisköhän sillä sappisaippualla porkkanatahrat..? Meillä kun on joka rätti ja body oranssina :)
 
Kyllä sillä sappisaippualla lähtee porkkanat, kun olen omista vaaleista housuista sillä pessyt mustan öljytahrankin. Ihme ainetta kyllä ja meillä ollut jo vuosia tahrojenpoistokäytössä.
 
Takaisin
Top